Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden een luxe geworden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Auto rijden een luxe geworden?

gisteren gaan tanken :P

53€ voor 40 liter :]

Twas dan nog bij den AVIA met hun 1.337€ / liter
    bij de rest was het 1.4 en hoger :/
    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Da moet ge mij nu nekeer uitleggen zie...

Dave
      Neen Dave, dat ga ik hier niet doen.
      Misschien in een ander forum.

Plus ik zou sommigen op verkeerde gedachten brengen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
        Waarschijnlijk heeft de Belgische invoerder iets te hard onderhandeld Voor zover ik weet is de Partikelfilter in bepaalde andere Europsese landen standaard...
        Dacht in Duitsland?
        Kunt me verbeteren hoor.

De rest zelf van héél nabij meegemaakt.
        Die gast heeft nu gekozen voor... Volvo.
        Dat ander merk is dus na een paar jaar de deur uit.
        (paar= 2 he)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EricvZ Bekijk bericht
          Voor de Nederlanders onder u .. toevallig vandaag in de krant gezien... http://kwartjevankokterug.nu/

Goed initiatief denk ik zo om eens wat van die hoge prijzen af te doen ..
          Ja Eric.
          Hangt er van af wie er voor of tegen zal zijn.
          Tonnetje Rita?
          Heb dit wat gevolgd bij Nova, Paul & Witteman enz. enz.
          Maar wees blij dat je momenteel niet in Duitsland woont.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht

Gezondheid!
            Hoe zou dat zitten bij Poetin met Jet?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht

Weet niet of je daar goed aan doet, ik merk op dat ik een heel eind verder kan rijden als ik tank bij Q8 (HiQ diesel 10s). Ook met Total Excellium kom ik iets verder maar de laatste tijd tank ik altijd Q8 en doe er altijd meer kilometers mee. Ik vrees dat goedkoop tanken niet altijd beter is omdat je meer verbruikt. Ik meet het zeer precies op (voltanken en expansievat altijd meevullen) en het scheelt bij mij ongeveer 50-80km per tank dat ik verder rij.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                Weet niet of je daar goed aan doet, ik merk op dat ik een heel eind verder kan rijden als ik tank bij Q8 (HiQ diesel 10s). Ook met Total Excellium kom ik iets verder maar de laatste tijd tank ik altijd Q8 en doe er altijd meer kilometers mee. Ik vrees dat goedkoop tanken niet altijd beter is omdat je meer verbruikt. Ik meet het zeer precies op (voltanken en expansievat altijd meevullen) en het scheelt bij mij ongeveer 50-80km per tank dat ik verder rij.
                Dat is iets wat me ook al opgevallen is. Ik tank sinds kort ook nog enkel bij Q8 en merk dat ik 50/60 km meer kan rijden per tank dan wanneer ik bij Makro tank. Goedkoop aan de pomp is niet altijd goedkoop in verbruik.

Het lijkt wel of de nieuwe sport van tegenwoordig erin bestaat om het goedkooopste tankstation te vinden. Als je dan even doorvraagt merk je dat er velen extra kilometers rijden om goedkoper te tanken? Uiteindelijk maken ze bijna geen of helemaal geen winst.

Heel deze discussie doet me denken aan een fragment dat ik ooit op TV zag:
                "Kan me niet schelen hoe duur benzine kost, ik tank toch altijd maar voor 1000 frank".

grts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr wax Bekijk bericht
                  Dat is iets wat me ook al opgevallen is. Ik tank sinds kort ook nog enkel bij Q8 en merk dat ik 50/60 km meer kan rijden per tank dan wanneer ik bij Makro tank. Goedkoop aan de pomp is niet altijd goedkoop in verbruik.

Het lijkt wel of de nieuwe sport van tegenwoordig erin bestaat om het goedkooopste tankstation te vinden. Als je dan even doorvraagt merk je dat er velen extra kilometers rijden om goedkoper te tanken? Uiteindelijk maken ze bijna geen of helemaal geen winst.

Heel deze discussie doet me denken aan een fragment dat ik ooit op TV zag:
                  "Kan me niet schelen hoe duur benzine kost, ik tank toch altijd maar voor 1000 frank".

grts
                  Om het nog beter te weten waar de goedkoopste brandstof te vinden is:
                  http://www.brandstofprijzen.be

Comment

En voor de freaks die het graag bijhouden hoeveel het verbruik is, kan je makkelijk hier doen:
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                      En voor de freaks die het graag bijhouden hoeveel het verbruik is, kan je makkelijk hier doen:
                      http://www.spritmonitor.de/en/detail/271682.html

Interessante site, bedankt!
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Interessante site, bedankt!

't is nog aan de hoge kant, maar de vele stads-kilometers zitten daar voor iets tussen
                        ---
                        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

vat olie onder de 60 dollar, maar.......

da's al meer dan dat cliquetsysteem
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            vat olie onder de 60 dollar, maar.......

da's al meer dan dat cliquetsysteem
                            Voor zover ik weet is het omgekeerde cliquet systeem (lagere accijnzen bij hogere prijzen) er nooit gekomen. Waar gaat dat stoppen? Als de accijnzen 300% van de waarde bedragen?

Is het dan niet mogelijk een vast som accijnzen te heffen (bvb 0.15€), die dan eventueel geindexeerd wordt? Dit cliquet-systeem is gewoon bedoeld om een oneindige accijnsverhoging toe te laten (want de olieprijs zal nu wel rond z'n laagste punt zijn)...
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Working...
                            X