Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden een luxe geworden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Auto rijden een luxe geworden?

Ik heb aardgas

Spijtig genoeg is die prijs gekoppeld aan die van de olie Volgens de facturen van Electrabel die van Uranium ook

En het "truukje" met de teruglopende teller voor groene stroom is vrees ik geen lang leven meer beschoren...
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
      Ik heb aardgas

Spijtig genoeg is die prijs gekoppeld aan die van de olie Volgens de facturen van Electrabel die van Uranium ook

En het "truukje" met de teruglopende teller voor groene stroom is vrees ik geen lang leven meer beschoren...
      Haha, uranium

Er is al een gemeente die haar toelage voor zonne-energie al beperkt.
      Mensen isoleren hun huizen nog te weinig...

Een geluk dat we niet in Duitsland wonen omdat die hun stroom bijv.
      op de beurs hebben staan. (50 euro dacht ik).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Gelukkig is de dotatie van de leden van onze 'Royal family' met 5% gestegen...kunnen ze toch nog wat naft kopen
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Gelukkig is de dotatie van de leden van onze 'Royal family' met 5% gestegen...kunnen ze toch nog wat naft kopen
          Die krijgen wel opslag, in de metaalsector is het al heel lang geleden dat er nog een indexaanpassing geweest is. Ik kan niet direkt alle loonbrieven van vorig jaar terugvinden, maar ik krijg nog altijd hetzelfde loon als in oktober 2007.
          Ondertussen hebben "de ambtenaren" al twee keer een aanpassing gekregen...

Ik heb dus 27 jaar geleden wel het verkeerde beroep gekozen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Die krijgen wel opslag, in de metaalsector is het al heel lang geleden dat er nog een indexaanpassing geweest is. Ik kan niet direkt alle loonbrieven van vorig jaar terugvinden, maar ik krijg nog altijd hetzelfde loon als in oktober 2007.
            Ondertussen hebben "de ambtenaren" al twee keer een aanpassing gekregen...

Ik heb dus 27 jaar geleden wel het verkeerde beroep gekozen.
            Als rijkswachter kon je al (bijna) op pensioen gaan
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

In Duitsland is diesel voor het eerst even duur geworden als benzine. Aan de pomp wordt gemiddeld 1,52 euro per liter betaald voor beide brandstoffen. Dat is meer dan in België. Maar de trend zou zich ook hier kunnen voordoen, want de dieselprijs op de internationale markten blijft stijgen.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                In Duitsland is diesel voor het eerst even duur geworden als benzine. Aan de pomp wordt gemiddeld 1,52 euro per liter betaald voor beide brandstoffen. Dat is meer dan in België. Maar de trend zou zich ook hier kunnen voordoen, want de dieselprijs op de internationale markten blijft stijgen.

mir
                Dan nog blijft diesel'n goedkoper he...
                Het is een spijtige zaak dat ik nog maar kort naar diesel ben overgeschakeld (met DPF ), maar ik kan er altijd frituurvet in doen. Daarenboven heb je in benzine meer vermogen nodig voor hetzelfde rijplezier...

En vrachtwagens en autobussen (en zelfs sommige treinen) rijden ook op diesel, dus dat wordt wel (vertraagd) geïndexeerd...
                ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                  Dan nog blijft diesel'n goedkoper he...
                  Het is een spijtige zaak dat ik nog maar kort naar diesel ben overgeschakeld
                  Toen ik 7 jaar geleden mijn Clio kocht heb ik ook getwijfeld om een diesel te kopen. Maar na wat berekeningen wist ik dat ik pas vanaf 20.000km per jaar voordeel haalde uit een diesel. Het ging over de goedkoopste benzineversie (1,2), en de goedkoopste dieselversie (toen nog een 1,9 zonder turbo), de aankoopprijs was veel hoger, de wegentaks is veel duurder.

Aan de pomp heb ik wel altijd meer betaald dan de dieselrijders, maar in totaal kom ik er op jaarbasis veel goedkoper vanaf omdat ik maar zo'n 8.000km per jaar rijd.

