Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple hypes SEEN THAT, BEEN THERE,Funky alternatives (Iphone,Ipod,laptop,mediacenter)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple hypes SEEN THAT, BEEN THERE,Funky alternatives (Iphone,Ipod,laptop,mediacen

Installatie van een Behringer BCD3000 onder windows:

en onder Mac:

Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

Re: Apple hypes SEEN THAT, BEEN THERE,Funky alternatives (Iphone,Ipod,laptop,mediacen

I'm not bored of it since the outcome is always the same, Nikon first, Canon second (or was it the other way around )
      I thought each of them was a winner in one of two categories:

Expensiveness => Nikon
      Quality => Canon

Or something alike I guess ...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Die installatie van BCD3000: ok.
        En met DSLR's?
        Voor mijn compactje, bridge, DSLR ... hoef ik eigenlijk niks te installeren, behalve merkeigen software. Wordt immers herkend als externe schijf (of zelfs als camera). Hoe vlot het met die software (bvb. Eos Utility Software of DPP of Camera RAW) op resp. PC en Mac?
        Die camera RAW moet je voor Windows zelf gaan downloaden, als je in je verkenner de weergave in thumbs wil van CR2 files moet je ook zelf patch gaan halen...
        Hoe zit dat bij Nikon, Mac,...?? (vooral Canon - Mac interesseert me, ben niet van plan om me nu vrij snel een Nikon aan te schaffen).
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Die installatie van BCD3000: ok.
          En met DSLR's?
          Voor mijn compactje, bridge, DSLR ... hoef ik eigenlijk niks te installeren, behalve merkeigen software. Wordt immers herkend als externe schijf (of zelfs als camera). Hoe vlot het met die software (bvb. Eos Utility Software of DPP of Camera RAW) op resp. PC en Mac?
          Die camera RAW moet je voor Windows zelf gaan downloaden, als je in je verkenner de weergave in thumbs wil van CR2 files moet je ook zelf patch gaan halen...
          Hoe zit dat bij Nikon, Mac,...?? (vooral Canon - Mac interesseert me, ben niet van plan om me nu vrij snel een Nikon aan te schaffen).
          Die bewuste "patch" (eigenlijk een Add-on) van Microsoft die zou ik laten voor wat het is: die maakt een thumbnail van de RAW informatie. ExifPro heeft een gratis "shell extension" dat hetzelfde doet met de JPEG thumbnail die reeds in de RAW file (.CR2, .NEF) inzit. Gaat veel sneller.

Dave
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVW Bekijk bericht

Ik lach mij een kriek!

Yup, een mac is zo makkelijk hee.

Prog installeren? Gewoon fileke naar de Applications folder slepen.
            Prog deinstalleren? Gewoon dat fileke in een toolke zoals appzapper droppen. Bye bye prog, en al wat erbij hoort.

Registry vervuiling? I think not!
            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Ik lach mij een kriek!

Yup, een mac is zo makkelijk hee.

Prog installeren? Gewoon fileke naar de Applications folder slepen.
              Prog deinstalleren? Gewoon dat fileke in een toolke zoals appzapper droppen. Bye bye prog, en al wat erbij hoort.

Registry vervuiling? I think not!
              We hebben da ne keer geprobeerd me Adobe CS3, op ne Leopard. Bleek dat da toch ni de manier was. Na veel vijven en zessen (installatie overnieuw gedaan, daarna met installatieprog deinstalleren) en 't was opgelost, maar makkelijk was het niet.

Dus: toch elke keer 't boekske lezen voordat ge iets doet.

Dave
              pixelpusher

Comment

Urban legend, man. Achter OS-X zit unix. Je kan dus perfect zien en controleren wat er gebeurt. Father & child relaties tss processen bvb. Ik heb liever alles onder controle. I want to know what my computer is doing. All the time! En PC is eerder; "wat vreet dat ding nu weer uit? Waarom ratelt die HDD vollen bak? Waarom krijg ik een zandloper? Wat is hier gaande??" Bij een PC sta je vak te kijken als een koe naar de treinen. Geef mij dus maar unix/Os-X
                Weet ik wel, gebruik zowel mac als linux als windows.
                Maar als ik iemand een pc moet voorstellen die er gewoon moet kunnen mee werken zal ik eerder een mac geven dan een linux. Iemand die graag een ganse dag zit te prutsen en ook deftig wil kunnen werken een linux.
                En iemand die wil spelen en veel geld uitgeven aan mij om zijn systeem elke maand in orde te zetten een windows
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  We hebben da ne keer geprobeerd me Adobe CS3, op ne Leopard. Bleek dat da toch ni de manier was. Na veel vijven en zessen (installatie overnieuw gedaan, daarna met installatieprog deinstalleren) en 't was opgelost, maar makkelijk was het niet.

Dus: toch elke keer 't boekske lezen voordat ge iets doet.

