Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik wil een Mac.... help !

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    waarom moet ge die afbeelding op een mac opslaan ? Pakt die gewoon vast en sleept die naar waar die naar toe moet. En zet uw spaces aan, heb je veel plek om het naar toe te slepen, als het op afbeeldingen aankomt natuurlijk

zo simpel is het nu eenmaal, maja te ver gaan zoeken he
    't Was maar om een voorbeeldje te tonen hé Joris. Met Ctrl klik kan je volgens mij altijd kiezen waar ge iets opslaat op een Mac maar ik ben dan ook nog relatief een newbie op Mac. Maar ik geef mezelf wél wat meer tijd dan 2 weken om van systeem te veranderen .
    Last edited by hvr_oosterzele; 23 december 2008, 22:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      't Was maar om een voorbeeldje te tonen hé Joris. Met Ctrl klik kan je volgens mij altijd kiezen waar ge iets opslaat op een Mac maar ik ben dan ook nog relatief een newbie op Mac. Maar ik geef mezelf wél wat meer tijd dan 2 weken om van systeem te veranderen .
      Ik heb het ook maar net ondekt hoor, dat het zo simpel is. Van os x heb ik in die 1,5 jaar dat ik het gebruik, maar 1 ding geleerd..... gewoon niet te ver gaan zoeken. Denken, wat zou ik doen, moest ik niks van computers kennen. Vastpakken en slepen leek me wel iets... en het werkte .... Ja 'k ga de comentaar krijgen dat het dan een .png bestandje is. Maar who cares, je hebt je foto die je in een andere applicatie kan gebruiken (door hem terug vast te pakken en er in te slepen ).
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Blijkbaar hebben jullie het nog niet door he . . . . de afbeelding bewijst juist mijn stelling, inderdaad, alle downloads komen terecht op het bureaublad, maar dat wil ik juist NIET! De downloads moeten terecht komen op het bureaublad maar telkens in een andere folder genaamd naar het programma dat ik download, om het simpel te stellen . . . ik download bvb het bestand Amazon3DChess.zip, dit bestand moet dan komen in de folder Amazon 3D Chess op het bureaublad, daarna download ik bvb het bestand IsoBusterPro.zip, dat moet dan automatisch gedownload worden ik de folder IsoBusterPro op het bureaublad enz.... bij windows kan ik die folders aanmaken met de rechtermuisknop juist voor de download begint, bij MacOS gaat dat dus niet, die download begint direct naar de folder die ingesteld staat in de voorkeuren. 't Is precies moeilijk te begrijpen

PS : ik noem een gebruiker pas fanatiek als ik hem persoonlijk ken Maar je kan niet ontkennen dat de meesten als ze een Mac gebruikt hebben precies het licht hebben gezien, wel voor mij ging het licht gewoon uit . . . maar Mac gebruikers proberen je toch iedere keer opnieuw te overtuigen dat hun systeem het beste is . . . best mogelijk, maar dan wel voor hen,niet voor mij . . . en owee als je een mac gebruiker aanvalt over zijn systeem . . . Ik durf gerust toegeven dat windows zijn problemen heeft maar dan moeten anderen ook durven toegeven dat het MacOS ook zeker zijn tekortkomingen heeft..... en dat is precies wreed moeilijk....
        Last edited by Franciskine; 24 december 2008, 06:26.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Waarom zou je eigenlijk al die kleine programmaatjes in aparte folders willen bewaren?
          9 kansen op 10 komt daar 1 zichtbare file in te staan met weliswaar een grotere pakketinhoud. Maar da's juist de sterkte van MacOS. Mijn progjes die ik download komen idd eerst op bureaublad als dmg file die open ik en dan krijg ik een open volume op mijn bureaublad. Daar staat het programmaicoon zichtbaar dit sleep je op de map programma's. En alles wordt daar netjes geïnstalleerd in 1 file (niet onder een extra map want dat is niet nodig). Daarna sluit je je volume en de .dmg of zip zet ik daarna op een externe HD of ik doe appel + backspace om hem te deleten.