Een wagen met een krachtige motor heb ik niet nodig, om 120km/h te rijden heb je helemaal geen 200pk nodig.
                  Als ik bijvoorbeeld van hieruit naar Herentals moet, dan kan ik over een afstand van zo'n 20km nog 3km tegen 90km/h rijden, 8km tegen 70km/h en 9km tegen 50km/h.
                  Hoeveel pk's heb je dan werkelijk nodig?
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

PK's maken weinig uit, maar meer Nm is toch wel aangenamer (en rustiger) rijden. Een wagen die niet vooruit te branden is wordt veel meer afgejakkerd he...
                    ---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Aan de pomp heb ik wel altijd meer betaald dan de dieselrijders, maar in totaal kom ik er op jaarbasis veel goedkoper vanaf omdat ik maar zo'n 8.000km per jaar rijd.
                      Voor wat het waard is: volgens de BOVAG (de Nederlandse boevenbende "Bond van garagehouders" ) kun je bij dat soort kilometrages beter huren dan kopen:
                      Het is een vooroordeel dat het huren van een auto alleen interessant is voor mensen die heel weinig kilometers per jaar rijden. Wie anno 2008 minder dan 8000 kilometer per jaar rijdt, en dat is grofweg zo'n 20 procent van de automobilisten, doet zijn portemonnee een plezier door waar nodig een auto te huren in plaats van er een te kopen.
                      Bron: Bovagkrant

Ze zetten er alleen niet bij hoe lang je een auto dan moet huren want volgens mij betaal je een huurauto toch vooral per dag .

Comment

Hier in Frankrijk is de diesel op sommige plaatsen ook de kaap van de andehalve euro gepasseerd.
                        Vissers en Transporteurs hebben in de havens de oliedepots lamgelegd met als gevolg vooroorlogse teferelen: Diesel en benzine hamsteren; Ellenlange files om toch de auto nog eens kunnen vol te gooien want wie weet hoe lang de boycot duurt...
                        't Gaat goed met de economie hier...
                        Stel je kritieken niet te scherp...
                        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Wat mij een beetje stoort,
                          Ik koop verleden jaar een nieuwe Mercedes, met roetfilter, voor deze partikelfilter moet ik bijna 1500€ méér betalen, maar wat krijg ik daarvoor terug
                          Er zou van de staat uit toch wel een tegemoetkoming mogen zijn in een of andere vorm.
                          Je koopt een nieuwe wagen euronorm 4 of zelfs gelijkgesteld aan euronorm 5, maar krijgt daar eigenlijk niets voor terug. terwijl het nog helemaal niet verplicht is zo een filter te hebben.
                          Enige voordeel dat je hebt bij deze nieuwe generatie auto's, is dat deze wel superzuinig zijn, ik kan makkelijk een verbruik halen tussen 5 en 6 liter per 100Km, en dat voor een wagen met een leeggewicht van toch 1.500 Kg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ik koop verleden jaar een nieuwe Mercedes, met roetfilter, voor deze partikelfilter moet ik bijna 1500€ méér betalen, maar wat krijg ik daarvoor terug
                            Er zou van de staat uit toch wel een tegemoetkoming mogen zijn in een of andere vorm.
                            Je koopt een nieuwe wagen euronorm 4 of zelfs gelijkgesteld aan euronorm 5, maar krijgt daar eigenlijk niets voor terug. terwijl het nog helemaal niet verplicht is zo een filter te hebben.
                            Enige voordeel dat je hebt bij deze nieuwe generatie auto's, is dat deze wel superzuinig zijn, ik kan makkelijk een verbruik halen tussen 5 en 6 liter per 100Km, en dat voor een wagen met een leeggewicht van toch 1.500 Kg.
                            Waarom kocht je deze roetfilter?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Hier nagenoeg hetzelfde verhaal, maar dan een VW Passat.

Wat ik niet begrijp: de transportsector stond een paar jaar geleden op hun achterpoten toen de dieselprijs meer dan één euro per liter dreigde te kosten.
                              Nu hoor je ze evenwel niet meer
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Waarom kocht je deze roetfilter?
                                Die koop je niet bewust. Mijn 4 jaar oude Saab 9-3 heeft zo'n roetfilter, en m'n nieuwe die eraan komt heeft er ook een. Die "dikke bakken" waar "zelfstandigen" mee rijden zijn minder vervuilend dan die vierdehandse toyota's die op de baan een stoomlocomotief nabootsen met hun zwarte walmen.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X