Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista SP1 & SP2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vista SP1 & SP2

    Vermits hier veel techneuten zitten op alle vlak, probeer ik hier eens de vraag te stellen.


    Ik heb een legale Home Premium 64-bit, maar krijg SP1 niet geïnstalleerd. Elke keer opnieuw toont Windows Update dat ie SP1 wil installeren, maar tijdens het installeren gaat het telkens fout. De foutcode verwijst naar een zo algemeen KB-nummer als maar kan zijn. Ik vind dus niets...


    Ik had weet dat met een Realtek driver dit in het begin niet ging, maar dat moet nu toch opgelost zijn (één jaar later). SP2 staat zelfs al klaar, maar daar heb ik SP1 voor nodig natuurlijk.


    Iemand een idee om SP1 te installeren? Of SP2 in één keer? Is dit mogelijk, dat ik SP2 installeer en de Windows-key gebruik ervoor?


    Btw: is het echt de moeite om naar SP1/SP2 te gaan?


    Bedankt alvast!

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff



  • #2
    Re: Vista SP1 & SP2

    Om SP2 te installeren moet SP1 niet geïnstalleerd zijn, je moet het zo zien een SP pakket zijn alle mogelijke updates en verbeteringen, mijn ervaring is zo dat Vista iets vlotter werkte en opstart dan voor de updates.
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

    Comment


    • #3
      Re: Vista SP1 & SP2

      Doe je de upgrade naar SP1 via de automatische update van Internet explorer?
      Indien zo probeer dan eens met de volledige versie ttz doe een download van het volledige SP1 bestand (300+meg!) en loop dat bestand eens .. misschien werkt het dan wel ?
      ik heb het nog zien gebeuren dat de selectie gedaan door de auto updates van IE op de bek ging maar de install via de volledige SP wel werkte ..
      FWIW

      Comment


      • #4
        Re: Vista SP1 & SP2

        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
        Iemand een idee om SP1 te installeren? Of SP2 in één keer?
        Windows Vista SP1 is een vereiste voor Windows Vista SP2.
        Btw: is het echt de moeite om naar SP1/SP2 te gaan?
        Ja want buiten de kleine zichtbare verbeteringen zijn er ook de niet zichtbare beveiligingsupdates.

        Heb je nooit problemen om andere updates te installeren?

        Onderaan deze pagina staat de link voor SP1 ook vermeld (onder SP2) : http://support.microsoft.com/kb/935791/nl

        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Vista SP1 & SP2

          Oorspronkelijk geplaatst door ghost-be Bekijk bericht
          Om SP2 te installeren moet SP1 niet geïnstalleerd zijn, je moet het zo zien een SP pakket zijn alle mogelijke updates en verbeteringen, mijn ervaring is zo dat Vista iets vlotter werkte en opstart dan voor de updates.
          Dit staat op de website van Microsoft : Windows Vista SP1 is een vereiste voor Windows Vista SP2.

          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Vista SP1 & SP2

            - ik heb nooit problemen gehad om updates te installeren, enkel SP1
            - met SP1 waren oorspronkelijk problemen voor Vista 64-bit met Realtek, daarom dat het in het begin niet ging*
            - ik heb SP1 ook al gedownload van de site zelf (700MB), ook dan gaat het de mist in



            * Audiostuurprogramma's
            Realtek AC'97
            Voor x64-computers: Alcwdm64.sys - versie 6.0.1.6242 of lager
            Ik heb de laatste nieuwe driver zegt Windows zelf, en die is lager dan bovenstaande. En dit blokkeerde gewoon het binnenhalen van de update zelf, niets meer. Dus daar kan het toch niet aan liggen?

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Vista SP1 & SP2

              En wat is het probleem juist. Kan je die foutmelding ook eens weergeven ????

              Ik heb om SP2 te installeren ook eerst een foutmelding gekregen. Heb toen eerst een ander bestand moeten installeren vooraleer het lukte met SP2.
              Alleen : de foutmelding was 100% wat ik juist moest doen... (KB947821).
              Moet wel zeggen dat ik GEEN problemen gehad heb met SP1...

              En zoals reeds gezegd : je moet eerst SP1 installeren, vooraleer het lukt met SP2...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Vista SP1 & SP2

                Hey,

                Twee dagen vrijaf hebben blijkbaar goed gedaan...


                Wat ik vroeger al geprobeerd had, namelijk de System Update Readiness Tool, en niet werkte, heb ik nu nogmaals gedaan, naast een hele rits andere zaken die ik op het net heb gevonden.


                * history van updates deleten (SoftwareDistribution map) etc
                * in logfiles in de system gaan zoeken wat er misging, en blijven doorzoeken naar KB's met info en alles uitvoeren
                * een hele nacht de SUR-tool laten draaien. Ze zeggen dat het een kwartiertje duurt, op sommige computers langer, welnu, ik heb het de ganse nacht laten draaien. En dat was nodig blijkbaar. De vorige keren gaf ik het na enkele uren op, blijkbaar had ie echt nood aan nog langer tijd te krijgen!


                ==> Resultaat: na een jaar eindelijk SP1 kunnen installeren!!



                En nu op naar SP2, maar dat op een ander moment



                Bedankt voor de hulp en bereidwilligheid!

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Vista SP1 & SP2

                  Dat was inderdaad die System Update Readiness Tool die ik nodig had voor SP2.
                  Wel vreemd dat die bij jou zolang duurt. Op mijn oude brok hier, had ie toch gedaan na een klein uurtje of zo...

                  Allé : je bent dus toch al halfweg...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment

                  Working...
                  X