Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

90km per uur bij smog = pesterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 90km per uur bij smog = pesterij

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht

Ik heb een roetfilter die degelijk onderhouden wordt (hij is nog maar 8 maanden oud), dus ik mag er eigenlijk van uit gaan dat die smag-regels niet voor mij gelden?
    Een maatregel wordt algemeen genomen, alleen al om geen verwarring te scheppen bij andere bestuurders. 'Die rijdt 120, dus zal ik ook wel mogen'...

Waarom worden de spoorwegen, het vrachtwagenvervoer en de binnenscheepvaart niet mee aangepakt? Een diesel-locomotief verbrandt ook mazout (en aan de zwarte rook te zien niet zo'n beetje), een binnenschip verbrandt ook brandstof (ook zwarte rook) en een vrachtwagen verbruikt 30l/100km, maar heeft vaak niet eens een partikelfilter.
    Jij zit alleen of hooguit met enkele mensen in je wagen. Wat die vrachtwagen vervoert is voor 100-den mensen en al bij al een relatief mindere vervuiling dan al die mensen die voor 't minste hun wagen nemen.

Ik moet gelukkig niet van Brussel naar Gent zaterdag, want 90% van mijn traject zou dan aan 90kmh zijn, en dat lijkt mij een helse marteling!
    Er zijn 1000-den vrachtwagenchauffeurs die jaar-in jaar-uit aan max 90km/uur rijden. Dus zo'n marteling kan dat nu ook weeral niet zijn hé

De mensen die achter deze maatregel staan, nodig ik uit om heel het jaar door max 90kmh te rijden. Mocht de maatregel dan toch effectief zijn, kunnen de enkele cowboys zoals ik dan het hele jaar door 120kmh rijden

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
      Om nog wat olie op het vuur te doen... In Brussel maar 50 rijden zenne
      De plaatsen waar je meer dan 50 mag in Brussel zijn zodanig zeldzaam dat ik niet denk dat dit meer dan symbolisch is... Niet dat het nooit gebeurd dat deze beperking met 200 tot 300% overschreden wordt
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Touring komt wat olie op het vuur gooien in dit topic.

"Snelheidsbeperking bij smog is een flutmaatregel"
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

hier kan ik ook nog iets aan toevoegen.
          als je tijdens smog alarm 120 rijd ipv 90 rijd en je word geflitst,kan je dit voor de rechtbank aanvechten. en een grote kans om te winnen.

omdat: een snelheidsvermindering van meer dan 20km per uur moet aangegeven worden met, een bord van 90KMper uur en daaronder een blauw bordje vb 200m.
          na 200m dan een bord 90km per uur.
          èn dit is nergens.
          dus signalisatie niet in orde en niet wettelijk.
          kijk een op www.wegcode.be wie zin heeft om het uit te pluizen.

edit: vandaag in olen E313 opgegaan, en daar is het al aangepast daar stond hing bij het eerste bord een een onderbord met 150m
          blijkbaar zijn ze het aan het aanpassen.
          in dit geval teld bovenstaande dus niet

groeten sep
          Last edited by sep; 11 januari 2009, 08:41. Reden: tekst bijgezet
          11-300mm
          jeff heylen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
            als je tijdens smog alarm 120 rijd ipv 90 rijd en je word geflitst,kan je dit voor de rechtbank aanvechten. en een grote kans om te winnen.

omdat: een snelheidsvermindering van meer dan 20km per uur moet aangegeven worden met, een bord van 90KMper uur en daaronder een blauw bordje vb 200m.
            èn dit is nergens.

groeten sep
            De Belg en de achterdeurtjes mentaliteit.
            En morgen zeggen dat het niet kan dat er procedurepleiters zijn die slechterikken uit de gevangenis halen.

Comment

Ik bedoelde het vooral als concurrent voor dieselmotoren. Buiten de stad zij het geduchte concurrenten, maar in mijn geval was ik beter af met een diesel Het zal wachten worden op de volgende generatie

Kult for President!

We willen wel in het algemene belang denken, maar deze maatregel heeft veel weg van willekeur... Buiten op enkele fora heb ik er nog niet veel positieve reacties op gehoord...
              Fieldmarshall, rekening houdend met uw nickname en gedachtengoed, moet je sito presto naar de USA verhuizen, het land van de ultieme vrijheid, waar je NERGENS, JAAR IN JAAR UIT,sneller mag rijden dan 65 MPH oftewel 104.58 km/uur. Ook niet op wegen in "the middle of nowhere", waar je soms één rechte baan van misschien 30km hebt, en waar je op die 30km misschien 3 tegenliggers kruist.
              En toch houden die Amerikanen zich massaal zonder al te veel morren aan deze regels.

Nu ja, het zit in onze genen hé. Als er hier iets verplicht wordt, dan is de eerste reactie: hoe kan ik hier ongestraft onderuit.
              Ik spreek me hier niet uit over nuttigheid of niet van de smog-maatregelen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht

èn dit is nergens.

groeten sep
                En wat als je geflitst wordt voorbij het 2e 90 km/h bord? Zou je dan nog willen of durven investeren in een advocaat om een boete aan te vechten?

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Een amerikaan die zich aan de regels houdt....
                  Ik huiver al als ik zie hoe ze je daar achtervolgen... Op de afgelegen plaatsen laten ze je stoppen met de heli...

Iemand die consequent is, zal heel het jaar door 90km/h rijden. Of stoot de wagen alleen meer uit bij smog ?

