Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik wil een Mac.... help !

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik zie eerlijk gezegd geen verschil in werking of snelheid als ik nu op PC werk of op Mac om mijn foto's te bewerken . . . dus waar zit dan nu het voordeel van Mac???? Goede beeldschermen zijn zowel voor Mac als PC beschikbaar.
    Francis,

Storingsvrij werken gedurende (enkele ?) jaren is een hoofdfactor.

Het is mijn persoonlijk mening maar Mac's heb ik nooit echte snelheidsduivels gevonden.
    Vergeet niet dat spellekes spelen een zeer voorname factor is in de pc-industrie.
    En omdat Mac geen spelcomputer moet zijn is snelheid niet zo'n noodzaak of iets dat
    daadwerkelijk wordt gevraagd door een Mac-gebruiker.

De Mac Pro heeft standaard zelfs een "zwakke" grafische kaart met slechts 256 mb geheugen.
    Voor het dubbele betaal je (veel) bij.

Een pc die de spellen vlot draait Francis, draait ook snel de overige software.
    Ik zou bijna durven zeggen: dubbel plezier voor minder geld
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil in werking of snelheid als ik nu op PC werk of op Mac om mijn foto's te bewerken . . . dus waar zit dan nu het voordeel van Mac???? Goede beeldschermen zijn zowel voor Mac als PC beschikbaar.
      Zie #174 en UITERAARD is dat subjectief. Geef jezelf nog wat tijd, je bent nog in de ontkenningsfase .

Comment

.... de commando's staan bij PC op het venster van het programma zelf, bij Mac staan die altijd in een balk bovenaan, als je dan 2 vensters open hebt staan, vind ik dat niet echt handig . . .

Dat is echt gewoonte, 'k heb ook maanden last gehad van die overschakeling, maar nu ben ik dat zo gewoon, komt me dit gemakkelijker over.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
          maar als ik niets met fotografie van doen had dan betwijfel ik of ik ooit naar een Mac had omgekeken

Ik steek nu eigenlijk bitter weinig of niks meer uit met fotografie en ik heb hier ook een 3'tal pc's staan en amper 1 imac. Die mac krijgt broertjes en zusjes, Die pc's zullen pas geupgraded worden (lees vervangen door nieuwe) als mijn dochter 1'tje voor school nodig heeft.

De beste vergelijking die ik kan trekken is C&C3 (dit heeft nu niks met fotografie te maken ), op pc liep dat spel regelmatig vast, 'k heb nu hetzelfde spel op mac, 'k zit het met de zwaarste instellingen te spelen (op pc ook), en op mijn mac is dat nog nooit vastgelopen.
          Cod 4, zit ik hier op mac ook op 1920*1600 te spelen, dat spul is nog geen enkele keer vast gelopen, of 'k ben er nog nooit uitgevlogen, zelfs niet na 2 uur gamen. Op pc geloof ik hier gewoon niet meer in, dat dit mogelijk is.
          Mac heeft zijn nadelen he, ze hebben me warm gemaakt voor farcry 2, op mac bestaat het niet. En voor cod 5 zal ik misschien nog 1 jaar mogen wachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Ik steek nu eigenlijk bitter weinig of niks meer uit met fotografie en ik heb hier ook een 3'tal pc's staan en amper 1 imac. Die mac krijgt broertjes en zusjes, Die pc's zullen pas geupgraded worden (lees vervangen door nieuwe) als mijn dochter 1'tje voor school nodig heeft.

De beste vergelijking die ik kan trekken is C&C3 (dit heeft nu niks met fotografie te maken ), op pc liep dat spel regelmatig vast, 'k heb nu hetzelfde spel op mac, 'k zit het met de zwaarste instellingen te spelen (op pc ook), en op mijn mac is dat nog nooit vastgelopen.
            Cod 4, zit ik hier op mac ook op 1920*1600 te spelen, dat spul is nog geen enkele keer vast gelopen, of 'k ben er nog nooit uitgevlogen, zelfs niet na 2 uur gamen. Op pc geloof ik hier gewoon niet meer in, dat dit mogelijk is.
            Mac heeft zijn nadelen he, ze hebben me warm gemaakt voor farcry 2, op mac bestaat het niet. En voor cod 5 zal ik misschien nog 1 jaar mogen wachten.
            Vergelijk wel even het geheugen, de grafische kaart en de cpu Joris.
            (tussen betreffende pc en iMAC)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Dat is echt gewoonte, 'k heb ook maanden last gehad van die overschakeling, maar nu ben ik dat zo gewoon, komt me dit gemakkelijker over.
              Beetje een vreemde redenering.
              Ik zeg je eerlijk als ik maanden moet zoeken en me moet aanpassen dan
              was mijn geduld meer dan op.
              Het bewijst ook dat er iets schort aan die gebruiksvriendelijkheid.
              En daar ging het toch om niet.

