Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

90km per uur bij smog = pesterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 90km per uur bij smog = pesterij

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
    Kijk maar eens goed naar de koppelkromme van deze 1.4 TSI blokjes... die zijn verrassend snel op hoog koppel. Ik verwachtte ook dat het naaimachientjes waren met een koppel dat pas bij hoge toerentallen okay was maar dat is dus niet zo. Kijk maar eens naar de golf 1.4 TSI met compressor: 160 pk bij 5800tpm en een maximaal koppel van 240Nm bij... 1500 tpm (!). Het resultaat is een heel zuinig lopend blokje (zolang het niet echt hoeft te werken tenminste) met een enorme souplesse.

TSI's schijnen inderdaad zeer goed te zijn (heb er tot nog toe zelf geen kunnen rijden ). Het grootste nadeel aan TSI's is echter het hoge verbruik in de stad, en ik rijd redelijk veel stads-km...

De redenering van Nederland vind ik helemaal niet zo dom: Mensen die een BMW 5 willen kopen zullen die BPM gewoon betalen, maar als je ze op deze manier van een vervuilender motorversie naar een properder kan krijgen, is het toch al weer iets gewonnen. Het is utopisch om te denken dat een BMW 5 -klant zich door een BPM-korting tot een VW Fox zou laten verleiden.
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Ik rijd reeds 2 jaar met mijn 407 rond met roetfilter dus ik heb al heel veel roetdeeltjes opgestapeld in mijn Filter dus ik rijd 120 maar zal eerst mijn nummerplaten zwaar instrijken met modder
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
        Het grootste nadeel aan TSI's is echter het hoge verbruik in de stad, en ik rijd redelijk veel stads-km...
        Hoog verbruik in de stad? Dan wil ik wel eens weten wat jij een normaal stadsverbruik noemt... Bijvoorbeeld: de golf variant 1.4TSI, 122pk heeft in de stad 8.4liter per 100km nodig (de 160pk versie 0.2 liter meer), terwijl de eerste niet-turbo (een 1.6 liter) daar 9.9 liter voor nodig heeft. De automaatversies van de genoemde blokjes gebruiken nog eens minder (8.1l/100km voor de 122pk TSI). Natuurlijk, 't zijn geen diesels, maar echt slecht noem ik dat allerminst!

Het is utopisch om te denken dat een BMW 5 -klant zich door een BPM-korting tot een VW Fox zou laten verleiden.
        Dat was ook maar een (extreem) voorbeeld natuurlijk en vanuit de optiek dat "men" niet bereid zou zijn om naar een kleinere wagen over te stappen heb je gelijk. Maar het blijkt dat downsizen nu juist helemaal "in" is - een BMW-5 rijder zal wellicht wel naar een BMW-3 overstappen. Neem nu eens een 520i automaat. Typische lease-wagen. Stoot 164g/km uit en krijgt een A label. Het kleinere broertje echter, de 320i automaat, stoot 156g/km uit en krijgt daarmee een B label. Met een A label krijg je een aardige korting op de BPM, met een B label al een stuk minder. En zo zijn er nog legio voorbeelden te vinden.

In de bijtelling op zakelijke auto's die ook prive worden gereden is dat rare verschil overigens helemaal weg. Zo zijn er in NL nu zes categorieen, 3 benzine en 3 diesel, die uitsluitend op basis van de CO2 uitstoot zijn gedefinieerd. De "schoonste" diesel en benzine categorieen leveren je een bijtelling op van 14% op jaarbasis, de middelste kost je 20% bijtelling en de meest vervuilende categorie "doet" 25%. Er zijn best veel werknemers die nu van een klein snel bakkie overstappen op bijvoorbeeld een BMW 118i of iets dergelijks - scheelt al weer 5% bijtelling (bij 52% top van je salaris is dat dus ruim 2,5% van de catalogus waarde netto oftewel zo'n dikke 750 euro per jaar).

