Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Treinstaking 5 november

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ja maar, jij begrijpt die mensen niet putor: die mensen gaan allemaal heel graag werken
    Gelukkig maar Theo, gelukkig maar.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb geen mening.
      ---------------
      Altijd heb ik geloofd in in werken "dicht bij huis".
      ---------------
      Steeds heb ik gewerkt "dicht bij huis". Files en wat dan ook heb ik nooit gekend.
      ---------------
      Maar ga gerust verder met pendelen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
        Ik heb geen mening.
        ---------------
        ---------------
        Steeds heb ik gewerkt "dicht bij huis". Files en wat dan ook heb ik nooit gekend.
        ---------------
        Wel dat geluk heb ik ook gehad.
        Maar dat geluk heb ik zelf moeten zoeken zo'n 36 jaar geleden
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Gelukkig maar Theo, gelukkig maar.
          Ja ja, het is daarom dat de helft van België elke week met de Lotto speelt
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            Ik heb geen mening.
            ---------------
            ---------------
            ---------------
            Ik heb daar ook altijd in geloofd, maar mijn werkgever niet.
            Ik vind dergelijk leedvermaak dan ook ongepast.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              mij hoor je niet klagen over treinstakingen. Ik zou eerder hun piket gaan versterken dan klagen dat ik niet op mijn werk geraak.
              da's geen optie hoor want dan moet ik nog verder met de auto en een dag verlof op werk opzetten
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Beste Twitzer,
                We gaan je eens 1 weekje machinist maken van een goederentrein in het depot van Antwerpen.
                Daarna mag je 1 weekje de baas zijn op de seinpost van Brussel-Zuid.
                We doen er nog een weekje bij als rangeerder in de Antwerpse haven.
                En om af te sluiten mag je 1 weekje de baas zijn bij de dispatching, allee ook in Antwerpen.

Daarna gaan we nog eens klappen, tenminste als je het uitgehouden hebt heel die tijd.
                Dan heb je een maand bij de NMBS gewerkt.
                Probeer je dan eens in te denken hoe dat dit moet zijn om er een heel jaar te werken.

Veertig rustdagen achterstaan, verlof van verleden jaar dat je nog moet nemen, dertig compensatie dagen die je nog moet krijgen en wat weet ik nog allemaal.
                Ik heb meer dan 37 jaar bij de NMBS gewerkt en heb wel geteld EEN KEER VIER WEKEN verlof naeen gekregen, alle andere jaren was dit 14 dagen.

Over andere spoorwegen spreek ik mij niet uit, ik ken die niet.
                En jij denkt dat niet op andere plaatsen is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannabee Bekijk bericht
                  Ik heb er bewust niet willen op reageren, ik heb een heel sterk vermoeden dat ik het langer een maandje bij de NMBS zou uithouden dan iemand anders een maandje in mijn werk (en dat weet ik wel héél zeker).
                  Als het dan toch allemaal voor Red Falcon zo erg is bij de NMBS dan moet het iemand zijjn die gedurende meer dan zijn +30 dienstjaren een gefrusteerde ambetenaar was en er enkel ging voor het geld en niet voor de arbeidsvreugde. Dan vraagt men zich af waarom de NMBS met een imagoprobleem zit en en mensen geen respect voor de actie van deze week kunnen opbrengen (zie daarvoor de website van www.deredactie.be).

Groeten uit Dammam .

Comment

Ochottekes toch, de werknemers van den NMBS zijn te beklagen, we moeten er compassie mee hebben, we moeten hun steunen, we moeten hun steunen omdat ze weeral maar eens gaan staken omdat ze te hard moeten werken...

