Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik wil een Mac.... help !

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Ik zeg niet dat het slechte schermen zijn hoor, maar die eizo is toch nog wel pakken beter en is max 3 maand oud.

Die mac pro is zeker overkill op het werk, enige wat ik daar op doe is wat tekstverwerking, mijn mail lezen en wat ssh sessies runnen. Ze zouden die beter mee naar huis geven en mij puur op mijn laptop laten werken
    Kan je misschien de mac mini aanschaffen ;-)). De goedkoopste mac en zonder scherm...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Dat is niet echt feeling krijgen met het os he, feelling krijgen met mac os, is de snelheid en de soepelheid en intuitieve ervaren

Dat maak je niet mee op een hackintosch
      Nja maar je leert wel de omgeving kennen daardoor... de snelheid daar ben je toch zoiezo al zeker van bij een mac
      ~ Visit my Blog ~
      ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht
        Waarom heb je Putty nodig op een Mac? Je kan alles doen via de terminal applicaties van MAC Os. Toegegeven, je mist misschien de mogelijkheid om het 'adresboek' van Putty te gebruiken, maar kan op een andere manier omzeilt worden.

Trouwens ben zelf naar iMac overgestapt sinds het begin van dit jaar en ook geen moment spijt van gehad.
        Een anekdote met mijn dochter: op een zondag morgen zag ik haar plots werken op mijn Mac hoewel ze zelf een Vista-PC staan had op haar kamer. Samen met een klasgenoot was ze aan een of ander bespreking bezig. "Wel?", vraag ik haar, "hoe komt het dat je op de Mac zit te werken?". Haar antwoord was simpel en verassend: "Uwen pc start sneller op en het werkt gemakkelijker." Nu moet je weten dat ik nog geen woord uitleg heb gegeven aan haar hoe de mac werkte, hoe het internet werkte, hoe ze moest afdrukken, hoe ze de Openoffice suite moest openen. Ik kon een glimlich niet onderdrukken. Op hetzelfde moment begon de drukker de bespreking af te drukken. In kleur.

Nu voor alle twijfelaars, bij deze zijn jullie uitgenodigd indien je dit wenst, om eens langs te komen als je graag eens de iMac inw erking wilt zien. als applicaties heb ik draaien: Aperture, OpenOffice, VMware Fusion, Firefox, Thunderbird, iTunes, enz.
        Place to be is in Mechelen. Graag op voorhand afspreken.

groetjes,

Alex_W
        Toffe ervaring Alex

Mijn 1ste ervaring met een iMac had ik in.... Zichem.
        Is al een paar jaartjes geleden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

als antwoord op de titel : alhier:
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dandai Bekijk bericht
            Kan je misschien de mac mini aanschaffen ;-)). De goedkoopste mac en zonder scherm...
            En daar binnenkort 21MP files op verwerken? Neihhhh
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht
              Waarom heb je Putty nodig op een Mac? Je kan alles doen via de terminal applicaties van MAC Os. Toegegeven, je mist misschien de mogelijkheid om het 'adresboek' van Putty te gebruiken, maar kan op een andere manier omzeilt worden.
              Idd, ik mis het adresboek en het standaard starten van een terminal met verschillende kleuren.

Voor de seriele poort heb ik een usb converter.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Zeg.... wat is Putty

'k Heb 't gevoel dat ik iets mis dat ik niet wist dat ik 't miste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Zeg.... wat is Putty

'k Heb 't gevoel dat ik iets mis dat ik niet wist dat ik 't miste
                  Verkleinwoord van "puta"

Ook een SSH en telnet client.

Duidelijk nu?

Google = je weet wel.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Iets voor op een ander os dan windows die hyperterminal niet te moeten missen, maja nu ik putty ken gebruik ik ook putty onder windows
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Verkleinwoord van "puta"

Ook een SSH en telnet client.

Duidelijk nu?

Google = je weet wel.
                      Just 's gekeken : http://en.wikipedia.org/wiki/Telnet

neen 'k mis dus niets, oef

Comment

Ik heb juist iets verkocht waardoor ik wat eurootjes over heb, als ik 450€ opleg heb ik een Macbook, ofwel koop ik er een lens voor . . . dilemma . . . De Macbook heb ik niet echt nodig omdat ik al enkele laptop pc's heb, maar ik leer graag nieuwe dingen, mijn horizon verruimen he Maar eigenlijk vind ik een Mac ongelofelijk duur in vergelijking met een PC laptop. Voor dezelfde specificaties als een Macbook betaal je voor een laptop pc zeker 1/3 minder.

