Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple hypes SEEN THAT, BEEN THERE,Funky alternatives (Iphone,Ipod,laptop,mediacenter)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple hypes SEEN THAT, BEEN THERE,Funky alternatives (Iphone,Ipod,laptop,mediacen

Elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Zelf nu al een aantal jaren mac-gebruiker en zou niet meer willen wisselen. Toch geef ik les over en met Windows-computers. Ik denk dat ik dus redelijk goed kan vergelijken.

Het grote probleem van Windows is dat het blijft verder bouwen op een verouderd systeem. Er gaan nu geruchten dat Microsoft aan het overwegen is om over te stappen op een volledig nieuw systeem, dat niet meer compatibel is met vorige Windows-versies, net zoals Apple gedaan heeft met Mac OS X. Volgens mij een goede (en noodzakelijke) keuze.

Als we kijken naar het volledige gamma van Apple, is de grote kracht de integratie. Apple is de enige die zowel de software schrijft, als de hardware maakt. Daardoor hebben ze controle over alles en werkt alles vlot samen. Van liedjes kopen met iTunes en overzetten op een iPod tot draadloze netwerken en backup.

En zoals zovelen al gezegd hebben: Het werkt gewoon en blijft werken.

Veel mensen in mijn omgeving schakelen trouwens een voor een over op Apple, eenmaal ze zien hoe dat werkt. Zeker nu je er ook Windows op kan draaien dankzij de Intel-processor, betekent dat een enorme verlaging van de instapdrempel.
    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Re: Apple hypes SEEN THAT, BEEN THERE,Funky alternatives (Iphone,Ipod,laptop,mediacen

Ondertussen zit Apple aan goed 5%... of 11,5M met 5% tegen 17,3M met 90%.
      Ik zal het weten te zeggen als ik een Macbook in huis haal...
      Ben geen tegenstander van Mac hoor, maar het kost geld, en bovendien zijn de mogelijkheden soms beperkter... tenzij je (sinds de recentere processors vrij vlot) Windows emuleert om te kunnen gamen bvb. Dat laatste is mijn PC-drijfveer. Ik game al eens ook.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Macs are for those who don't want to know why their computer works.
        Urban legend, man. Achter OS-X zit unix. Je kan dus perfect zien en controleren wat er gebeurt. Father & child relaties tss processen bvb. Ik heb liever alles onder controle. I want to know what my computer is doing. All the time! En PC is eerder; "wat vreet dat ding nu weer uit? Waarom ratelt die HDD vollen bak? Waarom krijg ik een zandloper? Wat is hier gaande??" Bij een PC sta je vak te kijken als een koe naar de treinen. Geef mij dus maar unix/Os-X

Oorspronkelijk geplaatst door McSerial
        Het grote probleem van Windows is dat het blijft verder bouwen op een verouderd systeem.
        Unix is er al van 1970. Ik was nog niet geboren. En windows ook niet.

Maar allee we gaan er over zwijgen. Anders krijgt de GroovBird nog gelijk. Alhoewel... GroovBird, heb je al die Mac'skes niet gezien op 't podium op Rock Ternat? Dat wil toch iets zeggen? Reason 4 draait daar ook op zelle. En alternatieve softs die nog beter zijn. ProTools,Cubase, ...
        http://www.theafricabug.com

Comment

Cubase, ...
          Yessss.... en dat draait idd. goed op een Mac heb ik al gezien.
          Soms heb je van die geheugenvretende software die je RAM niet vrijgeven en langzaam verteren, totdat je crasht. Alhoewel daar ook weer iets aan te doen is hé...
          HEb zelf VirtualDJ, Cubase, Cool Edit Pro.
          En dan maar klagen dat die pc's vastlopen....
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Urban legend, man. Achter OS-X zit unix. Je kan dus perfect zien en controleren wat er gebeurt. Father & child relaties tss processen bvb. Ik heb liever alles onder controle. I want to know what my computer is doing. All the time! En PC is eerder; "wat vreet dat ding nu weer uit? Waarom ratelt die HDD vollen bak? Waarom krijg ik een zandloper? Wat is hier gaande??" Bij een PC sta je vak te kijken als een koe naar de treinen. Geef mij dus maar unix/Os-X
            En op Windows is dat niet anders. Maar net als bij Mac OS X en Linux en andere *nixen is dat stuff voor professionals. De gemiddelde gebruiker houdt zich daar niet mee bezig.

