Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fortis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fortis

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als iedereen een beetje rustig blijft, dan komt het allemaal wel goed.
    Zelfs bij de ergst getroffen banken is er wereldwijd nog geen enkele spaarder zijn geld kwijtgeraakt.
    Ik krijg dat op de KBC en zonder internet
    In het bankverhaal doet het de KBC het nog niet zo slecht.

Zal wel zijn dat de spaarders hun geld niet kwijt zijn:
    11,2 miljard inbreng bij ons en met ons belastinggeld.
    Moet er nog zand zijn
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Hoog tijd om naar een andere bank te stappen, zelfs bij Fortis krijg je 4% op een internet-spaarrekening...

Indeed, maar daar moet je dan een lopende rekening voor hebben, en pc banking. En aangezien dat dan ook weer geld kost (die kosten heb ik tot nu toe niet, en heb ik nooit gehad !!!), en je misschien gemakkelijker aan je spaargeld zit dan wat het daar veilig op een spaarboekje staat, waar je serieus wat moeite moet voor doen om eraan te geraken is dat ook geen optie, en blijf ik van fortis maar 2% krijgen, tov van andere banken waar je op alle rekeningen 4% krijgt (internet of niet)..... Nu snap ik ook waarom
      To make your dreams come true, wake up

Comment

't is net door dit soort kortzichtige speculatie dat de markt naar de %*$$@# is .

Als je aandelen koopt, koop je een deel van een bedrijf en is het -mijns inziens althans- essentieel dat je weet waarvan je een deel koopt en dat je minstens gelooft in het bedrijf, het management en hun strategie.

Blijkbaar is de beurs voor velen een veredeld kansspel geworden .
        Kortzichtig? Nope het is geen kansspel. Ik betuig juist mijn steun aan Fortis om aandelen te kopen . Niet om ze morgen terug te verkopen. Ze mogen daar gerust een jaartje blijven staan omdat ik denk dat de toestand dan pas positief zal zijn. De gok is dat dit meer opbrengt tegen dan dan de 4% op mijn spaarboekje. Natuurlijk gok je wel met je aankoop wanneer je denkt dat ze zo laag mogelijk zijn. Just my 2 cents.

Comment

En ondertussen heeft het Amerikaanse congress de 700 miljard $ bail-out niet goedgekeurd ...
          Eerste effect: Dow Jones -600 punten wat nog maar een begin is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            En ondertussen heeft het Amerikaanse congress de 700 miljard $ bail-out niet goedgekeurd ...
            Eerste effect: Dow Jones -600 punten wat nog maar een begin is.
            Amai, die gaan lachen.
            Ik dacht dat het om 500 ging Twister, maar ok.
            (mijn fout)
            Het congres heeft gelijk en ik vermoed dat de oorzaak de origine van de centen is: belastinggeld.
            Met de verkiezingen in het vooruitzicht en vooral de "praat" indachtig van de 2 presidentskandidaten
            die de mond vol hebben van "country first" en van "chance" wel dat nu die mensen dan maar opstaan
            en hun portemonnee opdoen voor hun "country", the people and "for the chance"
            Met "die mensen" bedoel ik degenen die kapitalen hebben verdiend via o.a. de beurs.

Wat velen niet weten is dat de Arabische Wereld nu reeds met veel kapitaal (oliegeld)
            eigendommen in de USA heeft verworven in het verleden.
            Ook China.
            Het is ook niet de eerste keer dat Arabisch oliegeld een Amerikaanse bank uit het slob haalt....
            Vraag maar aan vader Bush....

(mijn bronnen: goede docu's > Duiste tv)

CNN> Dow -715
            and as we speak > - 725

Waar is Alan Greenspan?
            "de markt regelt zichzelf...."
            Last edited by theokus; 29 september 2008, 21:39.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

China is Afrika aan het opkopen (lees mineralen) waarbij het zover gaat dat de ontginning door Chinezen gebeurt en met de regeering een deal heeft dat de chinesen na beeindiging van hun x-jarig contract genaturaliseerd worden en mogen blijven in het land.
              Zo wordt de greep verstevigd op mineraalmijnen en meer.
              Taiwan was een groot geldschieter in Malawi maar de Chinezen waren bereidt meer "ontwikkelingsgeld" te pompen in het land met als voorwaarde dat ze geen geld van Taiwan meer aanvaarden. Malawi was akkoord.

De Arabische wereld is ook aan een veroveringstoch bezig. Bod uitbrengen op 1 van de grootste havens van de VS, voetbalstadiums in Engeland, vastgoed, ....
              Vorige week in het nieuws. De Golfstaten zijn samengekomen om te kijken of men een eenheidsmunt kan hebben wat weer een stapje verder gaat ....

Comment

China is Afrika aan het opkopen (lees mineralen) waarbij het zover gaat dat de ontginning door Chinezen gebeurt en met de regeering een deal heeft dat de chinesen na beeindiging van hun x-jarig contract genaturaliseerd worden en mogen blijven in het land.
                Zo wordt de greep verstevigd op mineraalmijnen en meer.
                Taiwan was een groot geldschieter in Malawi maar de Chinezen waren bereidt meer "ontwikkelingsgeld" te pompen in het land met als voorwaarde dat ze geen geld van Taiwan meer aanvaarden. Malawi was akkoord.

De Arabische wereld is ook aan een veroveringstoch bezig. Bod uitbrengen op 1 van de grootste havens van de VS, voetbalstadiums in Engeland, vastgoed, ....
                Vorige week in het nieuws. De Golfstaten zijn samengekomen om te kijken of men een eenheidsmunt kan hebben wat weer een stapje verder gaat ....
                Allee, dan gaan we nog "zwarte Chinezen" krijgen
                Ik heb erover een paar docu's gezien (en weer op de Duitse tv).
                Heel primitieve uitbatingen: met handen en voeten....
                Krijgsheren die leven van dit soort uitbuiting en uitbating.

