Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden een luxe geworden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Auto rijden een luxe geworden?

Tegenwoordig is met de auto rijden niet meer te betalen.Mijn schoonouders wonen hier bijna 50 km van ons.Dus eens een bezoekje brengen in het weekend kost ons aan 6.5 liter / 100 km bijna 10 euro. = 400fr

Eens gaan wandelen aan de kust 75 km enkele reis = 15 euro! = 600fr
    Niet iedereen heeft het geluk met een firma wagen+tankkaart te mogen rondrijden.

Dus ik voel me beperkt in mijn vrijheid,vroeger sprong ik al rap eens in de wagen en maakte een tourke.Tegenwoordig zal ik me al eens inhouden.

Ik heb zitten denken om mijn wagen om te bouwen naar LPG maar blijkbaar is mijn wagen daar niet zo geschikt voor.Terug een diesel kopen ipv benzine?Zal ook niet veel verschil maken.

Dus eens zitten rondneuzen op internet.Er is de wagen die op perslucht rijdt van die fransman Guy Nègre horen we ook niet veel.Misschien een elektrische auto die we dan thuis met zonnepanelen kunnen opladen?
    Ik heb een leuke site gevonden over elektrische auto's : http://www.olino.org/articles/2007/1...personen-autos

Zal dus morgen mijne bak maar terug vol gieten met benzine en niet te erg op de teller van de pomp letten

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Auto rijden een luxe geworden?

Maak u geen illusies, tot zolang we afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen voor onze energievoorziening gaan we heel zwarte tijden tegemoet ... en sorry hoor maar al die ezels die nu absoluut een SUV moeten hebben om te kunnen leven .. het gaat mij boven de pet .. velen hebben een grote bek als het over de milieuzorg van de anderen gaat maar zelf vegen ze er kompleet hun g@t aan .. 120$ voor een vat ruwe olie en "climbing" ..

oh en een leuke uitsmijter .. hopelijk wordt het golfstroom patroon niet verstoord (of stilgezet! god forbid) door de opwarmingsscenarios van de planeet want dan gaat men met 1 tankske mazout op een winter niet meer toekomen

Comment

Benzine of dieselprijs is niet te hoog,'t zijn de accijnzen en BTW die meer dan de helft kosten
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

tja ik voel precies wat je bedoelt

Ik kocht mijn huidige auto 3 jaar geleden. Een diesel want ik rij toch wel zo'n 25000 km per jaar. (en destijds >30.000 km/jr) Twee maand na aanschaf van deze auto ben gebruik gaan maken van United consumers. Hierdoor kan ik ook precies zien hoeveel ik heb getankt en welke prijs ik ervoor heb betaald.

Ik tankte in mei 2005 voor 0,902 cent per liter diesel. Nu betaal ik inmiddels zo'n 1,28 euro per liter. Da's dus een verschil van 0,378 per liter. Bij 25000 km/jr tank ik zo'n 1562 liter diesel. (mijn auto rijdt gemiddeld zo'n 1 op 16). Dat kost me nu dus rond 590 euro per jaar meer dan 3 jaar geleden. En dan betaal ik inmiddels ook al 250,- wegenbelasting per kwartaal, want dat blijft ook maar stijgen en stijgen En dat voor een ordinaire Ford Focus wagon.

Ik weet niet hoe het in Belgie gesteld is met de wegenbelasting en brandstofprijzen maar in Nederland gaat 't zo langzamerhand écht nergens meer over
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Maak u geen illusies, tot zolang we afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen voor onze energievoorziening gaan we heel zwarte tijden tegemoet ... en sorry hoor maar al die ezels die nu absoluut een SUV moeten hebben om te kunnen leven .. het gaat mij boven de pet .. velen hebben een grote bek als het over de milieuzorg van de anderen gaat maar zelf vegen ze er kompleet hun g@t aan .. 120$ voor een vat ruwe olie en "climbing" ..

oh en een leuke uitsmijter .. hopelijk wordt het golfstroom patroon niet verstoord (of stilgezet! god forbid) door de opwarmingsscenarios van de planeet want dan gaat men met 1 tankske mazout op een winter niet meer toekomen
          Het hoeft absoluut niet veel te zijn om veranderingen te veroorzaken.