Hoop dat dit helpt...
          Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
            Waarom zou je eigenlijk al die kleine programmaatjes in aparte folders willen bewaren?
            Omdat ik dat zo wil..... meer niet.
            De meeste van die programma's hebben dikwijls meerdere rar bestanden, 't is dus héél handig en snel als die al direct in de juiste folder staan . . . .je moet gewoon durven toegeven dat wat ik vraag blijkbaar niet kan . . . en niet telkens een work around zoeken want dat is niet de bedoeling....
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Blijkbaar hebben jullie het nog niet door he . . . . de afbeelding bewijst juist mijn stelling, inderdaad, alle downloads komen terecht op het bureaublad
              Maar neen, dat kan je KIEZEN. Daar dient dat tweede venstertje voor. Je hebt wél gelijk dat je op dat moment geen mapje kan aanmaken wat inderdaad een beperking kan zijn.

Comment

Omdat ik dat zo wil..... meer niet.
                De meeste van die programma's hebben dikwijls meerdere rar bestanden, 't is dus héél handig en snel als die al direct in de juiste folder staan . . . .je moet gewoon durven toegeven dat wat ik vraag blijkbaar niet kan . . . en niet telkens een work around zoeken want dat is niet de bedoeling....
                Vooreerst, ik weet dat je me zal afschilderen als fanatiekeling e.d. maar je wil absoluut heel fanatiek je gelijk bewijzen ook al zit je ernaast.
                Je hebt bepaalde gewoontes geleerd op windows en wil die absoluut meenemen naar mac.
                Het ergste is dat je vertikt van ook maar een beetje te willen begrijpen hoe het systeem in elkaar zit.
                Je hele betoog over die folders en de foto die jouw gelijk zou bewijzen....
                Heb je nog nooit op het driehoekje geklikt rechts van de bestandsnaam? Doe dat eens en kom dan kagen.
                Je deleteknop. Mac heeft dat nooit nodig gehad, zelf al stond het op het toetsenbord, de meeste programma's bij mac hebben die knop nooit gebruikt.
                Als je enigziens iets zou bekeken hebben zou je ook gevonden hebben dat je via keyboardviewer steeds toegang hebt tot alle mogelijke toetscombinaties.
                Trouwens moest je simpelweg eens de helpfile open doen zou je al een heel eind komen.
                Gebruiksvriendelijkheid wil niet zeggen dat alles hetzelfde moet werken als op windows.

Vreemd dat iemand die claimt te willen gaan voor het avontuur windows dan niet de minste moeite wil (kan) nemen om een ander systeem te begrijpen.

Nog een opmerking over je foldertjes. Als een download deftig gemaakt is heb je als download maar 1 file, nml een zip of een dmg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                  Heb je nog nooit op het driehoekje geklikt rechts van de bestandsnaam? Doe dat eens ...
                  Deju ja... daar staat waarachtig "nieuwe map" . Hoe kon ik dat nu missen? Misschien omdat ik dat zelf nooit nodig heb ?

Comment

Deju ja... daar staat waarachtig "nieuwe map" . Hoe kon ik dat nu missen? Misschien omdat ik dat zelf nooit nodig heb ?
                    Het is een beetje aanpassen., maar er wel degelijk een intuitieve logica verscholen
                    in het systeem hoor.
                    Indien je volgende vraag zou zijn: Hoe defragmenteer ik mijn harde schijf?
                    Je weet wel - windows toestanden - dan is het antwoord simpel:
                    een mac defragmenteer je niet!
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Ook jij kunt dus nog altijd nieuwe dingen leren op Mac!
                      Wees gerust: hoewel ik sinds 1987 met Mac werk, privé toch, zijn er ook nog altijd dingen die ik kan leren.

