Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

    Een vraagje,

    Ik heb sinds verleden week overgeschakeld naar een Telenet goldshake abonnement, alles werkt perfect, zowel telefoon, als internet en TV ik sta nogthans met een reeds wat oudere Panasonic plasma tv met slechts 580 lijnen in de hoogte, maar de beeldkwaliteit is ongeloofelijk veel beter dan voorheen, en dan ik had verwacht, ik had zelfs reeds uitgekeken naar een fullHD, maar denk dat mijn oude plasma van bijna 5 jaar nog een tijd meekan.

    Maar wat ik mij afvraag, over die digicorder, daar zit een harde schijf in, en dat ding draait dag en nacht, is dat normaal.
    Last edited by Guest42; 21 april 2009, 08:35.

  • #2
    Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

    Da's volledig normaal, je wil waarschijnlijk niet weten wat sluipverbruik dat zo'n ding teweegbrengt , we hebben ook zo eentje staan maar aangezien ik wat domoticatoestanden heb en de meeste van m'n stopkontakten geschakeld zijn staat er dus enkel stroom op dat bakske wanneer het nodig is
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Da's volledig normaal, je wil waarschijnlijk niet weten wat sluipverbruik dat zo'n ding teweegbrengt , we hebben ook zo eentje staan maar aangezien ik wat domoticatoestanden heb en de meeste van m'n stopkontakten geschakeld zijn staat er dus enkel stroom op dat bakske wanneer het nodig is
      Hier ook, je hebt dan wel een minuutje geduld nodig bij het inschakelen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Hier ook, je hebt dan wel een minuutje geduld nodig bij het inschakelen.
        Klopt , soms is dit behoorlijk lang maar op zich geen probleem voor me
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Da's volledig normaal, je wil waarschijnlijk niet weten wat sluipverbruik dat zo'n ding teweegbrengt
          Ja 18 watt staat in dat boekje, dat maakt 0,43 kw per dag = 157 kw per jaar, is inderdaad veel, en dan moet je er nog het verbruik van modem en al die andere toestellen bijtellen.

          Comment


          • #6
            Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

            Inderdaad, die schijf draait dag en nacht en dat stoort mij ook.

            Enigste oplossing op dit moment is afzetten.

            Op de Telenet (en Digitale TV) fora spreken ze al een geruime tijd over een nieuwe patch die dit zou moeten oplossen maar bij mijn weten is dit nog steeds niet officieel.

            Moest er iemand hierover meer weten dan ben ik ook geïnteresseerd

            Mvg

            Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

            Comment


            • #7
              Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

              Die SW upgrade is redes geruime tijd in voege. De HDD valt na enkele minuten stil...
              Doe eens een manuele SW upgrade via instellingen....

              Comment


              • #8
                Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                Pfff, ik word toch weer even stil van dat verbruik... toch weer eens een verbruiksmeter tussenzetten om de boel op te meten, en dan toch eventueel wel te gaan schakelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                  Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht
                  Die SW upgrade is redes geruime tijd in voege. De HDD valt na enkele minuten stil...
                  Doe eens een manuele SW upgrade via instellingen....
                  Wat bedoel je met een manuele SW, verklaar dat eens wat nader aub.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                    De harde schijf draait niet meer constant als je digicorder over de laatste firmware beschikt, je kan dit opvragen in de menu structuur, neem eventueel even contact op met de telenet helpdesk om te zien over welke versie je dient te beschikken.

                    Ik meen te hebben begrepen dat enkel de laatste modellen van digicorder automatisch hun firmware kunnen updaten.

                    Als je beschikt over digitale teletekst dan zou de schijf normaal gezien ook in sluimer moeten kaan.

