Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden een luxe geworden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Auto rijden een luxe geworden?

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Die koop je niet bewust. Mijn 4 jaar oude Saab 9-3 heeft zo'n roetfilter, en m'n nieuwe die eraan komt heeft er ook een. Die "dikke bakken" waar "zelfstandigen" mee rijden zijn minder vervuilend dan die vierdehandse toyota's die op de baan een stoomlocomotief nabootsen met hun zwarte walmen.

Dave
    Er zijn wel nog altijd merken die laten bijbetalen voor een roetfilter... Ik denk dat een "dikke" bak niet echt meer vervuild dan een "normale" bak...
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Die koop je niet bewust. Mijn 4 jaar oude Saab 9-3 heeft zo'n roetfilter, en m'n nieuwe die eraan komt heeft er ook een. Die "dikke bakken" waar "zelfstandigen" mee rijden zijn minder vervuilend dan die vierdehandse toyota's die op de baan een stoomlocomotief nabootsen met hun zwarte walmen.

Dave
      Dave,

Hij heeft toch extra moeten betalen voor die filter....
      Dus veronderstelde ik dat deze filter een optie was.

Het zou dus kunnen dat TS die filter onbewust maar toch extra betaald heeft?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
        Er zijn wel nog altijd merken die laten bijbetalen voor een roetfilter... Ik denk dat een "dikke" bak niet echt meer vervuild dan een "normale" bak...
        Bewust of onbewust?

Het zou dus kunnen dat een automerk een filter aanbiedt die niet in optie is
        maar standaard wordt geleverd en waarvoor de koper extra moet betalen
        boven op de kostprijs van de auto zelf....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Dave,

Hij heeft toch extra moeten betalen voor die filter....
          Dus veronderstelde ik dat deze filter een optie was.

Het zou dus kunnen dat TS die filter onbewust maar toch extra betaald heeft?
          Tjah, als ze daar bij Mercedes een prijs op plakken... 'k Weet het niet he. Als ze je een prijs geven, is dat toch omdat het "optie" is?

Die roetfilter is verplicht vanaf volgend jaar met de Euro 5 norm. Dan is het geen optie meer.

Dave

Dave
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Hier nagenoeg hetzelfde verhaal, maar dan een VW Passat.

Wat ik niet begrijp: de transportsector stond een paar jaar geleden op hun achterpoten toen de dieselprijs meer dan één euro per liter dreigde te kosten.
            Nu hoor je ze evenwel niet meer
            Klopt, iedereen is nu aan "'t schreeuwen"
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Tjah, als ze daar bij Mercedes een prijs op plakken... 'k Weet het niet he. Als ze je een prijs geven, is dat toch omdat het "optie" is?

Die roetfilter is verplicht vanaf volgend jaar met de Euro 5 norm. Dan is het geen optie meer.

Dave

Dave
              Ah ok.
              Je kan die wagen dus ook krijgen zonder de filter.
              Het is OT, ik weet het maar je zou de hulpstukken eens moeten bekijken
              van dit merk. Ik bedoel de reserveband, die sleutel die daar bijhoort enz.
              Ook niet meer wat het geweest is
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ah ok.
                Je kan die wagen dus ook krijgen zonder de filter.
                Het is OT, ik weet het maar je zou de hulpstukken eens moeten bekijken
                van dit merk. Ik bedoel de reserveband, die sleutel die daar bijhoort enz.
                Ook niet meer wat het geweest is
                Waarschijnlijk heeft de Belgische invoerder iets te hard onderhandeld Voor zover ik weet is de Partikelfilter in bepaalde andere Europsese landen standaard...
                ---
                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Waarom kocht je deze roetfilter?
                  Omdat ik een toonzaalmodel kocht, waar alles opzat, zoals partikelfilter, ingebouwde GPS, verwarmde spiegels enz.

Maar als de diesel de prijs van de benzine haalt, of toch bijna, dan vraag ik mij ook af waarom de rijtax op een dieselwagen nog hoger moet zijn dan op een benzinewagen maar daar praat dan weer niemand over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Omdat ik een toonzaalmodel kocht, waar alles opzat, zoals partikelfilter, ingebouwde GPS, verwarmde spiegels enz.

Maar als de diesel de prijs van de benzine haalt, of toch bijna, dan vraag ik mij ook af waarom de rijtax op een dieselwagen nog hoger moet zijn dan op een benzinewagen maar daar praat dan weer niemand over.
                    Ahja, daar heb je gelijk in.
                    Morgen daalt die met 2 cent.
                    Nu zijn we gered he
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik dacht dat ze die extra taks voor dieselwagens begin dit jaar hadden afgeschaft?
                      Vroeger moest je dan nog altijd meer betalen omdat een diesel een grotere cilinderinhoud had (fiscale PK's zijn afhankelijk van de cininderinhoud en het vermogen), maar nu zijn er ook genoeg lichte dieselmotoren die ook goed genoeg presteren (ze halen allemaal véél meer dan 120km/h, dus zijn ze zeker snel genoeg).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Denk dat het gedaan is
                        Een auto kopen is al voor veel mensen niet meer te doen.

Ik lees vandaag dat de helft van auto's bedrijfswagens zijn.
                        Leuk misschien voor de werknemer die er mee rijdt.
                        Een bedrijfswagen kan afgeschreven worden dus in feite betaalt
                        de ganse gemeenschap...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Een bedrijfswagen kan afgeschreven worden dus in feite betaalt
                          de ganse gemeenschap...
                          Da moet ge mij nu nekeer uitleggen zie...

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            bwa scheet groot, als je af en toe 500-600km op een dag doet, gaat dat toch in je kleren kruipen met die 125cc ('k heb vroeger nog met een 50cc gereden, gaat niet veel verschil maken zeker, buiten de snelheid), en dan heb je geen kinderen of huisdieren zeker die ook mee moeten. Die klein (van 15 maand) op die 125cc, daar zullen misschien wel oplossingen voor bestaan . Maar dan nog die golden retriever mee krijgen Daar mag je gerust eens een foto van posten (nen 125 met side car ??? )
                            Is een ferm uit te kluiten gewassen 125cc hoor, een mini Varadero (de duurste uit het sigment van de 125cc klasse). Maar ja, ik heb wel een dochter en daar kan je een mouw aan passen, en een huisdier... die is wat kleiner moet ik toegeven (een perzische poes)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Toch een paar bemerkingen hierop ...

A) Zal moeilijk gaan voor velen, met een moto uw wekelijkse inkopen doen of kinderen naar school brengen?
                              B) Met een 125cc kun je alleen op secundaire wegen, op een snelweg ben je een gevaar voor jezelf en anderen, zelfs met een 250cc (meeste).

Een moto heeft ook veel beperkingen, zeker als hoofdvervoermiddel.
                              A) Mijn inkopen vliegen regelrecht in de koffers (70L)
                              B) Ik rij op de autosnelwegen gemiddeld 110, maar je moet ook niet de aap gaan uithangen

Comment

Voor de Nederlanders onder u .. toevallig vandaag in de krant gezien... http://kwartjevankokterug.nu/

Goed initiatief denk ik zo om eens wat van die hoge prijzen af te doen ..
                                Eric
                                Camera: Canon 20D en wat lenzen ..
                                Website: www.ericvz.wordpress.com

Comment

Working...
                                X