Unix is er al van 1970. Ik was nog niet geboren. En windows ook niet.
            Mjah, maar de unix van toen is niet wat GNU/Linux of Darwin nu is. TCP/IP, ethernet, 't was allemaal nog een vage hersenkronkel in de koppekes van de ingenieurs.

Maar allee we gaan er over zwijgen. Anders krijgt de GroovBird nog gelijk. Alhoewel... GroovBird, heb je al die Mac'skes niet gezien op 't podium op Rock Ternat? Dat wil toch iets zeggen? Reason 4 draait daar ook op zelle. En alternatieve softs die nog beter zijn. ProTools,Cubase, ...
            En nu kom ik weer over als anti-Apple. Laat het geweten zijn: ik heb niks tegen Apple, enkel tegen het blinde geloof en de halve waarheden die errond verspreid worden. Laatst las ik nog dat het verschil tussen MacBook en MacBook pro zou zijn dat een MacBook pro 48-bit kleurdisplays zou hebben. Wat een zever! Daar kan ik mij dus enorm druk in maken.

Ik heb potverdikke nog in ne Mac winkel gewerkt, tiens. En ik werd ni betaald voor mijn schoon ogen zenne!
            pixelpusher

Comment

Pomp er 4giga ram in vanop Ebay China aan halve prijs vergeleken bij hier, en je bent in orde voor lang.

Vroeger had ik ook PC problemen, maar nu niet meer, de grootste redenen waren : teveel programma's testen en desinstalleren (brol blijft in registry & die cleaners/repairprograms zijn ook niet alles), virussen vb via P2P (Limewire,...).

Vroeger veel getest, maar nu gewoon relaxed fotos op pc zetten, mp3 beluisteren, virtualdj fun, filmke, gewoon mediastuff opt gemak.

Kan niet veel meer mislopen, als de garagist teveel sleutelt kan er ook iets afkraken

Als je je pc gezond tuned met weinig auto-opstartprograms,...enz gaat het ook vlot, moet daarvoor geen mac hebben, wil dat alle vertrouwde windows-programs compatible blijven.

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Yessss.... en dat draait idd. goed op een Mac heb ik al gezien.
              Soms heb je van die geheugenvretende software die je RAM niet vrijgeven en langzaam verteren, totdat je crasht. Alhoewel daar ook weer iets aan te doen is hé...
              HEb zelf VirtualDJ, Cubase, Cool Edit Pro.
              En dan maar klagen dat die pc's vastlopen....

Comment

mac vs PC

Everyone bored of Nikon vs Canon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Dit lijkt idd een thread te zijn die is gestart omwille van de populariteit van Mac producten. Waarom iemand die deze producten niet heeft zich geroepen voelt om alternatieven op te sommen, dat weet ik niet.

Wat ik heb is het beste voor mij, maar niet noodzakelijk voor een ander.
                  Je bedoelt tégen de populariteit

En wat betekent alternatief?
                  Toch niet moeilijk he.
                  En het wordt pas helemaal goed als je hetzelfde kan krijgen voor minder centen.
                  Verder vraag ik me af of iedereen die dingetjes wel constant in gebruik heeft.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Vond ik die DVICO toch wel niet een beetje interessant, vooral als een media player een beetje deftige GUI heeft.

Tja, de website beloofde alvast niet veel goeds - heeeeel erg sterke user interface .....

*** neemt niet weg dat TS wel een punt heeft - in al dat Apple mediageweld hebben kleine, innovatieve spelers het moeilijker om wat aandacht te krijgen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                      mac vs PC

Yeps and when there is no more fun in this, we are starting a discussion German cars vs japanese cars
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                        mac vs PC

I'm not bored of it since the outcome is always the same, Nikon first, Canon second (or was it the other way around )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          Yeps and when there is no more fun in this, we are starting a discussion German cars vs japanese cars
                          Ja lap, net nu wij een Franse hebben gekocht...goe zenne
                          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Hé, en de Italiaanse dan??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Franse zijn de moeite niet om over te discussieren, dat staat meer in de garage met onozel pannes, dan wat dat op de baan is. En 'k kan het weten, 'k rij verplicht zelf al jaren met een franse
                              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                                Franse zijn de moeite niet om over te discussieren, dat staat meer in de garage met onozel pannes, dan wat dat op de baan is. En 'k kan het weten, 'k rij verplicht zelf al jaren met een franse
                                Bwah, valt blijkbaar goed mee. Heb hem/haar sinds vrijdag en nog geen problemen mee gehad
                                Mvg Tim

Comment

Working...
                                X