Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstoffen te goedkoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brandstoffen te goedkoop?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Als iets logisch is wil daarom nog niet zeggen dat het juist is he Aquarius

Seg, ik eet graag pralines... gij ook?

Ik heb me vandaag al goed geamuseerd met het intellect van over de grens....hahaha.

En ik zei gisteren al dat ALS de jongens en de meiskes van de belastingen hun werk
    mochten en konden doen dan was België een klein paradijs voor iedereen.

Minister Verwilghen die ging daar vroeger over.
    (284 jaar geleden dacht ik )
    Die is nog altijd aan 't wachten op de nieuwe computers voor de belastingsdiensten.
    Pas op! voor je 't weet wordt het hier een maatschappelijke discussie en wordt het topic afgesloten.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
      Heb het al begrepen...mensen met "boereverstand" worden niet meegerekend...
      Integendeel. Mensen zouden vaker hun boerenverstand moeten gebruiken.

Stel werknemers krijgen geen voordeel met hun auto van de zaak. Dan zal er toch meer salaris betaald moeten worden. Stel een bedrijf kan de brandstofkosten niet aftrekken van de belasting. Precies hetzelfde: de werkgeverskosten nemen toe en in beide gevallen zal het bedrijf dus met hogere kosten zitten die uiteindelijk doorbelast zullen worden aan... inderdaad, de klant zoals jij en ik.

Over die andere thread over die parkeerboetes die slechts uitgeschreven worden om de stadskas te spekken: Kijk, een stad runnen kost nu eenmaal een bepaald bedrag per jaar. Komen er geen boetes binnen dan worden er ineens andere dingen duurder: verbouwvergunningen, onroerendzaakbelasting (hebben jullie geloof ik niet), rioolrecht, waterschapsbelasting, vuilophaalbelasting, hondenbelasting... (Ook al heb je deze dingen misschien niet in BE, je begrijpt m'n idee wel, he). Je belasting gaat omhoog om het 'boetetekort' van de gemeente weer aan te vullen. M.a.w. hoe je het ook wendt of keert, betalen zullen we toch. Maak je er niet druk over en wees tevreden met wat je hebt. Zo nee, doe er wat aan.

PS Voor alle duidelijkheid: ik betaal mijn benzine ook zelf en heb geen leaseauto. En daar heb ik geen enkel probleem mee, ook niet t.o.v. anderen die e.e.a. wel vergoed krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Pas op! voor je 't weet wordt het hier een maatschappelijke discussie en wordt het topic afgesloten.
        Haaa, ge weet het, ge weet het

Daar gaan we weer.....
        Efkes he.
        Ik had vroeger een leraar en die heette Wim.
        Die zei ooit: "Waarom moeten wij mensen pikken & nemen zoals ze zijn?"
        Ze zeggen dan: die is zo. Dus moeten we alles pikken & nemen omdat die zo is?"
        Zo zei Wim.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Als iets logisch is wil daarom nog niet zeggen dat het juist is he Aquarius

Seg, ik eet graag pralines... gij ook?

Ik heb me vandaag al goed geamuseerd met het intellect van over de grens....hahaha.

En ik zei gisteren al dat ALS de jongens en de meiskes van de belastingen hun werk
          mochten en konden doen dan was België een klein paradijs voor iedereen.

Minister Verwilghen die ging daar vroeger over.
          (284 jaar geleden dacht ik )
          Die is nog altijd aan 't wachten op de nieuwe computers voor de belastingsdiensten.
          Die belastingdiensten zijn zogenaamd onderbemand???
          Maar hoeveel uren kloppen die???
          Beginnen 's mogens pas na hun koffiepauze en zijn na hun koffiepauze van 15u al niet meer bereikbaar??? Misschien voor ons geen echt slechte zaak Of ken jij andere?
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

