Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maxtor 4 externe HD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Maxtor 4 externe HD

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Erg voor u, maar je kan je foto's waarschijnlijk vergeten. Tenzij je een massa geld wil uitgeven aan een datarecovery bedrijf. En dan nog is het niet zeker.
    Wie zegt dat die zowizo verloren zijn?

Waarom ? Omdat je geen BACKUP hebt gemaakt. Hoe is het in godsnaam mogelijk....
    Met verwijten maken komen die bestanden ook niet terug hoor.

Het gaat om een externe schijf, die zit in een externe box met een eigen controller in, als de schijf nog goed is maar enkel de controller stuk is dan ben je helemaal niets kwijt op dat moment, alleen kan je er niet aan op dat ogenblik.

Ik zou eerst eens kijken wat het geeft in apparaatbeheer, is de schijf daar zichtbaar?
    Indien ja, eens verwijderen en terug laten detecteren.
    Is de schijf nog toegankelijk via een command (oude bekende DOS-commando's)?
    Is de PC en/of de schijf niet besmet met een virus?
    Zoals reeds aangehaald door anderen kan het aansluiten van de schijf in de PC "eventueel" een oplossing bieden.

Natuurlijk kan die kapot zijn maar zonder te zien hoe de TS dit effectief test en zonder er zelf mee bezig te zijn kan ik nooit met zekerheid zeggen dat dit effectief zo is.
    Enkel een schijf dat echt zit te tikken geeft een bijna zekerheid defect te zijn, de rest is gissen.
    Zijn sommigen onder jullie helderziend of zo?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

En dit klopt Verseg, want maar liefst 80% van alle schijven die Maxtor als "defect" binnen krijgt, is er niks aan de hand. Dat haalden ze vroeger ook aan waarom ze de garantie hebben ingekort tot 1 jaar. (Later hebben ze die weer moeten naar 2 jaar brengen in Belgiê.) Het kan de arm zijn die blijft "hangen" of nog 1.001 andere oorzaken zijn. Maar als de schijf niet te zien is in het bios vrees ik het ergste.
      In veel bios-en kunt ge de pc laten zoeken naar de schijven, of zelf de gegevens ingeven. In ieder geval zou ik deze HDD niet te snel als verloren beschouwen.

Aan Rohnny, bezoek eens deze site (link).

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Erg voor u, maar je kan je foto's waarschijnlijk vergeten. Tenzij je een massa geld wil uitgeven aan een datarecovery bedrijf. En dan nog is het niet zeker.

Waarom ? Omdat je geen BACKUP hebt gemaakt. Hoe is het in godsnaam mogelijk....

Trouwens, ze ENKEL op CD zetten is ook geen backup, zo'n CD kan opeens ook onleesbaar worden.

Bestanden die je absoluut niet kwijt wilt op 1 plaats bewaren is de BESTE garantie om ze vroeg of laat kwijt te zijn.

Ik schrijf dit niet enkel naar u persoonlijk, misschien opent het de ogen van anderen die dit lezen.
        Ze moesten dus op één van je PC's EN op je externe schijf bewaard zijn.
        Het mooiste van al , is dat , en geloof het of niet , ik was bezig met alles klaar aan het maken voor back up op cd of dvd.
        Ik heb al veel van mijn bestanden terug gevonden op mijn andere pc , maar daar ik de laatste tijd meer op de laptop werk , ben ik toch nog een hoopje kwijt.
        Ik had gedacht aan pc doctor of zoiets , en eens op mijn harde schijf van de laptop zoeken , want daarop is de back up naar de externe schijf gebeurt, en mischien vindt ik daar mijn bestanden wel terug;
        Groeten ,

Rohnny
        Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Wie zegt dat die zowizo verloren zijn?

Met verwijten maken komen die bestanden ook niet terug hoor.

Het gaat om een externe schijf, die zit in een externe box met een eigen controller in, als de schijf nog goed is maar enkel de controller stuk is dan ben je helemaal niets kwijt op dat moment, alleen kan je er niet aan op dat ogenblik.

Ik zou eerst eens kijken wat het geeft in apparaatbeheer, is de schijf daar zichtbaar?
          Indien ja, eens verwijderen en terug laten detecteren.
          Is de schijf nog toegankelijk via een command (oude bekende DOS-commando's)?
          Is de PC en/of de schijf niet besmet met een virus?
          Zoals reeds aangehaald door anderen kan het aansluiten van de schijf in de PC "eventueel" een oplossing bieden.

Natuurlijk kan die kapot zijn maar zonder te zien hoe de TS dit effectief test en zonder er zelf mee bezig te zijn kan ik nooit met zekerheid zeggen dat dit effectief zo is.
          Enkel een schijf dat echt zit te tikken geeft een bijna zekerheid defect te zijn, de rest is gissen.
          We hebben de schijf uit de behuizing genomen , garantie of geen garantie .Daarna ze geprobeerd op 2 pc's en ze wordt niet zichtbaar.Als de voeding aanstaat hoor je ze wel , maar geen verontrustend geluid.
          Groeten ,

Rohnny
          Last edited by VDSDigit@l; 1 februari 2009, 21:04.
          Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
            We hebben de schijf uit de behuizing genomen , garantie of geen garantie .Daarna ze geprobeerd op 2 pc's en ze wordt niet zichtbaar.Als de voeding aanstaat hoor je ze wel , maar geen verontrustend geluid.
            Vergeet niet even in het BIOS te gaan kijken als de schijf intern aangesloten wordt, als een bepaalde controller op disabled staat dan zie je die ook niet.
            Is het trouwens een SATA schijf (vermoedelijk wel als het een recente is)? In geval dit niet zo is heeft enige jumpersetting ook nog invloed.
            Het is moeilijk zoiets op afstand te zeggen natuurlijk.
            Natuurlijk sluit niets uit dat ze effectief stuk is.

