Re: Maxtor 4 externe HD
Wie zegt dat die zowizo verloren zijn?
Met verwijten maken komen die bestanden ook niet terug hoor. 
Het gaat om een externe schijf, die zit in een externe box met een eigen controller in, als de schijf nog goed is maar enkel de controller stuk is dan ben je helemaal niets kwijt op dat moment, alleen kan je er niet aan op dat ogenblik.
Ik zou eerst eens kijken wat het geeft in apparaatbeheer, is de schijf daar zichtbaar?
Indien ja, eens verwijderen en terug laten detecteren.
Is de schijf nog toegankelijk via een command (oude bekende DOS-commando's)?
Is de PC en/of de schijf niet besmet met een virus?
Zoals reeds aangehaald door anderen kan het aansluiten van de schijf in de PC "eventueel" een oplossing bieden.
Natuurlijk kan die kapot zijn maar zonder te zien hoe de TS dit effectief test en zonder er zelf mee bezig te zijn kan ik nooit met zekerheid zeggen dat dit effectief zo is.
Enkel een schijf dat echt zit te tikken geeft een bijna zekerheid defect te zijn, de rest is gissen.
Zijn sommigen onder jullie helderziend of zo?
Oorspronkelijk geplaatst door nete
Bekijk bericht
Waarom ? Omdat je geen BACKUP hebt gemaakt. Hoe is het in godsnaam mogelijk....

Het gaat om een externe schijf, die zit in een externe box met een eigen controller in, als de schijf nog goed is maar enkel de controller stuk is dan ben je helemaal niets kwijt op dat moment, alleen kan je er niet aan op dat ogenblik.
Ik zou eerst eens kijken wat het geeft in apparaatbeheer, is de schijf daar zichtbaar?
Indien ja, eens verwijderen en terug laten detecteren.
Is de schijf nog toegankelijk via een command (oude bekende DOS-commando's)?
Is de PC en/of de schijf niet besmet met een virus?
Zoals reeds aangehaald door anderen kan het aansluiten van de schijf in de PC "eventueel" een oplossing bieden.
Natuurlijk kan die kapot zijn maar zonder te zien hoe de TS dit effectief test en zonder er zelf mee bezig te zijn kan ik nooit met zekerheid zeggen dat dit effectief zo is.
Enkel een schijf dat echt zit te tikken geeft een bijna zekerheid defect te zijn, de rest is gissen.
Zijn sommigen onder jullie helderziend of zo?

Comment