Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden een luxe geworden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auto rijden een luxe geworden?

weer 1 dag verder...
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Eigenlijk is alles duurder geworden.
      Canonian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
        Eigenlijk is alles duurder geworden.
        Ha ge weet het
        Im Bundestag verteidigten CDU/CSU und SPD gestern die Erhöhung (plus 820 Euro auf 8159 Euro im Monat bis 2010).

Deze Duitse dames en heren pakken het anders aan: ze geven zichzelf opslag.
        Gisteren mensen gezien (op tv) die moeten leven van 120 euro per maand.
        Is de som die ze overhouden voor voeding dus....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Het is gewoon best van een zo zuinig mogelijke wagen te kopen volgens uw behoeften. Ik leg elke dag ongeveer 30km afstand af en ik heb voldoende aan een yaris van 1000 cc, die ongeveer 5 liter verbruikt. Eentje op benzine. Misschien voor sommigen een "jannettenbak", maar ik weet heus hoeveel ik bespaar hoor Als je weet dat ik steeds tank voor zo'n 35l, ik daar 570km mee afleg en hiervoor een kleine 50 eur betaal, en ik 2 keer ga tanken per maand is dat een 100 eur per maand. De jaarlijkse taks is ook niet zo hoog. De diesel is misschien goedkoper, maar met de 2liter avensis van mijn vader ga ik steeds tanken voor een vette 60 eur, waar hij ongeveer 700km mee aflegt. Toegegeven, meer kilometers. Maar tel daar nog is de tax bij en de verzekering en je komt aan een serieus bedrag!!! Rijplezier kost geld...
          Jochenvde Photography
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Wie herinnerd zich nog de oliecrisis in de jaren 70?
            Ik heb een interessante link :

mir
            ik herinner het mij alsof het gisteren was... de autoloze zondagen ...met de fiets de snelweg op.

Nu zal dat nie meer lukken..iedereen is de luxe van een auto gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
              ik herinner het mij alsof het gisteren was... de autoloze zondagen ...met de fiets de snelweg op.

Nu zal dat nie meer lukken..iedereen is de luxe van een auto gewoon.
              Dat weet ik ook nog.

Ze moesten zo elke maand een autoloze zondag houden.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ze moesten zo elke maand een autoloze zondag houden.
                En dan ook iedereen een deel van zijn rijtaks, verzekering, ... terugbetalen?
                Ik vind het al schandalig dat ze dat in Brussel een keer of twee per jaar willen doen. Niet het feit dat er eens een autoloze zondag is maar het feit dat ge vooraf al dik moogt betalen om een jaar te mogen rijden en dan gaan ze dagen uitsluiten. U laten betalen voor iets dat ge niet moogt.
                Zondag zullen er ook veel gezien geweest zijn ... moederdag en Brussel niet in mogen, gewoon de perfectie!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En dan ook iedereen een deel van zijn rijtaks, verzekering, ... terugbetalen?
                  Ik vind het al schandalig dat ze dat in Brussel een keer of twee per jaar willen doen. Niet het feit dat er eens een autoloze zondag is maar het feit dat ge vooraf al dik moogt betalen om een jaar te mogen rijden en dan gaan ze dagen uitsluiten. U laten betalen voor iets dat ge niet moogt.
                  Zondag zullen er ook veel gezien geweest zijn ... moederdag en Brussel niet in mogen, gewoon de perfectie!
                  Allee goed, een ander voorstel: 4 keren om de 2 maanden

Je mag me de "schade" gerust eens uittellen wat die 12 zondagen
                  dan zouden betekenen.
                  Tip: het zal lukken met de regel van 3.
                  Maar je hebt wel dik gelijk natuurlijk.
                  Zo'n zaken moeten geregeld worden.

Ik vind het wel goed dat je zo bezorgd bent om mensen die zondag
                  hun moeder niet konden bezoeken omdat de auto op stal moest blijven.

Als dit de enige keer per jaar is dat ze hun moeder bezoeken;
                  ja dan is dat inderdaad de perfectie.

En dit is natuurlijk ook perfect.
                  Last edited by theokus; 12 mei 2008, 23:46.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik herinner me nog dat mijn pa dan op zo een autoloze zondag met ons een uitstap deed met de wagen,hij was zelfstandige en de zondag was zijn enige vrije dag.

mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

• Re: Auto rijden een luxe geworden?

