Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple hypes SEEN THAT, BEEN THERE,Funky alternatives (Iphone,Ipod,laptop,mediacenter)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple hypes SEEN THAT, BEEN THERE,Funky alternatives (Iphone,Ipod,laptop,mediacen

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    met chocolade schilfertjes.
    Groetjes
    Skitch
    toch liever het type met opgeschuimde melk en dat snuifjes cacaopoeder.

Comment

Re: Apple hypes SEEN THAT, BEEN THERE,Funky alternatives (Iphone,Ipod,laptop,mediacen

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Neen, dat zijn microsoft aandelen sinds de release van vista aan het dalen zijn
      Daar is niks mis omtrent Vista en zeg maar dat ik het gezegd heb
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Daar is niks mis omtrent Vista en zeg maar dat ik het gezegd heb
        Er is maar 1 ding mis met vista, het verkoopt niet . En dat ben ik niet dat dit beweert, maar microsoft zelf
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Er is maar 1 ding mis met vista, het verkoopt niet . En dat ben ik niet dat dit beweert, maar microsoft zelf
          Joma ge hebt gelijk hoor...
          Die gasten zitten teveel met geld in hun koppekes.

Als ik zie welke sprongen Ubuntu (Linux) maakt de laatste tijd(en).
          Veel positieve vooruitgang als ik het zo mag uitdrukken
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Neen, dat zijn microsoft aandelen sinds de release van vista aan het dalen zijn
            We zullen deze thread maar niet te serieus nemen zeker?
            pixelpusher

Comment

Op vlak van de PC 's ben ik niet helemaal met je statement akkoord... De apple PC 's hebben voor mij hun degelijkheid wel reeds bewezen (qua netveiligheid, voor muziek en beeldtoepassingen,...). Maar... de MP3 's hebben inderdaad een hoog gadget gehalte terwijl je inderdaad voor 1/2de of zelfs 1/3de van de prijs soortgelijk apparaat vindt. Maar dan denkik dat Apple in zijn marktstrategie geslaagd is door een MP3 speler zo hip te maken, dat het grote publiek er bij bosjes voor valt. Een grappige anekdote; voor enkele weken was er in 'Virus' op Canvas een aflevering van 'the fonejacker'. Heb intussen al wel enkele andere afleveringen gezien via 't web, en daar is op een gegeven moment een sketch met een help-desk. Staan daar allemaal apple notebooks op een rij, waarvan de apples zijn vervangen door peertjes. Om maar aan te tonen dat nu net dat appeltje op de notebooks zo 'n eye-catcher blijkt te zijn... Geweldig verdoken humor gewoon.
              Cheers,

Bart
              Beginner...
              Panasonic Lumix DMC-FZ8

Comment

Ik ken, buiten de Apple iPod Classic, slechts 1 draagbaar apparaat dat een harde schijf heeft van meer dan 100GB, dat dient om muziek te beluisteren. Wie kent er nog?

Dave
                pixelpusher

Comment

Allee, nu ga ik toch effe uit mijn schulp komen.

Ik ben jarenlang anti-Mac geweest. "Te duur", "te weinig softs", enz... Maar intussen was ik (zoals de meeste PC'ers waarschijnlijk) constant gefrustreerd met Windhoos. Je kent dat wel:

- Waarom start die f***ing rotbak steeds trager op?
                  - waarom moet ik zoveel softwares draaien om pestkoppen buiten te houden? (1/4e van mijn resources ging naar anti-virus, firewall, edm. Om dan nog maar te zwijgen over die periodieke uren-durende checks met Hitman Pro)
                  - waarom gaat een MS product altijd net hangen als je lang vergeten saven bent? (het is alsof er een routine in de code zit die dat in het oog houdt)
                  - waarom vloekt elke PC met mijn modern interieur? (de grote kist, belachelijke "80's look" plastieken keyboards)
                  - waarom doet dat ding een straaljager na als ik er een CDrom in steek?
                  enz...

Grote en kleine frustraties door elkaar. Maar samen verantwoordelijk voor veel leed.

Enfin, na 3 reïnstalls op evenveel jaar, en nadat ik hier op onze ServiceDesk de verhalen hoorde over die "Vista", ben ik toch eens beginnen zien naar "de andere kant".

Een collega toonde me zijn iMac. Ik trok nogal ogen. En toen de druppel; hij toonde mij de command prompt. Ik ben (ex-) Unix admin, en... ik moet er geen verhaaltje bij maken zeker?

Intussen zit ik al enkele maanden op iMac, en ik LACH luidop met alle nay-sayers. Duur?! De tijd die je verliest met PC, die is duur.

Maar ik zat nog met een andere frustratie; mijn QTEK 9100 (nu "HTC"). Traag, belachelijk moeilijke interface (zeven bewegingen nodig om ergens aan te geraken), dat belachelijke penneke (dat ge gemakkelijk verliest), het feit dat je steeds twee handen nodig hebt om wat dan ook te doen (gebruik makend van da penneke), en vooral; 1001 problemen met bluetooth.

