Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Treinstaking 5 november

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    geen openstaande vacatures bij jullie?
    Alst u voor die pijpbeurt te doen is, da krijgt ge enkel na 10 jaar anciëniteit :-)
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Heb ook in de privé gewerkt gasten.
      Met weknemers van de NMBS moet ge echt geen compassie hebben hoor.
      Naar het schijnt werken wij toch niet en zijn we dik betaald.
      Waarschijnlijk daarom dat jullie er niet werken.
      Wie heeft er gezegd dat ik in de privé werk? Ik werk bij een grote telecom provider die nog een deel eigendom is van onze staat, het is hier ook niet allemaal koek en ei. Die pijpbeurten zijn wel leuk natuurlijk :-)
      Maar als (en dat gebeurt bijna nooit) wij staken dan gaan we gewoon voor de deur staan of we blijven thuis. Kan je je inbeelden dat wij een hele dag heel ons netwerk platleggen? Of misschien niet zo extreem, maar bv. 24u alle residentiële klanten hun adsl platleggen? En aangezien al onze concurrenten ons netwerk gebruiken, want een eigen netwerk maken is te duur en te moeilijk voor hen, dan ben ook jij, Red Falcon, je internet kwijt... Tenzij je op de tv kabel surft natuurlijk...

Een sorry pass, laat me niet lachen? Wat heb ik daar nu aan? Buiten mijn verplaatsingen voor het werk probeer ik zo min mogelijk de trein te nemen.
      Iemand die een sorry pass wil kopen? :-)

Natuurlijk heeft alles zijn goede kanten. Ik plan morgen wat foto's te gaan shooten in het station, de desoolaatheid, de verwonderde reizigers... En O wee als een NMBS ventje mij wil wegjagen...
      Tommy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
        Wie heeft er gezegd dat ik in de privé werk? Ik werk bij een grote telecom provider die nog een deel eigendom is van onze staat, het is hier ook niet allemaal koek en ei. Die pijpbeurten zijn wel leuk natuurlijk :-)
        Maar als (en dat gebeurt bijna nooit) wij staken dan gaan we gewoon voor de deur staan of we blijven thuis. Kan je je inbeelden dat wij een hele dag heel ons netwerk platleggen? Of misschien niet zo extreem, maar bv. 24u alle residentiële klanten hun adsl platleggen? En aangezien al onze concurrenten ons netwerk gebruiken, want een eigen netwerk maken is te duur en te moeilijk voor hen, dan ben ook jij, Red Falcon, je internet kwijt... Tenzij je op de tv kabel surft natuurlijk...
        ...
        Waarom niet to the point reageren? Hoeveel achterstand in je verlof heb jij? Hoeveel WE moet jij doorgaans in juli-aug werken? Hoe lang duurt het bij Belgacom voor je een compensatiedag kan opnemen?

Je toelichting bij de Belgacom manier van staken is nogal hilarisch. Misschien was je er niet van op de hoogte dat er in die locomotieven ook personeel zit. Als die voor hun deur gaan staan, zoals ze bij Belgacom doen, dan vertrekt die trein (gelukkig) niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Als die voor hun deur gaan staan, zoals ze bij Belgacom doen, dan vertrekt die trein (gelukkig) niet.
          dan krijgen ze ne toek op hun gezicht van een meute boze reizigers
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Ochottekes toch, de werknemers van den NMBS zijn te beklagen, we moeten er compassie mee hebben, we moeten hun steunen, we moeten hun steunen omdat ze weeral maar eens gaan staken omdat ze te hard moeten werken...
            Als je niet weet waarom ze staken, zwijg dan. Heeft niks te maken met werk.

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
            Ik heb deze discussie met interesse gevolgd omdat ik zelf ook bij de NMBS (nu Infrabel) werk. Laten we even duidelijk wezen: de staking wordt uitgeroepen door NMBS (Passengers -BCargo) dus in wezen heeft Infrabel hier niets mee te maken.
            Nja, en toch staken ze van Infrabel maar al te graag mee... De staking is grotendeels voor Cargo, daarom staak ik niet mee. Waarom moeten reizigers problemen hebben voor een bedrijf dat goederen vervoerd.

Ik krijg veel de opmerking van: "ja wat ze nu met Cargo doen, gaan ze binnen 10 jaar met Reizigers ook doen". Nja, ik denk aan morgen en overmorgen, misschien volgende week. 10 jaar is nog zoooo ver weg

Natuurlijk heeft alles zijn goede kanten. Ik plan morgen wat foto's te gaan shooten in het station, de desoolaatheid, de verwonderde reizigers... En O wee als een NMBS ventje mij wil wegjagen...
            In principe is fotograferen op NMBS terrein verboden bij wet, net zoals militaire gebieden.

Nu denk ik wel niet dat er je iemand zou wegsturen... Als er al iemand zal zijn
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

En nog iets, in sommige gevangenissen staken de cipiers nu al een week. Waarom zit er daar niemand over te klagen hier?

Oja, jullie hebben er geen last van. Dus geen reden om er opmerkingen op te geven zeker?

(note: ik heb zeker geen commentaar op de cipiers of hun staking Is gewoon een vergelijking)
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Waarom niet to the point reageren? Hoeveel achterstand in je verlof heb jij? Hoeveel WE moet jij doorgaans in juli-aug werken? Hoe lang duurt het bij Belgacom voor je een compensatiedag kan opnemen?