Comment

Vind de 90 regel ook maar zinloos, en dat er mensen zijn die deze regel voor altijd zo willen inlassen, kan ik zeker niet bij, 'relaxer rijden, je ziet meer enzo..' vind het maar zever, valt er dan zoveel te zien langs de autostrade..?
          Constant aan 90 rijden is om in slaap van te vallen, als de max.snelheid 120 bedraagt, verbied er je niemand om minder te rijden (min.70natuurlijk).

Dat is althans wat ik ervan vind

Comment

Vanaf morgen is er terug smogalarm...... is maar dat je het weet en het zal dure tot komende zaterdag

Bron:http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF08012009_019

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
              Vanaf morgen is er terug smogalarm...... is maar dat je het weet en het zal dure tot komende zaterdag
              Da's maar twee dagen hé ... om een probleem op te lossen.

Juist tijdens de nieuwjaarsfeesten smog-alarm en nu ook net het eerste WE na de feesten ... een vrijdag waarop de meeste werknemers eens samen een drink doen.
              Het kon precies niet beter uitkomen om iedereen wat stiller te laten rijden op die dagen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Heu, met optelling van de vorige smogalarm zitten we op 4 of 5 dagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het is niet om het probleem op te lossen!! Het is gewoon een tijdelijke maatregel omwille van diverse ongunstige factoren. Een oplossing op lange termijn zal op een andere manier aangepakt moeten worden, maar dat wil niet zeggen dat men geen gerichte maatregelen mag nemen in bepaalde situaties.
                  Maar ja, enkele dagen 90 rijden ervaren er velen als een ware marteling.
                  Ze zouden bij overtreding veel strenger moeten optreden. Alleen diep in de geldbuidel laten tasten of verlies van rijbewijs zou bij velen een belletje doen rinkelen om zich best aan die maatregel te houden.

Mvg,
                  Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                    Heu, met optelling van de vorige smogalarm zitten we op 4 of 5 dagen
                    4 + 2 (als het beperkt blijft tot vrijdag en zaterdag) = 6
                    Grapje
                    Groeten en succes met de allicht opnieuw oplaaiende discussie
                    Peter

Comment

Om nog wat olie op het vuur te doen... In Brussel maar 50 rijden zenne

Comment

Ze zouden bij overtreding veel strenger moeten optreden. Alleen diep in de geldbuidel laten tasten of verlies van rijbewijs zou bij velen een belletje doen rinkelen om zich best aan die maatregel te houden.
                        zucht... het is redelijk utopisch om te veronderstellen dat iedereen op alle gebied maar binnen de lijntjes moet kleuren.
                        Het is de bedoeling mensen kordater bestraffen bij échte verkeersmisdrijven als agressief rijgedrag, rood licht negeren, overdreven snelheid in bebouwde kom, enz... Sneller dan 90 rijden bij smog op de autostrade maakt je geen crimineel.
                        Ik respecteer zoveel mogelijk de wetten die er zijn om de verkeersveiligheid te garanderen, geen halve maatregelen voor problemen waarvan de oorzaak twijfelachtig is en veel comlexer dan wordt voorgesteld.
                        We hoeven niet zomaar alles te slikken en mensen die er anders over denken te demoniseren. Ik denk wel voor mijzelf.
                        Last edited by Kult; 8 januari 2009, 21:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                          Ik denk wel voor mijzelf.

Dat is jammer genoeg de mentaliteit van tegenwoordig... Een mentaliteit die hoogdringend aan verandering toe is!

Mvg,
                          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            Het is niet om het probleem op te lossen!! Het is gewoon een tijdelijke maatregel omwille van diverse ongunstige factoren. Een oplossing op lange termijn zal op een andere manier aangepakt moeten worden, maar dat wil niet zeggen dat men geen gerichte maatregelen mag nemen in bepaalde situaties.
                            Maar ja, enkele dagen 90 rijden ervaren er velen als een ware marteling.

