Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstoffen te goedkoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Brandstoffen te goedkoop?

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
    Als je ontslagen wordt dan bespreek je een opzegtermijn / vergoeding.

Als je niet moet komen gedurende die termijn heb je wel nog recht op je firmawagen, (misschien niet de wagen zelf in de meeste gevallen, maar een geldelijke vergoeding).
    Als je ontslagen wordt, dan valt er meestal helemaal niets meer te bespreken ... dan kunt ge hooguit naar de rechtbank lopen en een paar jaar wachten om te krijgen wat je wil ... zo loopt het in 95% van de gevallen.
    De meeste werkgevers geven u helemaal geen compensatie voor de wagen als ze u ontslaan en wat ga je doen?
    Ga je naar de rechtbank dan wachten ze op een uitspraak en ondertussen betalen ze geen cent meer uit als ze u willen hebben.
    Tussen "wat zou moeten zijn" en "wat is" is heel dikwijls een groot verschil hoor.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Als je ontslagen wordt, dan valt er meestal helemaal niets meer te bespreken ... dan kunt ge hooguit naar de rechtbank lopen en een paar jaar wachten om te krijgen wat je wil ... zo loopt het in 95% van de gevallen.
      De meeste werkgevers geven u helemaal geen compensatie voor de wagen als ze u ontslaan en wat ga je doen?
      Ga je naar de rechtbank dan wachten ze op een uitspraak en ondertussen betalen ze geen cent meer uit als ze u willen hebben.
      Tussen "wat zou moeten zijn" en "wat is" is heel dikwijls een groot verschil hoor.
      Weeral raak VerSeg.
      Ik heb een buurman als bewijs...
      Werkte voor een "grote naam" in en rond Hasselt.
      Die jong moet nog veel geld krijgen: vakbond als advocaat ingeschakeld.
      Na zeker TWEE jaar: nada....
      Hij krijgt wel voorstellen van de firma.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Weeral raak VerSeg.
        Ik heb een buurman als bewijs...
        Ik ken ook persoonlijk iemand.
        Werd ontslagen en kreeg volgens hem niet genoeg uitbetaald en ook niets voor de wagen.
        Hij heeft op aanraden van de vakbond een advokaat genomen en is naar de arbeidsrechtbank gestapt.
        Wat hij verkeerd deed is de firma hiervan te informeren voordat het bedrag betaald was dat ze wel wilden betalen.
        De firma heeft gereageert met "Als dit geen goed bedrag is dan wachten we op de uitspraak".
        Hij heeft dus nul comma nul in handen en dat spel sleept nu al enkele jaren aan.
        Soms zijt ge dus beter dat ge uwen bebber houdt en content zijt met hetgeen ge krijgt ofwel even afwacht tot ze betaald hebben.

Zelf ben ik ooit ontslagen, mijn vrouw werkte in dezelfde firma en ook mij betaalden ze te weinig uit. De enige woorden waren "Ge kunt best akkoord gaan of uw vrouw kan ook vertrekken".
        Wat doet ge dan?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik ken ook persoonlijk iemand.
          Werd ontslagen en kreeg volgens hem niet genoeg uitbetaald en ook niets voor de wagen.
          Hij heeft op aanraden van de vakbond een advokaat genomen en is naar de arbeidsrechtbank gestapt.
          Wat hij verkeerd deed is de firma hiervan te informeren voordat het bedrag betaald was dat ze wel wilden betalen.
          De firma heeft gereageert met "Als dit geen goed bedrag is dan wachten we op de uitspraak".
          Hij heeft dus nul comma nul in handen en dat spel sleept nu al enkele jaren aan.
          Soms zijt ge dus beter dat ge uwen bebber houdt en content zijt met hetgeen ge krijgt ofwel even afwacht tot ze betaald hebben.

Zelf ben ik ooit ontslagen, mijn vrouw werkte in dezelfde firma en ook mij betaalden ze te weinig uit. De enige woorden waren "Ge kunt best akkoord gaan of uw vrouw kan ook vertrekken".
          Wat doet ge dan?
          Ja idd. wat doet ge dan.
          En WIE kan u dan helpen opdat alles correct verloopt en ook voor u goed afloopt?

Een paar man en ergens in een donker steegje die gast "ontvangen"

Ze moeten die bedrijven nog wat meer loonlast-verlaging geven.... dat helpt
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Als je ontslagen wordt, dan valt er meestal helemaal niets meer te bespreken
            Niet alle bedrijven zijn zo. Bij ons mag je, in geval van ontslag, minimum je auto houden tot na het weekend. En afhankelijk van de situatie is een week ook mogelijk, zonder dat ons bedrijf daar een probleem van maakt. Dus scheer niet alle bedrijven over dezelfde kam aub, er zijn wel degelijk bedrijven die tijd & moeite steken in hun werknemers.

Hij heeft op aanraden van de vakbond een advokaat...
            ...vakbond als advocaat ingeschakeld.
            Mmmm...eens goed kijken, aan wie of wat zou het ook wel eens kunnen liggen natuurlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht

Mmmm...eens goed kijken, aan wie of wat zou het ook wel eens kunnen liggen natuurlijk?
              Ik ben fout Cubalistic: als moet "evenals" zijn.
              (én vakbond én advocaat.)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Working...
              X