Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik wil een Mac.... help !

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Dat was dus zeker niet bedoeld om een discussie te starten he . . .
    Soit, als je gelijk hebt, mag het ook gezegd worden
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Dat was dus zeker niet bedoeld om een discussie te starten he . . .
      No problemo, dit draadje heeft mij over de schreef getrokken om de familie uit te breiden en een iMac bij te bestellen . Maar een Nikon zie ik mij nog niet kopen hoor .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
        Wat een strijd tussen Mac en PC altijd.
        Als 2 honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen, is Linux niet die derde hond?
        Linux draait op PC, is gratis,...

Zijn er hier Linux gebruikers?
        Ik ben aan het overwegen om over te stappen op Linux en Pardus te installeren.
        Ik heb horen zeggen dat Linux ook zeer gebruiksvriendelijk is geworden de laatste jaren en je vindt er veel gratis software voor.
        die derde hond is inderdaad Linux, maar daarachter staat een leger van dinosauri, alias FreeBSD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
          die derde hond is inderdaad Linux, maar daarachter staat een leger van dinosauri, alias FreeBSD
          Heb je een linkje naar FreeBSD?
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            FreeBSD is an operating system used to power modern servers, desktops, and embedded platforms.

Dit had je zelf ook wel kunnen vinden via google

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
              www.freebsd.org
              Dit had je zelf ook wel kunnen vinden via google
              google?

(gij herkent ook geen sarcasme ook al wrijven ze uw neus er in hé )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Nu ik ook een iMac voor op kantoor besteld heb ...
                Ik werk nu al een paar dagen op die iMac op kantoor ipv op PC. Mijn god, wat een verademing. Het werkt allemaal véél vlotter. Veel geintegreerder en stiller. Ook de driver problemen met mijn Bizhub zijn volledig van de baan, alleen dat is al de prijs van de iMac waard . Ik voel mijn spanningshoofdpijn zo met de dag verminderen .

Ik geef toe dat nog niet alles overgezet is (zo draait KBC online local nog op mijn PC en staat Qimage ook nog op mijn PC). Ik draai momenteel een trial versie van VM Ware Fusion met Windows XP en enkel CorelDraw is er op geinstalleerd. Voor de rest heb ik nog geen tijd gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Ik zou BSD niet overwegen tenzij je reeds een doorwinterde linux gebruiker bent... usability is nogal laag en technische kennis is verplicht of je kan er niets mee aanvangen...

Vmware (Player) is enorm handig om zo'n zaken uit te testen, ik heb hier een paar virtuele toepassingen draaien waaronder een backup van mijn live webserver en een test-omgeving om te experimenteren met allerhande content management en social networking platformen...
                  Last edited by RikH; 23 december 2008, 20:55.
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Mijn macbook gaat waarschijnlijk volgende week opnieuw de deur uit, ik blijf er mee klungelen, sommige simpele opdrachten die in windows een fractie van tijd innemen zijn bij de mac zo tijdrovend dat het echt lastig is. ( Voorbeeldje is oa bestanden downloaden via safari en die onmiddellijk in een juiste folder plaatsen op het bureaublad, maw woorden, voor elke file die ik download heb ik een andere folder nodig die aangemaakt moet worden, met de naam dus van het programma dat ik download, je kan bij de instellingen van safari inderdaad een vaste folder aanduiden maar dan wordt ieder bestand naar die ene vaste folder gedownload en dat is juist wat ik NIET wil, ik wil de locatie van de download iedere keer kunnen opgeven. )

Het enige voordeel van Mac dat ik tot nu toe heb¨ervaren is de stabiliteit van het systeem, laat dat nu net voor mij iets van de minder belangrijke dingen zijn. Nee, mij zal de Mac-werkwijze nooit kunnen overtuigen . . .

Mijn conclusie : Kijk, sommigen zweren bij Mac en dat is hun goed recht, ik ben blij voor hen, ik zweer bij windows en daar ben ik blij mee en dat is wat voor mij telt . . . . tevreden zijn met datgene waar je mee werkt, meer moet dat niet zijn . . . . het is zoals bij de merken van fototoestellen, datgene waar je je goed bij voelt is ideaal voor jou, wat anderen ook mogen beweren, dat geldt dus ook voor computersystemen.
                    Last edited by Franciskine; 23 december 2008, 19:43.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

( Voorbeeldje is oa bestanden downloaden via safari en die onmiddellijk in een juiste folder plaatsen op het bureaublad, maw woorden, voor elke file die ik download heb ik een andere folder nodig die aangemaakt moet worden, met de naam dus van het programma dat ik download, je kan bij de instellingen van safari inderdaad een vaste folder aanduiden maar dan wordt ieder bestand naar die ene vaste folder gedownload en dat is juist wat ik NIET wil, ik wil de locatie van de download iedere keer kunnen opgeven. )
                      Snap niet goed wat je bedoelt. Ik doe niet anders dan bestanden downloaden en dat gaat net veel vlotter. Ik gebruik wel Firefox 3.0 ipv Safari.

Comment

Mijn macbook gaat waarschijnlijk volgende week opnieuw de deur uit, ik blijf er mee klungelen, sommige simpele opdrachten die in windows een fractie van tijd innemen zijn bij de mac zo tijdrovend dat het echt lastig is. ( Voorbeeldje is oa bestanden downloaden via safari en die onmiddellijk in een juiste folder plaatsen op het bureaublad, maw woorden, voor elke file die ik download heb ik een andere folder nodig die aangemaakt moet worden, met de naam dus van het programma dat ik download, je kan bij de instellingen van safari inderdaad een vaste folder aanduiden maar dan wordt ieder bestand naar die ene vaste folder gedownload en dat is juist wat ik NIET wil, ik wil de locatie van de download iedere keer kunnen opgeven. )
                        Uit de Apple documentatie:
                        Just to point out that Apple has changed some of the default contextual menu behaviours in Safari 1.3. Previously, the default in contextual menus was "Download linked file as..." and "Save images as...". These have changed to automatically download or save to your downloads folder (configurable in the Preferences).