VerSeg ik wil niet wringen maar die 400€ betalen we nu met zijn allen dan he.
            Neen Theokus, die betaalt de firma en de firma rekent dat door naar de klant waarvoor we werken.
            Die tankkaart is niet van de staat hé en dus ook niet op kosten van de belastingbetaler ... integendeel.
            Wij moeten met die wagen rijden om onze job te kunnen doen maar wij moeten ook maandelijks +- 160€ belastingen betalen omdat we ermee rijden, dat we nu 2 km of 500 km privé per jaar rijden maakt niet uit ... het wordt forfaitair aangerekend.
            Diegene waar wel iedereen voor betaalt is de wagens van de overheid zoals ministers en dergelijke ... die tanken wel op onze kosten en daar betalen wij allemaal voor.
            Last edited by VerSeg; 2 december 2008, 20:34.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Die belastingdiensten zijn zogenaamd onderbemand???
              Maar hoeveel uren kloppen die???
              Beginnen 's mogens pas na hun koffiepauze en zijn na hun koffiepauze van 15u al niet meer bereikbaar??? Misschien voor ons geen echt slechte zaak Of ken jij andere?
              Aaaah...de clichés/vooroordelen duiken weer op
              Mvg Tim

Comment

Hey juppekes

Pas maar op dat je met die firmawagen niet perkeert op een weggetje van minder dan 3m
                Bootjes

Comment

De gewone burger moet wél netjes uit eigen zak betalen...over eerlijkheid gesproken???
                  Iemand dat op hetzelfde niveau zit maar geen firmawagen heeft krijgt gemiddeld 500€ brutto meer per maand, die betaalt geen 160€ belasting per maand voor die wagen en krijgt ook nog eens maandelijks een tussenkomst voor verplaatsingen.
                  Hetgeen die meer heeft per maand telt ook nog eens voor zijn verlofgeld en zijn dertiende maand en zijn pensioen. Als die ontslagen wordt trekt die dop volgens dat loon maar met een wagen houden ze geen rekening hoor ... wij verliezen dan véél meer.
                  Reken maar eens uit en zie wie er op het eind van de maand het meeste winst doet, ge zout u nogal verschieten.
                  Velen zien enkel die auto voor uw deur staan maar ze weten niet eens welke andere nadelen dat je hebt opdat je die wagen zou hebben.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Iemand dat op hetzelfde niveau zit maar geen firmawagen heeft krijgt gemiddeld 500€ brutto meer per maand, die betaalt geen 160€ belasting per maand voor die wagen en krijgt ook nog eens maandelijks een tussenkomst voor verplaatsingen.
                    Hetgeen die meer heeft per maand telt ook nog eens voor zijn verlofgeld en zijn dertiende maand en zijn pensioen. Als die ontslagen wordt trekt die dop volgens dat loon maar met een wagen houden ze geen rekening hoor ... wij verliezen dan véél meer.
                    Reken maar eens uit en zie wie er op het eind van de maand het meeste winst doet, ge zout u nogal verschieten.
                    Velen zien enkel die auto voor uw deur staan maar ze weten niet eens welke andere nadelen dat je hebt opdat je die wagen zou hebben.

Als dit allemaal zoveel duurder is dan met een privewagen waarom nemen de meeste dan die firmawagen en rijden ze niet met hun eigen wagen

De meeste rijden toch graag met een firmawagen (toch niet omdat dit duurder is)
                    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Hey juppekes

Als dit allemaal zoveel duurder is dan met een privewagen waarom nemen de meeste dan die firmawagen en rijden ze niet met hun eigen wagen

De meeste rijden toch graag met een firmawagen (toch niet omdat dit duurder is)
                      Omdat het gemakkelijk is, als ik morgen met mijn firma wagen crash, bol ik ten laaste 2 uur later rustig verder of er niks gebeurt is. Als ik besluit van alles met mijn eigen wagen te doen, is de **** voor mij. Ik heb een wagen nodig om mijn job te doen.
                      En bij mijn loon onderhandelingen is zoals maaltijdcheques bepaalt, dat ik die ook prive mag gebruiken, dus het is een deel loon, maar een deel loon dat niet meetelt voor mijn pensioen (dat is het spijtige van de zaak, maaltijdcheques tellen ook niet mee voor uw pensioen, representatie vergoedingen en alle middelen die de bedrijven hebben om hun personeel toch maar bij hun te houden, en het nog betaalbaar te houden... tellen niet mee in de eindafrekening). Dat is nog eens een idee ze, de firma wagens laten mee te tellen voor ons pensioen, als we dat halen moeten we ook nog bollen .
                      Het zijn dus voordelen vandaag, maja als ik morgen moet gaan doppen, ben ik er vet mee. Dus het is ook niet allemaal rozegeur en maneschijn, maar 't is gemakkelijk, moet ik toegeven
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Leasing of niet... smossen met fosiele brandstof is het milieu verkwisten. Alsof het nog niet erg genoeg is.

