Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namibie Himba's bezoeken of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Namibie Himba's bezoeken of niet?

Iemand met reis ervaring in Nambie?
    We vertrekken van Otjiwarongo (africat) naar Etosha waar we 4 nachten blijven in Halali.

Is het de moeite om 1 of 2 nachten minder te nemen in Etosha en eens naar een Himba dorp te gaan?
    Welk Himba dorp is de moeite?Heb gelezen dat je al tot in Opuwo moet reizen om 'echte' Himba's tegen te komen?

Indien we Himba's willen bezoeken zouden we dan 1 of 2 nachten minder nemen in Halali?

Alle tips zijn welkom

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Namibie Himba's bezoeken of niet?

De echte, ongerepte Himba's bevinden zich heel ver van de beschaafde wereld. 1 à 2 dagen volstaan niet om maar eventjes de 'real thing' te zien, je zal er hooguit een toeristische versie van de stammen kunnen zien.
    Bovendien is 4 dagen Etosha maar net genoeg om te volle van het park te kunnen genieten. Ik zou daar niets van afknibbelen. Geduld in Etosha levert doorgaans heel mooie resultaten op.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Het hangt ervan af, als beestjes je ding niet zijn, dan is 4 dagen Ethosha lang.
      Voor mij waren 7 dagen te kort Halili is nu wel het minste kamp van de 3, maar het ligt centraal.

Het is zoals Ivan al zei, voor de Himba's moet je veel tijd uittrekken. Met 2dagen zal je ze zien staan achter een verkoopstandje met curio.

Ik had ook niet voldoende tijd, dus ik heb ook keuzes gemaakt en Himba's overgeslagen.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Het hangt ervan af, als beestjes je ding niet zijn, dan is 4 dagen Ethosha lang.
        Voor mij waren 7 dagen te kort Halili is nu wel het minste kamp van de 3, maar het ligt centraal.

Het is zoals Ivan al zei, voor de Himba's moet je veel tijd uittrekken. Met 2dagen zal je ze zien staan achter een verkoopstandje met curio.

Ik had ook niet voldoende tijd, dus ik heb ook keuzes gemaakt en Himba's overgeslagen.
        Oei wat is er niet goed aan het kamp Halili?
        Het was het enige kamp waar er nog plaats was.
        We zullen de Himba's dan maar op een andere keer doen.

mir

Comment

Camping van Namutoni is veel beter (je staat er op gras)
          Ik vond Okaukuejo en Namutoni veel gezelliger, beter eten en je bent 'bijna' zeker dat er diesel is.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

We hebben wel voor een chalet gekozen.

mir

Comment

Namutoni geniet eveneens mijn voorkeur, maar de waterput van Halali is de mooiste (je zit er precies in een amfitheater). De afstanden tussen de kampen zijn nu ook weer niet zo groot; op een uurtje rij je gemakkelijk van Halali naar Namutoni. Rondom Namutoni vond ik de beste plassen met het meeste wild, maar dat blijkt uiteraard vrij variabel te zijn.
              Ik verbleef in alle 3 de kampen en vond Okaukejo de minste (veel te druk en minder wild in de omgeving).

Wat betreft de Chalets: de mooiste waren in Namutoni. Maar veel maakt het allemaal niet uit, want je bent praktisch de ganse dag buiten.
              Verwacht nu geen grote luxe in de chalets; sommige zijn een beetje basic, maar voldoen wel. Klachten had ik evenwel niet.
              De buffetten in de kamprestaurants zijn overdadig en zeer betaalbaar. Je hoeft dus niet zelf te koken als je dit niet wenst.
              Zorg voor een frigobox (= te koop voor zo'n 10 euro in de warenhuizen) in de wagen om je drankjes en mondvoorraad wat koel te houden; zo is het comfortabeler wachten aan de plassen buiten de kampen.
              Last edited by Leopard; 15 mei 2009, 09:47. Reden: Chalets
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Bedankt voor de tips!

mir

Comment

Working...
                X