Wat ik in deze discussie (tussen Franciskine en de Mac-kers) vooral zie is hoe wij allen vastgeroest zijn in onze gewoonten. Dat geldt voor een Mac-ker evengoed als voor een Windows-gebruiker.
                      In het geval van Franciskine vrees ik echter dat het om een verloren zaak gaat...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ook jij kunt dus nog altijd nieuwe dingen leren op Mac!
                        Ik leer elke dag bij op mijn Macs. Zo heb ik onlangs pas de kracht van "regels" in MAIL op Mac ten volle ontdekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                          Vooreerst, ik weet dat je me zal afschilderen als fanatiekeling e.d. maar je wil absoluut heel fanatiek je gelijk bewijzen ook al zit je ernaast.
                          Je hebt bepaalde gewoontes geleerd op windows en wil die absoluut meenemen naar mac.
                          Het ergste is dat je vertikt van ook maar een beetje te willen begrijpen hoe het systeem in elkaar zit.
                          Je hele betoog over die folders en de foto die jouw gelijk zou bewijzen....
                          Heb je nog nooit op het driehoekje geklikt rechts van de bestandsnaam? Doe dat eens en kom dan kagen.
                          Je deleteknop. Mac heeft dat nooit nodig gehad, zelf al stond het op het toetsenbord, de meeste programma's bij mac hebben die knop nooit gebruikt.
                          Als je enigziens iets zou bekeken hebben zou je ook gevonden hebben dat je via keyboardviewer steeds toegang hebt tot alle mogelijke toetscombinaties.
                          Trouwens moest je simpelweg eens de helpfile open doen zou je al een heel eind komen.
                          Gebruiksvriendelijkheid wil niet zeggen dat alles hetzelfde moet werken als op windows.

Vreemd dat iemand die claimt te willen gaan voor het avontuur windows dan niet de minste moeite wil (kan) nemen om een ander systeem te begrijpen.

Nog een opmerking over je foldertjes. Als een download deftig gemaakt is heb je als download maar 1 file, nml een zip of een dmg.
                          Over een fanatiekeling gesproken . . .

Waar haal je de zekerheid dan de bestanden die ik download telkens maar 1 bestand zijn? ( Blijkbaar ook niet goed gelezen hierboven ) Wie zegt dat het Mac bestanden zijn, wie zegt dat het geen rar bestanden zijn? Integendeel, veel dingen die ik download bestaan uit meerdere rar bestanden die daarna samengevoegd moeten worden tot 1 groot bestand.

Delete knop niet nodig? Hmmm, waarom niet? Als je muis je in de steek laat sta je daar mooi. De combinatie alt + backspace brengt gelukkig soelaas dan.

Ik heb windows geleerd zonder maar 1 boek open te doen, dat lukt met een MacOS dus niet.

Gebruiksvriendelijk??? 't Ja, als ze tenminste op de toetsen zelf al eens duidelijk zouden maken wat ze betekenen, je zou al een pak verder staan, om nog maar eens de vierkante haakjes te noemen die ik veel gebruikte, zet dat tekentje dan gewoon op de toets ( bij windows heb je ook 2 toetsen nodig, maar geen 3 zoals bij de mac ) dan weet je tenminste al op zicht welke toets je zeker moet indrukken.

Toch wel erg hoe fanatieke Mac gebruikers op hun achterste poten gaan staan als je iets zegt over een beperking die mogelijk in het systeem zou kunnen zitten

En nergens, nergens beweer ik dat het MacOS slecht is, integendeel, veel stabieler dan windows, maar met beperkingen waar ik moeilijk kan mee leven. Voor jou zijn het geen beperkingen, des te beter, dan ben je gelukkig met je systeem.

Ik heb de macbook 3 weken zéér intensief maar vooral intuïtief willen gebruiken want dat toont juist de gebruiksvriendelijkheid aan.

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          In het geval van Franciskine vrees ik echter dat het om een verloren zaak gaat...
                          Weer iemand die me tracht over te halen . . . wat hebben al die Mac gebruikers toch?
                          Ik probeer niemand tot windows over te halen want zoals ik al herhaald heb, iedereen werkt liefst met datgene waar hij zich het beste bij voelt . . . dat geldt voor fototoestellen ook....

Comment

U heeft groot gelijk...

Hoeveel vraagt u voor uw Macbook pro ?
                            Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Misschien tijd voor een wat meer constructieve opmerking:
                              Een interessant boekje: hier
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

..

En nergens, nergens beweer ik dat het MacOS slecht is, integendeel, veel stabieler dan windows, maar met beperkingen waar ik moeilijk kan mee leven. Voor jou zijn het geen beperkingen, des te beter, dan ben je gelukkig met je systeem.
                                ..

Hoezo veel stabieler dan Windows... FANBOY!

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X