En wat het blokkeren van de 120 km/h rijder betreft, ze gaan alletwee in de fout.
                  Onnodig links rijden en te hard.(Of anders moet je van werk veranderen.) En vragen ze zicht af, waarom slaat die gek zijn remmen voor mijn neus dicht... (ik zou niet weten hoe bij mensen agressie ontstaat)

Maar als hierdoor doden vallen, dan maar janken.(leg het maar uit aan de rechter en familie; hij mocht maar 90km/h, awel zijn verdiende loon)

De ene zal nog 120km/h rijden omdat hij in de huidige omstandigheden zijn werk niet wil verliezen, en weer een andere omdat hij het niet kan laten.

De ene heeft kritiek, ikke niet awel een ander ook niet. De echte moraalriddder die zal nooit harder rijden dan 90km/h. En denkt niet aan ikke.

In de huidige situatie, kan je beter met een uitstotend wrak rijden. (goedkoop in aaschaf, en op het einde betaal je minder of even veel)

Een maatregel in de zin van, 90km/h bij smog en 130km/h bij goed weer. (geven en nemen, geen voldonge feiten)
                  (in combinatie met regelmatige controle, en niet zo willekeurig zoals nu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    En wat als je geflitst wordt voorbij het 2e 90 km/h bord? Zou je dan nog willen of durven investeren in een advocaat om een boete aan te vechten?

Mvg.
                    Robert
                    Een herhaling van het bord betekent dat net tevoren het voorgaande bord is vervallen en de normale regel geldt (bijvoorbeeld bij een nieuwe oprit). Ook bij het tweede bord zou dan dat bord eronder dienen te hangen, dus die herhaling maakt niets uit!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

hehehe, vandaag toch een paar goed liggen gehad 'k had mijn sb-800 op mijn dashbord gelegd, en als ze me wat te hard voorbij gingen
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                        Wat stel je voor?
                        Legerdienst? Totalitair regime?
                        Neem dit maar even door vooraleer zoiets te durven beweren.
                        Liberalisme
                        Wat ik voorstel..? Dat iedereen zich gewoon aan de wet houdt.
                        Als iedereen jouw mentaliteit aanneemt en voor zichzelf denkt en daarnaar handelt, 't zou er mooi uit zien. Dat zou het einde betekenen van de samenleving. Lekker egoïstisch, iedereen op z'n perseeltje, met elk z'n eigen wetten... Toffe vooruitzichten zo.
                        'k vraag me af hoe jij zou reageren als er bv een dierbare van je overreden wordt door een dronkaard en die dronkaard achteraf op de rechtbank zegt: "ik denk wel voor mezelf en bepaal wel zelf als ik al dan niet rij als ik gedronken heb."
                        Als je in zo'n geval heel eerlijk zou zijn met jezelf zou je dat ook moeten aanvaarden, want 't zou één van je volgelingen kunnen zijn met exact hetzelfde iditoe gedachtengoed.

En wat de legerdienst betreft: die afschaffen is één van dé flaters van de vorige eeuw. 'k heb hem zelf gedaan, en akkoord, financiëel is het misschien een verloren jaar, maar 'k heb er heel veel zien heropgevoed worden, wat nu totaal het geval niet meer is. De ouders kijken er niet naar, op school kunnen ze ze niet meester, en zo komen ze totaal ontgroeid in de maatschappij terecht. De resultaten spreken voor velen al voor zich.
                        Maar tijdens de legerdienst werden er veel weer rechtgeplooid, leerde je samenleven in een gemeenschap, en leerde je rondkomen met een minimum én leerde je wetten en regels aanvaarden. Laat nu net die vier dingen veel voorkomende problemen zijn in de maatschappij.

Mvg,
                        Frederic

Comment

"hehehe, vandaag toch een paar goed liggen gehad 'k had mijn sb-800 op mijn dashbord gelegd, en als ze me wat te hard voorbij gingen "

Hou u anders keer met iets nuttigs bezig..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            hehehe, vandaag toch een paar goed liggen gehad 'k had mijn sb-800 op mijn dashbord gelegd, en als ze me wat te hard voorbij gingen
                            LOOOOOOOL
                            Schitterend idee
                            Misschien es een blauwe zwaailamp met magneetvoet proberen... wel oppassen dat je geen kettingbotsing veroorzaakt
                            Groeten,
                            Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Fieldmarshall, rekening houdend met uw nickname en gedachtengoed, moet je sito presto naar de USA verhuizen, het land van de ultieme vrijheid, waar je NERGENS, JAAR IN JAAR UIT,sneller mag rijden dan 65 MPH oftewel 104.58 km/uur. Ook niet op wegen in "the middle of nowhere", waar je soms één rechte baan van misschien 30km hebt, en waar je op die 30km misschien 3 tegenliggers kruist.
                              En toch houden die Amerikanen zich massaal zonder al te veel morren aan deze regels.

Nu ja, het zit in onze genen hé. Als er hier iets verplicht wordt, dan is de eerste reactie: hoe kan ik hier ongestraft onderuit.
                              Ik spreek me hier niet uit over nuttigheid of niet van de smog-maatregelen.
                              Niet liegen he : Op veel wegen mag je 75Mph en 65Mph mag op vele plaatsen waar je in Belgie oinder gelijke omstandigheden slechts 70kmh mag. In Texas is het zelfs 80Mph op de highways, wat meer dan 130kmh is.
                              Als je daarenboven minder dan 10Mph te snel rijdt op de teller (wat nagenoeg iedereen doet) is de kans klein dat je aan de kant gezet wordt Als ik aan 85 op de teller een mobiele flitser voorbij rijd denk ik toch dat het mij 50€ zal kosten.

Die 65Mph heeft inderdaad wel bestaan, maar is in vele staten onderhand reeds omhoog getrokken
                              ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                                Rijd jij met een Suziki Ignis?

---

Comment

Working...
                                X