Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Treinstaking 5 november

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Tja, wat zou het beste zijn he.
    Die "higher-ups" winnen toch altijd als puntje bij paaltje komt.
    Jan en de staker zullen de dupe blijven.
    Geen antwoord op mijn vraag. De huidige manier van staken raakt in hoofdzaak de reiziger, niet degene die de oorzaak van de problemen zijn. Gratis-ritten staking raakt hen net wel (of tenminste meer), en de reiziger niet, en zou op véél meer sympathie van de reizigers kunnen rekenen. De Lijn heeft dit al meerdere keren uitgevoerd.

Als je specifiek stakingsmethoden gaat kiezen die de reiziger als doelwit hebben in plaats van degene die je onder druk probeert te zetten moet je niet verbaasd zijn dat de reizigers niet al te enthousiast zullen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fishstick Bekijk bericht
      Geen antwoord op mijn vraag. De huidige manier van staken raakt in hoofdzaak de reiziger, niet degene die de oorzaak van de problemen zijn. Gratis-ritten staking raakt hen net wel (of tenminste meer), en de reiziger niet, en zou op véél meer sympathie van de reizigers kunnen rekenen. De Lijn heeft dit al meerdere keren uitgevoerd.

Als je specifiek stakingsmethoden gaat kiezen die de reiziger als doelwit hebben in plaats van degene die je onder druk probeert te zetten moet je niet verbaasd zijn dat de reizigers niet al te enthousiast zullen zijn.
      Ja, idd. heb ik niets op tegen
      Probleempje is dat de NMBS van de staat is: minder inkomsten treft dan ons ook...
      Maar dat is geen staking he.

Iedereen dan maar vrolijk en lachend gratis op de trein en intussen minder in de portemonnee.

Ik weet het wel: morgen zal er ook minder geld in kas zijn plus nog wat "kwaai" gezichten.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fishstick Bekijk bericht
        Nogmaals: Waarom is er niet gekozen voor een gratis-rijden actie zoals men al een aantal keer bij De Lijn heeft gedaan? Als het dan toch om de higher-ups gaat, treft dat hen dan niet harder?
        Al eens aan gedacht dat de meeste treinreizigers weleens pendelaars zouden kunnen zijn die de trein nemen om naar hun werk te gaan? Dezen hebben meestal een abonnement, al dan niet zelf of door de werkgever betaald. Het zijn dus de toevallige reizigers die dan hun voordeel halen en is de impact van een "staking" nogal minnetjes.

Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Al eens aan gedacht dat de meeste treinreizigers weleens pendelaars zouden kunnen zijn die de trein nemen om naar hun werk te gaan? Dezen hebben meestal een abonnement, al dan niet zelf of door de werkgever betaald. Het zijn dus de toevallige reizigers die dan hun voordeel halen en is de impact van een "staking" nogal minnetjes.

Mvg.
          Robert
          Juist en ik zou willen zien en horen wat de reacties zijn als hun bedrijf zou staken.
          (hun= iedereen die nu klaagt)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
            Als ik de meeste reizigers bezig hoor kan ik maar 1 iets concluderen: Egoïsme is de trend van tegenwoordig, denk ik. Misschien eens tijd om die oogkleppen af te doen?

Mn vader is al 28 jaar treinbegeleider en hij doet het steeds minder graag. Niet door het werk, gewoon de reizigers die 0,0 respect hebben voor andere dingen. Klagen dat de trein 2 min vertraging heeft, maar dan ook zagen dat de trein voor hun neus wegrijdt. Klagen dat ze geen zitplaats hebben, terwijl ze NIET betalen voor een zitplaats en zo kan ik nog een tijdje doorgaan; op mijn ervaring alleen al.