Niet zichbaar via "Computer", "Apparaatbeheer" en "BIOS" of het tooltje van de extra controller op je moederbord?
            Last edited by VerSeg; 2 februari 2009, 01:45.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Niet helderziend, maar ik las dit wel onder #11:

Ik zie geen jumpers op deze externe HD . Ik draai vista home premium op laptop , en 2 andere pc's xp , maar ook daar geen leven in te krijgen.
              McAffee staat hierop , en geen detectie gezien , maar heb wel 2 systeemherstellingen gedaan , maar zonder gevolg.
              Groeten ,

Rohnny

Het is zo goed als zeker een SATA schijf (geen jumpers) en inderdaad, een kleine kans dat in het BIOS van al zijn andere computers al de SATA controllers, waar hij de schijf aanhangt, nu juist uitgeschakeld staan. Nogal ver gezocht,maar het kan natuurlijk.

En ik stuur TS geen verwijt, ik uit eerder een wanhoopskreet. Ik denk dat veruit de meeste gebruikers van externe harde schijven die gewoon gebruiken als een stockageruimte ipv een backup. En al die mensen denken dat ze veilig zitten.
              Nu,ik hoop dat ik het verkeerd voor heb, en het slechts een zeer kleine minderheid is.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Niet helderziend, maar ik las dit wel onder #11:
                Heb ik ook gelezen, maar daarom weet ik nog niet met zekerheid waarnaar hij kijkt alsook welke kennis hij heeft van hardware. Daarom liever eerst bijkomende info alvorens te besluiten.
                Het kan natuurlijk dat ze stuk is, maar omdat er data op staat kan je best zoveel mogelijk proberen.
                Last edited by VerSeg; 2 februari 2009, 01:47.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Sorry, dubbel.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ze is vandaag binnen gebracht , en ze zou te redden zijn , maar ja ,afwachten.
                    I.v.m. de bios : mijn schoonbroer heeft zich er mee bezig gehouden , en ik heb op afstand meegekeken, en we hebben daadwerkelijk aanpassingen in de bios gedaan voor het aanzetten van een sata schijf , want dat is het dus , een SATA schijf.
                    Hij heeft ze zelfs bij hem op de pc gecontroleerd en daar staan meerdere sata's in , en daar ziet de bios hem ook niet.
                    U wordt up -to-date gehouden over deze questie.
                    Groeten ,
                    Rohnny
                    Groeten , VDSDigit@l

Comment

Hoi Rohnny, dan ben ik wel nieuwsgierig met welk programma ze die schijf weer aan de praat hebben gekregen. Het zou echt doodzonde zijn mocht ge uw foto's kwijt zijn.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ben daarstraks naar de winkel geweest , en het probleem is een vastgelopen motor, hiermee bedoel ik dat het verbrand is .
                        Ze draait dus niet meer rond .
                        Nu zijn ze de harde schijf aan het ombouwen , want de schijf waar alles opstaat , zou niks aan zijn , en er was ook een probleem met de lezer van de schijf ( leeskoppen).
                        Er lag zelfs een schijf van 1 week oud in de winkel van 1000 G , en ook naar de knoppen .
                        Zodra enig nieuws of verdere ontwikkelingen , wordt men hiervan op de hoogte gebracht.
                        Groeten ,

Rohnny
                        Last edited by VDSDigit@l; 2 februari 2009, 17:33.
                        Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                          Ben daarstraks naar de winkel geweest , en het probleem is een vastgelopen motor, hiermee bedoel ik dat het verbrand is .
                          Ze draait dus niet meer rond .
                          Nu zijn ze de harde schijf aan het ombouwen , want de schijf waar alles opstaat , zou niks aan zijn , en er was ook een probleem met de lezer van de schijf ( leeskoppen).
                          En wie wil dit doen om een schijf te openen en om te bouwen?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

En wie wil dit doen om een schijf te openen en om te bouwen?
                            Hoho, ikke nie weie
                            En ze is nog in garantie

Grtz, RF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              En ze is nog in garantie
                              Inderdaad ... maar als uw data belangrijker is dan de garantie hebt ge anders wel niet veel keus.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Inderdaad ... maar als uw data belangrijker is dan de garantie hebt ge anders wel niet veel keus.
                                Voila se , das mij mening ook .
                                Data veel belangrijker als garantie, want trouwens lees eens naar de garantiebepalingen , das om een bult van te krijgen , ze zoeken gewoon een reden om u geen nieuwe te moeten geven .
                                Allee , das mijn mening .
                                Ga nu eens ff naar de winkel bellen , voor verdere informatie.
                                Groeten ,

Rohnny
                                Groeten , VDSDigit@l

Comment

Working...
                                X