Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    wat die switch betreft: die heb ik bij de installatie van Telenet gekregen (gratis installatie omdat mijn uplink ni werkte, en dat kwam omdat ik de LAN-kabel eruit had geknikkerd). Klein doosje dat ze op de kabelmodem gestrapt hebben. Ik heb dus nu ipv een kabelmodem een kabelmodem met D-Link erop en een Topcom Powerlan 200 ernaast (grootte van een adapter). Stoort niks, en werkt perfect.
    Inderdaad, deze hebben ze hier meteen ook geplaatst, er zijn zelfs nog enkele aansluitingen vrij, die Topcom Powerlan heb ik moeten betalen, trouwens volgende week zijn de zelfde te koop in de Aldi als ik het goed voorheb.

    Comment


    • #47
      Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

      heb zopas een HD TV gekocht en denk er dus ook over na om een digicorder te laten plaatsen, maar ben toch aardig aan het verschieten als ik dat allemaal zo hoor. En mijn kabelmodem hangt in de garage......met 1 kabel door de muur naar de living voor distributie.......weer gaan boren???
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #48
        Re: Digicorder Telenet, harde schijf blijft draaien.

        Beste,

        Het is idd zo dat je een utp kabel nodig hebt om het volledig genot te hebben van de digibox/corder.Hou rekenening dat een coax-kabel alleen ontvangt (je tv beeld), maar moderne of beter gezegt digitale tv moet ook kunnen zenden (rode toets, film huren, etc etc...)
        De reden waarom er een switch (geen router) bijgeplaatst word is idd omdat de modem maar 1 uitgang heeft.
        Waarom dat het geen router is is omdat de modem een eigen ip-adres stuurt naar de corder. Een router geeft altijd een ander ip adres.
        Hopelijk ben je hier iets mee.
        Oja moest je kiezen voor de powerline's vergeet niet je elektriciteitsnet te controleren. In vele gevallen gaat dit maar pas op met netten die anders zijn dan monofasig.
        Hopelijk ben je hier iets mee.

        M.v.g.

        Comment

        Working...
        X