Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jezelf opsluiten in huis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jezelf opsluiten in huis

ja zeg, als ze plots in uwn achtertuin staan.. dan denk je toch niet "och, dat onveiligheidsgevoel is maar fake"
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      ja zeg, als ze plots in uwn achtertuin staan.. dan denk je toch niet "och, dat onveiligheidsgevoel is maar fake"
      Misschien dom, maar ik sta daar echt niet bij stil. Zo heb ik nog onlangs midden in de nacht (om 4 uur of zo) mijn kleren aangetrokken om 'n jonge gast in zijn Johnny bak die voor onze deur geparkeerd stond te gaan vragen zijn boem-boem muziek stiller te zetten omdat hij ons ermee wakker gemaakt had. Bleek hij nog zat te zijn ook . Ik kon ook stilletjes onder de kast gekropen zijn om zijn muziek niet meer te horen. Wie angst heeft is altijd de verliezer. Natuurlijk moet je niet beginnen ruzie maken met iemand die een mes in z'n hand heeft.

Comment

als je een hond in je tuin hebt en deze valt indringers aan ben je absoluut in je recht!
        ik heb 2 rottweilers en 3 australische herders in mijn tuin.....
        ze gewoon aanspreken denk niet dat dat helpt hoor kerels die het lef hebben om zonder schroom in je tuin te lopen schrikken doorgaans voor niks terug en zeker het soort waar je het over hebt ......t zou met mij hier ni moeten gebeuren zeker weten, of er staat weer een interessant artikel in de gazet!
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
          Blijkt dat er twee Noord-Afrikaanse jongeren mijn tuin als wandelpad gebruikt hebben om van het leegstaand fabriek te komen, ....
          Misschien waren het wel URBAN fotografen die moesten gaan lopen omdat ze opgeschrikt waren.
          Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
          Waarom toch, is het normaal zo een schrikhouding aan te nemen, ....
          Dat komt deels door de berichtgeving, als de jongeren in het nieuws komen is het niet veel goeds.
          Wie heeft er als jongere nooit kattekwaad uitgestoken,...
          maar ja afgaande op de berichtgeving zitten tegenwoordig meer dan 50% van de jongeren aan de drugs, drank of andere verboden middelen. Ze zitten meestal bij en of andere gangsterbende...

Voorzichtigheid is natuurlijk altijd wel geboden en eventueel een melding maken bij de preventiedienst van de lokale politie kan geen kwaad. Als dat pand regelmatig door de politie gecontroleerd wordt, zal het bezoek van mensen die er met slechte bedoelingen komen wel vanzelf afnemen.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

De wijkagent op de hoogte brengen (eventueel klacht tegen onbekenden indienen zodat er daadwerkelijk iets op papier gezet wordt) en vragen dat of ze 's avonds wat komen patrouilleren in de buurt van dat leegstaand gebouw ?
            Als die mannen met bmw's merken dat de politie wat teveel rondhangt zullen die snel een andere plek opzoeken..
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

De meesten zijn hier aan het overdrijven, net alsof ze in een of andere gangster buurt wonen. Men zou voor minder zichzelf onveilig voelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                als je een hond in je tuin hebt en deze valt indringers aan ben je absoluut in je recht!
                !

Dan kent u weinig van recht. Zelfs als de indringer in je kamer is en jij staat oog in oog met hem en
                hij onderneemt NIETS (dus hij valt je niet aan ) zal elk aanval langs jouw zijde strafbaar zijn. De voorwaarden van noodweer zijn immers heel streng.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                  Dan kent u weinig van recht. Zelfs als de indringer in je kamer is en jij staat oog in oog met hem en
                  hij onderneemt NIETS (dus hij valt je niet aan ) zal elk aanval langs jouw zijde strafbaar zijn. De voorwaarden van noodweer zijn immers heel streng.
                  mits........je de aanvaller drie maal duidelijk te kennen heb gegeven, het pand te verlaten.
                  daarna mag je er lekker op los beuken hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    ..
                    2) Volgens mij ben je altijd strafbaar als je hond een indringer heeft gebeten, behalve als het een geval is van wettige zelfverdediging, dan dient je hond als wapen. Wat dat bordje daarmee te maken heeft is me een raadsel.
                    Dus als ik morgen een bordje hang met een mes op, dan mag ik de volgende die me niet aanstaat met een mes bewerken, want ik heb een bordje hangen ???
                    ..
                    Onzin, vorig jaar ook iets dergelijks voorgehad. Buurman had 'bezoek' gekregen en in ruzie terechtgekomen. Waarbij de bezoeker ook via mijn oprit, tuin bij mijn buur had binnengeraakt.