Je mag me de "schade" gerust eens uittellen wat die 12 zondagen dan zouden betekenen.
                      Ik heb een bedrijfswagen waar ik +- 200€ belasting per maand voor betaal (+- 150€ + 50% extra omdat ik op meer dan 25 km van mijn werk woon), dat is voor privé-gebruik.
                      In de week heb ik geen tijd meer om rond te bollen, als ik privé eens wegga is dat meestal de zondag. Neem het WE volledig als privé, dus twee dagen per week of acht per maand.
                      Als ik daar één dag per maand niet van mag rijden, dan is dat 1/8 van de tijd dat wegvalt ... 1/8 van 200€ is 25€ per maand of 300€ per jaar. Da's dan voor één voertuig.
                      Dan kan ik nog beginnen tellen voor de wagen van mijn vrouw en onze moto's.
                      Als we een dag niet mogen rijden dan zijn het 4 voertuigen die stil staan, vier waar we voor betalen.
                      Met de moto rijden we inderdaad voor ons plezier, da's dus ook bijna alleen in het WE (vooral zondag) want in de week kom ik te laat thuis. Die moto's kunnen dus maar acht dagen per maand gebruikt worden "als" het weer meevalt. Als ge er daar dan ook nog eens ene per maand vanaf wil knijpen, dan is het bijna de moeite niet om die te hebben.
                      Als we dan de zondag nog eens op bezoek willen bij familie of zo, dan kunt ge daarbovenop nog eens het openbaar vervoer gaan betalen ook. Op zich ook geen goedkoop alternatief voor de wagen of moto.
                      De totale schade loop veel hoger op dan je op het eerste zicht zou denken, het loopt op tot een paar honderd Euro per jaar als ze één zondag per maand zouden verbieden te rijden.
                      OK, ik verbruik dan geen benzine maar da's een eigen beslissing daar mijn geld aan te geven, die taksen en verzekeringen daarentegen zijn een verplichting ook al rij je niet.
                      Last edited by VerSeg; 13 mei 2008, 11:40.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

VerSeg, als jij alles in schade omzet wat niet gebruikt wordt, dan wordt de optelsom toch irrationeel?
                        Je betaalt bijvoorbeeld toch ook eigendomsbelasting? De dagen dat je niet thuis bent, tel je die dan ook als schade?
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          VerSeg, als jij alles in schade omzet wat niet gebruikt wordt, dan wordt de optelsom toch irrationeel?
                          Je betaalt bijvoorbeeld toch ook eigendomsbelasting? De dagen dat je niet thuis bent, tel je die dan ook als schade?
                          Ik tel niet wat niet gebruikt wordt maar wat niet MAG gebruikt worden maar waarvoor je die dag wel MOET betalen.
                          De dag dat ze mij zouden verbieden x-aantal dagen mijn huis niet in te mogen wegens een of andere beslissing dan is dat inderdaad schade. Dat ik niet thuis ben om op verlof te gaan, om te gaan werken of om boodschappen te doen is een eigen beslissing.
                          Als iemand anders u verplicht ervoor te betalen om het te mogen bezitten en dan gaat zeggen dat ge er niet aan moogt komen, dan is dat inderdaad puur bedrog!
                          Bij de auto is het dus zo, je MOET betalen om die dag te mogen rijden maar tegelijk beslissen ze dat je er niet MAG mee rijden.

Jij betaalt toch ook voor de kabel-TV en internettoegang, dit is een abo voor een gans jaar. Stel dat ze morgen zouden beslissen dat je het WE geen PC of TV meer mag gebruiken wegens reden X ... zou jij er dan tevreden mee zijn?
                          Dat er dagen zijn dat je het niet gebruikt uit eigen wil heeft er niets mee te maken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik tel niet wat niet gebruikt wordt maar wat niet MAG gebruikt worden maar waarvoor je die dag wel MOET betalen.
                            De dag dat ze mij zouden verbieden x-aantal dagen mijn huis niet in te mogen wegens een of andere beslissing dan is dat inderdaad schade. Dat ik niet thuis ben om op verlof te gaan, om te gaan werken of om boodschappen te doen is een eigen beslissing.
                            Als iemand anders u verplicht ervoor te betalen om het te mogen bezitten en dan gaat zeggen dat ge er niet aan moogt komen, dan is dat inderdaad puur bedrog!
                            Bij de auto is het dus zo, je MOET betalen om die dag te mogen rijden maar tegelijk beslissen ze dat je er niet MAG mee rijden.

Jij betaalt toch ook voor de kabel-TV en internettoegang, dit is een abo voor een gans jaar. Stel dat ze morgen zouden beslissen dat je het WE geen PC of TV meer mag gebruiken wegens reden X ... zou jij er dan tevreden mee zijn?
                            Dat er dagen zijn dat je het niet gebruikt uit eigen wil heeft er niets mee te maken.
                            't Gaat vooral om vrijheid en de centen.
                            't Is ook niet rechtvaardig.

Volgende keer op een andere (politieke) kleur stemmen
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Volgende keer op een andere (politieke) kleur stemmen
                              Dan kan je even goed kleurenblind zijn, het is toch allemaal hetzelfde.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Dan kan je even goed kleurenblind zijn, het is toch allemaal hetzelfde.
                                Ik weet het ook niet meer jong...
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X