Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbedieningen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afstandsbedieningen...

Hoeveel liggen er bij u?

Hier constant 3 stuks....
    - TV
    - recorder
    - iNDI-ontvanger

Nog een eentje bij mijn oudere CRT-tv en eentje bij de Betamax-recorder.

Er zitten knopjes op die ik nog nooit gebruikt heb
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Afstandsbedieningen...

Veel te veel...

tv, indibox, dvd-speler, harde schijf en nog een hoopje wii en ps dingen.

Comment

6... (maar een aantal wel redelijk verdoken).
      TV, DVD-speler, DVD-recorder, stereo, CD-speler, INDI-box...

T'wordt tijd voor zo'n "combi"-beestje ;-)...
      Groeten,

Polleke

Comment

ééntje in het zicht: logitech 885

Die andere (ben de tel kwijt 6 of 7) ergens weggestoken zonder batterijen.

Veel gemakkelijker en werkt voor mij naar behoren.

Grtz,
        Wilfried
        The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

Comment

Hier Logitech 525 en de rest in de kast.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hoe goed werkt zo'n combi?

Ik ben even mijn afstandsbedieningen gaan tellen... alleen die van de living, want in andere kamers, met andere apparatuur, liggen weer andere afstandsbedieningen.
            Remote control voor:
            1. Stereoinstallatie (ook de TV is aangesloten op de stereo). Hiermee regel ik zowel volume als inputapparaat (DVD, tuner, CD, TV, music streaming van mijn Imac)
            2. TV (hiermee zet ik de Sony flatscreen aan en uit, bepaal ik het beeldformaat, en kies ik een ander kanaal als ik ipv digitale TV, van de video of van de DVD wil spelen.
            3. Video (op/af, opnemen, weergeven, vooruitspoelen, terugspoelen...)
            4. DVD-speler (op/af en alle mogelijke acties)
            5. INDI "digibox", wel in feite een simpele Samsung digital modem (op/af, kanaal, teletekst...), van toen digitale TV pas werd geïntroduceerd, en die wij ons moesten aanschaffen om de kwaliteit op onze flatscreen te verbeteren (komende van een 100Hz CRT was onze flatscreen echt geen verbetering, totdat we "digitaal" gingen)

Voor een simpel avondje TV heb ik (1), (2) en (5) nodig, als we video of DVD willen gebruiken ook nog (3) of (4).

Daarnaast ligt er een afstandsbediening om de rolluiken te bedienen (zijn ook geprogrammeerd om op vaste tijdstippen naar boven of naar beneden te gaan).

Tenslotte nog een afstandsbediening om twee stellen lichtjes in de kerstboom aan/uit te doen. Ik heb die dit jaar van een afstandsbediening voorzien, omdat we andere manueel de stekkers moesten insteken en uittrekken, en daarvoor op onze knieën, onder de boom door moesten kruipen. We worden daarvoor wat te oud en stram.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Hier constant 3 stuks....
              - TV
              - recorder
              - iNDI-ontvanger
              Zelfde opstelling, 1tje Kameleon universal.

Comment

1: voor Telenet digicorder
                2: TV (geluid, vooral)
                3: afstandsbediening garagepoort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  3: afstandsbediening garagepoort
                  Die was ik nog vergeten omdat die in de auto ligt.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Hier enkel de Logitech Harmony One.

Effe tijd nemen om te 'programmeren' en zelf grootmoeder kan met 1 druk op de knop een DVD bekijken met 5.1 geluid terwijl tv, dvd en av-receiver op het correcte kanaal en instelling gezet worden.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Hier enkel de Logitech Harmony One.

Effe tijd nemen om te 'programmeren' en zelf grootmoeder kan met 1 druk op de knop een DVD bekijken met 5.1 geluid terwijl tv, dvd en av-receiver op het correcte kanaal en instelling gezet worden.
                      werkt da kraam goe????
                      heb daar ook al staan naar kijken maar twijfel enorm!! tussen de 100 à 150 euro voor een
                      "bakske". is't zijn geld wel waard???
                      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        werkt da kraam goe????
                        heb daar ook al staan naar kijken maar twijfel enorm!! tussen de 100 à 150 euro voor een
                        ik heb zelf de Logitech Harmony, die kost tegenwoordig nog 49 eur bij een niet nader genoemde webwinkel. Heb deze nu een jaar of zo en werkt echt geweldig... Met de meegeleverde software kiezen welke apparaten je hebt, waarop de nodige "drivers" worden afgehaald van internet. Vervolgens kan je kiezen welke acties je wil hebben (bv DVD kijken, radio luisteren,...) en in principe ben je dan al rond.

In het begin komt er nog wel wat finetuning aan te pas maar ik ben er heel tevreden van. Gebruik hem voor tv, video, av-ontvanger/radio en dvd-speler.
                        Soms had ik wel problemen met m'n vorige tv (oude SBR), maar met m'n nieuwe nu geen last meer. In principe kan je ook de commando's van een andere afstandsbediening overnemen, aangezien deze ook IR kan ontvangen om dus commando's te leren.
                        Enige nadeel vind ik dat hij een beetje traag is in gebruik (trage reactiesnelheid bij druk op knop), ik weet niet hoe dit zit bij de hogere modellen?

Maar het is gewoon zalig om met één remote een dvd op te starten, zonder dat je per ongeluk het verkeerde toestel aan- of uitzet, en achteraf uiteraard ook zowel kan pauzeren als volume aanpassen met hetzelfde toestelletje.

Ik zou ervoor gaan als ik jou was!
                        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          werkt da kraam goe????
                          Heb er zelf geen 150€ voor neergeteld, maar ik ben er in ieder geval wel ferm content van en mijn vrouw ook.
                          Het is stijlvol in tegenstelling tot de meeste standaard remotes en het doet zijn job zeer goed.

Bv tv kijken is TV op, Telenet HD Digirecorder op, AV-receiver op (allemaal op de juiste instelling).
                          De prog +/- knoppen (zappen) bedienen automatisch de digicorder terwijl de volumeknoppen automatisch de av-receiver bedient.
                          En op het touchscreen kun je je eigen knoppen zetten om bv uw tv-theek op te roepen, etc...

En nog een voordeel, de remote werkt op een accu met dockingstation en niet op standaard AA-batterijen.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb vorig jaar de Logitech Harmony 885 gekocht, en mij vrij vlug beklaagd... Voor dat geld had ik wel een iets betere kwaliteit van toetsen verwacht. De toetsen onderaan (met de 'stop', 'rewind', 'play', ...) werken al bijna niet meer. Als je er op duwt reageert het meestal niet.

Ook de batterij is zeeer lastig. Als het bakske beslist dat de batterij niet genoeg stroom geeft kan je het vergeten van nog verder te gebruiken en mag ik terug mijn oude afstandsbedieningen gaan zoeken. Ik weet het, je kan die constant laten opladen, maar dat is niet iets dat ik dag en nacht laat in het stopkontakt laat steken.

Comment

Hier ligt alleen de combi van in den Aldi. Doet precies wat het moet doen en spotgoedkoop
                              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                              BD0993BE
                              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Working...
                              X