Om je maar één voorbeeld te geven; ik druk op mijn Jabra (bluetooth oortje), zeg de naam van mijn vrouw, hij herhaalt de naam (hij herkent) en belt haar op, en op het moment dat ze opneemt zet hij de bluetooth uit en schakelt hij over op gewone "hoorn". Aargh! Plezant zenne, als je net in druk verkeer zit.

Intussen heb ik ook een iPhone. Ik kan hem al niet meer missen. Snel, handig, inventief! Die interface... finger licking good! Mijn portfolio zit er nu in. En een pak MP3's (ik ga er ook mee lopen). Enz... GPS hoefde ik niet; zit al in de wagen ingebouwd. Dus dat toestel is perfect wat ik zocht.

Alternatieven? Right... Ik hoop dat ze er ooit komen, die waardige (!)alternatieven, want dat zal Mac blijven pushen wat betreft kwaliteit.

Ciao,

J.
                  http://www.theafricabug.com

Comment

TS is de Kiss player vergeten...

Enne:

Alternatieven? Right... Ik hoop dat ze er ooit komen, die waardige (!)alternatieven, want dat zal Mac blijven pushen wat betreft kwaliteit.
                    Dat is het idd. hé. Laat ze maar lekker tegen elkaar op gaan. Goed voor iedereen. Van mij mag er voor de Sony A700 veel G-las op de markt komen aan scherpe prijzen.

Wat die Mac dingen in essentie betreft: goed en niet zo goed. Ik ben niet zo zot van iTunes hoor. Die filosofie van linken en kopen doet me heel sterk denken aan de WMP versie van Windows. Enne... moet je maar eens een iPod aan een Windows bakje hangen... pffffff... miserie troef, en iTunes op Windows is vreselijk traag en zwaar belastend voor je systeem, veel erger nog dan WMP 10.

En dat de mensen met een grafische achtergrond nogal naar Mac neigen, da's een gegeven hé...
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

Eén van de grondwetten van het internetforum: "wat ik heb gekocht is 't beste en daar moet & zal ik mijn medemens van overtuigen", geldt dus niet alleen voor fototoestellen.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ieder zijn meug natuurlijk maar voor mij nooit Mac, ik heb er op gewerkt ( niet lang ) maar van in't begin "klikte" het niet. Mijn hobby naast fotografie is uittesten van software, begin daar maar eens mee met een Mac, er bestaat amper een fractie van software voor Mac in vergelijking met PC.

Ik spreek hier niet over kwaliteit he, het aanbod voor PC is immens, neem nu bijvoorbeeld fotografie software, er zijn een aantal programma's voor Mac maar er zijn er zovéééél meer voor PC.

En ik probeer nu graag eenmaal dingen uit, ook op computergebied, ik gooi graag een PC open, pas graag dingen aan, niet omdat het daardoor beter moet werken maar omdat dit nu juist mijn plezier is aan computers. Aan een Mac kan je amper werken, weinig aan te ontdekken. Werkt te vlotjes Er is geen uitdaging meer aan en je hebt weinig of niets zelf in de hand. De voorsprong die Mac zou hebben ( de hype van vroeger ) op PC wat betreft beeldbewerking is ondertussen al lang ingehaald. Daarvoor hoef je het eigenlijk niet meer te doen.

Ik ben dus zeker geen Mac tegenstander en ik beweer ook niet dat PC beter zou zijn, maar wat me wel opvalt is dat Mac gebruikers "kleppen" hebben en maar in één richting meer kijken, en dat doe ik als PC gebruiker dus niet. k begrijp heel goed dat een Mac bepaalde voordelen heeft op PC maar andersom zijn er andere dingen die mij meer aanspreken bij een PC.

Wat de virussen betreft, dat klopt, maar dat komt gewoon omdat de virusmakers een veel groter "werkdomein" hebben, neem gerust van me aan dat wanneer binnen 10 jaar bijvoorbeeld er 80% Mc gebruikers zijn en 20% PC gebruikers, het aantal virussen voor de Mac steil naar omhoog zal gaan. een virusmaker heeft graag een grote respons op zijn "vernielwerk" en waar vind hij dat? Inderdaad, bij het systeem dat de meeste gebruikers heeft.

Bottom line : kies het systeem waar je jezelf het beste bij voelt en DRING JE EGEN SYSTEEM NIET STEEDS OP AAN ANDEREN . . . En wanneer ik het prutsen en testen aan een PC moe ben geworden, die dag koop ik gewoon een Mac . . .