Wat betreft al dat leasing gedoe die ik hier lees kan je simpel oplossen:

Met privé voertuig naar het werk en daar de leasing ophalen van de werkgever en terug brengen na einde ven de dienst. Zou héél véél verkwisting en vooroordelen oplossen. en dan is iedereen gelijk voor de Wet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                          Leasing of niet... smossen met fosiele brandstof is het milieu verkwisten. Alsof het nog niet erg genoeg is.

Met privé voertuig naar het werk en daar de leasing ophalen van de werkgever en terug brengen na einde ven de dienst. Zou héél véél verkwisting en vooroordelen oplossen. en dan is iedereen gelijk voor de Wet.
                          Right

Ik woon in Wervik en mijn firma ligt in het Antwerpse. Toevallig heb ik nu een tijdje klanten in Oost -en West-Vlaanderen.

Ik zal dan in 't vervolg eerst naar Antwerpen rijden en dan terugkeren naar West -of Oost-Vlaanderen.

Hm, er zit ergens een hiaat in je stelling.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht

Indeed, 's morgens eerst in de file naar brussel gaan staan met mijn wagen van 15-16 jaar oud (persoonlijk lig ik niet wakker van de wagen, zolang dat bolt), wat dus wat vervuiling gaat mee brengen, dan daar wagen oppikken, en dan naar een klant bvb in oostende of veurne, daarna nog eentje in sint-niklaas gaan doen, dan weer door de file naar brussel (de kennedy door van in sint-niklaas gezien), en dan weer mijn oud wrak gaan ophalen. En mijn werkgever me 500 bruto meer mogen betalen, omdat ik een voordeel in natura verlies Dat gaat de millieu problematiek oplossen
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                              Ten eerste heeft men niet altijd veel de keuze, bij bepaalde jobs "moet" je die firmawagen nemen en moet je dus die belasting erop betalen, dat je er nu privé mee rijdt of niet maakt niet uit.
                              Ik ga mijn rekening hier niet openbaar zetten maar ik nodig u gerust eens uit om het te komen uitrekenen met effectieve cijfers en ge zult u nog dik verschieten dat niet iedereen met een firmawagen daar effectief een grote winst aan heeft.
                              Het is voor bedrijven meestal een cammouflage om uw laag loon wat te doen vergeten.

Maar een ding is duidelijk met een dergelijk topic ... je haalt er zo uit wie geen firmawagen heeft en niet eens weet waarover hij spreekt ... commentaar geven is toch zo simpel hé.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ten eerste heeft men niet altijd veel de keuze, bij bepaalde jobs "moet" je die firmawagen nemen en moet je dus die belasting erop betalen, dat je er nu privé mee rijdt of niet maakt niet uit.
                                Ik ga mijn rekening hier niet openbaar zetten maar ik nodig u gerust eens uit om het te komen uitrekenen met effectieve cijfers en ge zult u nog dik verschieten dat niet iedereen met een firmawagen daar effectief een grote winst aan heeft.
                                Het is voor bedrijven meestal een cammouflage om uw laag loon wat te doen vergeten.

Maar een ding is duidelijk met een dergelijk topic ... je haalt er zo uit wie geen firmawagen heeft en niet eens weet waarover hij spreekt ... commentaar geven is toch zo simpel hé.
                                Is het dan geen tijd om een andere job te zoeken

Het is toch jij die die job heeft aanvaard met firmawagen
                                Bootjes

Comment

Working...
                                X