Er is wel een verschil in gebruik vanaf het 1ste ogenblik.
              Mensen die altijd met Mac (of Linux, of Ubuntu) hebben gewerkt en nooit met pc
              hebben nooit iets anders gekend.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Er is wel een verschil in gebruik vanaf het 1ste ogenblik.
                Mensen die altijd met Mac (of Linux, of Ubuntu) hebben gewerkt en nooit met pc
                hebben nooit iets anders gekend.
                Dan zal dat van persoon tot persoon afhangen.
                Bij mij ging de omschakeling vrij vlot (in samenwerking met intermactivity en macmiep).

Francis heeft zijn Macbook ook nog geen maanden he
                Mvg Tim

Comment

Vergelijk wel even het geheugen, de grafische kaart en de cpu Joris.
                  (tussen betreffende pc en iMAC)

Heeft er niks mee te maken theo, het zou op die pc trager mogen lopen, maar het werkte op die pc, tot een van de harware onderdelen begon warm te lopen (op mijn pc heb ik er expres nog andere cooler op de grafische kaart gestoken, daarna was het beter maar nog niet opgelost), vloog je gewoon uit het spel. Geen error meldingen, niks gewoon gedaan, of gewoon vastlopen, dat je niet anders kon dan rebooten.
                  Het was het eerste spel niet op pc, dat dergelijke problemen had, het zal ook het laaste niet zijn. Om te gamen op pc heb je altijd het nieuwste van het nieuwste en het zwaarste van het zwaarste nodig. Dat weet je zelf goed genoeg.

Vandaag zit ik op een mac van bijna 2 jaar oud, een voor mac nieuw spel (ja 'k zit aan de min configuratie, net er boven) in 1920*1600 te spelen (niet met alle details aan, ok), maar 'k ben er nog nooit uitgevlogen.

Dat is het verschil

Comment

Last van hebben, is een groot woord... gewoon worden. Een autmatic is ook gemakkelijker, als een auto met versnellingen, maar als je 10 jaar met versnellingen gereden hebt, is omschakkelen naar automatic (tegenwoordig moet er jer zelfs al een ander rijbewijs voor hebben dacht ik) ook altijd even vloeken.

Maar voor iemand die nog nooit per auto gereden heeft, zal een automatic ook vlotter gaan

Comment

LOL, Jij kan toch soms zo van die rare gedachtenkronkels maken hé, Theokus

Iemand die overschakeld van Ninon naar Cakon zal ook 't verschil éérst gewoon moeten worden, dat heeft toch niets met gebruiksvriendelijkheid te maken?
                      Last edited by hvr_oosterzele; 7 december 2008, 17:10.

Comment

Heeft er niks mee te maken theo, het zou op die pc trager mogen lopen, maar het werkte op die pc, tot een van de harware onderdelen begon warm te lopen (op mijn pc heb ik er expres nog andere cooler op de grafische kaart gestoken, daarna was het beter maar nog niet opgelost), vloog je gewoon uit het spel. Geen error meldingen, niks gewoon gedaan, of gewoon vastlopen, dat je niet anders kon dan rebooten.
                        Het was het eerste spel niet op pc, dat dergelijke problemen had, het zal ook het laaste niet zijn. Om te gamen op pc heb je altijd het nieuwste van het nieuwste en het zwaarste van het zwaarste nodig. Dat weet je zelf goed genoeg.

Vandaag zit ik op een mac van bijna 2 jaar oud, een voor mac nieuw spel (ja 'k zit aan de min configuratie, net er boven) in 1920*1600 te spelen (niet met alle details aan, ok), maar 'k ben er nog nooit uitgevlogen.

