Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De griep en het vaccin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De griep en het vaccin

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Mijn huisdokter was gevaccineerd ... heeft de griep gehad.
    Mijn vrouw was gevaccinneerd en heeft nu de griep.
    Ik was gevaccineerd en ben bijna van de griep vanaf.
    Volgens 2 huisartsen zitten ze op dit moment met hopen mensen die de griep krijgen, bijna allen gevaccineerd.
    Raar hé ...
    Tja, alleenstaande gevallen bewijzen jammer genoeg niks, ook al zijn het artsen
    Last edited by ThierryM; 14 januari 2009, 08:53.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

ga terug m'n bedje in zit nu met de griep(uitzweten is de beste remedie)
      zwaar hoofd en misselijk koud warm alles tegelijk hoop dat het snel over is
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Conclusie van deze draad: 99,9% van de deelnemers snapt niet wat het griepvaccin is noch hoe het werkt .. en dat omvat vreemd genoeg ook sommige medisch geschoolden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Conclusie van deze draad: 99,9% van de deelnemers snapt niet wat het griepvaccin is noch hoe het werkt .. en dat omvat vreemd genoeg ook sommige medisch geschoolden
          Gelukkig ben jij er nog...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Tja, alleenstaande gevallen bewijzen jammer genoeg niks, ook al zijn het artsen
            Ik weet niet of jij gevaccineerd bent tegen de griep maar als dit zo is hoop ik dat ge dan een goede griep krijgt ... zo zult ge misschien eens snappen dat het vaccin niet elke variant van de griep inhoudt en ge toch ziek kunt worden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Daar heb je 100% gelijk in.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik weet niet of jij gevaccineerd bent tegen de griep maar als dit zo is hoop ik dat ge dan een goede griep krijgt ... zo zult ge misschien eens snappen dat het vaccin niet elke variant van de griep inhoudt en ge toch ziek kunt worden.
                Sympathiek, iemand de griep toewensen. Ik ben helaas niet gevaccineerd, de kans is dus groter dat ik ze krijg.

Ik heb toch nergens beweerd dat je niet ziek kunt worden? Letterlijk: wie gevaccineerd is moet zich geen zorgen maken, m.a.w. ze zijn in zekere mate beschermd. Het gaat erom dat jij op basis van een paar gevallen suggereert dat het vaccin dit jaar geen nut heeft omdat er de verkeerde stam inzit. Dat laatste is mogelijk, maar is met jouw uitspraak verre van bewezen. En zelfs al zou dat het geval zijn, kun je een beschermend effect niet wegcijferen owv kruis-immuniteit, cfr het seizoen 2004-2005:

De samenstelling van de vaccins is ten opzichte van vorig jaar gewijzigd. Zo bevatten ze nu de A/Fujian/411/2002 (H3N2)-like strain. Dit heeft te maken met het feit dat in het noordelijk halfrond de meeste gevallen van influenza in het griepseizoen 2003-2004, te wijten waren aan influenza A (H3N2)-virussen nauw verwant aan A/Fujian/411/2002. Het vaccin dat vorig griep-seizoen beschikbaar was, bevatte geen A/Fujian/411/2002 (H3N2)-like strain, maar had wel een zekere beschermende kruisimmuniteit tegen deze stam
                Voor je nog meer straffe uitspraken doet lees je misschien best deze link eens door: http://www.degrotegriepmeting.nl/public/?thisarticle=49

Als Regulus op basis van een paar (misverstane) uitspraken conclusies kan en wil trekken over mijn kennis, dan zegt dat genoeg over hem. Ik kan hier evengoed een zin van hem gaan quoten en de betweter uithangen omdat 't fout geformuleerd is.
                Last edited by ThierryM; 14 januari 2009, 18:23.

Comment

Die zich heeft laten vaccineren mag vrij gerust zijn. Je kan natuurlijk nog altijd het H3N2 virus krijgen, maar het zal minder erg zijn en je zal volgens een viroloog zojuist op de radio niet in de kliniek belanden. Dus een vrij grote geruststelling.
                  En regulus, ik ben ook nog één van diegenen die het wel snappen en ik kan alleen maar FluKee beamen. En in de medische sector te zitten is ook niet altijd een referentie om te snappen wat een griepvaccin is, maar het helpt toch.
                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Is deze erg besmettelijk ???
                    Ben een beetje bang dat jullie die mij hier gaan overzetten
                    Het internet kan ook virussen overdragen he

Comment

Sympathiek, iemand de griep toewensen. Ik ben helaas niet gevaccineerd, de kans is dus groter dat ik ze krijg.
                      Het heeft er niets mee te maken u de griep toe te wensen maar om u te doen snappen dat ge nog altijd een andere variant van de griep kunt krijgen ook al ben je gevaccineerd.
                      De laatste tijd geloven mensen niets meer tot ze het zelf meemaken ... het is alleen nog van ik heb horen zeggen bla bla bla.