En nu lees ik dit, ik die me door Mac-gebruikers heb laten overtuigen, dat virussen en trojans geen gevaar zijn voor een Mac ! ! !
                        Last edited by Franciskine; 24 november 2008, 21:26.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Ik heb juist iets verkocht waardoor ik wat eurootjes over heb, als ik 450€ opleg heb ik een Macbook, ofwel koop ik er een lens voor . . . dilemma . . . De Macbook heb ik niet echt nodig omdat ik al enkele laptop pc's heb, maar ik leer graag nieuwe dingen, mijn horizon verruimen he Maar eigenlijk vind ik een Mac ongelofelijk duur in vergelijking met een PC laptop. Voor dezelfde specificaties als een Macbook betaal je voor een laptop pc zeker 1/3 minder.
                          Oef.... ik dacht: dit gaat ie ook sluiten

Aan een Mac kan je ook niet "prutsen"... mocht dat een hobby zijn.
                          Het is misschien net daarom dat deze systemen stabieler zijn
                          't Is ook een dure zaak.
                          De componenten zullen wel goed op elkaar afgestemd zijn enz.
                          maar bij een Dell-pc is dat ook zo.

En op een Winddoos-systeem kan je ALLES draaien
                          En ik vind het ook geen "eer" als je via VMware (of andere 'ware') Windows kan draaien op een Mac-systeem.
                          Je gaat toch geen Mac kopen met ergens in jouw achterhoofd er Windows op te gebruiken.
                          Zouden het dan toch de programma's zijn die een systeem populair maken?
                          Dacht van wel.

Voor grafische werk, DTP en ander fotowerk is Mac zeer goed.
                          (vooral zeer bekend en gekend)

Koop u een schoon lenske
                          ( AF-s 17-35 van Nikon)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Oef.... ik dacht: dit gaat ie ook sluiten

Koop u een schoon lenske
                            ( AF-s 17-35 van Nikon)
                            Reactie op je eerste opmerking :

Op je tweede opmerking . . . eigenlijk heb je gelijk, 't zal de Nikkon 105 VR worden denk ik.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Voor dezelfde specificaties als een Macbook betaal je voor een laptop pc zeker 1/3 minder.
                              Op specs zul je wel gelijk hebben, maar heb je er al op gewerkt? Het succes van de MacBook zit hem juist daar dat velen (ik zeg duidelijk niet iedereen) die de stap maken zo tevreden zijn dat ze graag die kleine meerprijs betalen. Als ik eens iets moet doen op de Dell van mijn echtgenote dan vloek ik toch en zij zelf is jaloers op onze (ik & de kids) 3 Macbookskes. En ja, die Dell zal wel 1/3 goedkoper zijn , so what? 't Mag ook nog plezierig werken zijn hé?

En als er een programma is dat je echt nodig hebt maar enkel onder Windows draait dan kan dat altijd via Parallels of zo, ik zie eerlijk gezegd niet in wat dat in godsnaam met "eer" te maken heeft hoor Theokus. Dat is maar een zwak argument.

Nu is dat bericht van die Trojan natuurlijk verontrustend maar niet onverwacht. Er komt wel een oplossing voor. Onder Windows is dat toch een veel groter probleem?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                                Nu is dat bericht van die Trojan natuurlijk verontrustend maar niet onverwacht. Er komt wel een oplossing voor. Onder Windows is dat toch een veel groter probleem?
                                Ik denk dat er een zeer simpele verklaring is waarom de Mac amper wordt bedreigd door virussen en Trojans, de personen die dergelijke programma's schrijven willen zoveel mogelijk eer van hun werk . . . lees " zoveel mogelijk gebruikers en computers aantasten"
                                Wat is dan de logische doelgroep : de pc gebruikers natuurlijk omdat er voor elke Mac gebruiker misschien 10.000 of 100.000 pc gebruikers zijn.
                                Er is momentel voor hun weinig eer te halen om virussen en trojans voor een Mac te schrijven, ze bereiken enkel een zeer kleine minieme doelgroep. Als binnen enkele jaren de Mac gebruikers het aantal van de pc gebruikers zou kunnen evenaren . . . mag je zeker zijn dat er dan tussen Mac en PC besmettingen geen verschillen meer zullen zijn. Eigenlijk heeft het niks te maken met het platform want voor ieder platvorm kunnen virus programma's en trojans geschreven worden, wel met het resultaat van de besmetting en de gevolgen ervan, dat geeft die virusmakers een kick.

Comment

Working...
                                X