Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jezelf opsluiten in huis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jezelf opsluiten in huis

Even de situatie schetsen:
    Ik woon in een halfopen bebouwing. Achter mijn huis staat een leeg fabriekspand, waar zo een dingen gebeuren van je weet wel, ...

Wat er gebeurd is:
    Gisteren rond 17u had ik bezoek, ik was in de keuken bezig en zag ineens twee schimmen voorbijlopen, ... Ik ga naar de living en hoor eens wat er aan de hand was, ...
    Blijkt dat er twee Noord-Afrikaanse jongeren mijn tuin als wandelpad gebruikt hebben om van het leegstaand fabriek te komen, ...

Wat het gevolg was:

De bedoeling was dat we het voorgerecht in de tuin zouden nuttigen, alles stond in de tuin klaar en iedereen had zo iets van: "jah' ik ga hier niet meer in de tuin hoor" ...

Nu zijn we eens buiten gegaan, en je voelt je echt een vreemde in eigen tuin.
    We hebben er ons zelf op betrapt eens iedereen binnenwas, dat alle deuren op slot zijn gegaan.
    Deze morgen was ik in de tuin bezig en heb ik het gehele huis op slot gedaan om in de tuin wat bezig te zijn.

Waarom toch, is het normaal zo een schrikhouding aan te nemen, ....
    Last edited by Sprobach; 14 september 2008, 12:09.
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Re: Jezelf opsluiten in huis

Ik ben zelf iemand die af en toe urban doet. Ik heb (tot vandaag) nog niet geweten dat er gevaarlijke individuen zitten onder urban shooters. Maar natuurlijk komen daar ook anderen (waarschijnlijk), jongeren die grafiti gaan spuiten of sommigen (niet altijd jongeren) die er gaan om te drinken met alle mogelijke gevolgen vandien of gewoon dieven.

Het is zo dat allerlei personen voor een multitude aan redenen er al eens heen gaat. En ik snap perfect dat je niet zo veilig voelt daardoor. Echter de meesten (bijna allemaal) hebben het niet op u gemunt, maar op die fabriek. Alleen is het heel gemakkelijk gezegd, maar voelt het zo helemaal niet aan.

Het spijt me om te horen dat dit voor de buurt soms een zo grote last is. Dat ze door je tuin komen vind ik echt wel straf en dat zou wel moeten stoppen of dat ze het op zijn minst komen vragen..
    ----
    http://www.wispr.be

Comment

ja bent waarschijnlijk nog steeds wat aangedaan, tis daardoor een wat moeilijk te lezen verhaal hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey juppekes

Een omheining plaatsen zou al veel helpen denk ik
        Bootjes

Comment

jah, gewoon verschoten een beetje aangedaan van: "nu dit weer".

Ze hebben een uitgang voor vrachwagens op 50m, waarom hebben ze dan onze tuin gebruikt? We hebben dat gisterenavond nog aan het bestuderen geweest, en dat is eigenlijk een soort van vluchtweg, als je het bedrijf uitloopt, dan loop je recht op de tuin van men buren.
          Lans ons kunnen ze er niet over (haag 3m).
          Wat hebben ze vermoedelijk gedaan, de gracht overgespringen en dan bij de buren en zo op onze compotshoop gekropen om dan vanachter het tuinhuisje te loeren of de kust veilig is.

Wij waren ons nu aan het afvragen, in onze tuin staat voor redelijk veel geld tuinmateriaal (loungeset, fatboy's, ...) eigenlijk allemaal hebbedingetjes, ... wie onze tuin niet kent weet dat niet, en wij hebben nu zo iets van, moeten wij nu alles achter slot en grendel gaan bewaren om het niet te laten stelen of welk is het nu?

Waarom die argwaan, ..
          s'avonds staat die poort soms open en zie je bmw's, ... binnen en buiten rijden, ...
          Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Comment

