Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik vermoed dat, als je de digicorder op standby zet, hij automatisch inschakelt als er bv. iets gepland is voor opname, en daarna terug op standby gaat.
    Inderdaad, hij gaat na een opname terug in standby, maar blijft wel wat verbruiken, het toestel is steeds redelijk warm.

    Comment


    • #32
      Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

      Ik heb hem dan een paar uur in standby gezet, schijf blijft onverstoorbaar draaien.
      Dus toch maar de vertrouwde schakelaar.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #33
        Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

        Heb gisteren de fameuze manuele update gedaan (= 25m RJ45 van mijn buro naar de living trekken ) en bij het updateprocess wist die mij ook te zeggen dat ik de laatste update al had. Toch de update nog eens laten doen en na ±15 min was alles terug beschikbaar (je bent wel al je instellingen kwijt (beeld, zenders) en ook de opgenomen dingen waren verdwenen maar ik vond dit niet zo erg.

        Eenmaal de Digicorder afgezet werd, hield de disk er na een paar minuten ook mee op.
        Dus bij mij blijkt het te werken.

        Ik had wel de indruk dat die nu meer lawaai maakt tijdens het draaien dan voordien maar dat kan ook het gewoon worden van de stilte zijn vrees ik


        Mvg

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #34
          Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

          Ha, dan ga ik eerst eens tijd moeten vinden om die opgenomen zaken die ik wil bewaren op DVD te zetten.
          En dan nog eens een poging wagen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #35
            Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

            Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
            Heb gisteren de fameuze manuele update gedaan (= 25m RJ45 van mijn buro naar de living trekken ) en bij het updateprocess wist die mij ook te zeggen dat ik de laatste update al had. Toch de update nog eens laten doen en na ±15 min was alles terug beschikbaar (je bent wel al je instellingen kwijt (beeld, zenders) en ook de opgenomen dingen waren verdwenen maar ik vond dit niet zo erg.

            Eenmaal de Digicorder afgezet werd, hield de disk er na een paar minuten ook mee op.
            Dus bij mij blijkt het te werken.

            Ik had wel de indruk dat die nu meer lawaai maakt tijdens het draaien dan voordien maar dat kan ook het gewoon worden van de stilte zijn vrees ik


            Mvg

            Steven
            je hebt hem dus eigenlijk opnieuw geïnstalleerd... lijkt wel op een Microsoft story...
            nu ja, goed dat het nu wel weer werkt. Of zou het misschien gebeurd zijn door instellingen te veranderen in de setup? Of was je daar niet aan geweest?
            Ik denk dan bvb. aan die mailfunctie... die gaat toch ook om de x tijd checken of je geen nieuwe mail hebt.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #36
              Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik heb hem dan een paar uur in standby gezet, schijf blijft onverstoorbaar draaien.
              Dus toch maar de vertrouwde schakelaar.


              Ja zo doe ik het toch ook: digicorder,DVD speler,videorecorder,Cdspeler,televisietoestel :alles met één knop uit.


              Ik heb nu nog ADSL Belgacom en krijg al die reclame binnen van Telenet Goldshake+voordeelpakketten omdat mijn Indi digicorder toch nooit interactief kan worden.Ik vraag mij af : zou ik overstappen?



              Walter
              D850

              Comment


              • #37
                Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                Zo te zien zitten er hier dus toch een paar ervaren Telenet rotten op het forum.

                Ik overweeg ook om te schakelen, maar heb nog een installatieprobleem.

                Momenteel heb ik Telefoon en Internet van Telenet.
                De installatie is als volgt:
                In de hall onder de trap staat de kabelsplitter, en de Telenet Kabelmodem.
                Van daar gaat de kabel verder naar de TV, en in een andere buis UTP en telefoonkabel naar de telefoon en een wireless router die in een andere hoek van het huis staan.

                Ik krijg momenteel slechts heel moeilijk een UTP permanent tot aan mijn TV. Het zou vrijwel onmogelijk zijn dit proper weg te werken. De powerline verbinding vind ik maar niets, omdat ik dan nog een extra router moet plaatsen....

                Als ik één keer per maand een kabeltje leg van mijn draadloze router naar de digicorder, zou dit ook werken, of moet die kabel vanuit de kabelmodem en de extra router komen?

