Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet alternatief

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet alternatief

Hoi allemaal,

Sinds een maand hebben we thuis serieuze problemen met telenet, veel uitval, traag en telkens als we telenet bellen krijgen we steeds weer onvoldoende uitleg wat er aan de hand is.
    We zijn dus nu aan het uitkijken naar eventuele alternatieven, maar willen natuurlijk niet van de pest naar de cholera. Belgacom zou een oplossing zijn, maar daar hoor je dan ook weer klachten over.

Heeft er iemand ervaring met de alternatieve providers?

Alvast merci

p.s. ik woon in de regio Hasselt
    http://www.razziphoto.com/

Re: Telenet alternatief

EDPnet.

Comment

Bedankt.

EDPnet ziet er ok uit, maar heeft er iemand 'echte' ervaring met hen (niet van 'horen zeggen')?

Comment

Ik werk er zelf dagelijks mee en verkoop het aan klanten, ervaring genoeg ?

Comment

Hou je er wel rekening mee dat Telenet = Kabel en Belgacom plus de meeste anderen = PSTN
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Kabel of adsl, dat maakt in principe hier niet uit. Ik ben eerder geïntereseerd in een goede uptime.

Als zowel je telefoon als internet gedurende 1 maand 5 keer uitligt merk je hoe belangrijk dat is. En in ons geval (2 freelancers onder 1 dak) kost ons elke uitval gewoon pokkeveel geld.
            Vooral daarvoor zou ik overschakelen.

Comment

Ondertussen 5 jaar Belgacom ADSL en ik kan mij niet herinneren dat de lijn er ooit heeft uitgelegen (het gebeurt wel een paar keer per jaar dat ik geen verbinding krijg maar gewoon ff de modem rebooten lost het dan op). Het hangt misschien af van waar je woont, maar ik woon dan nog ergens waar er geen concurrentie van Telenet is .

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                Ondertussen 5 jaar Belgacom ADSL en ik kan mij niet herinneren dat de lijn er ooit heeft uitgelegen (het gebeurt wel een paar keer per jaar dat ik geen verbinding krijg maar gewoon ff de modem rebooten lost het dan op). Het hangt misschien af van waar je woont, maar ik woon dan nog ergens waar er geen concurrentie van Telenet is .
                Ja dan kan ik hetzelfde zeggen van Telenet.

Ondertussen al 8 jaar Telenet in 2 verschillende steden en tot op heden 99% uptime.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ik heb al een aantal jaar edpnet (het abbo heeft zelfs al een verhuis meegemaakt) en ik heb nog nooit uit gelegen.

Mijn ouders hebben ook edpnet en ook nog nooit problemen gehad.

qua prijs kwam ik onder telenet uit.

7 euro (of zo) voor een discovery bij belgacom
                  en 30 euro voor internet (6mbps download 640kbps upload 20GB traffiek)

bij telenet heb je voor dat zelfde geld een pak minder qua traffiek en snelheid en ze rekenen maar 25 cent per extra GB aan en je mag zoveel computers aansluiten als je wilt en servers draaien.
                  President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
                    ik heb al een aantal jaar edpnet (het abbo heeft zelfs al een verhuis meegemaakt) en ik heb nog nooit uit gelegen.

Mijn ouders hebben ook edpnet en ook nog nooit problemen gehad.

qua prijs kwam ik onder telenet uit.

7 euro (of zo) voor een discovery bij belgacom
                    en 30 euro voor internet (6mbps download 640kbps upload 20GB traffiek)

bij telenet heb je voor dat zelfde geld een pak minder qua traffiek en snelheid en ze rekenen maar 25 cent per extra GB aan en je mag zoveel computers aansluiten als je wilt en servers draaien.
                    Ik betaal voor mijn Telenet 62€ (in combinatie met digitv) voor 65GB traffiek en 20Mbits/sec down & 512Kbit/sec up (dit wordt binnenkort 1Mbit/sec).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Ik betaal voor mijn Telenet 62€ (in combinatie met digitv) voor 65GB traffiek en 20Mbits/sec down & 512Kbit/sec up (dit wordt binnenkort 1Mbit/sec).
                      Vanaf 1 juni gelijkaardig opEdpnet (sommigen nu al, hangt van centrale af) voor 39€. ADSL2 komt er aan.

Comment

Nooit problemen gehad met Skynet.
                        Nochtans waren we, vóór we ADSL-aansluiting namen (nu alweer enkele jaren geleden) eerst naar een Telenet-'show' geweest, en we waren meteen verkocht. Tot de installateurs langskwamen, en, hoewel wij Telenet op voorhand uitvoerig hadden gebrieft (dat zij via de (natte) kruipkelder moesten) zij dit pertinent weigerden. Ik had die kruipkelder nochtans op voorhand drooggetrokken met een dompelpomp!
                        Wij zijn onmiddellijk naar een Belgacom kantoor gestapt die alles in een mum van tijd voor ons in orde brachten.
                        Nooit problemen gehad, tot vorig jaar bij de verbouwing een (onhandige?) stukadoor een overgebleven en niet-geïsoleerde draad in de muur (van een vroegere telefoonbel) "onderplakte". Nergens nog telefoon, of ADSL! De technieker die Belgacom zo snel mogelijk stuurde, heeft de zaak gelukkig opnieuw in orde gebracht, zonder bijkomende kosten.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik wil hier vooral geen hetze tegen Telenet creëren, heb zelf jarenlang geen enkel probleem gehad. Maar ik merk dat het de laatste tijd serieus bergaf gaat. Is het door hun pseudo monopoliepositie samen met Belgacom, is het omdat ze meer geld en middelen gebruiken om hun digitale televisie erdoor te drukken? Wie weet? De klantenservice is totaal onbehulpzaam: als men nu kan aanduiden dat het een tijdelijk probleem is, kan ik daarmee leven, maar nu wordt men helemaal in het ongewisse gehouden.

Misschien is het inderdaad tijd om over te stappen naar een kleinere provider, die zich bezig houdt met het aanbieden van een internet toegang en zich daarop focust. Ik wil gewoon waar voor mijn geld, en ik heb de indruk dat Telenet zich daar niet langer mee bezig houdt en gewoon teert op de loyaliteit van hun klanten.

Comment

Er moeten eenvoudigweg meer providers komen in België.
                            Vergelijk eens de prijzen in Nederland en Frankrijk met de onze
                            Die zijn stukken goedkoper en geen limiet.
                            Ben anders tevreden met Telenet.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Trek uw voeding uit van de modem, bel naar telenet om te zeggen dat modem defect is! Na check gaan ze inderdaad zeggen dat ie defect en sturen ze tech. leg de situatie uit aan die tech en deze lost dit wel op tenzij uw buitenkabel slecht of defect is . Grtz

Eeen telenet tech

Ps. verder kan ik u niet helpen dus mij ook niet te mailen .

Oorspronkelijk geplaatst door razzi Bekijk bericht
                              Hoi allemaal,

Sinds een maand hebben we thuis serieuze problemen met telenet, veel uitval, traag en telkens als we telenet bellen krijgen we steeds weer onvoldoende uitleg wat er aan de hand is.
                              We zijn dus nu aan het uitkijken naar eventuele alternatieven, maar willen natuurlijk niet van de pest naar de cholera. Belgacom zou een oplossing zijn, maar daar hoor je dan ook weer klachten over.

Heeft er iemand ervaring met de alternatieve providers?

Alvast merci

p.s. ik woon in de regio Hasselt
                              Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                              http://www.racenews.be

Comment

Working...
                              X