Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witsel krapuul!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Witsel krapuul!

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
    Dat Standard nu nog in beroep gaat tegen de uitspraak is helemaal degoutant, ware het niet beter geweest heren maffioso dat jullie zelf zouden voorgesteld hebben om Witsel niet meer op te stellen tot na de winterstop.
    Degoutant?
    Indien er beroepsmogelijkheden bestaan, waarom zou men zich ervan het recht ontzeggen? Commerciële belangen in het voetbal zijn nu eenmaal belangrijker dan sportieve.
    Ik vind zelfs dat Witsel al veroordeeld werd voor de eigenlijke uitspraak.
    De media heeft de publieke opinie dermate opgehitst dat van een eerlijke uitspraak geen sprake meer kon zijn. In die geest vind ik het vrij logisch dat Standard in beroep gaat.
    "hij die vrij is van zonde, werpe de eerste steen..."
    Last edited by Leopard; 2 september 2009, 12:10.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Degoutant?.
      Uiteraard en het brengt hun imago nog meer schade toe.
      Indien er beroepsmogelijkheden bestaan, waarom zou men zich ervan het recht ontzeggen? .
      Omdat dit soort mentaliteit het failliet is van elk rechtsysteem, nl. procederen om te procederen. Je bent al ziende blind om niet te beseffen dat de club dit enkel doet om de straf te beperken in het (financiëel) belang van de club en dit niet doet omdat ze ervan overtuigd is dat hun speler onrecht wordt aangedaan met deze strafmaat.
      Commerciële belangen in het voetbal zijn nu eenmaal belangrijker dan sportieve..
      Nope ! De slogan die de FIFA en die de lokale bonden promoten is "FAIRPLAY". Hoe geloofwaardig ben je nog als je zo'n aanslag wil vergoelijken ? Enne, hun sponsor is er blijkbaar ook niet mee gediend he. Lijkt me toch dat de commerciëlen meer belang hechten aan het sportieve dan aan winst en verlies van hun royaal gesponsorde ploeg.
      Ik vind zelfs dat Witsel al veroordeeld werd voor de eigenlijke uitspraak. .
      Jawel, en nog terecht ook. Straks ga je nog zeggen dat de rode kaart ook een veroordeling was en dat zoiets zou moeten volstaan. Een veroordeling is één zaak. Een strafmaat een tweede en dan rest er uiteraard nog de uitvoering ervan. Hij is trouwens niet aan zijn debuut toe. Of ben je vergeten dat hij momenteel een straf uitzit van 4 speeldagen voor de nationale ploeg.
      De media heeft de publieke opinie dermate opgehitst dat van een eerlijke uitspraak geen sprake meer kon zijn. In die geest vind ik het vrij logisch dat Standard in beroep gaat.
      De publieke opinie wàs direct geschockeerd. Ophitsing is er niet echt geweest, de verontwaardiging was een pure opwelling van medelijden en revolte bij het zien van de gruwelijke beelden. De media heeft trouwens geen tijd gehad om echt van ophitsing te spreken. Het bestuur zou best nogmaals nadenken alvorens in beroep te gaan. Als je geschoren word zit je best stil.

Tjerri

Comment

Witsel is nu vooral het slachtoffer van zijn Club.

Indien Standard het iets deftiger had gespeeld was de kous af na zijn straf.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
          Uiteraard en het brengt hun imago nog meer schade toe.

Omdat dit soort mentaliteit het failliet is van elk rechtsysteem, nl. procederen om te procederen. Je bent al ziende blind om niet te beseffen dat de club dit enkel doet om de straf te beperken in het (financiëel) belang van de club en dit niet doet omdat ze ervan overtuigd is dat hun speler onrecht wordt aangedaan met deze strafmaat.

Nope ! De slogan die de FIFA en die de lokale bonden promoten is "FAIRPLAY". Hoe geloofwaardig ben je nog als je zo'n aanslag wil vergoelijken ? Enne, hun sponsor is er blijkbaar ook niet mee gediend he. Lijkt me toch dat de commerciëlen meer belang hechten aan het sportieve dan aan winst en verlies van hun royaal gesponsorde ploeg.

Jawel, en nog terecht ook. Straks ga je nog zeggen dat de rode kaart ook een veroordeling was en dat zoiets zou moeten volstaan. Een veroordeling is één zaak. Een strafmaat een tweede en dan rest er uiteraard nog de uitvoering ervan. Hij is trouwens niet aan zijn debuut toe. Of ben je vergeten dat hij momenteel een straf uitzit van 4 speeldagen voor de nationale ploeg.

De publieke opinie wàs direct geschockeerd. Ophitsing is er niet echt geweest, de verontwaardiging was een pure opwelling van medelijden en revolte bij het zien van de gruwelijke beelden. De media heeft trouwens geen tijd gehad om echt van ophitsing te spreken. Het bestuur zou best nogmaals nadenken alvorens in beroep te gaan. Als je geschoren word zit je best stil.

