Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstoffen te goedkoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brandstoffen te goedkoop?

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Het is toch jij die die job heeft aanvaard met firmawagen
    Inderdaad ... heb jij daar echt last van?
    Moest ik gaan doppen misschien? Zo kon er weer een andere commentaar geven dat ik op kosten van de gemeenschap leef.
    En als ik van job wil veranderen, dan zal ik daar wel zelf toe beslissen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Inderdaad ... heb jij daar echt last van?
      Moest ik gaan doppen misschien? Zo kon er weer een andere commentaar geven dat ik op kosten van de gemeenschap leef.
      En als ik van job wil veranderen, dan zal ik daar wel zelf toe beslissen.
      Ik last van, nee hoor absoluut niet

En dat het uw keuze is, is ook jou zaak

Maar ik begrijp niet dat de meeste mensen liever kiezen voor een job met een firmawagen als het financieel niet beter uitkomt
      Bootjes

Comment

Iemand dat op hetzelfde niveau zit maar geen firmawagen heeft krijgt gemiddeld 500€ brutto meer per maand, die betaalt geen 160€ belasting per maand voor die wagen en krijgt ook nog eens maandelijks een tussenkomst voor verplaatsingen.
        Hetgeen die meer heeft per maand telt ook nog eens voor zijn verlofgeld en zijn dertiende maand en zijn pensioen. Als die ontslagen wordt trekt die dop volgens dat loon maar met een wagen houden ze geen rekening hoor ... wij verliezen dan véél meer.
        Reken maar eens uit en zie wie er op het eind van de maand het meeste winst doet, ge zout u nogal verschieten.
        Velen zien enkel die auto voor uw deur staan maar ze weten niet eens welke andere nadelen dat je hebt opdat je die wagen zou hebben.
        Ik heb geen leasing en ik ga hier zeker niet "jaloers" doen op zij die er wel één hebben.
        Maar jou redenering gaat ook niet op.
        Ik betaal idd geen 160 euro per maand belasting, maar ik betaal wel een full- omnium verzekering en dieseltax. Wel dat komt al op hetzelfde neer op jaarbasis. Uiteraard ben ik niet verplicht van full omnium te nemen, maar ik moet mijn (nieuwe) wagen elke dag over de Ring in Antwerpen, dus ...
        Met die maandelijkse tussenkomst voor verplaatsingen kan ik nog geen "naftbak" vullen en kan ik dus geen maand over en weer naar 't werk geraken. Mijn privéverplaatsingen moet ik ook betalen (aftrekken) van mijn loon.
        En ALS jij ontslagen wordt, dan verdien je minder via de dop. (Maar je gaat er toch niet vanuit dat je jaren gaat moeten blijven doppen ?)
        Wel ALS ik morgen stukken heb aan mijn auto, moet ik de (meestal zware) factuur van de garage betalen ... dan verdien ik ook een heel pak minder.
        Bv. ik heb net 2 nieuwe banden moeten laten steken ... 440 euro Daar moet ik hard voor werken anders.
        Jullie hebben elke 3 of 4 (?) jaar een andere/nieuwe auto. Wij blijven (meestal) heel wat jaren langer rijden met onze auto ... en het is natuurlijk ook dan dat er steeds meer en meer kosten aan komen.

Mijn wagen kost mij maandelijks om en bij 250 euro (verzekering, taks en diesel), eventuele garagekosten NIET bijgerekend.
        Dan zwijg ik ook nog over eventuele "inverkeersstelling" bij aankoop van een nieuwe wagen.

Zo zie je maar, beide "systemen" zullen hun voordelen en nadelen hebben, maar doe je zelf niet af als "minder bedeelde".
        Zij content met wat je hebt, en denk niet dat het gras op een ander steeds groener is.

On Topic : zo brandstof verspillen is een regelrechte schande.

Comment

Als dit allemaal zoveel duurder is dan met een privewagen waarom nemen de meeste dan die firmawagen en rijden ze niet met hun eigen wagen
          Eerst dacht ik me niet te bemoeien in dit topic omwille van het groot gelijk van diegenen met hun "boereNverstand" maar het bovenstaande vat zowat alle clichés samen.

Waarom ze niet met hun eigen wagen rijden. Tja, misschien omdat de werkgever :

- de hiërarchie wenst te beschermen. Bv. één hoger kaderlid met een - ik noem een zijstraat - een Datsun (sic !) rondrijdt en zijn blitse nieuwe verkoper met een Porsche S4 van zijn rijkeluisliefje. Of denk je dat zulks niet tot wrevel leidt, al dan niet problemen bij klanten of prospects ?
          - bezorgd is omdat zoiets tot gerechterlijke disputen kan leiden. Je crasht met je eigen wagen : waarom zou je je werkgever hiervoor niet laten opdraaien ?
          - om problemen met de fiscus te vermijden. De fiscus wil dat de gebruiker al zijn gereden km's die werden vergoed worden bewezen. Zoniet : fiscale boete.
          - een bepaald imago wil ophouden. Of dacht je dat je bij chirurgen (is maar vb. he, ik viseer geen specifiek beroep) niet wordt weggelachen met een roze geit (neen, niet die hoogblonde nà een weekje zonnekloppen) en witte stippen ?
          - het goedkoper vindt. Je betaalt de leasingmaatschappij voor alle administratieve rompslomp.
          - hij het voordelenpakket kan uitspelen bij "autominnende" kandidaten die bij hem willen komen werken.
          - hij geen gezeur wil over wagens die in panne staan.
          - hij veiligheid hoog op zijn lijstje heeft staan.
          - bij een mogelijke overstap naar een andere firma er een extra drempel is ingebouwd indien er bij die andere firma geen wagen is voorzien.