Dat is het verschil
                        Ok.
                        Ik heb nog nooit vastlopers gehad J*
                        Het klopt als een bus wat die spellen betreft.
                        Dat een spel traag werd of was vanaf het begin is wel zo.

Spellen worden ook veel te rap vrijgegeven....
                        Apple zal wel goed weten wat ze doen en ze zullen ook eisen stellen opdat zo'n
                        spelletje goed zal werken op hun hardware.
                        Daarom, denk ik, dat hun aanbod in feite gering is.

En ik durf beweren dat die software ook slecht geschreven is.
                        X FS bijv. werd na SP1 een stuk beter.
                        PLUS ik heb het zwart op wit van een programmeur die dit toegeeft

Ik kan het niet laten om me te bemoeien i.v.m. de ontwikkeling van MSTS2.
                        Populaire spellen van MS zijn idd. veeleisend.
                        Af en toe eens aanhalen waarop het staat kan geen kwaad maar ik maak
                        me daar niet populair mee
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ik wist niet dat je C&C3 kon spelen op een Mac? (ik dacht dat Mac niet gamevriendelijk was... )
                          MSTS2 = Microsoft Train Simulator 2?

Hmmmm....
                          In iedere minuut schuilen miljoenen mogelijkheden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            LOL, Jij kan toch soms zo van die rare gedachtenkronkels maken hé, Theokus

Iemand die overschakeld van Ninon naar Cakon zal ook 't verschil éérst gewoon moeten worden, dat heeft toch niets met gebruiksvriendelijkheid te maken?
                            Maar allee nu....
                            Ik heb een Fuji S2 Pro en een Nikon D70: nooit last mee gehad.
                            Een oudje en een vrij nieuwe camera.
                            Het geeft "zich zelf aan" als ik het zo mag uitdrukken.

Trouwens Francis heeft al in het begin van dit topic het bewijs zelf geleverd:
                            laat een leek werken( beginnen) met een Windows-pc en een Mac.
                            Het antwoord weet je als je alles hier gevolgd hebt.

Iets gewoon worden werkt in beide richtingen, dat is juist.
                            Dat heb je van af pc naar Mac en omgekeerd.
                            Het systeem gewoon worden is totaal iets anders dan gebruiksvriendelijk zijn.

Er moet dus iets anders zijn Hans....iets anders dat overtuigend is.
                            Er moet iets anders zijn dat de keuze zal bepalen.

Nu kon ik nog een heel ander verhaal opdissen van iets gewoon worden...
                            Maar daar begin ik niet aan
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WhiteFox Bekijk bericht
                              Ik wist niet dat je C&C3 kon spelen op een Mac? (ik dacht dat Mac niet gamevriendelijk was... )
                              MSTS2 = Microsoft Train Simulator 2?

Hmmmm....
                              Jaja Foxie
                              Is gemaakt op basis van X FS.

Vooral "WOR" spreekt me aan.

"denk dat ze treinen willen laten vliegen"
                              Denk aan een database waar alle sporen ter wereld inzitten.
                              Jij kiest een track en het spoor komt automatisch te voorschijn.
                              Maar we wijken af.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Last van hebben, is een groot woord... gewoon worden. Een autmatic is ook gemakkelijker, als een auto met versnellingen, maar als je 10 jaar met versnellingen gereden hebt, is omschakkelen naar automatic (tegenwoordig moet er jer zelfs al een ander rijbewijs voor hebben dacht ik) ook altijd even vloeken.

Maar voor iemand die nog nooit per auto gereden heeft, zal een automatic ook vlotter gaan
                                Wel ik heb niks anders beweerd he J*.
                                Het 1ste begin.
                                Jouw 1ste computer.
                                De 1ste kennismaking met een computer, is dat nu een Mac of pc.
                                Dat maakt idd. niks uit.
                                Wel of je snel met dat systeem uit de voeten kan en dat wordt bepaald door de gebruiksvriendelijkheid.

Als ik mag afwijken: Ubuntu vanaf ik het ken sinds juni 2007 tot nu > is dag en nacht verschil.
                                Ik heb me niet aangepast en ik heb me weinig moeite gedaan om "het gewoon te worden"
                                maar de gebruiksvriendelijk is er enorm op vooruit gegaan
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X