Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prof fotograven in de hof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: prof fotograven in de hof

    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    - is het forum niet in overtreding bij het publiceren van deze foto als er specifiek volgende vermelding aan gekoppeld is:
    Important Copyright Notice! Any use or reproduction of this photo without the written permission of the photographer is strictly forbidden
    heeft BD die toestemming? en wat met het toekomstige BOF?

    Henri
    Ik heb dit jaar voor de BoF géén toelating gegeven aan BD om de foto's te publiceren ondanks ik er ook mijn plekje kreeg ...

    Waarom niet?

    Omdat ik het niet zag zitten dit jaar om een release in te gaan vullen per foto, dus BD heeft wel degelijk de toestemming PER FOTO om deze te publiceren, als fotograaf beslis je dus zelf als je dit wil of niet.
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #32
      Re: prof fotograven in de hof

      Mannekes, stop hiermee a.u.b.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: prof fotograven in de hof

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        'k Heb alle topics hierboven eens gelezen.
        Als medewerker heb ik vele foto's genomineerd voor de Hof.
        De laatste tijd niet meer zo veel (wegens te veel werk).

        Wel ? Hoe komt dat ?
        Als je foto's nomineert probeer je zo neutraal mogelijk te zijn. Je kijkt NIET met welke camera de foto gemaakt is. Je kijkt NIET WIE die foto gemaakt hebt. Je ZOEKT niet wie die man/vrouw achter die nickname is. Je probeert zo objectief mogelijk en zo neutraal mogelijk te zijn.

        En dat is best moeilijk. Want na een tijdje heb je de naam van de fotograaf niet meer nodig om te weten wie de foto gemaakt heeft. Een glimp van de foto kan al genoeg zijn om te weten wie de fotograaf is.

        'k Heb altijd zonder "voorbedachtheid" genomineerd. Zo neutraal mogelijk.
        De medewerkers die dat nu doen ('k ben er dus zelf even uit) doen ook hun best om onbevooroordeeld te nomineren.

        En zo kan het dus gebeuren dat de ene keer een 100% beginneling met zijn allereerste foto in de HoF geraakt. En soms ook een prof. (waarvan dikwijls beweerd wordt dat een betere amateur beter is dan een middelmatige prof. )

        'k Zou der niet te veel achter zoeken hoor.......... Het gaat over de foto.
        En als de medewerkers die nomineren eerst moeten gaan kijken wie de fotograaf is, wat die doet enz..... dan pas is er iets mis met de HoF.

        Groetjes
        Skitch
        awel bedankt dit is nu een andwoord op mijn vraag
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

        Comment


        • #34
          Re: prof fotograven in de hof

          Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          ik heb hier maar 1 antwoord op:

          wees verdorie blij dat een fotograaf die in NG gepubliceerd wordt, zich verwaardigd om dezelfde foto hier op BD te posten.


          G
          DAAROM ZEG IK TOCH HET IS EEN WERELD PLAAT WAT DIE PERSOON HEEFT GEMAAKT
          EN DIE MAG ZEER ZEKER POSTEN OP BD ZODAT IEDEREEN KAN GENIETEN VAN DEZE MOOIE FOTOS
          IK VAL OOK DEZE PERSOON NIET PERSOONLIJK AAN
          MAAR IMO VIND IK DE HOF NOG ALTIJD VOOR MENSEN DIE JUIST FOTOS MAKEN VOOR HUN HOBBY EN NIET VOOR PROF DOELEINDEN
          DIT IS MIJN IDEE EROVER EN IK WOU DIT EENS VAN MIJN LEVER AFWERPEN EN MIJN IDEE EROVER ZEGGEN
          MIJ MAAKT HET ALLEMAAL NI UIT OF JE NU 20X PER JAAR IN DE HOF KOMT OF 1X OF GEEN ENKELE KEER OF WIE ER ALTIJD IN STA INTRESEERT ME GEEN BARST
          ALS HET MAAR LEUKE MOOIE FOTOS ZIJN GEMAAKT DOOR AMATEURS DIE HIER OP BD ZITTEN EN EEN LEUKE HOBBY ERAAN OVERHOUDEN

          IK WOU JUIST ZEGGEN LAAT DIE PROFS ERUIT (DE HOF )
          en voor de rest einde discusie ik heb gewoon eens verteld wa er op mijn lever lag
          en wie zicht aangesproken voelt
          sorry ervoor maar ik mag mijn idee toch ook eens zeggen
          voor de rest allen een happy 2009
          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
          *BD1034BE

          Comment


          • #35
            Re: prof fotograven in de hof

            Das nog es gesproken sé...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #36
              Re: prof fotograven in de hof

              Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
              sorry ervoor maar ik mag mijn idee toch ook eens zeggen
              Tuurlijk, zeker en vast!

