Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden een luxe geworden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auto rijden een luxe geworden?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En water dan?
    Als ik de rekeningen erbij neem is het op 10 jaar vertienvoudigd.
    Jaja, heb dat ook al gezien.
    En ze sparen op personeelskosten omdat men&wij nu zelf de meterstand
    kan ingeven via internet...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Autorijden een luxe geworden? Is dat ooit anders geweest?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Autorijden een luxe geworden? Is dat ooit anders geweest?
        Ben ik het mee eens.
        Een auto is een dure zaak.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Hmm, er wordt mij nu iets in de mond gelegd dat ik niet heb gezegd. Ik beweer namelijk helemaal niet dat luxe duur is. Het is maar wat je ervoor over hebt. Ik rijd voor mijn plezier zo'n 30-40.000 km per jaar (dat is dus exclusief woon-werkverkeer). Meer dan 40% van de benzine koop ik in het buitenland, dus dat drukt de kosten. Hoewel het verschil steeds minder wordt.

Comment

Hmm, er wordt mij nu iets in de mond gelegd dat ik niet heb gezegd. Ik beweer namelijk helemaal niet dat luxe duur is. Het is maar wat je ervoor over hebt. Ik rijd voor mijn plezier zo'n 30-40.000 km per jaar (dat is dus exclusief woon-werkverkeer). Meer dan 40% van de benzine koop ik in het buitenland, dus dat drukt de kosten. Hoewel het verschil steeds minder wordt.
            Ach ja natuurlijk, hangt af wat jouw definitie van luxe is...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ach ja natuurlijk, hangt af wat jouw definitie van luxe is...
              Luxe is een begrip uit de economie en heeft betrekking op producten waarnaar, bij het toenemen van het inkomen, in het algemeen meer vraag ontstaat. Dit in tegenstelling tot 'de dagelijkse behoeften'.

Van Dale:
              luxe 1: weelde, overvloed
              luxe 2: niet direct nodig maar wel prettig of comfortabel
              luxeartikel: artikel dat alleen voor het genoegen aangeschaft wordt

Ik vind geen synoniem voor luxe = duur.

Comment

Luxe is een begrip uit de economie en heeft betrekking op producten waarnaar, bij het toenemen van het inkomen, in het algemeen meer vraag ontstaat. Dit in tegenstelling tot 'de dagelijkse behoeften'.

Van Dale:
                luxe 1: weelde, overvloed
                luxe 2: niet direct nodig maar wel prettig of comfortabel
                luxeartikel: artikel dat alleen voor het genoegen aangeschaft wordt

Ik vind geen synoniem voor luxe = duur.
                Haha....neen, ik ook niet
                Maar autorijden is een dure zaak.... en volgens mij is dat ook
                de ondertoon in de tekst van het onderwerp.
                Last edited by theokus; 3 mei 2008, 04:30.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Wel, ik zou zeggen: koop of leen het volgende boek eens in de bib

Het zwarte goud (ISBN-13: 9789038917726)

Dan zullen jullie meer inzicht hebben wie er met het meeste geld gaat lopen. en dat is alles behalve de Staat op zich.

Wat deed ik:
                  A) Auto buiten wippen !!!
                  B) motor kopen (125 cc), België is maar een scheet groot
                  C) Voor de verzekering, op een nummerplaat zetten van 't werk (scheelt me 60% in kostprijs)
                  D) ik moet zelfs geen wegentax betalen (vrijstelling tot 250 CC)
                  E) Minder verbruik (wat zou je willen, ik heb geen last van files)

Wat kunnen we met z'n allen doen

Verhuizen naar Iran is een optie, dan hoef je maar 4 frank of 0,09 euro te betalen voor 1 litertje. Maar ja, wie gaat dat doen
                  Last edited by Blue Point; 3 mei 2008, 14:12.

Comment

nou..toch wel aantrekkelijk die laatste zin, maar denk dat ik de Polders ga missen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Autorijden is duur....
                      Maar stilstaan heeft ook zijn prijs :

Even berekend hoeveel het me kost om mijn wagen in een straal van 350 meter van mijn woning te kunnen parkeren.
                      Met de bewonerskaart, de regelmatige obligate parkeertickets (wegens geen andere plaatsen) en de weinige parkeerboetes komt dit rond minimaal 700€ per jaar voor ondergetekende.

De kosten van het rondrijden en x keer mijn voordeur voorbij te rijden, rondjes draaiend, op zoek naar een parkeerplaats zijn niet meegerekend.
                      De paarkeergelden "buitenshuis" zijn hier ook niet ingerekend.