Dave
                  Installs op Mac komen via een DMG file. een soort virtuele disk die wordt gemount. Trek je zo'n disk open dan staat er duidelijk wat je moet doen;
                  - ofwel progske gewoon naar "Applications" slepen
                  - ofwel (uitzonderlijk) install progske laten lopen

Vermoedelijk was je CS3 van het tweede type. Is zo met de grotere produkten idd. Maar ik snap niet hoe je daarbij fouten kan maken.

Comment

Installs op Mac komen via een DMG file. een soort virtuele disk die wordt gemount. Trek je zo'n disk open dan staat er duidelijk wat je moet doen;
                    - ofwel progske gewoon naar "Applications" slepen
                    - ofwel (uitzonderlijk) install progske laten lopen

Vermoedelijk was je CS3 van het tweede type. Is zo met de grotere produkten idd. Maar ik snap niet hoe je daarbij fouten kan maken.
                    Nu ik verder over nadenk, dit is wat er gebeurde:
                    • Kameraad vraagt aan mij om te helpen met de downgrade van z'n Adobe CS3 naar CS2, omwille van "storingen".
                    • Ik "deinstalleer" CS3 door de applicatie naar de prullenmand te slepen. Nergens werd ik gewaarschuwd dat dat niet mocht. Ik had de CS3 media nog niet bij de hand.
                    • CS2 wou niet deftig installeren.
                    • 20 minuten frustraties verder, wat gegoogled, terug naar CS3 gegrepen, geinstalleerd, vastgesteld dat dat van dat slepen "not done" was, dan gede-installeerd.
                    • CS2 wou wel deftig installeren.
                    Dus terwijl het in CS2 nog "slepen" was is het in CS3 een installatieprogramma. Hoe kon ik dat weten?

Dave
                    pixelpusher

Comment

duur waarschijnlijk, om een mediaspeler te maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank depunk Bekijk bericht
                        duur waarschijnlijk, om een mediaspeler te maken?
                        Wat bedoel je precies?
                        pixelpusher

Comment

Er is niets mis met de user interface, of kan je mac flash niet draaien misschien
                          Mvix USA is ook heel kwalitatief, extra foto in topic bovenaan geplaatst

Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
                          Vond ik die DVICO toch wel niet een beetje interessant, vooral als een media player een beetje deftige GUI heeft.

Tja, de website beloofde alvast niet veel goeds - heeeeel erg sterke user interface .....

*** neemt niet weg dat TS wel een punt heeft - in al dat Apple mediageweld hebben kleine, innovatieve spelers het moeilijker om wat aandacht te krijgen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Dus terwijl het in CS2 nog "slepen" was is het in CS3 een installatieprogramma. Hoe kon ik dat weten?
                            Het zal per toeval gewerkt hebben in CS2 om het gewoon naar de prullenmand te slepen, maar dat is haast nooit de goede manier om iets te verwijderen. Het zal meestal wel lukken, maar dan laat je veel files achter (in de libraries bvb). Vervuilt je systeem (al is het niet noodzakelijk "overbodig gewicht bij het booten" zoals op PC)

Toolke als AppZapper gebruiken is beter...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                              Er is niets mis met de user interface, of kan je mac flash niet draaien misschien
                              Mvix USA is ook heel kwalitatief, extra foto in topic bovenaan geplaatst
                              Ik heb Windows PC met Firefox en krijg hetzelfde als Sjillie

/edit:Op IE heb ik geen problemen
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik kan ook nog twee aneqdotes toevoegen.

Toen ik zo'n 20 jaren geleden op de unief in Brussel zat, waren de computer lokalen in ons gebouw uitgerust met Macs. Op een dag kwam de prof binnen met een printer. Met fierheid koppelde hij die aan de eerste Mac in het lokaal en zei toen, jullie mogen nu printen je moet alleen maar je eigen papier meebrengen. En toen vroeg hij aan iemand in het midden van het lokaal of hij even een pagina wou printen als test. Het werkte zonder enige download of driver installatie. Op 10s was de printer geinstalleerd in het netwerk en konden 30 Macs printen. Probeer dat vandaag maar eens met 30 Windows PCs in een netwerk.

Jaren later op het werk stonden we op het punt om over te stappen van terminal op mainframe naar personal computers per desk. Een van de discussie punten was welke editor. Word was het meest gebruikte pakket ter wereld en dus een logische keuze. Daarvoor schreven wij onze documenten met een line-editor op een mainframe. Dus Word was even wennen. Er waren continu problemen met verloren tekst, niet leesbare documenten... Ik dacht toen mijn god die editor die ik destijds op mijn Mac had gebruikt voor mijn eindwerk dat was pas een zalige editor. Dat was ook een document van 200 pagina's en met honderden foto's in. En nooit enig probleem gehad. Toen ik mijn Mac vanop de zolder onder het stof haalde kreeg ik die nog aan de praat. En dan dat diskketje met mijn eindwerk erin (ja mijn Mac had nog geen harde schijf hé zo lang is het geleden). Wat bleek nu het programma dat werd opgestart heete MS Word v1. Tja het is dus ooit wel goed geweest.
                                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                                X