En ik kom nog maar een 5 maand in contact met reizigers...
            Dat klopt. Ik ben 29 jaar onderstationschef en begin jaren 80 was ik tewerkgesteld te Antwerpen centraal. Als je dan op het perron met je uniform stond spraken de reizigers je aan met meneer. Na een inlichting te hebben gegeven was het van "dank u". Nu is het van "heja" , als dat er al af kan. Respect?
            Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
              Dat klopt. Ik ben 29 jaar onderstationschef en begin jaren 80 was ik tewerkgesteld te Antwerpen centraal. Als je dan op het perron met je uniform stond spraken de reizigers je aan met meneer. Na een inlichting te hebben gegeven was het van "dank u". Nu is het van "heja" , als dat er al af kan. Respect?
              Dan spreken we nog nieteens over de Security agent die ze onder de trein hebben geduwd in Brussel.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Mvg.
                Robert
                Dus U geeft toe dat het doel van een staking het storen van de reiziger/pendelaar is? Alsof het een verzachtende omstandigheid is dat ik reeds een abo betaald heb en het niet kan gebruiken. Zeker omdat ik nu quasi verplicht ben om te bussen, wat mij persoonlijk wel meer kost. Hoe denkt u sympathie te winnen door specifiek uw eigen clienteel te benadelen in plaats van de oorzaak?

Respect is iets dat je verdient, niet mag verwachten. Ik heb al meer dan mijn deel totaal onbeschofte en/of racistische conducteurs en begeleiders ontmoet. Is gebrek aan respect nu ook al een reden om te staken? Zal ik maar gaan staken omdat een klant mij niet meer met "meneer" aanspreekt? Belachelijk.

Juist en ik zou willen zien en horen wat de reacties zijn als hun bedrijf zou staken.
                (hun= iedereen die nu klaagt)
                Als mijn bedrijf staakt bemoeilijkt dit geen duizenden anderen die op mijn bedrijf afhangen van het doen van hun job. Als ik staak veroorzaak ik voor u geen extra kosten en tijdsverlies. Als NMBS medewerker zijn er ook andere staakopties die dit niet veroorzaken, maar hier wordt niet voor gekozen. Waarom?

Nogmaals:
                Stakingen: Geen probleem.
                Stakingen die specifiek de klant benadelen in plaats van degenen die men onder druk probeer te zetten? Nee dank u.

Zijn we de staking voor het lange weekend in April vorig jaar al vergeten? Of was dat ook om druk op de leiding van NMBS te zetten dat men de staking speficiek op de vrijdag voor een lang weekend uitvoerde? Nee, we benadelen liever de duizenden studenten en werknemers die niets met de staking of de oorzaak ervan te maken hebben! En dan maar verontwaardigd zijn als men respect voor de NMBS verliest!

Benieuwd waar al die solidariteit is als men eenzelfde soort stakingen in een ziekenhuis zou houden. "Sorry, U was op voorhand ingelicht!"
                Last edited by Fishstick; 5 november 2009, 00:14.

Comment

Ik vraag mij toch serieus af waarom ze niet gewoon ons voor niets laten reizen... ze hebben dat toch al een keer gedaan dan was iedereen blij (behalve de bazen)

Nu krijg ik het echt op mijn systeem! en waar aangekondigd? ik heb het gelezen hier op bd. Normaal had ik morgen op mijn stage moeten zijn in brussel wat dus ook niet gaat doorgaan.

Btw: ik heb respect voor het treinpersoneel
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Belgie heeft de beste stipheidcijfers van alle burenlanden. Ik beklaag me vele mensen die nu al blijven klagen en zagen, wat ze zouden doen in die andere landen...
                    kan goed zijn maar ik spreek gewoon voor wat ik ervaar hier in Belgie he... Niet in andere landen...

Het is treinbegeleider... De conducteur = treinbestuurder
                    ah ca va Dus als het de conducteur was die ik gezien zou hebben, waren we op dat moment zonder treinbestuurder aan het rijden?