Ben toen naar buiten gegaan met Cliffke, der Rottweiler, enerzijds ter zelfbescherming aangezien de bezoeker met een afgebroken tafelpoot aan het zwaaien was anderzijds als afschrikkingsmiddel en ja ook als wapen als je 't zo wil stellen.

Dan navraag gedaan aan de dienstdoende agenten, en als er iemand in uwen hof gebeten wordt door je eigen hond dan is dat zijn eigen probleem, hij heeft geen recht om daar te komen en het is nu eenmaal de aard van die beesten om hun domein te beschermen.
                    No way dat je in je ongelijk gesteld wordt.

Denk dat in geval van TS een hond zijn onveiligheidsgevoel zeker zal verhelpen. Als je niet van honden houdt kun je eventueel nog een stel ganzen in je tuin houden...nog beter dan honden
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                      Bewijs jij dan maar dat jij je hond op hem afgestuurd hebt en dat die hond niet instinctief 'gezorgd' heeft.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Zeg, we zijn hier toch allemaal fotografen? Waarom geen foto's van die indringers maken en naar de bevoegde instanties doorsturen?

Comment

Het pand in kwestie kan mogelijk voor drugs-parties of zo gebruikt worden... Niet enkel fotografen of grafiti-spuiters komen op dergelijke locaties...

Over die hond: Ik acht de kans klein dat iemand die jouw tuin of woning ongevraagd betreedt en gebeten wordt achteraf klacht gaat neerleggen: "Ik ben gebeten door een hond tijdens het inbreken."

Al bij al kan je het betreden van je tuin (als het duidelijk zichtbaar is dat dit jouw tuin is) ook al als een bedreiging opvatten...
                          ---
                          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Als ze weten dat er een hond zit zullen ze volgens mij toch nooit gebeten kunnen worden, ze gaan dan namelijk liever om. Meestal willen die typkes niet al te veel aandacht over zich heen krijgen, daarom werkt zo een bewegingsdetector op infrarood met een stevige lamp aan ook wel om ze weg te houden.

Als je toevallig nog een sproeisysteem hebt staan voor in uw tuin kan je dat heel toevallig opzetten de moment dat ze in uw tuin rondlopen
                            http://www.mimoza.be/

Comment

Ik las toch enkele dagen terug dat in Nederlander een bejaarde man die was mishandeld toch de slaapkamer kon bereiken en een indringer had doodgeschoten in de gevangenis moet voor 10 jaar? Ik kan mogelijks enkele "kleine" details verkeerd hebben maar toen ik het las dacht ik ook echt: WTF
                              Volgende keer je toch laten doodmartelen

Comment

Je kan een waakhond nemen maar de kans is groter dat die hond eerder
                                het gezicht van een of ander kindje gaat opvreten...

-----------------------------

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                                Ik las toch enkele dagen terug dat in Nederlander een bejaarde man die was mishandeld toch de slaapkamer kon bereiken en een indringer had doodgeschoten in de gevangenis moet voor 10 jaar? Ik kan mogelijks enkele "kleine" details verkeerd hebben maar toen ik het las dacht ik ook echt: WTF
                                Volgende keer je toch laten doodmartelen
                                Het is niet dat iemand je huis binnendringt dat je het recht hebt om die dood te schieten. Noodweer geldt enkel voor jezelf (niet voor je goederen) en alle voorwaarden hiervoor moeten vervuld zijn voordat je je op kan beroepen. Er moet een onmiddelijk gevaar aanwezig zijn, je optreden moet noodzakelijk zijn voor je eigen verdediging en uiteraard moet je optreden proportioneel zijn.

Comment

Working...
                                X