Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jezelf opsluiten in huis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jezelf opsluiten in huis

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Simpel voorbeeld : je buurjongen shot een bal in uw tuin. Hij kruipt over je omheining om de bal te gaan halen, en je hond "verdedigt zijn territorium" terwijl jij ligt te slapen. Laten we het extreem trekken en stellen dat ze de kleine horizontaal buitendragen...

Wat ga jij als eigenaar van de hond daaraan doen ???

T'is een simpele vraag. Graag uw antwoord.
    Goed voorbeeld!

Ten eerste, zorg dat je een goede omheining hebt, waar ze niet in 1, 2, 3 over kunnen (geldt voor beide partijen).
    Ten tweede, 'de buurt' weet wel dat je een hond hebt zitten, dus normaalgezien gaan ze mijn tuin niet binnenkomen.
    Ten derde, mijn hond zit meestal afgesloten in zijn hondenren als we niet thuis zijn, als ze in de ren zelf hun bal halen, ja dan kun je hem evengoed aan zijn staart en oren trekken en staan uitlachen totdat hij ...je weet wel.

Ik weet dat ik niet het gemakkelijkste ras gekozen heb, maar heb mijn brevet gehoorzaamheid (Debutanten) wat toch redelijk sterk is met een Rottweiler, heb mijn diploma van hondeninstructeur en heb zonder problemen de sociabilisatietest met hem doorstaan. Eenmaal je hond je als baas geaccepteerd heeft is dit echt een superrelatie

Verder loopt er hier ook een peuter van 2 jaar rond en dit lukt perfect. Ze hebben op 't eerste zicht een goede verstandhouding met elkaar (lees: niet echt geïnteresseerd in elkaar).
    Desalniettemin blijf ik ontzetten waakzaam en voorzichtig en worden ze nooit, maar dan ook nooit, alleen bij elkaar gelaten.

Maar als zoiets gebeurd zoals jij beschrijft, en wat ik er dan aan ga doen? Ik weet het echt niet, de buurt en media zullen dan waarschijnlijk eisen dat hij afgemaakt wordt, echter dit zou volkomen onterecht zijn als je het heel objectief bekijkt.

Neen jong, ik weet echt niet wat ik zou doen. Valt hij zonder enige reden mijn kind, vrouw of mezelf aan, dan ligt de keuze voor de hand.

Maar ik mag toch maar hopen dat zoiets nooit voorvalt!

Voldoet dit qua antwoord?
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      of neem een tweevoeter met een geweer ..........................................
      maar als die tweevoeter dan mist kun je maken dat je wegkomt.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      of vraag een onderhoud aan met het groepshoofd van de indringers.........................
      grt,bouk.
      en dat moet dan wel gebeuren in drievoud.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

als een kind in je tuin klimt om zijn bal op te rapen en word aangevallen door een hond ben je in fout natuurlijk, want jij moet voorkomen dat een kind door behoorlijke omheining niet in je tuin kan klimmen, en denk dat dat normaal is, maar als je kan aantonen dat alles perfect omheind is en goed afgesloten dan weet ik het nog zo niet direkt hoe een en ander zal aflopen.
        ik heb 2 rottweilers lopen en denk dat je overdag gewoon op de hof kan komen en al zeker kinderen zonder dat de honden iets gaan doen , komen spelen en kwispelen ja maar wanneer het donker word haal ik ze binnen want dan worden ze waakzaam en zullen hun "territorium" verdedigen hoe vreemd dat ook is

deze honden trainen ook bij de debutanten en hebben ook de nodige brevetten
        ook de socialiteits test perfect doorstaan, en wat dat laatste betreft, zolang die test afgenomen is in belgie denk ik dat alles oke is maar afgenomen in nederland tja....op gebied van wetgeving ivm honden lopen ze daar nog wel wat jaartjes achter , veel jaartjes achter ,
        mensen die nog nooit een hond van dichtbij gezien hebben maken daar de wetten en regeltjes en van dat laatste kennen ze in nederland iets hoor als ze maar regeltjes kunnen opleggen of deze nu nuttig zijn of niet maakt echt niet uit, men laat gewoon graag zien wie de baas is, en de resultaten zijn dan ook navenant...
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Onze buurjongen dur't niet achter zijn bal gaan als die bij onze kippen ligt.'' Ze pikken mij altijd zegt'em''...
          Probeer al een tijdje ze te leren blaffen maar met de hondevoeding van den ALDI lukt het niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Toch simpel zeker, je knalt hem gewoon neer, daarna stop je een tweede pistool in zijn hand ( wel zien of ie links of rechtshandig is, kan je meestal zien aan eelt of wondjes, litekens die voornamelijk op een hand voorkomen) waarmee je met handschoenen aan een schot in de richting waar jij stond afvuurt ... dat dan in de muur terecht komt ... et voilà ... wettelijke verdediging de inbreker heeft kruitresten op zijn hand, balistiek klopt en er was een onmiddellijke bedreiging voor jezelf, dus je verdediging was van hetzelfde niveau als de bedreiging ... hij heeft eerst geschoten meneer de agent, en zelfs de buren hebben twee schoten, kort na elkaar gehoord, dus je hebt nog getuigen ook.

It's as simple as that

Het feit dat je als rechtschapen mens achteraf hiermee moet leven laat ik buiten beschouwing, zou het ook niet kunnen, maar het bovenstaande heb ik uit de beste bron vernomen ... en geen rechter die je ongelijk zal geven.

Mark
            ge moet minder naar cowboy filmkes kijken.... wat een zever

Zo verhalen worden genoeg verteld en in context volledig verdraaid. Als er een inbreker in mijn huis zit zal ik al blij zijn door mijn geroep dat hij wegloopt.

Comment

Niks beter als een paar ganzen in uw hof/tuin..... het enige spijtige is dan, dat er op de lange duur (zeker als ze met eieren zitten) niemand meer in de tuin gaat kunnen/durven komen, zelfs jijzelf niet, laat staan dat mijn hond nog in de tuin gaat willen
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                ge moet minder naar cowboy filmkes kijken.... wat een zever

Zo verhalen worden genoeg verteld en in context volledig verdraaid. Als er een inbreker in mijn huis zit zal ik al blij zijn door mijn geroep dat hij wegloopt.
                Volledig mee eens, is inderdaad zever.
                Directe confrontaties met inbrekers dienen bij voorkeur vermeden te worden om erger te voorkomen.
                Maak beter wat lawaai en geef ze de tijd en de kans om te vluchten, wat inbrekers wellicht wel willen doen bij onraad.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...