Het gaat erom dat jij op basis van een paar gevallen suggereert dat het vaccin dit jaar geen nut heeft omdat er de verkeerde stam inzit.
                      Dit wil ik helemaal niet beweren ... ik weet ook wel dat ik de varianten die in het vaccin zitten normaal niet zal krijgen, ik zeg net als hierboven dat je nog steeds een andere variant kunt krijgen.
                      En heden doet een variant dat niet in het vaccin zit de ronde ... niet meer niet minder.
                      Dit houdt helemaal niet in dat het vaccin geen nut heeft tegen de andere varianten die er wel in zitten.
                      Ik weet ondertussen al minstens 10 personen die de griep hebben en welke allemaal gevaccineerd waren ... dus zo'n uitzondering zal het dan ook wel niet zijn.
                      Maar ja ... het zullen bij de zieken maar waanideeën zijn en onze dokters kennen er natuurlijk niks van.
                      Maar goed, niemand kan verplicht worden iets te geloven ... je merkt het zelf wel als het zover is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                        Is deze erg besmettelijk ???
                        Ben een beetje bang dat jullie die mij hier gaan overzetten
                        Het internet kan ook virussen overdragen he
                        Koop een Apple, die hebben geen last van virussen. Misschien hebben Mac gebruikers wel geen last van de griep .

Comment

Ik weet niet of jij gevaccineerd bent tegen de griep maar als dit zo is hoop ik dat ge dan een goede griep krijgt ...
                          Een bewijs dat "de griep" niet zonder gevaar is: bij sommigen tast het overduidelijk de sociale vaardigheden aan*

(* Is doorgaans van tijdelijke aard, een streepje zon doet meestal wonderen.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Koop een Apple, die hebben geen last van virussen. Misschien hebben Mac gebruikers wel geen last van de griep .
                            de griep ik weet het niet, maar 'k vrees eerder voor een worm
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Kijk, je gelooft wat je wilt natuurlijk. Een correcte diagnose is al moeilijk genoeg: griep is makkelijk te verwarren met andere aandoeningen van de luchtwegen.

Moest je nu afkomen met laboratoriumtests zou ik je geloven. Als je volgend jaar afkomt met een mooie statistische analyse van een grote populatie gevaccineerden en die komt tot het besluit dat het vaccin voor x% niet geholpen heeft, dan ga ik je ook geloven. Tot dan vind ik je openingspost -no offense- pure speculatie en een beetje paniekzaaierij. Niet te veel in de buurt komen van een zieke medemens is trouwens ook maar een flauwe voorzorg. Een goede handhygiëne aanhouden is veel belangrijker, en dat zal elke arts beamen.

Beetje jammer ook dat je blijft insinueren dat ik niet versta dat het vaccin geen 100% bescherming geeft. Dat is in post #5 en #6 duidelijk en op een correcte manier gezegd en daar heb ik er niet op gereageerd.

Comment

Moest je nu afkomen met laboratoriumtests zou ik je geloven.
                                Misschien zit het bij jullie anders maar ik heb nog nooit een huisdokter geweten dat een laboratoriumtest laat uitvoeren voor een kortstondige ziekte zoals een griep. Misschien anders voor risicopersonen?
                                Tot dan vind ik je openingspost -no offense- pure speculatie en een beetje paniekzaaierij.
                                Is toch helemaal niet als speculatie of paniekzaaierij bedoeld ... was gewoon info dat ik van de huisarts kreeg.
                                Net als ik mij gewoon baseerde op info van een dokter doe jij toch net hetzelfde om het omgekeerde te beweren? Daar is toch niets slecht mee bedoeld?
                                Wat wil je dan als je ziek bent en je huisarts zegt dat je griep hebt? Zeggen dat hij liegt of mis is want dat ze op TV en BD zeggen dat het niet kan?
                                Natuurlijk kan een dokter mis zijn met zijn diagnose, dat ontken ik zeker niet maar dan zijn er ondertussen toch al veel die deze fout maken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X