              Maar als je een topic start rond een bepaald onderwerp dan is het logisch dan niet iedereen je mening zal delen

              Ik deel je mening bijvoorbeeld niet, niet omdat ik mijn kans voor de HoF te scoren wil bewaren (ik post hier niets meer), maar omdat ik vind dat je op basis van de foto moet oordelen.

              Waarom?
              - Omdat pro's ook moeten instellen en afdrukken zoals een amateur dat zou doen.
              - Omdat pro's die uren liggen te wachten op een foto er ook liggen zoals een amateur dat zou doen.
              - Omdat pro's ook moeten sparen om hun dure body's en lenzen te kopen zoals amateurs dat moeten doen.
              - Omdat pro's ook hun foto's nog eens door Lightroom of PS trekken zoals amateurs dat zouden doen.

              En vooral: omdat pro's ooit ook amateur waren

              Eigenlijk ... bijkomend vraagje:
              Ik zou nu echt eens willen weten van alle foto's die in de HoF 2008 gestaan hebben ... hoeveel waren er uiteindelijk van een pro?
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #37
                Re: prof fotograven in de hof

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Ik zou nu echt eens willen weten van alle foto's die in de HoF 2008 gestaan hebben ... hoeveel waren er uiteindelijk van een pro?
                die van mij alvast so totaly not
                Scotty... beam me up !!!

                Comment


                • #38
                  Re: prof fotograven in de hof

                  Topics over de Hof zijn altijd prachtig om te lezen.
                  Hoe dat de meeste Bd'ers beroerd is altijd leuk om zien.

                  Nu in deze moet ik zeggen dat ik de TS wel begrijp.
                  Hij zelf had enkele leuke foto's waarvan hij dacht dat ze misschien wel kans maakte om in de tuin van glorie te verschijnen --> http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ee-242377.html
                  Geef toe, foto 2 & 3 zijn gemaakt volgens de regeltjes van de kunst en hebben alle ingrediënten waarmee wekelijks Hof-recepten bereid worden.

                  Maar terug on-topic nu, het ging dus over de foto met de olifant.Die is op zich schitterend.
                  Of dat ganse heroïsche verhaal erbij moet laat ik in het midden.
                  Met veel respect voor Marsel van Oosten, hij maakt prachtige platen maar ik vind dat hij hier een beetje gemakkelijk komt scoren.
                  Zo een topfotograaf zit toch niet te wachten op de oooh's en de aaah's op BD, of vergis ik mij?

                  't is net of een ervaren F1-rijder even op de plaatselijke kartingbaan komt racen

                  Comment


                  • #39
                    Re: prof fotograven in de hof

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Tuurlijk, zeker en vast!

                    Maar als je een topic start rond een bepaald onderwerp dan is het logisch dan niet iedereen je mening zal delen
                    Juist. Dat heet dan discussie. Ik vind 'dit' en geef argumenten waarom ik 'dit' vind, jij denkt er anders over en argumenteert dat. Maar daar loopt het al snel mis. Ik lees hier dat het zeurpieten zijn, dat men jaloers zou zijn en nog van dat moois. Sommigen verliezen alle beheersing en beginnen te schreeuwen. Ik merk hetzelfde in bepaalde andere discussies. Of je vindt het goed, of je moet je bek houden. Zoniet ben je een zagevent, moraalridder, jaloers of een combinatie van dit alles.
                    Over sommige onderwerpen kan je blijkbaar geen gefundeerde afwijkende mening hebben.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                    't is net of een ervaren F1-rijder even op de plaatselijke kartingbaan komt racen
                    Ik vind dat er wel iets zit in deze vergelijking. Vele argumenten die hier worden opgerakeld zijn perfect toepasbaar op dit voorbeeld.

                    Comment


                    • #40
                      Re: prof fotograven in de hof

                      Tenslotte vroeg ik me af of voor gravinnen hetzelfde geldt?

                      Comment


                      • #41
                        Re: prof fotograven in de hof

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Tenslotte vroeg ik me af of voor gravinnen hetzelfde geldt?
                        Een discussie over een f of een v is hier niet op zijn plaats.

                        On topic:
                        Soms lees ik dat het niveau van BD daalt (terecht of niet )
                        Maar met de foto's van vernoemde prof. vermindert de kracht van bovenstaande bewering.