je tuin is van jou, daar moet niemand doorlopen. Ik snap dus je reactie. Of die jongelui nu al dan niet goede bedoelingen hebben heeft daar niks mee te maken, ze moeten je tuin niet ongevraagd binnenlopen. Je zou ze erop kunnen aanspreken. Een omheining maakt dat nog duidelijker, en een viervietige bewaker helpt serieus om dit aan iedereen duidelijk te maken (plaats dan wel een bordje 'hier waak ik' met een foto van een hond op je ingang, anders ben je strafbaar als je hond een indringer heeft gebeten...).
            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Als er bij mij iemand ongevraagd door de tuin loopt kan hij maar zien dat hij snel weg is of hij krijgt een ferme trap onder zijn kont . Mijzelf opsluiten in huis, stel je voor .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Als er bij mij iemand ongevraagd door de tuin loopt kan hij maar zien dat hij snel weg is of hij krijgt een ferme trap onder zijn kont . Mijzelf opsluiten in huis, stel je voor .
                Mijn menig , en ook nog eens 42kg hond achter hem, waarschuwings bordje of geen ('k zal het later wel uitleggen, dat mijn waarschuwingsbordje gepikt was)
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  ze moeten wel al diep doorbreken voor je er last van hebt hee
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                    (plaats dan wel een bordje 'hier waak ik' met een foto van een hond op je ingang, anders ben je strafbaar als je hond een indringer heeft gebeten...).
                    1) Niemand heeft het recht je tuin (of wat dan ook dat je eigendom is) te betreden zonder je toestemming, dus die tjoolders moeten bij je buitenblijven... Als het nog gebeurt zou ik toch eens raad vragen bij die blauwe mannen met kepie...
                    2) Volgens mij ben je altijd strafbaar als je hond een indringer heeft gebeten, behalve als het een geval is van wettige zelfverdediging, dan dient je hond als wapen. Wat dat bordje daarmee te maken heeft is me een raadsel.
                    Dus als ik morgen een bordje hang met een mes op, dan mag ik de volgende die me niet aanstaat met een mes bewerken, want ik heb een bordje hangen ???
                    3) In principe zou een omheining en andere beveiliging niet moeten nodig zijn. T'is niet omdat ik mijn voordeur niet gesloten heb, dat een dief het recht heeft alles leeg te halen.
                    In de praktijk echter...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Allemaal mooi en wel.
                      Stel dat hij die jongeren aanspreekt bij een eventuele volgende keer.
                      Op dat moment is alles mogelijk....
                      Als hij geluk heeft dan zullen die gasten luisteren.
                      Maar zoals ik zei: alles is dan mogelijk.
                      Die gasten vertellen wat ze niet mogen zoals in dit geval, kan al een risico inhouden.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        ze moeten wel al diep doorbreken voor je er last van hebt hee
                        Ja, heel goed mogelijk dat ik het niet eens zie .

Maar we hebben vroeger genoeg miserie gehad met jagers en zelfs hun bedreigingen hebben me niet tegen gehouden om ze weg te jagen.
                        Last edited by hvr_oosterzele; 14 september 2008, 16:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                          je tuin is van jou, daar moet niemand doorlopen. Ik snap dus je reactie. Of die jongelui nu al dan niet goede bedoelingen hebben heeft daar niks mee te maken, ze moeten je tuin niet ongevraagd binnenlopen. Je zou ze erop kunnen aanspreken. Een omheining maakt dat nog duidelijker, en een viervietige bewaker helpt serieus om dit aan iedereen duidelijk te maken (plaats dan wel een bordje 'hier waak ik' met een foto van een hond op je ingang, anders ben je strafbaar als je hond een indringer heeft gebeten...).
                          of neem een tweevoeter met een geweer en een bijpassend bordje.
                          of vraag een onderhoud aan met het groepshoofd van de indringers.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Maar zoals ik zei: alles is dan mogelijk.
                            Die gasten vertellen wat ze niet mogen zoals in dit geval, kan al een risico inhouden.
                            Voila ze, en dat is dus het probleem van deze tijd, omdat het een paar keer mis gegaan is, en dat uitgebreid in het nieuws geweest is. Heeft iedere nozem het vandaag de dag voor het zeggen, omdat iedereen met angst rondloopt, dat hem erover aanspreken een ticketje hospitaal of erger kan opleveren.

Dat je omdat het een ander zijn spullen gaat niet in moeilijkheden wil komen (iemand die op straat lastig gevallen wordt, waar veel volk rondloopt en waar niemand zich nog mee moeit..... valt al moeilijk te verdedigen). Maar dat de mensen nu al schrik krijgen om hun eigen spullen te verdedigen ....
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                              Voila ze, en dat is dus het probleem van deze tijd, omdat het een paar keer mis gegaan is, en dat uitgebreid in het nieuws geweest is. Heeft iedere nozem het vandaag de dag voor het zeggen, omdat iedereen met angst rondloopt....
                              Hear, hear.

't Zijn hier precies allemaal mietjes .

Comment

Working...
                              X