Bovenstaand lijstje is uiteraard niet exhaustief

De meeste rijden toch graag met een firmawagen (toch niet omdat dit duurder is)
          Ah ja ? Misschien laat de werkgever hen wel geen andere keuze omwille van bovenstaand rijtje voordelen. In de firma waar ik werk ken ik er twee die om geen geld ter wereld (nou ja) van statuut willen veranderen. Ze rijden nu met hun eigen wagen en lachen eens goed met de anderen omwille van het verschil uitgedrukt in droge euro's. Reken hetzelf maar eens uit als je beroepshalve op de baan bent en je kilometers worden terugbetaald aan het wettelijk tarief : bingo ! Elk jaar probeert de HR afdeling opnieuw maar het is steeds noppes.

Ivm de TS : waarom denk jij in godsnaam dat dat een firmakaart is ? Een beetje leasingmaatschappij (of firma) houdt de km/verbruiksratio in de peiling. Anders zouden - naar analogie met sommige staatsecretarissen - God en klein Pierken, maar vooral de naasten mee kunnen profiteren van zo'n kaart. Laten we het gewoon houden op een associale loser. We kunnen misschien nog een topic opstarten over pc's van de firma (lekker fotootjes mee bewerken en te surfen tijdens kantooruren), de GSM, de "restaurantbonnetjes", et j'en passe.

Slu !

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
            Die belastingdiensten zijn zogenaamd onderbemand???
            Maar hoeveel uren kloppen die???
            Beginnen 's mogens pas na hun koffiepauze en zijn na hun koffiepauze van 15u al niet meer bereikbaar??? Misschien voor ons geen echt slechte zaak Of ken jij andere?
            Je ik ken andere Aquarius
            En het heeft totaal niks te maken met onderbemand zijn.
            En het verschilt (enorm en dat heb ik nu niet gezegd) van provincie tot provincie.

Laat het me nog ene keer zeggen: geef iedereen de noodzakelijke middelen, de nodige ruggesteun
            en laat die mensen dan maar hun werk doen.
            En zoals op veel plaatsen: het werk zelf is zelden het probleem maar de "mensen" en dan heb ik
            het over alle rangen in hun betreffende structuur, niet de burgers.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hey juppekes

Eigenlijk ben ik wel de gelukkigste

Ik heb geen auto

Ik sta niet in de file

En van mijn voordeur tot aan mijn werk is het ongeveer 400m

Dus elke dag 2 keer heen en weer te voet of met de fiets is goed voor mijn gezondheid

Elke dag over de middag thuis pattatjes gaan eten met mijn vrouwtje en mijn kinderen zou ik zelf niet willen opgeven voor een firmawagen
              Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rat Bekijk bericht
                Ik betaal idd geen 160 euro per maand belasting, maar ik betaal wel een full- omnium verzekering en dieseltax. Wel dat komt al op hetzelfde neer op jaarbasis. Uiteraard ben ik niet verplicht van full omnium te nemen, maar ik moet mijn (nieuwe) wagen elke dag over de Ring in Antwerpen, dus ...
                Toch nog even op inpikken ...
                Ik had net een nieuwe privé-wagen gekocht toen ik ongewild een nieuwe job moest gaan zoeken ... er werden er mij een paar aangeboden in dezelfde genre en telkens met een firmawagen om in cliënteel te gaan.
                Ik zat dus plots met twee wagens ... een pas aangekochte met full omnium en daarbij nog eens een firmawagen waarvoor ik plots ook moest betalen en met een veel lager loon. Denk dus niet dat het altijd een luxe is om zo'n job te krijgen ... elke situatie is voor iedereen anders.
                Als ik mocht kiezen zou ik ook veel liever een job om de hoek hebben dan elke dag 3 à 4 uur onbetaald onderweg te zijn voor mijn job ... met een firmawagen.

En als jij een klein krasje of deukje hebt in je wagen dan kan je kiezen dat zo te laten, ik mag het telkens laten herstellen en als ik twee keer op het jaar een slimme heb dat er zij deur eens tegen smijt kan ik ook 300€ afdokken voor een wagen dat niet eens van mij is en ook al gebeurt het tijdens de werkuren.
                In geval van grote schade sta ik natuurlijk in het voordeel.