Afin, de staking is nu eenmaal een feit en ik ben zo relax als het kan zijn met de auto op mijn gemak naar t werk gereden. Opjagen heeft toch geen zin en ik wil hier absoluut geen "De NMBS mag niet staken"-topic van maken
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

• Re: Treinstaking 5 november

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                      Ik vraag mij toch serieus af waarom ze niet gewoon ons voor niets laten reizen... ze hebben dat toch al een keer gedaan dan was iedereen blij (behalve de bazen)

Nu krijg ik het echt op mijn systeem! en waar aangekondigd? ik heb het gelezen hier op bd. Normaal had ik morgen op mijn stage moeten zijn in brussel wat dus ook niet gaat doorgaan.

Btw: ik heb respect voor het treinpersoneel

Dit lijkt voor iedereen een heel mooie oplossing waar de treinreizeiger zeker achter staat.
                      Er is wel een zwaar probleem voor de kaartjesknipper.
                      Stel dat je in de trein zit zonder abonnement of reiskaart en hij laat je gewoon zitten. Hij staakt dus mee.
                      Een hoofdinspecteur die de staking maar rommel vindt en niet mee staakt doet een controle en merkt dat de kaartjesknipper iemand zonder rijbewijs laat mee rijden.
                      Wel, op dat ogenblik is de kaartjesknipper zwaar in de fout en zal hij hiervoor wel de nodige sancties krijgen wegens beroepsfouten en dat is toch ook wel niet de bedoeling.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        daar werken ze met een minimumbezetting net zoals ze dat in ziekenhuizen bv zouden doen.
                        Minimumdienstverlening, het nieuwe toverwoord. Ik zou toch eens willen weten hoe je dat denkt te organiseren bij de NMBS. In een hospitaal kan je perfect bepalen wat er zeer dringend is en moet doorgaan en wat een dag kan wachten. Hoe ga je dat bij de spoorwegen bepalen? De treinen vanuit Leuven zijn dringend en die vanuit Antwerpen niet of wat? Of hoe ga je 2500 man van Leuven naar Brussel laten rijden met de helft van de treinen? Dat zal ambiance zijn op het peron.

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                        Je kan een paar keer solidair zijn, begrip hebben... Maar na 10 jaar te pendelen, gemiddeld twee keer jaar staking, dan is het begrip gewoon op...

.
                        20 stakingen in de afgelopen 10 jaar? Probeer dat eens aan te tonen.

Comment

staken is blijkbaar de enige manier waarmee ze iets kunnen bereiken, spijtig genoeg.
                          www.elite-cards.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            De media doen ook graag mee: stemmingmakerij dus.
                            Dat zie je al in de titels van hun artikels in de krant bijv.

Mijn stoort erg dat er géén solidariteit meer is, geen begrip.

Inderdaad, er is ook geen solidariteit meer met de bedienden met een firmawagen, die nu nog eens extra belast gaat worden. Oh want neen, een firmawagen is een luxe, ..
                            Last edited by Destn; 5 november 2009, 13:12. Reden: typo
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              Minimumdienstverlening, het nieuwe toverwoord. Ik zou toch eens willen weten hoe je dat denkt te organiseren bij de NMBS. In een hospitaal kan je perfect bepalen wat er zeer dringend is en moet doorgaan en wat een dag kan wachten. Hoe ga je dat bij de spoorwegen bepalen? De treinen vanuit Leuven zijn dringend en die vanuit Antwerpen niet of wat? Of hoe ga je 2500 man van Leuven naar Brussel laten rijden met de helft van de treinen? Dat zal ambiance zijn op het peron.
                              zijn maar denkpistes he. kom nu maar weer van je paard af
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Inderdaad, er is ook geen solidariteit noch met de bedienden met een firmawagen, die nu nog eens extra belast gaat worden. Oh want neen, een firmawagen is een luxe, ..
                                Wat is het probleem?
                                Ben je bang om jouw job te verliezen of ben je bang om die firmawagen te verliezen?

Elke mens is een mens en als ik kan houd ik daar rekening mee.
                                Ook als het mij wat extra moeite kost.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X