Je toelichting bij de Belgacom manier van staken is nogal hilarisch. Misschien was je er niet van op de hoogte dat er in die locomotieven ook personeel zit. Als die voor hun deur gaan staan, zoals ze bij Belgacom doen, dan vertrekt die trein (gelukkig) niet.
                Ik ben hier op mijn job perfect gelukkig, anders zou ik hier niet werken. Moest ik achterstand hebben in verlof opnemen en al die andere dingen die je aanhaalt dan zou ik mijn conclusies trekken en ander werk gaan zoeken.
                En ik nodig het NMBS personeel uit om morgen voor de deuren van de trein te gaan staan, dat zou nog spectaculair kunnen worden :-)
                Staken de mannen in hun rode uniformpje morgen ook?
                Tommy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                  En nog iets, in sommige gevangenissen staken de cipiers nu al een week. Waarom zit er daar niemand over te klagen hier?

Oja, jullie hebben er geen last van. Dus geen reden om er opmerkingen op te geven zeker?
                  daar werken ze met een minimumbezetting net zoals ze dat in ziekenhuizen bv zouden doen.

Als ze zo iets bij de NMBS ook zouden doen bv waardoor er wel treinen rijden maar beperkt of met vertragingen, dan zou het al een heel ander scenario zijn voor al die mensen die dagelijks met de trein naar het werk gaan.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht

(note: ik heb zeker geen commentaar op de cipiers of hun staking Is gewoon een vergelijking)
                    Yep en dat kost ons 30 miljoen euro PER JAAR
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

daar werken ze met een minimumbezetting net zoals ze dat in ziekenhuizen bv zouden doen.

Als ze zo iets bij de NMBS ook zouden doen bv waardoor er wel treinen rijden maar beperkt of met vertragingen, dan zou het al een heel ander scenario zijn voor al die mensen die dagelijks met de trein naar het werk gaan.
                      Dat is niet zo makkelijk als het lijkt. Ik werk op een seinhuis en kan perfect al het werk dat daar moet gebeuren op mijn eentje. Jammer genoeg als ik een kemel schiet omdat er te weinig personeel is, ligt mijn hoofd op het blok. Dus hoeveel personeel is er nodig om een minimum dienstverlening te garanderen? 2 man en op een ander seinhuis 3 man? En wat als iemand toch staakt? Een ander oproepen? De vakbonden krijgen nu al een rode kleur
                      Het grote probleem is dat een NMBS staking de top niet treft. Mensen die er niets mee te maken hebben zijn het onschuldige slachtoffer terwijl ze op de directie zich nu al verheugen op een geslaagde staking: zoveel manuren niet moeten uitbetalen, besparing op premie's, vakantiegeld, maaltijdcheques, noem maar op. Jammer genoeg heeft de top van de vakbond dit nog steeds niet door. En de top van de vakbond en de top van de NMBS: waar is het verschil?
                      Comfortably numb with my Pentax

Comment

De media doen ook graag mee: stemmingmakerij dus.
                        Dat zie je al in de titels van hun artikels in de krant bijv.

Mijn stoort erg dat er géén solidariteit meer is, geen begrip.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ze hebben eens uitgerekend: voor minimumbezetting op zo een dag moet 70% werken. Wat een staking Of is volk om jouw trein te laten genoeg?

Je moet op elke trein een bestuurder en begeleider, in elk station een onderstationchef, in elke blok seingevers en onderstationchefs...

Ik staak donderdag niet, maar eigenlijk "mag" ik niet. Omdat ik chef over de zone Blankenberge ben en er dus moet zijn voor de veiligheid van het station
                          500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Inderdaad, geen begrip voor de mensen die bewust geen wagen hebben en dus afhangen van het openbaar vervoer, en op Donderdag een busritje van 3uur heen en 3u terug hebben mogen inplannen.

Voor mijn part staakt men zoveel men wilt bij NMBS, maar er zijn creatievere manieren om dit te doen dan alle dienstverlening te stoppen en wederom de eigen klanten te verzuren - bij De Lijn kan dit blijkbaar wel.

Comment

De media doen ook graag mee: stemmingmakerij dus.
                              Dat zie je al in de titels van hun artikels in de krant bijv.

Je kan een paar keer solidair zijn, begrip hebben... Maar na 10 jaar te pendelen, gemiddeld twee keer jaar staking, dan is het begrip gewoon op...
                              Moest de dienstverlening gedurende het jaar nu nog eens ok zijn, tot daar aan toe, maar die is ondermaats...

Ik ga verder... Natuurlijk weet iedereen dat het morgen staking is, wij lezen de kranten, kijken naar het nieuws en surfen op BD.
                              Toeristen of toevallige treingebruikers, of mensen die geen kranten lezen, tv kijken, etc... die weten van niks. Ik had toch op zijn minst verwacht dat er een aankondiging van de staking op de schermen te lezen zou zijn vanaf een paar dagen op voorhand.
                              Vanmorgen nog niks... Dat is niet meer willen staken, dat is mensen willen ne ***** afdraaien...
                              Ik moet er geen tekeningske bij maken zeker dat ik gefrustreerd ben? En zo zijn er velen, er moet er maar eens ene doorslaan... En dan kunnen ze weer staken wegens agressie tegen het personeel...
                              Tommy

Comment

De ziekte van de tijd... en het zit erg aan het worden geloof me vrij.

Dat de mensen van de nmbs staken... mij niet gelaten... als ze geloven dat ze er recht mee maken. Alleen ben ik ervan overtuigd dat de verkeerde groep erdoor afgerekend word.

Alles is gedreven door geld tegenwoordig. Niemand dat nog aan het menselijke denkt. En hier gaan we vroeg of later worden op afgerekend...

Comment

Working...
                                X