                    groetjes,
                    Rik
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Pfff, ik word toch weer even stil van dat verbruik... toch weer eens een verbruiksmeter tussenzetten om de boel op te meten, en dan toch eventueel wel te gaan schakelen.
                      Verbruik, verbruik, verbruik ... alles wat aan blijft staan verbruikt natuurlijk.
                      Ofwel koopt ge iets en gebruikt ge het ofwel koopt ge het niet en kan het ook niets verbruiken hé.
                      De meesten verbruiken meer aal elektriciteit om het hier komen neer te pennen dan wat hun toestelleke zelf verbruikt.
                      Het is als een auto van 35000€ kopen en dan klagen dat er benzine in moet.
                      Die digicorder zal na de laatste firmware ook wel weer wat minder verbruiken als die schijf niet meer blijft draaien maar als ge die altijd uitschakelt als je niet kijkt, wat heb je dan nog als nut aan een digicorder?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Verbruik, verbruik, verbruik ... alles wat aan blijft staan verbruikt natuurlijk.
                        Ofwel koopt ge iets en gebruikt ge het ofwel koopt ge het niet en kan het ook niets verbruiken hé.
                        De meesten verbruiken meer aal elektriciteit om het hier komen neer te pennen dan wat hun toestelleke zelf verbruikt.
                        Het is als een auto van 35000€ kopen en dan klagen dat er benzine in moet.
                        Die digicorder zal na de laatste firmware ook wel weer wat minder verbruiken als die schijf niet meer blijft draaien maar als ge die altijd uitschakelt als je niet kijkt, wat heb je dan nog als nut aan een digicorder?
                        Het gaat hem niet zozeer over het stroomverbruik, maar als het niet nodig blijkt dat de harddisc dag en nacht blijft doordraaien, dan kan je zowel een update uitvoeren.

                        Na contact met Telenet en een manuele update valt deze nu inderdaad stil,
                        Blijkbaar werkte dit niet via de automatische update.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Verbruik, verbruik, verbruik ... alles wat aan blijft staan verbruikt natuurlijk.
                          Ofwel koopt ge iets en gebruikt ge het ofwel koopt ge het niet en kan het ook niets verbruiken hé.
                          De meesten verbruiken meer aal elektriciteit om het hier komen neer te pennen dan wat hun toestelleke zelf verbruikt.
                          Het is als een auto van 35000€ kopen en dan klagen dat er benzine in moet.
                          Die digicorder zal na de laatste firmware ook wel weer wat minder verbruiken als die schijf niet meer blijft draaien maar als ge die altijd uitschakelt als je niet kijkt, wat heb je dan nog als nut aan een digicorder?
                          Wel, hier ben ik het absoluut oneens mee. Wat voor nut heeft stroomverbruik als ik er niets aan heb??? Ik ga toch niet werken voor mijn geld in rook te zien opgaan?
                          Een digicorder mag stroom verbruiken als ik hem gebruik, of als aan het recorden is, voor de rest niks.

                          Trek de lijn maar eens door, en tel je verbruik van al die prullen die nodeloos stroom verbruiken maar eens samen, modem, recorder, switch, wifi station, disken in slaap, ... en dan beginnen we nog niet over de 10 digitale klokjes die je tegenkomt in je woning, microgolf, vuur, wasmachien, laders van gms's die niet automatisch uitgaan als laadcyclus afgelopen is, allemaal gaan ze met een paar watt lopen. (en ik vergeet er nog heel wat!!!)
                          Ter info: 1 watt per uur, is meer dan 2€ per jaar.
                          Dus als die telenettroep samen 50w verbruikt, kost dit zo maar even 100€ op jaarbasis. toch redelijk veel, als je anderzijds abbonementen vergelijkt waar soms op 4€ per maand beslist word.
                          En dan spreek ik nu nog enkel over mijn eigen portomonee, als we het uit globaal, groene gedachte bekijken...... dan zou telenet enkel door hun slecht ontwikkelde systeem een heel groot windmolenpark moeten bouwen, om de extra stroom te leveren.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                            Ik volg Rudy hier 100%.

                            Ik heb stopcontacten met ne switch aangebracht hier in huis, en daar alles op gegroepeerd;
                            - TV/satbox/surround... staat allemaal in de slaapkamer
                            - iMac/2" scherm/scanner... staat allemaal in bureel
                            - Stereo/Sonos... staat in de living

                            En alles gaat aan als ik het nodig heb en uit als ik het niet nodig heb. Consequent. Het enige dat aanblijft is het klokje van de microgolf en de draadloze modem (ik heb geen zin naar boven te lopen om die op te zetten omdat ik beneden mijn laptop pak).
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                              ge moet hem in standby zetten... als ge nog "VT4" of wat dan ook ziet staan op het display, dan kan je nog steeds "terugspoelen" want volgens het apparaat ben je dan aan het kijken. je kan instellen hoelang die moet "onthouden". Mijn apparaat gaat vanzelf in spindown, en ik zet hem in standby als ik niet meer kijk. Geen draaiende HD dus.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment

                              Working...
                              X