Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De griep en het vaccin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De griep en het vaccin

Goed nieuws voor de mensen die een griepvaccin gekregen hebben (als ge graag ziekteverlof wil dan toch) ... de griep die momenteel rondgaat zit niet in het vaccin.
    U weze gewaarschuwd als uw collega of kennis er ziek uitziet ... niet te veel in de buurt komen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: De griep en het vaccin

Het is niet dat ik u niet geloof maar vanwaar haal je deze informatie ?
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

ik persoonlijk moet nooit een griepvaccin hebben!
      mijn pa die eeft er ieder jaar op't werk, 1 jaar is em 2 weken ziek geweest van zo'n rot vaccin!!! 't was de griep, maar zo erg eb ik nog nooit ziek geweest van de griep!
      sedert dien geen vaccins meer!
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        mijn pa die eeft er ieder jaar op't werk, 1 jaar is em 2 weken ziek geweest van zo'n rot vaccin!!! 't was de griep, maar zo erg eb ik nog nooit ziek geweest van de griep!
        Euh, van het griepvaccin kun je de griep niet krijgen.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          Dit is 100% correct, het is een echt fabeltje dat je van een vaccin de griep kan krijgen maar iedereen ( of toch de meesten blijven daar in geloven ) Wat verseg hierboven vertelt is ook correct, er zijn zoveel verschillende griepvirussen ( stammen ) dat men ieder jaar een beetje moet gokken, omdat een vaccin maken tegen alle stammen praktisch onmogelijk is.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zo is het, men trappelt eigenlijk een beetje achter de feiten aan. Telkenmale duiken er nieuwe virussen op en daar wordt dan ook rekening mee gehouden tegen de volgende vaccinatie.
            Persoonlijk laat ik er sedert een paar jaar ook eentje zetten omdat ik beroepshalve veel contacten heb met de zwakkeren uit de bevolking en vooral geen overdrager wil zijn van al dat van deze virussen. Maar uiteraard ook om mezelf te beschermen.

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Zo is het, men trappelt eigenlijk een beetje achter de feiten aan. Telkenmale duiken er nieuwe virussen op en daar wordt dan ook rekening mee gehouden tegen de volgende vaccinatie.
              Persoonlijk laat ik er sedert een paar jaar ook eentje zetten omdat ik beroepshalve veel contacten heb met de zwakkeren uit de bevolking en vooral geen overdrager wil zijn van al dat van deze virussen. Maar uiteraard ook om mezelf te beschermen.

Groetjes,
              Pol.
              Idd .. het griepvirus is er eentje dat zijn uitwendige "coating"/omhulsel zelf kan veranderen (muteren) ... daardoor wordt er ieder jaar een ander vaccin ontwikkeld dat gebaseerd is op de "most likely mutations" van die coating .. dikke pech natuurlijk als blijkt dat men verkeerd gegokt heeft en dat het virus een andere mutatiestrategie gevolgd heeft om z'n coating aan te passen .. je kan dan vliegende griep krijgen en niet zo'n klein beetje omdat dat afhangt van de virulentie van de nieuwe variant, niet van het vaccin maar door het virus omdat het door het vaccin niet meer "herkend" wordt
              & BTW .. dit is absoluut geen nieuws. In de archieven van het internationaal gezondheidsinstituut dat het griepvirus onder de loepe houd zitten legio berichten over zulke "gemiste" vaccin pogingen en de gevolgen ervan voor de grieplijders

Comment

Dat is het probleem met dat vaccin, het is tegen de griepvirussen die tot nu toe gekend zijn...maar het griepvirus veranderd zo snel dat je recent griep vaccin niet voldoende is om de komende griepvirus tegen te gaan.

Ik ben zelf verpleegkundige (dat was ik in Belgie en nu ook in Canada) en als ik hier pas begon te werken werd ik sterk aangeraken om zo'n griep vaccin te gaan halen. Maar Anneke wou dat liever niet dan wel, dus omdat ze me toch de keuze gaven heb ik het niet gedaan! Ik geloof er niet echt in en vele worden ziek erna en naar het schijnt doet je arm dagen erna nog pijn. Nu een paar jaar verder is het zover gekomen dat dit griep vaccin elk jaar VERPLICHT is als je in de gezondheidszorg werkt, tenzij je een doktersbriefje had met een reden waarom je het niet kan hebben.

Dus ons Anneke ging vlug naar de dokter met een leugetje om best wil en ik heb tegen haar gezegd dat ik in Belgie ooit een reactie had op zo'n vaccin (foei foei )...en ze schreef mij dus een briefje dat ik allergisch was. Dus tot nu toe heb ik nog nooit zo'n vaccin gehad en heb ook nog nooit de griep gehad (tot nu toe)...dus hopelijk blijft dat zo!

Groetjes uit Canada,
                Ann

Comment

Correct me if I'm wrong.

Maar het feit dat mensen de griep krijgen van het griepvirus kan toch te maken hebben met het feit dat deze reeds het drager zijn van het virus? Het vaccin zal zich dan als een booster gaan gedragen en het ziekteproces gaan versnellen. Zo is me dat althans uitgelegd geweest.

Feit is wel dat het griepvaccin een goeie zaak is voor mijn werk met name eierbroedmachine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht

Feit is wel dat het griepvaccin een goeie zaak is voor mijn werk met name eierbroedmachine
                    Leg dat nog eens uit voor de leken onder ons....
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Leg dat nog eens uit voor de leken onder ons....
                      U vraagt ...

Waar bestaat het griepvaccin uit?
                      Het griep vaccin bevat meestal drie verschillende typen geïnactiveerd virus. De virussen worden gekweekt in bevruchte kippeneieren, vervolgens gedood en gezuiverd alvorens het vaccin wordt gemaakt. Globaal genomen levert 1 ei genoeg virus voor 1 vaccin dosis.

Een uittreksel uit: http://www.nivel.nl/oc2/page.asp?PageID=512

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                        Het is niet dat ik u niet geloof maar vanwaar haal je deze informatie ?
                        Mijn huisdokter ... die net een week de griep had.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                          Maar als je het vaccin krijgt terwijl je al ziek bent (of het al in u hebt) kunt ge fameus afzien zelle en dan zou je smeken om eerder dat griepje te hebben.
                          De laatste jaren heb ik echter al een paar keer fameus de griep gehad en doordat ik nu een paar operaties moest ondergaan had men mij aangeraden deze keer een vaccin te laten zetten.
                          Het heeft mij al goed geholpen, zit hier al een week met hoge koorts. Het is altijd iets hé.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            ... Het heeft mij al goed geholpen, zit hier al een week met hoge koorts. ...
                            Jouw schrijfsnelheid wordt er nochtans niet door afgeremd.
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Jouw schrijfsnelheid wordt er nochtans niet door afgeremd.
                              Ben dan ook goed opgewarmd hé.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X