Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstoffen te goedkoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brandstoffen te goedkoop?

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Zou je er dan minder problemen mee hebben dat hij die 400€ netto krijgt?
    Dat is gewoon een onderdeel van zijn verloningspakket, ik snap niet dat je je daar druk om kunt maken.
    Ik snap dat wel hoor. Ik maak me er namelijk ook druk over.
    Natuurlijk betaalt je werkgever je verplaatsingskosten die aan het werk gerelateerd zijn terug, eventueel via een tankkaart. Wanneer zo'n kaart echter een soort voordeel in natura wordt (privé gebruik à volonté), is er totaal geen motivatie meer om het gebruik van je auto te beperken. En ik vertel geen nieuws als ik zeg dat er een serieus milieuprobleem is, gelinkt aan het gebruik van auto's.

Ik ken mensen die 150 km of meer rondrijden wanneer er een zetel in de Ikea in Nederland 5 Euro goedkoper staat dan in de Ikea naast de deur. Dat kost hen toch geen cent.

Mbt voorbeeld hierboven. Uiteraard is er een verschil wanneer je die 400 Euro netto krijgt. Dan is er geen motivatie meer om je auto overbodig te gebruiken.

Ja, ik weet wel dat er fiscale redenen zijn waarom het interessanter wordt om auto's en tankkaarten uit te delen ipv loonsverhogingen. Maar dat moet dan fiscaal opgelost worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
      Ik snap dat wel hoor. Ik maak me er namelijk ook druk over.
      Natuurlijk betaalt je werkgever je verplaatsingskosten die aan het werk gerelateerd zijn terug, eventueel via een tankkaart. Wanneer zo'n kaart echter een soort voordeel in natura wordt (privé gebruik à volonté), is er totaal geen motivatie meer om het gebruik van je auto te beperken. En ik vertel geen nieuws als ik zeg dat er een serieus milieuprobleem is, gelinkt aan het gebruik van auto's.

Ik ken mensen die 150 km of meer rondrijden wanneer er een zetel in de Ikea in Nederland 5 Euro goedkoper staat dan in de Ikea naast de deur. Dat kost hen toch geen cent.

Mbt voorbeeld hierboven. Uiteraard is er een verschil wanneer je die 400 Euro netto krijgt. Dan is er geen motivatie meer om je auto overbodig te gebruiken.

Ja, ik weet wel dat er fiscale redenen zijn waarom het interessanter wordt om auto's en tankkaarten uit te delen ipv loonsverhogingen. Maar dat moet dan fiscaal opgelost worden.
      Ter uwer informatie, wij betalen ook een bijdrage voor onze privékm's hoor.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik ben in ieder geval geshockeerd toen ik het eerste bericht las.
        Of het nu op kosten van zijn baas is of niet, het is gewoon weerzinwekkend.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Mijn eerste gedacht... da's vervuiling, akkoord, maar da's toch ook levensgevaarlijk Even een onoplettende voorbijganger, sigarettepeuk of wat dan ook en "woosh!"

Comment

Ter uwer informatie, wij betalen ook een bijdrage voor onze privékm's hoor.
            Had je misschien ook nog gedacht dart wij er die ook op onze rekening nog konden bijnemen????
            Er is al meer dan genoeg gesjoemel met bedrijfswagens en tankkaarten...waarom eigenlijk?
            Waarom laat de "fiscus" dit allemaal toe?
            Hier in dit "apenland" wordt steeds met twee maten en gewichten gerekend.
            Sommigen krijgen een vergoeding per km, anderen een bedrijfswagen waar ze zelfs op vakantie mee mogen(mis een kleine vergoeding).
            De gewone burger moet wél netjes uit eigen zak betalen...over eerlijkheid gesproken???
            En de controle hierover???
            Een klein bedrijfje even doorlichten gaat Oooo... zo eenvoudig, waarom het dus moeilijk maken?
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
              De gewone burger moet wél netjes uit eigen zak betalen...over eerlijkheid gesproken???
              Mensen met een leaseauto of tankkaart zijn ook gewone burgers, hoor.

Comment

Had je misschien ook nog gedacht dart wij er die ook op onze rekening nog konden bijnemen????
                Er is al meer dan genoeg gesjoemel met bedrijfswagens en tankkaarten...waarom eigenlijk?
                Waarom laat de "fiscus" dit allemaal toe?
                Hier in dit "apenland" wordt steeds met twee maten en gewichten gerekend.
                Sommigen krijgen een vergoeding per km, anderen een bedrijfswagen waar ze zelfs op vakantie mee mogen(mis een kleine vergoeding).
                En de controle hierover???
                Een klein bedrijfje even doorlichten gaat Oooo... zo eenvoudig, waarom het dus moeilijk maken?
                Komaan zeg, ik heb gewoon mijn wagen nodig voor mijn werk. Moet ik dan nog een aparte wagen bijkopen om mijn privékm's te doen?
                Natuurlijk mag ik ook op vakantie met mijn wagen, maar dan betaal ik zelf de brandstof.

