Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De griep en het vaccin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De griep en het vaccin

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
    Maar Anneke wou dat liever niet dan wel, dus omdat ze me toch de keuze gaven heb ik het niet gedaan! Ik geloof er niet echt in en vele worden ziek erna en naar het schijnt doet je arm dagen erna nog pijn.
    En dat als verpleegster...

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Maar als je het vaccin krijgt terwijl je al ziek bent (of het al in u hebt) kunt ge fameus afzien zelle en dan zou je smeken om eerder dat griepje te hebben.
    De laatste jaren heb ik echter al een paar keer fameus de griep gehad en doordat ik nu een paar operaties moest ondergaan had men mij aangeraden deze keer een vaccin te laten zetten.
    Het heeft mij al goed geholpen, zit hier al een week met hoge koorts. Het is altijd iets hé.
    Daarom dat je het vaccin best laat zetten voor een mogelijke epidemie (oktober-november). Man toch, men moet toch altijd de nadruk leggen op de mogelijke neveneffecten, terwijl dat vaccin al letterlijk talloze levens gered heeft. Als je niet ziek wordt, merk je dat natuurlijk niet hé.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
      Dat is het probleem met dat vaccin, het is tegen de griepvirussen die tot nu toe gekend zijn...maar het griepvirus veranderd zo snel dat je recent griep vaccin niet voldoende is om de komende griepvirus tegen te gaan.

Ik ben zelf verpleegkundige (dat was ik in Belgie en nu ook in Canada) en als ik hier pas begon te werken werd ik sterk aangeraken om zo'n griep vaccin te gaan halen. Maar Anneke wou dat liever niet dan wel, dus omdat ze me toch de keuze gaven heb ik het niet gedaan! Ik geloof er niet echt in en vele worden ziek erna en naar het schijnt doet je arm dagen erna nog pijn. Nu een paar jaar verder is het zover gekomen dat dit griep vaccin elk jaar VERPLICHT is als je in de gezondheidszorg werkt, tenzij je een doktersbriefje had met een reden waarom je het niet kan hebben.

Dus ons Anneke ging vlug naar de dokter met een leugetje om best wil en ik heb tegen haar gezegd dat ik in Belgie ooit een reactie had op zo'n vaccin (foei foei )...en ze schreef mij dus een briefje dat ik allergisch was. Dus tot nu toe heb ik nog nooit zo'n vaccin gehad en heb ook nog nooit de griep gehad (tot nu toe)...dus hopelijk blijft dat zo!

Groetjes uit Canada,
      Ann
      Hallo Ann,

Een griepvaccin heb ik me in het verleden nooit laten zetten tot voor een tweetal jaar ik, ondertussen al bijna 60 geworden, ermee ben begonnen. En geloof mij, ik heb nog nooit een reactie gehad op de plaats van de injectie of in de spiermassa errond. Geen lome arm, noch enige vorm van lichte griep. Dus bij mij zijn er dus geen reacties. Maar ik doe het vooral omdat ik als kinesitherapeut in contact kom met nogal wat mensen die een griep doormaken. Voor mezelf, omdat ik niet wil ziek worden en daardoor niet kan werken (niet werken als zelfstandige = geen inkomen) en ook omdat ik anderen niet wil contamineren. Dus in ons beroep vind ik het eigenlijk een must. Wees gerust, dokters en verpleegkundigen hier in België doen het meestal. Nu, het kan ook wel een mentale geruststelling zijn, maar liever toch maar zo weinig mogleijk risico's nemen.
      In jou geval zou ik het dus in de toekomst wel overwegen.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Hallo Ann,