Mvg,
                            Frederic
                            Ik vind net dat ze veel lakser moeten optreden: Tussen 90kmh en 120kmh een symbolsiche boete van 10kmh of zo. Je overtreedt wel een regel, maar die regel is er niet voor de veiligheid, dus eigenlijk kan het geen kwaad om bvb 119kmh te rijden.

Ik heb een roetfilter die degelijk onderhouden wordt (hij is nog maar 8 maanden oud), dus ik mag er eigenlijk van uit gaan dat die smag-regels niet voor mij gelden? Als ik bij elk rood licht voor de 2500rpm schakel mag ik wel 120kmh rijden?

Ik zal maar het zekere voor het onzekere nemen en een valse plaat ophangen

Waarom worden de spoorwegen, het vrachtwagenvervoer en de binnenscheepvaart niet mee aangepakt? Een diesel-locomotief verbrandt ook mazout (en aan de zwarte rook te zien niet zo'n beetje), een binnenschip verbrandt ook brandstof (ook zwarte rook) en een vrachtwagen verbruikt 30l/100km, maar heeft vaak niet eens een partikelfilter. Ik verbruik aan 120kmh misschien 5.5l/100km en aan 90kmh misscien 5.3l/100km. Ik verbruik met alle rode lichten in de stad wel 9l/100km... Ik moet gelukkig niet van Brussel naar Gent zaterdag, want 90% van mijn traject zou dan aan 90kmh zijn, en dat lijkt mij een helse marteling!

De mensen die achter deze maatregel staan, nodig ik uit om heel het jaar door max 90kmh te rijden. Mocht de maatregel dan toch effectief zijn, kunnen de enkele cowboys zoals ik dan het hele jaar door 120kmh rijden

WEG MET DIE NUTTELOZE MAATREGEL!
                            ---

Comment

Citaat:
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kult
                              Ik denk wel voor mijzelf
                              .

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
                              Dat is jammer genoeg de mentaliteit van tegenwoordig... Een mentaliteit die hoogdringend aan verandering toe is!
                              Wat stel je voor?
                              Legerdienst? Totalitair regime?
                              Neem dit maar even door vooraleer zoiets te durven beweren.
                              Liberalisme
                              Last edited by Kult; 8 januari 2009, 21:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                                Hoog verbruik in de stad? Dan wil ik wel eens weten wat jij een normaal stadsverbruik noemt... Bijvoorbeeld: de golf variant 1.4TSI, 122pk heeft in de stad 8.4liter per 100km nodig (de 160pk versie 0.2 liter meer), terwijl de eerste niet-turbo (een 1.6 liter) daar 9.9 liter voor nodig heeft. De automaatversies van de genoemde blokjes gebruiken nog eens minder (8.1l/100km voor de 122pk TSI). Natuurlijk, 't zijn geen diesels, maar echt slecht noem ik dat allerminst!
                                Ik bedoelde het vooral als concurrent voor dieselmotoren. Buiten de stad zij het geduchte concurrenten, maar in mijn geval was ik beter af met een diesel Het zal wachten worden op de volgende generatie

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                                zucht... het is redelijk utopisch om te veronderstellen dat iedereen op alle gebied maar binnen de lijntjes moet kleuren.
                                Het is de bedoeling mensen kordater bestraffen bij échte verkeersmisdrijven als agressief rijgedrag, rood licht negeren, overdreven snelheid in bebouwde kom, enz... Sneller dan 90 rijden bij smog op de autostrade maakt je geen crimineel.
                                Ik respecteer zoveel mogelijk de wetten die er zijn om de verkeersveiligheid te garanderen, geen halve maatregelen voor problemen waarvan de oorzaak twijfelachtig is en veel comlexer dan wordt voorgesteld.
                                We hoeven niet zomaar alles te slikken en mensen die er anders over denken te demoniseren. Ik denk wel voor mijzelf.

Kult for President!

We willen wel in het algemene belang denken, maar deze maatregel heeft veel weg van willekeur... Buiten op enkele fora heb ik er nog niet veel positieve reacties op gehoord...
                                ---

Comment

Working...
                                X