                        Hoe zouden jullie gereageerd hebben als een foto met zoveel pos. reacties niet in de HOF zou staan?

                        Comment


                        • #42
                          Re: prof fotograven in de hof

                          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          Soms lees ik dat het niveau van BD daalt.
                          Maar met de foto's van vernoemde prof. vermindert de kracht van bovenstaande bewering.
                          Helemaal niet wanneer men het uit commercieel standpunt bekijkt.


                          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          Hoe zouden jullie gereageerd hebben als een foto met zoveel pos. reacties niet in de HOF zou staan?
                          Met een proficiat, want je zou een duidelijk standpunt innemen. (waarbij ik me niet uitspreek over het al dan niet mogen posten van een prof)

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #43
                            Re: prof fotograven in de hof

                            Hoe zouden jullie gereageerd hebben als een foto met zoveel pos. reacties niet in de HOF zou staan?


                            dat bovenstaande zin, geen invloed zou mogen hebben!!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #44
                              Re: prof fotograven in de hof

                              Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
                              ik vind de hof nogaltijd iets voor gewoon mensen die hun hobby beoefenen
                              geef die ook de kans voor in de hof te komen
                              als er ieder week 10 -12 beroepsfotograven een foto posten maakt niemand meer de kans om in de hof te komen
                              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Eer aan de hobbyisten...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                              Ja die zal geen lidgeld betalen , dat ze eens een hof maken voor leden
                              Zeer vermakelijk topic !!!
                              't Is redelijk voorspelbaar : organiseer in een groep een wedstijdje, maak een klassement op of neem andere mogelijke 'waardebepalende' activiteiten op in het programma... en het is hommeles ! Altijd zijn er wel onverlaten die menen in "het nadeel" te worden gesteld... Niets menselijks is ons vreemd !

                              - Laat ons 2 "hoven" maken. Eén voor de werkelijk mooie en sprekende beelden en een ander voor "de leden" die hier de meeste foto's plaatsen.
                              - "Weg met de pro's" - geen pro's meer op ons forum. We zullen dan wel een werkgroep moeten oprichten om de maatstaven te bepalen wanneer iemand "pro" is...

                              Dit forum zou moeten over "fotografie" gaan... over aangrijpende beelden, over schoonheid en/of lelijkheid. Maar het gaat heel dikwijls over egotripperij, het grote gelijk en muggenziften. Dat is elders ook zo, maar Belgium Digital heeft er de laatste tijd wat meer last van. Spijtig, maar dat is de prijs van het succes van dit forum ...
                              Eén troost, ze verdwijnen regelmatig... maar toch blijven er hier voldoende goede fotografen, pro of amateur, die een bezoek alhier de moeite maken. Hun beelden spreken mij nog altijd aan. Het gezwets of zelfs de onverholen onwaarheden neem ik er dan maar bij...

                              Met vriendelijke groet,
                              Kariboe

                              P.S. Aan de vele vrijwilligers die het hele circus hier draaiende willen houden :
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment


                              • #45
                                Re: prof fotograven in de hof

                                Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                                Topics over de Hof zijn altijd prachtig om te lezen.
                                Hoe dat de meeste Bd'ers beroerd is altijd leuk om zien.

                                Nu in deze moet ik zeggen dat ik de TS wel begrijp.
                                Hij zelf had enkele leuke foto's waarvan hij dacht dat ze misschien wel kans maakte om in de tuin van glorie te verschijnen --> http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ee-242377.html
                                Geef toe, foto 2 & 3 zijn gemaakt volgens de regeltjes van de kunst en hebben alle ingrediënten waarmee wekelijks Hof-recepten bereid worden.

                                Maar terug on-topic nu, het ging dus over de foto met de olifant.Die is op zich schitterend.
                                Of dat ganse heroïsche verhaal erbij moet laat ik in het midden.
                                Met veel respect voor Marsel van Oosten, hij maakt prachtige platen maar ik vind dat hij hier een beetje gemakkelijk komt scoren.
                                Zo een topfotograaf zit toch niet te wachten op de oooh's en de aaah's op BD, of vergis ik mij?

                                't is net of een ervaren F1-rijder even op de plaatselijke kartingbaan komt racen
                                bedankt voor de uitleg maar deze foto van de noordzee had ik niet in gedacht voor in de hof te komen
                                wel mijn steegjes van brugge in zwart wit en deze staat er ook in deze week
                                maar daar gaat het allemaal nie over
                                mvg rohnny
                                ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                                *BD1034BE

                                Comment

                                Working...
                                X