Een griepvaccin heb ik me in het verleden nooit laten zetten tot voor een tweetal jaar ik, ondertussen al bijna 60 geworden, ermee ben begonnen. En geloof mij, ik heb nog nooit een reactie gehad op de plaats van de injectie of in de spiermassa errond. Geen lome arm, noch enige vorm van lichte griep. Dus bij mij zijn er dus geen reacties. Maar ik doe het vooral omdat ik als kinesitherapeut in contact kom met nogal wat mensen die een griep doormaken. Voor mezelf, omdat ik niet wil ziek worden en daardoor niet kan werken (niet werken als zelfstandige = geen inkomen) en ook omdat ik anderen niet wil contamineren. Dus in ons beroep vind ik het eigenlijk een must. Wees gerust, dokters en verpleegkundigen hier in België doen het meestal. Nu, het kan ook wel een mentale geruststelling zijn, maar liever toch maar zo weinig mogleijk risico's nemen.
        In jou geval zou ik het dus in de toekomst wel overwegen.

Groetjes,
        Pol.
        Inderdaad. Het gaat niet alleen om jezelf hé, maar vooral de patienten die je verzorgt. Hun weerstand is meestal een pak zwakker dan de jouwe en zijn dus veel vatbaarder voor de griep die jij misschien in je draagt, maar niet doormaakt...
        Ik vind het een beetje egoistisch om (als verpleegkundige) dat spuitje niet te nemen omdat je daar (als je pecht hebt) twee dagen een stijve arm van hebt...
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          Daarom dat je het vaccin best laat zetten voor een mogelijke epidemie (oktober-november).
          Dat weet eenieder wel maar het is niet dat je enkel de griep niet mag hebben bij het plaatsen van het vaccin. Ook andere ziektes mag je niet hebben maar soms ben je er al drager van zonder dat je het al weet en dat kan je niet beletten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Awel, wij krijgen de mogelijkheid om een spuitje te krijgen. De meeste van mijn collega's doen dit, ikke niet. (Krijg al genoeg andere spuiten ) Wie krijgt er nooit de griep... IKKE... Wie heeft er wel de griep... altijd wel iemand die zich heeft laten vaccineren. En ze blijven het volhouden

Langs de andere kant loop ik wel rond met een wreed pijnlijke arm op het moment. Gisteren mijn tetanusspuit gaan laten zetten. auwauwauw
            't Is zo erg dat ik niet kan koken. Zo dadelijk komt de pizzahut

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
              Gisteren mijn tetanusspuit gaan laten zetten. auwauwauw
              't Is zo erg dat ik niet kan koken. Zo dadelijk komt de pizzahut
              Die kunt ge toch niet snijden met zo'n pijnlijke arm ... stuur die pizza maar naar hier.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

ola ola! Die wordt in spieën gesneden door de vriendelijk pizzahut mensjes en die kan ik met mijn ander handje oppakken zenne!!

Comment

Ja, een pijnlijke arm als excuus om niet te moeten koken, daar kan ik nog inkomen
                  Maar je moet dit toch met een korreltje zout nemen hoor. Het hangt er van af wie de spuit zet, en hoe goed dat gedaan wordt. Sinds ik eens doodziek geweest ben van een griepje , laat ik ieder jaar een spuitje zetten, en ik heb het me nog nooit beklaagd. Ben niet meer ziek geweest, en nog nooit achteraf een pijnlijke arm gehad!

Comment

Wel, mijn dokter kan wel goed spuitjes zetten. Van de andere heb ik nooit last Maar deze is toch wel wreed Maar! De pizza is er

