Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruimdenkend vs Moraalridder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ruimdenkend vs Moraalridder

Mijns inziens staat er op dit forum een onderdeel te weinig: naaktfotografie.
    Ik vind het nogal een grove fout aangezien dat naaktfotografie een zeer groot segment van het fotografie-gebeuren in beslag neemt.

Mocht er zo'n onderdeel zijn, dan heb je van slag geen probleem meer dat een fetish-foto naast een communie-foto geparkeerd staat. Hoeft men geen 18+ labeltjes meer toevoegen.

Misschien dat de moderatoren hier toch wel eens dieper mogen over nadenken.

eneuh, moraalridders, probeer niet heiliger dan de paus te zijn! als je naar een post "18+" gaat, weet je dat je expliciter materiaal mag verwachten (en vind ik het heel netjes en respectvol wat K-style toont!).
    Maar zet voor de rest je kinderen gerust voor de buis... (zelfs voor 21u) en huiver hoeveel seks in het reclame-blok zit! Ik vind de verdoken boodschappen en normvervagingen daar veel gevaarlijker dan een aangekondigde post.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ik heb alles gelezen en heb geen zin om op iedere post apart te reageren, maar hierbij moest ik toch even glimlachen

Want het is immers een fotografieforum en dan mag het alleen gaan of het niet een beetje schuin staat, of er niet te veel uitgebrande delen inzitten
      In een degelijk fotografieforum moet het ook over de inhoud en die emoties die de foto oproept, kunnen gaan. Maar in den Belgiek staan we blijkbaar nog niet zover
      Dit is beklagenswaardig maar wel een feit, dit forum verbleekt in vergelijking met internationale fotoforums (waar trouwens ook alle nationaliteiten welkom zijn ).

Door de vorming van 'clubjes' of 'kliekjes' en de voorkeursbehandeling van sommige leden op dit forum, is de kwaliteit van dit forum ook serieus achteruit gegaan in al die jaren. Maar ja, again, just my opinion.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cuddles Bekijk bericht
        Door de vorming van 'clubjes' of 'kliekjes' en de voorkeursbehandeling van sommige leden op dit forum, is de kwaliteit van dit forum ook serieus achteruit gegaan in al die jaren. Maar ja, again, just my opinion.
        Da's natuurlijk een andere discussie, maar da's ook de reden waarom ik al een paar weken niet meer naar showcasefoto's kijk op dit forum.

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Maar ja, hier wordt gewoon niet gemodereerd. Hier wordt alleen iets gedaan als het maatschappelijk dreigt te worden, of als de modder naar iemand van de incrowd gegooid wordt.
        't Is eigenlijk nog erger... ze doen er gewoon aan mee. Als je hier in de juiste topics post, en iets schrijft wat men niet graag leest, word je gewoon zelf persoonlijk aangevallen en uitgescholden door mensen die hier de plak zwaaien.

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Een kleine opmerking om de discussie te openen: je bekijkt het al direct met een heel gekleurde, afkeurende bril.
        Elke reactie op dit forum is een persoonlijke reactie. Iedereen spreekt voor zichzelf, en niet voor anderen. Iedereen heeft vooroordelen, en deze zijn deze die men door opvoeding, cultuur, studies... en denkend vermogen meekrijgt. Het is geen afkeurende bril die Patrick opzet, maar een vaststellende bril. Iedereen is eigenlijk een beetje moraalridder, vanuit zijn eigen vooroordelen of noem het bekrompenheid of zelfs ruimdenkendheid.
        Het gaat daar eigenlijk hier niet over, maar wel over...
        Sommige foto's zijn wat gedurfder dan gemiddeld en dat roept bij momenten nogal extreme reacties op.
        Da's de essentie van het verhaal... Het onderwerp, en eigenlijk louter een stuk touw en een niet-normaal gedragen kledingstuk, roept reacties op. Iedereen reageert daarop vanuit zijn eigen bagage. Maar... Als je weet dat je foto's post die "gedurfder" zijn, verwacht je dan ook aan een andere dan de normaal gegeven doorsnee reactie. Alleen de persoonlijke aanvallen zijn er te veel aan.

Dus hoe moet dat volgens jullie nu eigenlijk met 18+ foto's en thema's op BD? Wat met SM, latex nonnen, e.d.m.? Hoort dat in een eigen hoekje thuis op BD of bij de rest? En waar trek je de grens tussen wat kan en niet? Enz.. enz...
        Verwacht je een antwoord op deze vragen ? Veel succes. Mij interesseert het eigenlijk niet. Zolang de 18+ er maar WEL blijft bijstaan, staan de topics op het huidige forum, op de juiste plaats, ook al doet deze 18+ meer kwaad dan goed.