Vroeger zei ik altijd : een Mac is een toestel voor iemand die weinig of niks van computers kent ( hardware dus he ) omdat een Mac nooit onverwachte dingen doet en alles uitvoert wat je zelf wil, die laat je nooit in de steek, een PC daarentegen is meer voor de doorwinterde computergebruikers ( opnieuw hardware dus ), die zelf graag werken aan de configuratie, die liever zelf de touwtjes in handen nemen en het niet erg vinden om af en toe voor een voldongen feit te staan dat die PC eigenlijk niet 100% doet wat je eigenlijk wil . . . Maar DAT is nou net wat ik leuk vind aan PC . . .
                        Last edited by Franciskine; 7 april 2008, 09:51.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het is inderdaad een kwestie van de keuze die je maakt. Ik heb jarenlang met windows gewerkt en ergerde mij toen rot aan de virusscanners, spywarescanners en nog zo nen hoop van die ondingen maar die spijtig genoeg wel nodig zijn op dit systeem als je het net verkent en af en toe eens op warezsite's vertoeft. Het intern werkgeheugen wordt hiermee enorm hoog belast zodat je weinig over hebt om nog deftige programma's te draaien zonder te buggen.

Nu ben ikzelf al enige jaren overgestapt naar Mac , mede dankzij een collega en wil echt nooit meer terug. Het is één van de zaligste besturingssystemen op de markt, dit zowel voor beginners als die-hards. Heb avondschool Linux achter de rug maar is mijns inziens voor gevorderde computergebruikers die een besturingssysteem verkiezen dat werkelijk volledig naar hun wensen draait maar niet echt iets voor de beginners willen ze er echt alles uithalen.

Zelf test ik ook graag dingen uit en hier is al een ganse revue gepasseerd, van Ipaq's, GPS-systemen, camera's enz.
                          Van de smartphones staat de iPhone uiteindelijk het hoogst aangeschreven bij mij daar hij werkt zonder steeds een reset te moeten uitvoeren.
                          GPS in een smartphone heb ik niet nodig wegens een apart systeem in de auto, en vind ik niet direct geschikt trouwens. Als je wil weten waar je "ongeveer" zit verteld de iPhone dit ook en kan je een plattegrond vragen hoe en waar je moet gaan, maar het is geen volwaardig GPS alternatief. Trouwens die jongens met hun would-be smartphone trekken hun ogen steeds wijder open als je eens een iphone bovenhaalt en een kleine demo geeft van zijn kunnen en snelheid waarmee dit gepaard gaat.

Ondertussen is alles Apple wat hier de klok slaat en het grootste voordeel is dat het echt werkt, zonder bugs, vertraging, blue screens, virrusscanners, spywarescanners enz.

Imac, Macbook, iPhone, Airport extreme, het werkt allemaal als een trein zonder haperen of stotteren.

Maar ik spreek voor mezelf en het is inderdaad zo dat je wil experimenteren met alle onderdelen die je in een PC aantreft je beter af bent met dit soort van computer, met alle nadelen vandien. Buiten dit laatste zie ikzelf geen enkel voordeel.

Slot : ieder zijne meug.

mvg,

Den Door.
                          Last edited by Den Door; 7 april 2008, 10:37.
                          My site : http://www.photografie.be

Comment

Ik werk al jaren zonder virusscanners, anti-spyware en/of andere crap met uitzondering van de pop-up blokkering in Firefox en een Add-in om ook flash te blokken (maar dat is meer om migraine tegen te gaan bij het lezen van een gemiddelde vlaamse nieuwssite).

Ik ondervind weinig problemen hierdoor. Warezsites bezoek ik al niet zo vaak, maar ik tik al eens een url verkeerd in en kom dan op enorm storende sites terecht, maar niets dat blijft plakken.

De beste anti-virus en anti-spyware is bij mijn weten nog altijd gezond verstand, zoals opletten waar je op klikt en je OS goed up-to-date houden. Dat geldt zowel voor Windows, Mac OS X als Linux.

De laatste keer dat een computer van mij gekraakt was, was in 2000, een Red Hat 6.2 ongepatched op het net gelaten. Door mijn eigen fout dus. Toen heb ik de harde schijf eruit gehaald, open gevezen, en de blinkende schijfjes tegen de muur geplakt om mezelf eraan te herinneren.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              Eén van de grondwetten van het internetforum: "wat ik heb gekocht is 't beste en daar moet & zal ik mijn medemens van overtuigen", geldt dus niet alleen voor fototoestellen.
                              Dit lijkt idd een thread te zijn die is gestart omwille van de populariteit van Mac producten. Waarom iemand die deze producten niet heeft zich geroepen voelt om alternatieven op te sommen, dat weet ik niet.

Maar bon, de discussie is er, dus leek het me nuttig om mijn ervaringen te delen, aangezien ik beide soorten producten al heb gehad: PC en Mac, HTC en iPhone.

Ik wil echter niemand overtuigen dat wat ik heb het beste is, en dat ze dat ook moeten kopen.

Wat ik heb is het beste voor mij, maar niet noodzakelijk voor een ander.
                              http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                                Wat ik heb is het beste voor mij, maar niet noodzakelijk voor een ander.
                                Ik vind dat dit te weinig gezegd wordt.
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X