Ik stond straks te wachten aan een rood licht hier in
          Hasselt aan het kruispunt met de Kuringersteenweg (Carrefour).
          Ik moest echt lachen: ik zag geen enkele oude auto langskomen.
          Als je de nieuwste wagens wilt zien dan moet je in België wezen.
          D'r waren een paar suv's bij en veel van die gezinswagens.
          Mensen klagen maar blijven rijden...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Er is 'olie' genoeg, ze willen het gewoon niet vrijgeven, ook 'n leuke marktstrateg
            Canonian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
              Er is 'olie' genoeg, ze willen het gewoon niet vrijgeven, ook 'n leuke marktstrateg
              Ik mag het niet zeggen maar er zijn geen "groepjes" meer zoals in de
              jaren 60 of 70.
              De mensen laten alles over zich heen gaan.
              We horen heel af en toe nog iets van Greenpeace maar dat is alles....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                en sorry hoor maar al die ezels die nu absoluut een SUV moeten hebben om te kunnen leven .. het gaat mij boven de pet .. velen hebben een grote bek als het over de milieuzorg van de anderen gaat maar zelf vegen ze er kompleet hun g@t aan .. 120$ voor een vat ruwe olie en "climbing" ..
                Over ezels gesproken ... met ooglappen dan.

Er zijn er die een moderne SUV kopen dat een liter of 5 à 6 verbruikt en weinig uitstoot heeft.
                Er zijn er die met een oude bak van 15 jaar blijven rondrijden dat een liter of 10 à 12 verbruikt en met een uitstoot om achterover van te vallen.
                Er zijn er dan die beweren dat de SUV-rijders de boosdoeners zijn.

Neen, ik rijd niet met een SUV maar ik snap wel dat niet iedereen dit voor de "genre" koopt en niet elke SUV even milieu-onvriendelijk is.
                Trouwens is een slecht onderhouden kleine wagen slechter voor het milieu dan een dikke bak dat regelmatig onderhouden wordt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Mensen klagen maar blijven rijden...
                  En als de mensen een beetje minder beginnen rijden, dan klagen alle commercanten, dan klaagt de staat wegens te weinig inkomsten en dan klagen de mensen erna nog meer wegens belastingsverhoging om het verlies te compenseren ...
                  Betalen zult ge, is het niet voor naft, dan is het voor een andere taks.
                  Toch straf dat nu ook fietsen 15% duurder gaan worden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Deze avond (30/4), na de "eerste" BoF 2008 meeting , van Gent naar Brugge gereden via autostrade.
                    Het was ver voorbij 22.00 uur.
                    En toch zat ik in de file.
                    Er wordt dus toch nog gereden... en veel.

Groetjes
                    Skitch
                    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Deze avond (30/4), na de "eerste" BoF 2008 meeting , van Gent naar Brugge gereden via autostrade.

Groetjes
                      Skitch
                      Ah...mensen op weg naar huis he....komende van de winkels?
                      Mensen op weg naar een korte vakantie?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ah...mensen op weg naar huis he....komende van de winkels?
                        Mensen op weg naar een korte vakantie?
                        Ja, allemaal mensen die klagen dat ze in de file staan maar vergeten dat ze er op dat moment mee de oorzaak van zijn.
                        Jaja, ik klaag ook als ik in een file sta.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Groetjes
                          Skitch
                          een druk bezochte vergadering dus!!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ja, allemaal mensen die klagen dat ze in de file staan maar vergeten dat ze er op dat moment mee de oorzaak van zijn.
                            Jaja, ik klaag ook als ik in een file sta.
                            't Is een eigenaardig gevoel: als ik in de auto zit dan wil ik vlot vooruit komen.
                            Als ik aan de kassa sta van een winkel, wil ik net hetzelfde.
                            Ik begrijp wel dat werkende mens meer last heeft van dat alles
                            Die heeft ook meer plezier, deugd of genot van verlofdagen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Hey juppekes

Ik ben eigenlijk wel trots om te zeggen dat ik geen auto heb, en ook geen firmawagen

Dus geen dure mazout of benzine rekening, geen stinkende uitlaat (enkel als ik bonen of erwtensoep gegeten heb)

We zijn een gezin met 4 kinderen, dus een grote bende

Wij doen bijna alles met de fiets, boodschappen, uitstapjes, naar school, naar het werk,... enz.

Als ik soms zie waarvoor mensen hun auto uithalen

Als we soms met andere mensen aan het praten zijn krijgen we soms de reactie "hebben jullie geen auto" alsof dit een schande is
                              Bootjes

Comment

Working...
                              X