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot-sr Bekijk bericht
        Ik ben toevallig op mijn zoektocht al die "pikantere" foto's tegengekomen. Mij stoort het niet. Maar elk bericht wordt aangeduid met (18+).
        Mensen die tegen zulke foto's zijn, moeten hier dan al zeggen: Wel dit bericht ga ik niet lezen.
        Er is nog een groot verschil in 18+ foto's. Er zijn foto's die artistiek naakt zijn, er zijn naaktmodellen, er is erotische fotografie (eigenlijk nog niet veel van gezien op BD) en er zijn foto's die "gedurfder" zijn, door het onderwerp (een stuk touw, of een niet normaal gedragen kledingsstuk, dat bepaalde handelingen, die men onder de 16 jaar niet geacht wordt vrijwillig te doen, insinueren)... De 18+ staat in al deze gevallen m.i. op zijn plaats, hoewel het eigenlijk in casu beter 16+ zou zijn, mja... laat ons het makkelijkheidshalve bij 18+ houden.

Oorspronkelijk geplaatst door pagigoli Bekijk bericht
        Dat +18 al vind ik belachelijk - wie gaat er nu uitmaken voor welke leeftijd foto's geschikt zij of niet? Ik ken 17 jarigen die daar niks ergs aan vinden, en ik ken 65- jarigen die daar op geilen...
        De 65-jarige mag er op geilen... Wat is het probleem daarmee ? Is seks en geilen maar toegelaten tot een bepaalde leeftijd misschien ?
        De 18+ is een gangbare aanduiding. Laat ze a.u.b. staan, zodat mensen kunnen kiezen of ze die foto's, die insinuerend zijn of naakt vertonen, bekijken of niet.
        Wat iemand bij zo'n foto denkt of doet, doet er eigenlijk niet toe, maar er wordt wel aangegeven dat het onderwerp minder geschikt is voor minderjarigen en "gevoelige kijkers".

Tot slot...

Ik weet waarom ik hier de voorbije jaren foto's gepost heb, ik weet NU waarom ik sommige foto's niet meer zou posten, al dan niet in een andere rubriek. Ik weet ook waarom ik er geen meer post , alleen nog bij de shooting days, omdat ik daar nog betrokkenheid heb.
        Ik heb toch geprobeerd van bij te leren uit de foto's die ik postte, uit commentaren op foto's van andere posters, en uit zelf commentaar te geven.
        Nu ga ik eens even moraliserend doen naar bepaalde forumgebruikers toe...

Vindt iedereen het eigenlijk normaal dat sommigen op dit forum enkel foto's posten en nooit eens commentaar geven op een andere foto ?

In dat geval... Wees blij dat je commentaar krijgt en dat er mensen zijn die nog commentaar willen geven op foto's die ze zelf niet gepost hebben, ook al lees je ze allemaal niet even graag.

Mvg

Chris

Comment

Mijns inziens staat er op dit forum een onderdeel te weinig: naaktfotografie.
          mss is dit wel een oplossing die dient onderzocht te worden.
          een extra onderdeel voor/met naaktfotogafie desnoods als 3de onderdeel bij mensen en modellen. meerdere fora hebben daarvoor een apart onderdeel.

zo weet iedereen wat te verwachten.

en blijf bij mijn standpunt!

inhoud is ieder zijn smaak. staat dit u minder of niet aan beoordeel dan de technische kant van de foto. dan gaat het niveau ook omhoog!!

ik heb absoluut geen probleem met je foto's kstyle, zijn vaak de betere hier.
          latex is nu ook niet het gemakkelijkste om te fotograferen (reflexties enzo)
          zou het de kritikasters es willen zien doen.
          vooral met het nodige respect die jij aan je modellen bied. (moest dit niet zo zijn zou je hier maar weinig meer te posten hebben)

dus voor mij: blijven doen en posten. telkens opnieuw genieten.
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

inhoud is ieder zijn smaak. staat dit u minder of niet aan beoordeel dan de technische kant van de foto. dan gaat het niveau ook omhoog!!
            Mag ik een ander voorstel doen?
            kstyle kon bijv. eens andere foto's publiceren, een ander onderwerp, een andere "style".
            Zie het maar als het zich bewijzen op een andere manier.

Het moet niet, het mag...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Disclaimer : Elke gelijkenis met bestaande personen en gebeurtenissen berust geheel en al op toeval.
              Hans... je maakt jezelf belachelijk. Je kinderlijk gedrag blijft me verbazen, al weet ik nog steeds niet hoe oud je bent.

Comment

Mijn persoonlijke mening is dat iedereen zijn mening mag hebben en ook uiten, pro of contra.

Maar dat mag niet persoonlijk gericht zijn en dat is volgens mij het probleem. Ik heb ook de "kruisvaarten" gezien tegen de TS en dat is natuurlijk iets anders dan gewoon uw mening ventileren.