                Comment


                • #38
                  Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Als ik één keer per maand een kabeltje leg van mijn draadloze router naar de digicorder, zou dit ook werken, of moet die kabel vanuit de kabelmodem en de extra router komen?
                  Ik vrees dat dit niet (goed) zal werken, je kan geen programma-info opvragen / tv-gids / ... als je geen actieve verbinding hebt... er zit mogelijk wet iets van caching in, maar zeker geen maand lang.

                  Maar als je dan toch al wireless hebt, waarom gebruik je dan geen ethernet bridge (Wifi naar ethernet aansluiting) om zo je modem hierop aan te sluiten?
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #39
                    Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                    idd., alhoewel de installateurs nl. vanaf de kabelmodem willen werken (over 2 routers is mss. wat moeilijk... ;-) ). Bij mij hebben ze de powerlan gebruikt en dat werkt heel goed.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik krijg momenteel slechts heel moeilijk een UTP permanent tot aan mijn TV. Het zou vrijwel onmogelijk zijn dit proper weg te werken.
                      Je moet zelfs geen utp leggen als je ermee kunt leven van geen "rode knop mogelijkheid" en geen langdurige tv-gids te hebben.

                      Bij mij hangt alleen de kabel aan de digicorder omdat ik voldoende heb met de digitale televisie, hd en twee dagen tvgids (vandaag en morgen).

                      Het blijvend draaien van de harde schijf van die digicorder was voor mij de enigste reden om eens een draad te trekken om die update te doen en de draad is nu weer mooi weggehaald. Als er weereens een belangrijke update is (wordt meestal toch op dit forum vermeld ) dat trek ik die draad weer.

                      Mvg

                      Steven
                      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                      Comment


                      • #41
                        Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ha, dan ga ik eerst eens tijd moeten vinden om die opgenomen zaken die ik wil bewaren op DVD te zetten.
                        En dan nog eens een poging wagen.
                        Dan mag je me een keer uitleggen hoe je dat doet, bij mijn weten kan dat immers niet.
                        Ik zou dat ook graag doen.


                        Ik heb trouwens een verdeelstekker met schakelaar gezet, de Digicorder, de tv, het surroundsysteem, dat bleef allemaal op standby staan, en ja de Digicorder maakt dan best wel wat lawaai. Nu 's avond knop af en gedaan.

                        Je moet er dan inderdaad wel aan denken dat als je iets wil opnemen je hem laat aanstaan, en dat je dat ook communiceert naar je huisgenoten

                        Yep, ik spreek van ondervinding.
                        ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

                        Comment


                        • #42
                          Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik krijg momenteel slechts heel moeilijk een UTP permanent tot aan mijn TV. Het zou vrijwel onmogelijk zijn dit proper weg te werken. De powerline verbinding vind ik maar niets, omdat ik dan nog een extra router moet plaatsen....
                          Extra router ? bij mij zit er gewoon een blokje bij de kabemodem in het stopcontact, en hetzelfde bakje bij de tv, alle communicatie wordt over je electriciteitsnet verstuurd, werkt prachtig.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                            Er moet dan toch een router bij, want de ethernet aansluiting op de Telenet Kabelmodem is al in gebruik voor Internet.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Er moet dan toch een router bij, want de ethernet aansluiting op de Telenet Kabelmodem is al in gebruik voor Internet.
                              Een switch is voldoende, je krijgt 2 ip adressen van telenet (ze raden zelfs af om dit achter een router te steken (al werkt het wel, ze ondersteunen het niet)
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment


                              • #45
                                Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

                                da's wat ik bedoelde, dat ze geen support achter router geven en niet happig zijn...

                                en wat die switch betreft: die heb ik bij de installatie van Telenet gekregen (gratis installatie omdat mijn uplink ni werkte, en dat kwam omdat ik de LAN-kabel eruit had geknikkerd). Klein doosje dat ze op de kabelmodem gestrapt hebben. Ik heb dus nu ipv een kabelmodem een kabelmodem met D-Link erop en een Topcom Powerlan 200 ernaast (grootte van een adapter). Stoort niks, en werkt perfect.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X