Tegen mijn principes maar België heeft toch wat laten schieten he met Congo dus....

En het transport, dat nog overbleef, van die "aardse goederen" is nu ook in handen van Duitsers.
                (vroeger Sabena en later Brussels Airlines)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  presidentskandidaten
                  die de mond vol hebben van "country first" en van "chance" wel dat nu die mensen dan maar opstaan
                  en hun portemonnee opdoen voor hun "country", the people and "for the chance"
                  "Change" Theokus, "change".
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hoog tijd om naar een andere bank te stappen, zelfs bij Fortis krijg je 4% op een internet-spaarrekening...

Het rommelt op dit ogenblik bij verschillende banken, als je 100% zekerheid wil, dan zal je je geld thuis moeten verstoppen, maar dan krijg je helemaal geen interesten (en als iemand te weten komt dat je veel geld in huis hebt, dan ben je ook niet veilig).

Als iedereen een beetje rustig blijft, dan komt het allemaal wel goed.
                    Zelfs bij de ergst getroffen banken is er wereldwijd nog geen enkele spaarder zijn geld kwijtgeraakt.
                    Je kan er beter een fototoestel en objectieven mee kopen dan heb je nog plezier van je geld.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Hier toch een paar antwoorden die de TS zijn kleine angst misschien kunnen wegnemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        "Change" Theokus, "change".

Sure

Maar.... je hebt gelijk....
                        Schande kome over mij en mijn nakomelingen.

Op CNN worden ze bijna gek....
                        Dat is eten en drinken voor die gasten.
                        Nu als je hoort waarvoor mensen geld lenen...
                        Om lonen te betalen.... > rare bedrijven ginder.
                        Leningen voor auto's en huizen.
                        Huizen misschien tot daar toe maar auto's...
                        Last edited by theokus; 29 september 2008, 23:07.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Lenen voor een auto is echt geen uniek VS fenomeen hoor. Dit is ook hier in ons Vlaanderen goed ingeburgerd.
                          En klopt, op CNN, Fox, ... gaan ze door het dak. Bovenal, Bush Jr. is ontgoocheld .... (as if I do care).
                          Ik vrees toch echt dat bij het openen van de Aziatische beursen er andermaal bloed gaat vloeien.
                          Poetin heeft ook gezegd nu geld te gaan pompen in de Russische banken omdat deze geen leningen van de europese banken meer krijgen.
                          De fameuze "onzichtbare" hand is voor niemand meer zichtbaar maar dan komt de cynicus in mij naar boven en weet je gewoon dat er iemand binnen een jaar steenrijk gaat zijn door met het lot van miljoenen te spelen. Ik ben ervan overtuigd dat er machten aan het werk zijn waarvan we "the bigger picture" niet gaan van te zien krijgen, de gevolgen daarentegen wel . Noem me paranoïde maar ik kan niet anders dan denken dat we in een spel zitten.

Comment

Lenen voor een auto is echt geen uniek VS fenomeen hoor. Dit is ook hier in ons Vlaanderen goed ingeburgerd.
                            En klopt, op CNN, Fox, ... gaan ze door het dak. Bovenal, Bush Jr. is ontgoocheld .... (as if I do care).
                            Ik vrees toch echt dat bij het openen van de Aziatische beursen er andermaal bloed gaat vloeien.
                            Poetin heeft ook gezegd nu geld te gaan pompen in de Russische banken omdat deze geen leningen van de europese banken meer krijgen.
                            De fameuze "onzichtbare" hand is voor niemand meer zichtbaar maar dan komt de cynicus in mij naar boven en weet je gewoon dat er iemand binnen een jaar steenrijk gaat zijn door met het lot van miljoenen te spelen. Ik ben ervan overtuigd dat er machten aan het werk zijn waarvan we "the bigger picture" niet gaan van te zien krijgen, de gevolgen daarentegen wel . Noem me paranoïde maar ik kan niet anders dan denken dat we in een spel zitten.
                            Er is een oplossing, een laatste redmiddel zoals ik al eerder zei: een Arabische olieprins.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Laat het nu net diezelfde Arabische olieprinsen zijn die ook gaan sponseren in landen als Soudan, Somalia, Zuid-Afrika (met een wapenfabriek in Potchefstroom) etc. Voor zo'n situaties pas ik liever wegens de eraan verbonden wahabitische voorwaarden.

Edit:en dat een Belgisch kroonjuweel (SN) nu in Duitse handen valt kan ik alleen maar toejuichen. We zijn nu 1x te klein om van belang te zijn en LH heeft een reputatie om zijn "dochters" fair te behandelen wat van andere (verre) buren niet gezegd kon worden.

Comment

Laat het nu net diezelfde Arabische olieprinsen zijn die ook gaan sponseren in landen als Soudan, Somalia, Zuid-Afrika (met een wapenfabriek in Potchefstroom) etc. Voor zo'n situaties pas ik liever wegens de eraan verbonden wahabitische voorwaarden.

Edit:en dat een Belgisch kroonjuweel (SN) nu in Duitse handen valt kan ik alleen maar toejuichen. We zijn nu 1x te klein om van belang te zijn en LH heeft een reputatie om zijn "dochters" fair te behandelen wat van andere (verre) buren niet gezegd kon worden.
                                Ja juist.
                                De reputatie van LH ken ik niet
                                Ik ben uitgepraat.
                                James71 kan nu gerust gaan slapen
                                Het enige wat mij stoort is dat we alles kwijt geraken he.
                                We hebben niet veel meer wat van ons is en de controle is in handen van anderen.
                                Toch blijven opletten met Duitsers
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X