Hopelijk is/wordt het forum een plaats waarop ook echt inhoudelijk over de foto's kan worden gediscussieerd zonder in ruzies te ontaarden, ook al gaat het over taboes.

Mvg
                Gert
                Feedback is the breakfast of the champion

website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
                  Mijn persoonlijke mening is dat iedereen zijn mening mag hebben en ook uiten, pro of contra.

Maar dat mag niet persoonlijk gericht zijn en dat is volgens mij het probleem. Ik heb ook de "kruisvaarten" gezien tegen de TS en dat is natuurlijk iets anders dan gewoon uw mening ventileren.

Hopelijk is/wordt het forum een plaats waarop ook echt inhoudelijk over de foto's kan worden gediscussieerd zonder in ruzies te ontaarden, ook al gaat het over taboes.

Mvg
                  Gert
                  Ben ik het mee eens.
                  We mogen niet op de man spelen wel op de bal....
                  't Is wel de man die de foto's maakt...

Ik zie ook niet in welke taboes jij bedoelt.
                  Mensen schrijven zoals ze denken, zo niet dan liegen ze dat het kraakt

Ik ken kstyle van pluim nog haar.
                  En elk argument tegen zijn foto's dat ik zou kunnen verzinnen,
                  zijn in "no time" weerlegt met pro-argumentatie.
                  Ik denk bijv. aan kunstfoto's of artistieke expressies....
                  En ik ben er zeker van dat 9 op de 10 mannen (bijvoorbeeld)
                  naar die foto's kijken....
                  Maar ik denk (ja ik weet het, ik denk nogal veel) dat op de eerste
                  plaats hun hormonen op hol slaan
                  En wat ze daarbij denken kan ik niet getuigen.
                  Het kon dus best zijn en met de nadruk op "kon",
                  dat de waarde van dit hormonenspel de waarde bepaalt van de foto.
                  En het kon goed zijn en weer met de nadruk op kon, dat een fotograaf
                  met opzet hiervan gebruikt maakt of sterker nog hiervan profiteert.

Niemand moet het met me eens zijn
                  Het is gewoon een persoonlijke mening, gelijk iedere andere mening.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

persoonlijke aanvallen zijn idd nooit fijn, daarom verlaag ik me ook niet tot dat niveau
                    en toch...

Hans... je maakt jezelf belachelijk. Je kinderlijk gedrag blijft me verbazen, al weet ik nog steeds niet hoe oud je bent.
                    Daarom stond er ook een bij.
                    Sarcasme en humor zijn blijkbaar niet je sterkste punten, zoveel is duidelijk.

't Is nochtans simpel : http://forum.belgiumdigital.com/memb...mple=1#aboutme. Dat zou je ondertussen wel mogen weten, je bent evenlang op BD geregistreerd als ik.

En? Ben je nu tevreden? Ik ben al meer dan 25 jaar bij dezelfde vrouw. We hebben 2 kinderen. Ik ben 1m70 en heb schoenmaat 41. Hier zie je ons huis : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/our_house. Hier staan meer dan 6000 fotootjes : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/root dus daar ben je wel eventjes zoet mee als je me wilt doorgronden. Wat wil je nog weten? Ik ben zelfstandig en heb mijn eigen bedrijf en je vind me overal met Google. Ik steek me ook nooit weg achter nicknames of pseudoniemen. Daarom kan je me aanspreken met mijn voornaam, omgekeerd kan ik dat niet. Nog iets?

Maar dat heeft allemaal niets met de vraag van Kstyle te maken, daarom wou ik ook eerst niet reageren. Het gaat in deze topic helemaal niet over jou persoon maar over het principe
                    . Dat van die huismoeder was trouwens zomaar een flapuit, hoe kon ik weten dat jij een vrouw was? Dus aub, drink nu eens twéé glaasjes wijn.

Oh ja, just my opinion.
                    Last edited by hvr_oosterzele; 2 mei 2009, 19:11.

Comment

allez mensen, laat de persoonlijke aanvallen eens achterwege, of ik begin over nonnen en kruisen ! ( dan komt er misschien wat animo in dit topic )

Comment

Vindt iedereen het eigenlijk normaal dat sommigen op dit forum enkel foto's posten en nooit eens commentaar geven op een andere foto ?
                        Als ge het tegen mij moest hebben... Ik kom hier om af en toe iets te tonen en leer af en toe wat bij door de reacties (en over de mensen erachter). Men heeft mij nogal gevraagd om wat reacties op anderen te posten. Misschien doe ik dat wel eens. Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb niet het gevoel de grote expert te zijn en anderen te moeten beoordelen. Moest er meer fetish gepost worden, zou ik dat misschien wel doen, omdat ik vind dat ik daar ondertussen wel iets van ken.

kstyle kon bijv. eens andere foto's publiceren, een ander onderwerp, een andere "style".
                        Zie het maar als het zich bewijzen op een andere manier.
                        't Mag misschien eentonig klinken, maar buiten wat vakantiefoto's, doe ik eigenlijk niet veel anders dan fetishfotografie. Helaas heb ik niet veel tijd of behoefte om daar ook nog wat andere disciplines bij te nemen. Laat ons het maar houden bij "Ieder zijn ding"...