Groetjes
                      Skitch.
                      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht

Wat deed ik:
                        C) Voor de verzekering, op een nummerplaat zetten van 't werk (scheelt me 60% in kostprijs)

Wat kunnen we met z'n allen doen
                        bwa scheet groot, als je af en toe 500-600km op een dag doet, gaat dat toch in je kleren kruipen met die 125cc ('k heb vroeger nog met een 50cc gereden, gaat niet veel verschil maken zeker, buiten de snelheid), en dan heb je geen kinderen of huisdieren zeker die ook mee moeten. Die klein (van 15 maand) op die 125cc, daar zullen misschien wel oplossingen voor bestaan . Maar dan nog die golden retriever mee krijgen Daar mag je gerust eens een foto van posten (nen 125 met side car ??? )
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik heb hier ne keer iets gestart
                          Ja hadden we hier in Belgie wat minder regen ik zou ook met een motor rondrijden.

mir
                          Last edited by mir; 3 mei 2008, 20:16.
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Autorijden is duur....
                            Maar stilstaan heeft ook zijn prijs :

Even berekend hoeveel het me kost om mijn wagen in een straal van 350 meter van mijn woning te kunnen parkeren.
                            Met de bewonerskaart, de regelmatige obligate parkeertickets (wegens geen andere plaatsen) en de weinige parkeerboetes komt dit rond minimaal 700€ per jaar voor ondergetekende.

De kosten van het rondrijden en x keer mijn voordeur voorbij te rijden, rondjes draaiend, op zoek naar een parkeerplaats zijn niet meegerekend.
                            De paarkeergelden "buitenshuis" zijn hier ook niet ingerekend.

Groetjes
                            Skitch.
                            Dat is voor mij één van de belangrijkste redenen waarom ik nooit in een stad wil wonen. Als ik thuis kom, dan kan ik de wagen voor de deur zetten, of in de garage, zonder dat ik daarvoor moet betalen.

Als ik eens in een stad kom, dan schrik ik ook altijd van de hoge parkeertarieven.

Met een auto rijden is inderdaad heel duur, maar toch blijven heel wat mensen met veel te grote en te zware auto's rondrijden die een heel pak meer verbruiken. Daardoor stijgt de vraag naar brandstof, en dan stijgt de prijs nog meer...

Als iedereen met een "juiste auto" zou rondrijden, op maat van wat ze werkelijk nodig hebben, dan zou er al heel wat minder verbruikt worden.
                            Maar zolang heel wat van die wagens ingeschreven worden "op de zaak"(en met een tankkaart van de zaak) zie ik daar geen verandering in.

Een auto is voor heel veel mensen nog steeds een status-symbool, en dat kan niemand veranderen. Voor mij is een auto een gebruiksvoorwerp, daarom heb ik een kleine auto, die niet heel veel verbruikt, en waarmee ik ook overal geraak waar ik moet zijn.
                            (Ik heb zelf geen enkele optie genomen bij de aankoop van die auto, sommigen maken een auto de helft duurder met opties die je na tien jaar ook mee op de schroothoop gooit.)

Ooit zal de voorraad olie wel opgeraken, maar tegen dat het zo ver is zal het steeds moeilijker worden om het zwarte spul naar boven te krijgen. Daardoor zal de prijs per vat zeker niet dalen...

Op dit ogenblik is er nog steeds geen alternatieve brandstof voor transport, bio-brandstof is geen goede oplossing, zolang ze daarvoor onze voedselvoorraden opgebruiken. De "rijken" kunnen op die manier wel blijven rijden, maar de "armen" zullen sterven van de honger...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                              Wat deed ik:
                              Toch een paar bemerkingen hierop ...

A) Zal moeilijk gaan voor velen, met een moto uw wekelijkse inkopen doen of kinderen naar school brengen?
                              B) Met een 125cc kun je alleen op secundaire wegen, op een snelweg ben je een gevaar voor jezelf en anderen, zelfs met een 250cc (meeste).
                              C) Voor 159€ per jaar rij ik met een 1200cc, verzekering op mijn naam en zonder gefoeffel.
                              D) Kost inderdaad geen wegentaks, maar die 47€ per jaar voor een zwaardere zal het ook niet uitmaken.
                              E) Je hebt geen files als je overtredingen begaat. Als ge u overal aan de regelkes houdt (wat je verondersteld wordt te doen ) dan heb je bijna evenveel file als de anderen.

Een moto heeft ook veel beperkingen, zeker als hoofdvervoermiddel.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Als iedereen met een "juiste auto" zou rondrijden, op maat van wat ze werkelijk nodig hebben, dan zou er al heel wat minder verbruikt worden.
                                Als auto ontwerpers nu eens gewoon auto's maakten die ook 'op maat' zijn? Veel mensen die dagelijks in de file staan rijden een auto van de zaak. Daar zitten ze dan in hun eentje in, maar het zijn wel heel vaak auto's met zitplaatsen voor 5 tot 7 personen. Da's leuk voor als de kinderen mee moeten, maar moet een bedrijf daar dan extra voor betalen? Ik zou zeggen: geef mee wat een medewerker nodig heeft in zijn dagelijkse werk en als dat voor zijn prive-situatie te klein is heeft'ie pech, dan koopt hij er maar een tweede wagen bij.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een wagen met 2 zitplaatsen maar wel met bagageruimte genoeg om twee volledige golfsets en een redelijke koffer in mee te kunnen nemen. Helaas, dat bestaat dus niet...

Maar zolang heel wat van die wagens ingeschreven worden "op de zaak"(en met een tankkaart van de zaak) zie ik daar geen verandering in.
                                Wordt dat nog niet forfetair aangepakt in Belgie?

Comment

Working...
                                X