Sinds wanneer ben ik geen gewone burger meer, ben ik anders omdat ik een firmawagen heb? Ter uwer informatie ik werk ook voor een relatief klein bedrijfje en ben er van overtuigd dat alles met de BTW 100% in orde is.

Ik ga niet ontkennen dat ik voordeel haal uit mijn wagen, maar dat is nu eenmaal iets dat ik er bij gekregen heb, dus waarom niet. Mensen die een dikker loon hebben worden toch ook niet veroordeeld?

Dat stinkt gewoon naar jaloezie, sorry.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Komaan zeg, ik heb gewoon mijn wagen nodig voor mijn werk. Moet ik dan nog een aparte wagen bijkopen om mijn privékm's te doen?
                  Natuurlijk mag ik ook op vakantie met mijn wagen, maar dan betaal ik zelf de brandstof.

Sinds wanneer ben ik geen gewone burger meer, ben ik anders omdat ik een firmawagen heb? Ter uwer informatie ik werk ook voor een relatief klein bedrijfje en ben er van overtuigd dat alles met de BTW 100% in orde is.

Ik ga niet ontkennen dat ik voordeel haal uit mijn wagen, maar dat is nu eenmaal iets dat ik er bij gekregen heb, dus waarom niet. Mensen die een dikker loon hebben worden toch ook niet veroordeeld?

Jaloers??? Hoegenaamd niet !!!
                  Maar een klein rekensommetje zal je misschien op het juiste pad helpen...
                  Koop een nieuwe wagen...neem maar voor alle zekerheid een "omnium" verzekering, schrijf die wagen af op 5 jaar als je toch wat km's doet! En bekijk dan eens wat jij aan een bedrijfswagen betaald..alles inbegrepen???
                  Als ALLES dik in orde is probeer maar om hetzelfde resultaat te bekomen???
                  En...waarom zou je voor je eigen km's geen eigen wagen moeten aanschaffen???
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

Comment

De Simpleminds zijn weer op toernee, begrijp ik?

Comment

Hahaha maar allee nu: stik jaloers zijn?
                      Ikke?
                      Ge moogt uwe firmawagen hebben hoor.

Neen, echt zonder flauw gedoe: ik gun u dat hoor.

Geef mij maar die 400€ waar het over ging....(zie VerSeg)

En we moeten eens afleren om elkaar te bestoken of de kop in te slaan.
                      In Nederland hebben ze daar een woordje voor, voor 't volk dat dit doet.
                      Maar ik zwijg daar even over nu.
                      Hoe meer wij ruzie maken hoe harder de bazen lachen.... dan zien wij niet, hoe we met open
                      ogen gekl.... worden waar we bij staan
                      Last edited by theokus; 2 december 2008, 20:09.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Als ik het goed begrijp, permitteert jij je net iets te veel
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Ik ben in ieder geval geshockeerd toen ik het eerste bericht las.
                          Of het nu op kosten van zijn baas is of niet, het is gewoon weerzinwekkend.
                          Daar ging het om ja
                          De reden waarom, ook.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Heb het al begrepen...mensen met "boereverstand" worden niet meegerekend...Maar soms is dat nog het meest logische.....
                            BD0290BE

Comment

Heb het al begrepen...mensen met "boereverstand" worden niet meegerekend...Maar soms is dat nog het meest logische.....
                              Als iets logisch is wil daarom nog niet zeggen dat het juist is he Aquarius

Seg, ik eet graag pralines... gij ook?

Ik heb me vandaag al goed geamuseerd met het intellect van over de grens....hahaha.

En ik zei gisteren al dat ALS de jongens en de meiskes van de belastingen hun werk
                              mochten en konden doen dan was België een klein paradijs voor iedereen.

Minister Verwilghen die ging daar vroeger over.
                              (284 jaar geleden dacht ik )
                              Die is nog altijd aan 't wachten op de nieuwe computers voor de belastingsdiensten.
                              Last edited by theokus; 2 december 2008, 20:38.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Als ik het goed begrepen heb, ben jij begonnen met te veroordelen en in kastjes te stoppen. Maar wees gerust, ben ook een jongen vanop de buiten hoor, woon nu aan de rand van een stadje, maar heb nog altijd mijn gezond verstand. Al snap ik niet goed wat dit in die hele discussie te maken heeft.
                                Spijts mijn firmawagen voel ik me nog altijd gewone burger hoor.

Trouwens hier ging het topic niet over, zou zelf ook verbaasd zijn indien ik zag wat TS zag. 't Is niet omdat ik de boel zogezegd voor niks heb dat ik ook gewoon zou verspillen.

Comment

Working...
                                X