Patrick.

Comment

allez mensen, laat de persoonlijke aanvallen eens achterwege, of ik begin over nonnen en kruisen ! ( dan komt er misschien wat animo in dit topic )
                          En ik over de paus en aids.
                          Mvg Tim

Comment

Welja, laat ons daar eens over beginnen. Als ik een model in een latex nonnenuniform fotografeer, dan *denk* ik zelfs nog niet aan kerk en geloof. Het gaat hier over een fetish, over iets wat voor sommigen sexy kan zijn. Over iets ondeugends. Bij mij is dat hetzelfde als een vrouw in politieuniform, of in een verpleegsterspakje. Allemaal fetishen trouwens. Ik wil gewoon experimenteren en allerlei kinky dingen fotograferen. Laat een latex non daar nu toevallig een onderdeeltje van zijn. Ik wist niet dat het nog zo gevoelig lag, maar het is iig nooit mijn bedoeling daar mensen mee te kwetsen. Mijn foto's zijn wat ze zijn en je moet daar meestal geen diepere betekenis achterzoeken. Je bent vrij om er in te zien wat je wil.

Patrick.

Comment

Hans, neen, ik wou je niet doorgronden, je gegevens en ego interesseren me niet, echt. Je wist dat ik een vrouw was omdat je mijn profiel en stats al talloze keren bezocht hebt. Dus weet je ook dat ik Els heet. Dit was mijn laatste reactie op jou, het is toch een eindeloos heen en weer geleuter.

Volledig akkoord.

Verder volg ik Chris volledig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kstyle Bekijk bericht
                                Als ge het tegen mij moest hebben... Ik kom hier om af en toe iets te tonen en leer af en toe wat bij door de reacties (en over de mensen erachter). Men heeft mij nogal gevraagd om wat reacties op anderen te posten. Misschien doe ik dat wel eens. Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb niet het gevoel de grote expert te zijn en anderen te moeten beoordelen. Moest er meer fetish gepost worden, zou ik dat misschien wel doen, omdat ik vind dat ik daar ondertussen wel iets van ken.

Patrick.
                                Hoeveel "experten" lopen hier rond, denk je ?
                                Dit is een forum met voornamelijk amateurfotografen, die hun mening over beelden geven. Meer moet je er niet achter zoeken. Het posten van foto's op dit forum is eigenlijk het toetsen naar de mening van anderen over de foto's die je gemaakt hebt.
                                Je brengt een soort fotografie waarbij niet alleen het model en haar kleding belangrijk is, maar ook het waarom, het inhoudelijke. Net dat is het waar sommige mensen hier moeilijkheden mee hebben, omdat ze niet geloven in het inhoudelijke van jou foto's. Dat alleen zorgt al voor discussie, maar je gaf het zelf al aan dat je dit weet.
                                Het is ook iets dat ik in sommige van je foto's wel mis. Je hebt m.i. enkele bijzonder sterke beelden gebracht, maar ook vaak beelden, waarbij de inhoud niet geloofwaardig is, omdat de omkadering of de pose het inhoudelijke te weinig insinueren. Wanneer dan het technische ook niet 100% is, en het inhoudelijke wordt niet voldoende gebracht, hou je weinig over, wat dan weer voor discussie over de foto zorgt.

Nu breng je hier iets naar voor, dat je enkel over "fetisch" iets weet, maar anderzijds wil je hier je fotografie verbeteren, en blijkbaar, dat geef je zelf aan, heb je hier al dingen opgestoken. Das' toch positief, niet ?
                                Om iets goed te brengen, moet het vooraf vorm gegeven worden. De uitwerking van het soort fotografie dat je doet, is misschien wel belangrijker dan de foto op zich. Het uitwerken is niet enkel het inhoudelijke, maar gaat ook gepaard met het technische, en daar kan je hier uit andere foto's toch heel veel uithalen.

Ik wil nog even mee geven dat ik vind dat je titel eigenlijk verkeerd gekozen is...
                                Ruimdenkend zijn, is ook moraliserend. Moraliseren is eigenlijk aangeven wat de moraal is. Als je gaat stellen dat sommigen te "bekrompen" zijn, ben je zelf ook moraliserend bezig.

Mvg

Chris

Comment

Working...
                                X