Tjerri
          Bij dergelijke conclusies wordt ik even stil. Geen verdere commentaar meer.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb het hier al eerder gezegd , al maanden en maanden zag ik aankomen wat zondag gebeurd is.
            Ik blijf erbij drieste teckels met gestrekt been ook al raken die de tegenstander niet is ROOD. Afhankelijk van de ernst moet dan maar de strafmaat bepaald worden.

Het enige wat er dus gisteren op de uitspraak nog ontbrak was een regeltje waarin de bond de hand in eigen kruis of fluitje zou steken.
            Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
            http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Nabil Dirar krijgt 3 weken om te spugen naar (eigenlijk op) een speler.
              Nfor krijgt een gele kaart om een speler z'n neus in moes te slaan.
              Witsel krijgt 10 weken om een speler opzettelijk het hospitaal in te stampen.
              Welke maatstaf gebruiken ze daar eigenlijk bij de voetbalbond?

De straf van Dirar is voor mij ok.
              De straf van Nfor is belachelijk.
              De straf voor Witsel is op z'n zachts uitgedrukt "zeer mild" te noemen.
              En Standaard heeft nog de culot deze aan te vechten.
              Eén jaar wereldwijde schorsing (hij is nog jong genoeg en heeft zo de tijd om zich te bezinnen over zijn daad) zou gepast zijn.
              Witsel is geen doetje hoor, zit momenteel een straf uit van 4 wedstrijden met de nationale elf en dit ook voor een vrij agressieve overtreding.

Ik vraag mij trouwens af hoe het daar loopt bij de nationale ploeg met De Camargo en Defour enerzijds en de anderen anderzijds.

En ik vind ook dat Van Hoolsbeeck nu even zijn scheef bakkes mag houden.
              Hij heeft Standaard al genoeg in het lang en het breed gekleineerd.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bij dergelijke conclusies wordt ik even stil. Geen verdere commentaar meer.
                Ik heb nog nooit zo'n zever gehoord als op die persconferentie van Standaard....
                Een uur lang.
                Zoals gewoonlijk liggen de fouten bij de anderen.

Zegt Standaard:
                "Axel Witsel moest als voorbeeld gelden, terwijl hij de fout niet opzettelijk beging.
                Dat is toch heel erg belangrijk. Journalisten en sommige politici hebben een negatieve
                sfeer gecreëerd na zondag. Terwijl wij net oproepen tot kalmte."
                (bron, hbvl)
                Als Axel zich had beheerst was er "niks" geweest.
                Het was een verrassing voor iedereen en met dramatische gevolgen.
                Niemand had zich hier aan verwacht.

Het is al bezig geweest vanaf die testwedstrijd in mei.

"Axel Witsel was tot nu toe altijd een voorbeeld op het veld, argumenteert de bond"
                (bron, hbvl)
                Ok, dat ze dan maar dit argument doortrekken.

Een vader of een moeder die een gezinsdrama veroorzaakt kan de
                vooraf gaande jaren ook een voorbeeld in huis geweest zijn en plots gebeurt het.
                Het was dan ook een verrassing voor iedereen en met dramatische gevolgen.
                Niemand had zich hier aan verwacht.
                Dit is geen perfect voorbeeld dat weet ik ook wel.
                De gevolgen van de feiten en de oorzaken hebben wel een verband.

Sponsor Base wil ook een straf uitdelen die perfect past bij hun:
                "Wij denken bijvoorbeeld aan een taak met jeugdvoetbal.
                Dat zou bij ons imago passen."
                Aaah, het imago dus

Hoe zou met Wasilewski gaan?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Hoe zou met Wasilewski gaan?

Staat in maart terug op het veld te voetballen (volgens een Poolse dokter).
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                    Ik heb het hier al eerder gezegd , al maanden en maanden zag ik aankomen wat zondag gebeurd is.
                    Ik blijf erbij drieste teckels met gestrekt been ook al raken die de tegenstander niet is ROOD. Afhankelijk van de ernst moet dan maar de strafmaat bepaald worden.