To get prompted for a location for the downloads and saves, press the Option key when the contextual menu is visible. Personally, I preferred it the way it was in 1.2x, and if anyone knows how to switch this behaviour around, it would be appreciated.
                        ik hoop dat dit helpt
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Just to point out that Apple has changed some of the default contextual menu behaviours in Safari 1.3. Previously, the default in contextual menus was "Download linked file as..." and "Save images as...". These have changed to automatically download or save to your downloads folder (configurable in the Preferences).

To get prompted for a location for the downloads and saves, press the Option key when the contextual menu is visible. Personally, I preferred it the way it was in 1.2x, and if anyone knows how to switch this behaviour around, it would be appreciated.
                          Daar zit nu net dat probleem he : Download linked file as..." and "Save images as...". These have changed to automatically download or save to your downloads folder

Er wordt steeds gedownload naar de folder die opgegeven staat in "voorkeuren", en dat gebeurt automatisch, dat hou je niet tegen, met als gevolg dat ik daarna alle folders manueel moet aanmaken en daarna elk bestand afzonderlijk naar de juiste folder moet verplaatsen ---> dubbel werk dus.

Wat me ook opvalt, ik ken dus enkele fanatieke Mac-gebruikers, als ik iets vraag hoe ik een bepaald iets moet uitvoeren, krijg ik regelmatig als antwoord : tja, ik doe dat nooit, moet ik even opzoeken.

Er zijn nog kleine dingen die me storen, oa het niet aanwezig zijn van een delete knop op de macbook, de vierkante haakjes, de backslash . . . als men nu tenminste al eens die info zichtbaar maakte op de toetsen die je nodig hebt om die opdrachten uit te voeren, dat zou het al een stuk gebruiksvriendelijker maken, want de zogenaamde gebruiksvriendelijkheid van een Mac straalt er zeker niet van af door al die kleine lastige mankementjes. Eén van de dingen die je veel moet gebruiken op een Mac is de option toets, denk je nu dat het woordje option ergens op een toets zichtbaar staat zodat je weet waarover het gaat??? Nee hoor, vergeet het maar, op de macbook niet te vinden, het is pas na installatie van Bootcamp en de bijbehorende PDF dat ik eindelijk te weten ben gekomen dat de option toets eigenlijk de alt toets is! Gebruiksvriendelijk??? Sorry, toch niet echt vind ik.

Zeer postitief bij de Mac vind ik het installeren en de-installeren van software, da's een piece of cake en ook de snelheid waarmee dat gaat
                          Last edited by Franciskine; 23 december 2008, 21:22.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Er zijn nog kleine dingen die me storen, oa het niet aanwezig zijn van een delete knop op de macbook, de vierkante haakjes, de backslash . . . als men nu tenminste al eens die info zichtbaar maakte op de toetsen die je nodig hebt om die opdrachten uit te voeren, dat zou het al een stuk gebruiksvriendelijker maken, want de zogenaamde gebruiksvriendelijkheid van een Mac straalt er zeker niet van af door al die kleine lastige mankementjes. Eén van de dingen die je veel moet gebruiken op een Mac is de option toets, denk je nu dat het woordje option ergens op een toets zichtbaar staat zodat je weet waarover het gaat??? Nee hoor, vergeet het maar, op de macbook niet te vinden, het is pas na installatie van Bootcamp en de bijbehorende PDF dat ik eindelijk te weten ben gekomen dat de option toets eigenlijk de alt toets is! Gebruiksvriendelijk??? Sorry, toch niet echt vind ik.
                            ja natuurlijk, als je pc-minded met een mac werkt dan blijf je je vragen stellen.
                            (btw:vierkante haakjes: alt+shift+ronde haakjes)

en dan van 'dat moet ik een opzoeken', dat heb je bij een pc evenveel

men mac wegdoen, ik zou het nietmeer kunnen. als je het even de tijd geeft om ermee te werken en je niet steeds afvraagt hoe je een mac als windows kan gebruiken dan is het iets super leuks en intuïtief

trouwens, ipv hem te verkopen kan je ook gewoon windows instaleren
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Snap niet goed wat je bedoelt. Ik doe niet anders dan bestanden downloaden en dat gaat net veel vlotter. Ik gebruik wel Firefox 3.0 ipv Safari.
                              Allé, omdat je blijkbaar denkt dat ik fanatiek ben (of was 't niet tegen mij?) hier een screenshot om te bewijzen dat je wel kan kiezen waar je je bestanden wilt opslaan, toch als 't een fotootje of een pdf is (je doet dat door te ctrl klikken):

Alle downloads zitten trouwens in de map "downloads" die heel gemakkelijk toegankelijk is via de dock en die je dan nog eens kunt openen in de finder.
                              Last edited by hvr_oosterzele; 23 december 2008, 22:10.

Comment

waarom moet ge die afbeelding op een mac opslaan ? Pakt die gewoon vast en sleept die naar waar die naar toe moet. En zet uw spaces aan, heb je veel plek om het naar toe te slepen, als het op afbeeldingen aankomt natuurlijk

zo simpel is het nu eenmaal, maja te ver gaan zoeken he
                                To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                                X