Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
    Ik volg Rudy hier 100%.

    Ik heb stopcontacten met ne switch aangebracht hier in huis, en daar alles op gegroepeerd;
    - TV/satbox/surround... staat allemaal in de slaapkamer
    - iMac/2" scherm/scanner... staat allemaal in bureel
    - Stereo/Sonos... staat in de living
    En hoeveel heb je daarmee gewonnen op jaarbasis na je investeringen voor die schakelaars op je stopcontacten? Ben zeer curieus om uw winst te kennen.

    Ik kan ook met een fiets naar de bakker gaan i.p.v. met de auto, dan verbruik ik ook geen benzine ... echter moet ik eerst minstens 400€ investeren om een halve Euro per keer in te winnen.
    Wat ik wil weten ... hoe snel heb je de extra investering terug?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

      Bij mij gaat het niet over dat kleine meerverbruik, maar die harde schijf hoor je echt draaien en tikken als het stil is in de living en dat enerveert op de duur.
      En een harde schijf die, als ik niks buiten de "kijkuren" opneem, zowat 16 à 20 uur nutteloos staat te verslijten .
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik kan ook met een fiets naar de bakker gaan i.p.v. met de auto, dan verbruik ik ook geen benzine ... echter moet ik eerst minstens 400€ investeren om een halve Euro per keer in te winnen.
        Waar koop jij jou fietsen?

        Of ben je hobby-coureur: 10km fietsen naar 'n bakker en je dan je dan haasten om ze dan toch nog enigzins warm te kunnen eten (eenmaal) thuis?

        Comment


        • #19
          Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

          Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
          Waar koop jij jou fietsen?
          Vanwaar je vraag? Die 400€ is nog spotgoedkoop als ik de prijzen van de fietsen eens bekijk.
          Niet in de Carrefour maar bij een fietsenwinkel.
          Ik heb 15 jaar geleden 28000BEF betaald voor een fiets en dat was niet veel speciaal, gewoon een deftige fiets.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Bij mij gaat het niet over dat kleine meerverbruik, maar die harde schijf hoor je echt draaien en tikken als het stil is in de living en dat enerveert op de duur.
            En een harde schijf die, als ik niks buiten de "kijkuren" opneem, zowat 16 à 20 uur nutteloos staat te verslijten .
            Ten eerste hoor ik die schijf helemaal niet tikken en ten tweede draait die schijf hier niet als die digicorder niet aanstaat, dus welk speciaal model jij hebt weet ik niet.
            Last edited by VerSeg; 24 april 2009, 08:35.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Tern eerste hoor ik die schijf helemaal niet tikken en ten tweede draait die schijf hier niet als die digicorder niet aanstaat, dus welk speciaal model jij hebt weet ik niet.

              Bij mij bleef hij ook draaien VerSeg, pas na een handmatige update is het opgelost, zie #12

              Wat voor nut heeft stroomverbruik als ik er niets aan heb??? Ik ga toch niet werken voor mijn geld in rook te zien opgaan?
              Een digicorder mag stroom verbruiken als ik hem gebruik, of als aan het recorden is, voor de rest niks.
              Volledig mee eens, je auto laat je toch ook niet draaien, zou nogthans comfortabel zijn, klimatisatie blijft werken, tijdens de winter mooi warm, en tijdens de zomer mooi koel, maar we zijn geen oliebaronnen hé.

              Comment


              • #22
                Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                [QUOTE=demeyereg;2225694]Bij mij bleef hij ook draaien VerSeg, pas na een handmatige update is het opgelost, zie #12

                Geef eens aan saub hoe je die handmatige update gedaan hebt? Gewoon in menu en dan updaten?
                Is het zo simpel?

                Ik vind ook wel zenne dat da ding veel lawaai maakt..Diene Indi Box van mij was vele malen stiller en beter beeld trouwens.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #23
                  Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                  [QUOTE=schoonSpikke;2225695]
                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Geef eens aan saub hoe je die handmatige update gedaan hebt? Gewoon in menu en dan updaten?
                  Is het zo simpel?

                  Ja, zo simpel is het, ik kreeg nogthans een melding dat het toestel reeds over de laatste software beschikte, maar een tijd later was hij stilgevallen, en ook iets minder warm, maar het moet zijn dat dat ding toch redelijk wat energie blijft verbruiken, daar hij toch nog betrekkelijk warm blijft, maar zoals gezegd, minder warm dan met draaiende schijf.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    maar we zijn geen oliebaronnen hé.
                    LOL, stel dat we oliebaronnen zouden zijn , dan lagen we niet wakker van dat meerverbruik, maar zouden we dan nog zo met fotografie bezig zijn??

                    Comment


                    • #25
                      Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Bij mij bleef hij ook draaien VerSeg, pas na een handmatige update is het opgelost, zie #12
                      Klopt maar ondertussen zijn we toch al een paar reacties verder.
                      Dat van die update zou ondertussen toch al gekend mogen zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                        Even gebeld met Telenet (waauw, na 1 seconde een medewerker aan de lijn ), ik zit al met de laatste software vertelde die man mij. Dus nu even uittesten of die HD na een minuut of vijf stilvalt.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                          We zijn nu een dik kwartier verder, HD staat nog even lustig te draaien.

                          Ik moet de DVD recorder toch niet handmatig uitschakelen ? (dan kan ik evengoed mijn schakelaar blijven gebruiken).
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                            We zijn nu 18u44, harde schijf draait nog altijd lustig verder, t' zal dan maar de schakelaar blijven.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              We zijn nu 18u44, harde schijf draait nog altijd lustig verder, t' zal dan maar de schakelaar blijven.
                              Je moet je toestel wel in Stand-by zetten hé Nete, dan schakeld deze na een tijd wel uit, bij mij gebeurde dat niet, toen telenet gebeld, en een vriendelijke dame zei mij dat ik een manuele update moest uitvoeren, niettegenstaande dat deze reeds over de laatste update beschikt, heb ik dan maar gedaan, en bij mij werkte het dus wel.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                                OK, beetje verkeerde inschatting van mij. Digicorder kan inderdaad moeilijk detecterenof de TV aanstaat of niet.

                                Ik vermoed dat, als je de digicorder op standby zet, hij automatisch inschakelt als er bv. iets gepland is voor opname, en daarna terug op standby gaat.
                                Dat staat hier nergens echt duidelijk vermeld meen ik.

                                Doet hij dat niet dan kan ik beter mijn schakelaar blijven gebruiken.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X