Het enige wat er dus gisteren op de uitspraak nog ontbrak was een regeltje waarin de bond de hand in eigen kruis of fluitje zou steken.
                    Hahaha erwin
                    Het spel wordt zo toegelaten erwin....
                    Je kent toch die zever die we dikwijls als commentaar horen.
                    De speler in kwestie gaat onderuit maar de tegenstander had de bal gespeeld dus?
                    Niks aan de hand want hij speelde de bal.
                    Dat de helft van het scheenbeen werd meegenomen is van geen tel meer.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ik heb nog nooit zo'n zever gehoord als op die persconferentie van Standaard....
                      Een uur lang.
                      Zoals gewoonlijk liggen de fouten bij de anderen.
                      Inderdaad, Standard kruipt weer in de rol van Calimero, waar het zich jarenlang graag in heeft gewenteld. Het is ALTIJD de schuld van iemand anders, de hand in eigen boezem steken is hen vreemd. zeer triest voor een club die toch wel een belangrijke Belgische vertegenwoordiger is. De clubleiding is daar al lang verrot, das duidelijk.
                      Vriendelijke groeten, Sven
                      Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Als ik zie hoe Standard reageert op de straf die uitgesproken is, dan is voor mij één ding duidelijk en dat is dat ze absoluut geen spijt hebben van het voorval. Voor een dergelijke overtreding is die strafmaat toch niet zwaar als je dat vergelijkt met de strafmaat van Dirar (3 weken schorsing voor spuwen). Als Standard zijn verantwoordelijkheid wil opnemen hadden ze die straf gewoon aanvaard. Als je dan nog ziet met wat een arrogantie ze zelfs hun eigen sponsor BASE terugfluiten die een werkstraf wou voor Witsel (toch niet zo onredelijk dacht ik, Witsel zal er toch de tijd voor hebben als hij geschorst is), dan denk ik dat Witsel misschien nog het meest van al slachtoffer is van zijn eigen entourage.
                        Voor BASE en Jovanovic chapeau, de rest van de entourage bij Standard heb ik nog niet veel zinnigs horen zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
                          Als ik zie hoe Standard reageert op de straf die uitgesproken is, dan is voor mij één ding duidelijk en dat is dat ze absoluut geen spijt hebben van het voorval. Voor een dergelijke overtreding is die strafmaat toch niet zwaar als je dat vergelijkt met de strafmaat van Dirar (3 weken schorsing voor spuwen). Als Standard zijn verantwoordelijkheid wil opnemen hadden ze die straf gewoon aanvaard. Als je dan nog ziet met wat een arrogantie ze zelfs hun eigen sponsor BASE terugfluiten die een werkstraf wou voor Witsel (toch niet zo onredelijk dacht ik, Witsel zal er toch de tijd voor hebben als hij geschorst is), dan denk ik dat Witsel misschien nog het meest van al slachtoffer is van zijn eigen entourage.
                          Voor BASE en Jovanovic chapeau, de rest van de entourage bij Standard heb ik nog niet veel zinnigs horen zeggen.
                          Daarnet een deel van de persconferentie gezien, en de arrogantie druipte er inderdaad weer vanaf. Ze minimiseren het gebeuren, voelen zich zelfs gepakt, en sleuren er daarbij nog communautaire discussies in!! De vlamingen hebben het weer op de walen gemunt. Dit heeft er toch helemaal niets mee te maken????

Ze willen dat de commotie stopt: wel, aanvaard de straf, leef even met de schande, en toon het voorbeeld!! IPV een signaal te geven alsof ze boven alles en iedereen verheven zijn, hun speler net niet gaan belonen. Moest ik Base zijn... pfff
                          Vriendelijke groeten, Sven
                          Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                            ... Moest ik Base zijn... pfff
                            Vooralsnog alleen maar 'basic'?
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

De fout:

In de fractie van een seconde waarin men zich schrap zet als men gaat vallen of een tegenstander ontwijkt of doorheeft dat je de bal niet meer kan spelen, gebeurt er altijd bij iedereen enorm veel automatisch denkwerk: om het 'probleem' op te lossen.

Bij de zoveelste uitzending van de vertraagde beelden van de aanslag heb ik eens de ogen van Witsel bekeken.

In de laatste fracties van die fractie van een seconde had hij door dat hij mocht verder lopen van Nzolo wegens balvoordeel, had hij door dat de bal te ver was om die nog te kunnen spelen, en had hij door dat de tegenstrever een sliding in zijn richting aan het maken was. En dus was hij met zijn ogen aan het inschatten waar de voeten van de tegenstrever zouden passeren als hij die kon raken met zijn gestrekt been.

Hij had dus op het einde maar één doel: een aanslag.

En wellicht is het veel erger afgelopen dan hij had durven vermoeden. Maar als jonge prof weet je waar je mee bezig bent en dat hij een gevaarlijk spelletje speelde. En dus is hij zwaar verantwoordelijk voor deze actie, en had hij zwaar gestraft moeten worden en deze straf zonder tegenpruttelen moeten aanvaarden.

Base:

Het strafste wat ik vandaag heb gelezen is dat Base moet sponsoren en voor de rest zwijgen. 'Soit belle et tait toi'. Een echte maffiose machowereld, om van te kotsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Staat in maart terug op het veld te voetballen (volgens een Poolse dokter).
                                Verkeerd begrepen hoor, als alles normaal zou verlopen zou Waselewski in maart terug kunnen beginnen trainer zegt die Poolse dokter.
                                Vraag is alleen, heeft hij medisch dossier al in handen gekregen?
                                Ik vraag mij af hoe diep Marcin in de mentale put zal zitten binnen enkele maanden.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X