PS Die dieseltax is sinds 1 januari 2008 afgeschaft.

Maar inderdaad ... dit is allemaal off-topic.
                Last edited by VerSeg; 2 december 2008, 23:43.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Elke dag over de middag thuis pattatjes gaan eten met mijn vrouwtje en mijn kinderen zou ik zelf niet willen opgeven voor een firmawagen
                  Als ik mocht kiezen zou ik ook veel liever een job om de hoek hebben dan elke dag 3 à 4 uur onbetaald onderweg te zijn voor mijn job ... met een firmawagen.
                  Over één ding zijn we het dan eens met elkaar
                  Bootjes

Comment

Idem dito! (maar dan wel dezelfde job, want ik hou van mijn werk).
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Idem dito! (maar dan wel dezelfde job, want ik hou van mijn werk).
                      Dat is het probleem ... je hebt een job dat je graag doet en dan moet je verplicht buigen voor de nadelen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                        Eerst dacht ik me niet te bemoeien in dit topic omwille van het groot gelijk van diegenen met hun "boereNverstand" maar het bovenstaande vat zowat alle clichés samen.

Waarom ze niet met hun eigen wagen rijden. Tja, misschien omdat de werkgever :

- de hiërarchie wenst te beschermen. Bv. één hoger kaderlid met een - ik noem een zijstraat - een Datsun (sic !) rondrijdt en zijn blitse nieuwe verkoper met een Porsche S4 van zijn rijkeluisliefje. Of denk je dat zulks niet tot wrevel leidt, al dan niet problemen bij klanten of prospects ?
                        - bezorgd is omdat zoiets tot gerechterlijke disputen kan leiden. Je crasht met je eigen wagen : waarom zou je je werkgever hiervoor niet laten opdraaien ?
                        - om problemen met de fiscus te vermijden. De fiscus wil dat de gebruiker al zijn gereden km's die werden vergoed worden bewezen. Zoniet : fiscale boete.
                        - een bepaald imago wil ophouden. Of dacht je dat je bij chirurgen (is maar vb. he, ik viseer geen specifiek beroep) niet wordt weggelachen met een roze geit (neen, niet die hoogblonde nà een weekje zonnekloppen) en witte stippen ?
                        - het goedkoper vindt. Je betaalt de leasingmaatschappij voor alle administratieve rompslomp.
                        - hij het voordelenpakket kan uitspelen bij "autominnende" kandidaten die bij hem willen komen werken.
                        - hij geen gezeur wil over wagens die in panne staan.
                        - hij veiligheid hoog op zijn lijstje heeft staan.
                        - bij een mogelijke overstap naar een andere firma er een extra drempel is ingebouwd indien er bij die andere firma geen wagen is voorzien.

Slu !

Tjerri
                        Je kan er niet onderuit: jouw baas is veel met zijn auto's bezig
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Je kan er niet onderuit: jouw baas is veel met zijn auto's bezig
                          En de meeste hier met onze auto's.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Right

Ik woon in Wervik en mijn firma ligt in het Antwerpse. Toevallig heb ik nu een tijdje klanten in Oost -en West-Vlaanderen.

Ik zal dan in 't vervolg eerst naar Antwerpen rijden en dan terugkeren naar West -of Oost-Vlaanderen.

Hm, er zit ergens een hiaat in je stelling.
                            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Indeed, 's morgens eerst in de file naar brussel gaan staan met mijn wagen van 15-16 jaar oud (persoonlijk lig ik niet wakker van de wagen, zolang dat bolt), wat dus wat vervuiling gaat mee brengen, dan daar wagen oppikken, en dan naar een klant bvb in oostende of veurne, daarna nog eentje in sint-niklaas gaan doen, dan weer door de file naar brussel (de kennedy door van in sint-niklaas gezien), en dan weer mijn oud wrak gaan ophalen. En mijn werkgever me 500 bruto meer mogen betalen, omdat ik een voordeel in natura verlies Dat gaat de millieu problematiek oplossen
                            Wat houdt er jullie tegen om te verhuizen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                              Wat houdt er jullie tegen om te verhuizen
                              Mag ik?
                              Het is niet mijn bedoeling om de zaak in het belachelijke te trekken.
                              Maar ik kon antwoorden: een (bijna) eigen huis, een nieuwbouw van 15 of meer miljoen frank
                              met een (zwaar) lening.

Een van de partners wil niet.

Eventuele kinderen die er naar school gaan en er hun vriendjes hebben.

Eventueel mensen die hun familie niet kunnen missen.
                              Zelf heb ik drie ooms die op nog geen km. van elkaar wonen en ze kunnen elkaar
                              niet missen. Zijn ook drie broers van elkaar.

Er zullen beslist nog andere redenen zijn.
                              Graag met de auto rijden?

Mocht ik huurder zijn dan zou ik toch niet lang moeten nadenken.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

En de meeste hier met onze auto's.
                                Hahaha goed jong
                                Je begrijpt dat toch he: ze zijn bijna een stukje van ons en we betalen mee
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X