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hilde L. Bekijk bericht
                      Ja, een pijnlijke arm als excuus om niet te moeten koken, daar kan ik nog inkomen
                      Maar je moet dit toch met een korreltje zout nemen hoor. Het hangt er van af wie de spuit zet, en hoe goed dat gedaan wordt. Sinds ik eens doodziek geweest ben van een griepje , laat ik ieder jaar een spuitje zetten, en ik heb het me nog nooit beklaagd. Ben niet meer ziek geweest, en nog nooit achteraf een pijnlijke arm gehad!
                      tetanusspuit geeft bijna altijd meer last van een "pijnlijke" arm.
                      En dat het afhangt van wie ze geeft is mssn wel ten dele waar, maar het is nog veel belangrijker hoe jij tegenover spuiten staat. Een spuit krijgen in een opgespannen spier doet uiteraard meer pijn dan in een ontspannen spier.
                      Daarom dat men je ook altijd zal vragen te ontspannen, al weet ik uit ervaring dat er héél wat mensen zijn die dat precies niet goed kunnen... En die zitten dan dikwijls met de miserie van een stijve arm
                      Niet dat dat een reden kan zijn om een vaccin niet te nemen maarja...
                      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Okee, even wat verduidelijking! Ik doe dit niet omdat ik egoistisch ben en geen pijn wil hebben in mijn arm...ik kan wel tegen een stoot hoor. En het is zeker niet omdat ik niet aan mijn patienten denk. Ik denk heel erg aan mijn patienten daarom ben ik verpleegkundige geworden en ik doe het enorm graag.

Ik werk ondertussen al een 5 jaar met de oudere vandagen (op dezelfde plaats), dus ik heb de effecten van dat vaccin wel gezien. Ze krijgen ALLEMAAL elk jaar een griep vaccin en de griep breekt toch uit en als 1 persoon het heeft dan doet het meestal wel een ronde in het gebouw. Nu weet ik niet als men geen vaccin had gehad of het dan erger zou zijn, maar ik vind toch dat we over de jaren heen genoeg patienten hebben verloren aan de griep terwijl ze een griep vaccin gehad hebben. Dus vandaar mijn idee dat ik er niet zo erg in geloof. Ik ga enkel uit van mijn eigen ervaringen!

Als verpleegkundige in Canada geef ik enkel medicatie uit, doe ik nu en dan wat wondverzorging, ik zorg voor de doktersvoorschriften van de patienten en ik doe de documentatie (papier werk) van alle gebeurtenissen tijdens mijn post. Dus ik kom toch iets minder in direct contact met de meeste patienten. En moest ik nu een soort griep krijgen dan zal ik verplicht thuis moeten blijven (onbetaald) totdat ik 72 uren symptoom vrij ben...daar ga ik zonder problemen mee akkoord en begrijp ook dat ik niet naar mijn werk kan gaan als ik ziek ben!

Zo, ik hoop dat dit duidelijker is en dat het helemaal niets met egoisme te maken heeft. Ik ben ver van egoistisch!

Groetjes,
                        Ann
                        Last edited by Ann75; 8 januari 2009, 18:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Goed nieuws voor de mensen die een griepvaccin gekregen hebben (als ge graag ziekteverlof wil dan toch) ... de griep die momenteel rondgaat zit niet in het vaccin.
                          Dat de griep rondgaat is nu wel bevestigd, maar...

Het type H3N2 is een Influenza A variant die over het algemeen wat zwaarder is dan collega H1N1, dat vorig jaar rondwaarde, en de Influenza B types. Doordat H3N2 vorig jaar afwezig was, hebben we er geen weerstand tegen opgebouwd. H3N2 zit wel in de griepvaccinatie. Waarschijnlijk zal minstens één op de tien volwassenen deze winter griep krijgen.
                          (Nieuwsblad)

Wie gevaccineerd is moet zich dus geen zorgen maken.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

23 kleuters in mijn klas. Vandaag 12 aanwezig, de anderen thuis 90% met de griep. Van de anderen willen de ouders gewoon niet door de regen stappen.

Comment

pfffffffff klote griep, te ziek om 's avonds thuis nog iets te doen, niet ziek genoeg om niet te gaan werken
                              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                                Wie gevaccineerd is moet zich dus geen zorgen maken.
                                Mijn huisdokter was gevaccineerd ... heeft de griep gehad.
                                Mijn vrouw was gevaccinneerd en heeft nu de griep.
                                Ik was gevaccineerd en ben bijna van de griep vanaf.
                                Volgens 2 huisartsen zitten ze op dit moment met hopen mensen die de griep krijgen, bijna allen gevaccineerd.
                                Raar hé ...
                                Last edited by VerSeg; 14 januari 2009, 02:22.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X