Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik wil een Mac.... help !

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Hmmm, kan het zijn dat ik die link hier nog al eens heb zien passeren
    't UIs niet voor niets dat hun logo een duivelke is hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Het is mijn vaststelling maar ook gezien dus op diverse forums
      dat de liefhebbers van Ubuntu en aanverwante veel bezig zijn
      met de besturing zelf i.p.v. met de programma's om werk te verrichten.
      maar ik heb heel de tijd de indruk dat alles wat niet windows of mac is, over 1 kam gescheerd wordt. ubuntu is een linux distributie, terwijl freebsd unix-based is. Niet hetzelfde dus.
      De reden dat je je veel bezighoudt met de besturing, is omdat ze gigantisch veel mogelijkheden biedt ten opzichte van conventionele OS. Desalniettemin werkt al mijn software perfect hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
        maar ik heb heel de tijd de indruk dat alles wat niet windows of mac is, over 1 kam gescheerd wordt. ubuntu is een linux distributie, terwijl freebsd unix-based is. Niet hetzelfde dus.
        De reden dat je je veel bezighoudt met de besturing, is omdat ze gigantisch veel mogelijkheden biedt ten opzichte van conventionele OS. Desalniettemin werkt al mijn software perfect hoor.
        Ok gerb.

Welke software als ik vragen mag?

Probeer dan ook eens normale gangbare Windows-software te installeren en te gebruiken.
        Vanaf de gangbare spellen tot zakelijke software.
        WINE ken ik goed hoor

Goede alternatieven zijn eveneens welkom.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ok gerb.

Aaargl.... wat heb je nu gevraagd

zie #152 #159 & #208

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Aaargl.... wat heb je nu gevraagd

zie #152 #159 & #208
            Hans > er zijn zo ong. 17.000 stuks....
            (staat op de site van dat Duvelke)
            Sommige firma's van potten en pannen kunnen d'r niet aan tippen Hans

Maar een student wil ik graag een kans geven.

En ik leer héél graag bij, dat weet je toch intussen Hans
            Last edited by theokus; 8 december 2008, 12:03.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ok gerb.

Probeer dan ook eens normale gangbare Windows-software te installeren en te gebruiken.
              Vanaf de gangbare spellen tot zakelijke software.
              WINE ken ik goed hoor

Goede alternatieven zijn eveneens welkom.
              Het is de bedoeling dat je de specifieke unix-software gebruikt, en niet alles van windows probeert te emuleren met Wine.. dan kan je evengoed windows gebruiken. Er zijn in FreeBSD meer dan 16000 ports, allemaal software. Op deze site kan je alle ports bekijken, eveneens met descriptie.

Comment

Ondertussen al wat meer geëxperimenteerd en Windows Vista Home ook geinstalleerd op de Macbook via het programma Parallels en ik moet zeggen dat dit perfect werkt, 2 systemen in één, nu wordt het pas echt interessant
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Windows Vista Home ook geinstalleerd op de Macbook via het programma Parallels
                  Heb ik ook op m'n MacBook, werkt goed.

Nu ik ook een iMac voor op kantoor besteld heb moet ik terug iets dergelijks doen voor een paar toepassingen (KBC Online Local & Qimage ondermeer). Ik twijfel tussen terug Parallels of VMWare die overal bejubelt wordt. Wat zou ik doen?

Comment

Ben tevreden over vmware.... is vrij universeel, een vmware image die je gemaakt hebt, kan je zonder problemen onder vmware onder linux of mac of windows gebruiken. Dus je maakt je vmware image van een xp, en je kan het overal gebruiken
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Ben tevreden over vmware.... is vrij universeel, een vmware image die je gemaakt hebt, kan je zonder problemen onder vmware onder linux of mac of windows gebruiken. Dus je maakt je vmware image van een xp, en je kan het overal gebruiken
                      DAT klinkt nog Chinees voorlopig .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        DAT klinkt nog Chinees voorlopig .
                        Awel soit, 'k experimenteer graag nog al eens, 'k pak ook graag wat experimentjes mee naar school (werken we ook met vmware). Dus ik maak mijn virtuele windows xp of 2008 of zelfs linux aan in vmware. En dat kan ik dus overal meepakken waar vmware draait, op gelijk welk operating systeem .

En voor mij is dat handig, met parallels installeer je een windows xp op die mac, waar die parallels op draait, en 't is afgelopen (denk ik toch, parallels kenners mogen me tegen spreken), maar je gaat je virtuele machiene zeker niet kunnen meepakken op een ander (operating systeem)
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Die VMware lijkt me inderdaad iets interessant, moet ik ook eens testen, ondertussen begin ik de Mac al wat gewoon te worden, het is een andere manier van werken, even wennen dus maar na een tijdje gaat het beter. Maar of het ooit mijn numer 1 gaat worden, daar heb ik dikke twijfels over, de mogelijkheden zijn veel te gering voor wat ik PC amusement noem. ( wat natuurlijk voor iedereen iets anders kan betekenen ) en ik heb het zeker niet over spelletjes.

Een Mac straalt wel degelijkheid uit en het design . .. 't ja, daar kan je weinig aan toevoegen, dat is gewoon "af". Ondertussen heb ik ook een Mac muis bestelt die op Bluetooth werkt want een USB muis beperkt de aansluitmogelijkheden nogal, er zijn nl maar 2 USB aansluitingen op een Macbook.

Dat VISTA vlekkeloos op een Mac draait dankzij parallels is wel een enorm pluspunt ( ik heb voor alle zekerheid maar een windows antivirus geïnstalleerd ook ) Ik heb trouwens geen idee of omgekeerd ook mogelijk is, DAT zou pas ook interessant zijn.

Mijn scepticisme tegenover een Mac vermindert met de dag wat toch betekent dat ik zeker geen oogkleppen heb wat laptops betreft. ( misschien is dat wel anders als het over camera's gaat, maar dat is begrijpelijker, er gaat niets boven Nikon )
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Die VMware lijkt me inderdaad iets interessant, moet ik ook eens testen
                            Kijk ook eens naar http://www.virtualbox.org/ Ik heb er geen ervaring mee, maar het is open source virtualisatie software van Sun. Staat nog op m'n to-do lijst om eens mee te spelen in MaxOS.

Comment

( misschien is dat wel anders als het over camera's gaat, maar dat is begrijpelijker, er gaat niets boven Nikon )
                              LAP!!! de mac pc discussie is bijna voorbij, nu kunnen we nog eens opnieuw beginnen over nikon of canon (al moet ik mij bij franciskine aansluiten, nikon rules )
                              Happy to be a MACcie
                              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                                LAP!!! de mac pc discussie is bijna voorbij, nu kunnen we nog eens opnieuw beginnen over nikon of canon (al moet ik mij bij franciskine aansluiten, nikon rules )
                                Dat was dus zeker niet bedoeld om een discussie te starten he . . .

Comment

Working...
                                X