Jaja, op mijn job moet ik niet hard werken, ik krijg keiveel betaald elke maand en ik heb wel drie maanden verlof op een jaar, schitterend toch... Bovendien komen ze me hier elke dag drie kwartier masseren, en als ik er zin in heb krijg ik een gratis pijpbeurt van een superbabe.
                    Tommy
                    My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                      Jaja, op mijn job moet ik niet hard werken, ik krijg keiveel betaald elke maand en ik heb wel drie maanden verlof op een jaar, schitterend toch... Bovendien komen ze me hier elke dag drie kwartier masseren, en als ik er zin in heb krijg ik een gratis pijpbeurt van een superbabe.
                      geen openstaande vacatures bij jullie?
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        geen openstaande vacatures bij jullie?
                        Je wil solliciteren als superbabe?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          waar heb ik dat geschreven? Ik heb nergens expliciet of impliciet gesteld dat ze niet mogen staken.

ik schrijf enkel dat ze maatregelen mogen treffen om de mensen die (onterecht) gedupeerd zijn, tegemoet te komen.
                          Zoals gewoonlijk gaan we wel een sorry-pass krijgen zeker? Een kleine geste is dat.
                          Gelukkig is het deze week vakantie en zal de overlast op de weg ten gevolge van die staking misschien nog meevalllen.
                          Ik ben de laatste om het stakingsrecht in vraag te stellen, maar ik vrees dat ze wel in hun eigen schoen aan het schieten zijn. Stakingen met een dergelijke collateral damage is immers koren op de molen van het leger vakbondshaters.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                            Je wil solliciteren als superbabe?
                            daar ben ik te lelijk voor
                            Nieuwe site

Comment

Ochottekes toch, de werknemers van den NMBS zijn te beklagen, we moeten er compassie mee hebben, we moeten hun steunen, we moeten hun steunen omdat ze weeral maar eens gaan staken omdat ze te hard moeten werken...

Ik heb deze discussie met interesse gevolgd omdat ik zelf ook bij de NMBS (nu Infrabel) werk. Laten we even duidelijk wezen: de staking wordt uitgeroepen door NMBS (Passengers -BCargo) dus in wezen heeft Infrabel hier niets mee te maken. Alhoewel de vakbonden liever zien dat iedereen mee staakt. Kwestie van "de eenheid van het bedrijf" niet in het gedrang te brengen. Als je dan aan hen vraagt waarom bv bepaalde beroepscategorieën iets meer "krijgen" na een nieuwe stakingsronde blijven ze het antwoord wel schuldig, maar dat is een nieuwe discussie die ik hier niet wil opstarten.
                              Het is echter wel zo dat iedereen uit de privé een al dan niet terechte mening heeft over het spoorpersoneel en soms is die er wel over zoals hier boven.Als het dan toch zo goed is, waarom is hij dan ook niet bij de NMBS beginnen werken?
                              Nee, als het goed gaat in de privé zijn er geen kandidaten voor openstaande vacatures. Het loon is minder, weekend werk ,feestdagen (wat is dat?) (ik heb ooit alle weekends van juli en augustus gewerkt + de twee feestdagen er tussen ;op het eerste weekend van juli en het laatste weekend van augustus na) Na een voorzichtige opmerking van mij aan degene wie de dienstrooster opmaakt krijg je te horen dat het voorzien is dat je 1 weekend per maand moet thuis zijn. dus het eerste van juli en het laatste van augustus. En dan moet "de dienst" het nog toelaten, dus...
                              Het is wel jammer dat een staking in de openbare sector net degenen treft die er eigenlijk niets mee te maken hebben, dus wat creativiteit van de vakbonden ware wel beter geweest, maar ja.
                              Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannabee Bekijk bericht
                                Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                                Ik heb er bewust niet willen op reageren, ik heb een heel sterk vermoeden dat ik het langer een maandje bij de NMBS zou uithouden dan iemand anders een maandje in mijn werk (en dat weet ik wel héél zeker).
                                Als het dan toch allemaal voor Red Falcon zo erg is bij de NMBS dan moet het iemand zijjn die gedurende meer dan zijn +30 dienstjaren een gefrusteerde ambetenaar was en er enkel ging voor het geld en niet voor de arbeidsvreugde. Dan vraagt men zich af waarom de NMBS met een imagoprobleem zit en en mensen geen respect voor de actie van deze week kunnen opbrengen (zie daarvoor de website van www.deredactie.be).

Groeten uit Dammam .

Heb ook in de privé gewerkt gasten.
                                Met weknemers van de NMBS moet ge echt geen compassie hebben hoor.
                                Naar het schijnt werken wij toch niet en zijn we dik betaald.
                                Waarschijnlijk daarom dat jullie er niet werken.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X