Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet alternatief

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet alternatief

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
    Nee, ik ben wat trager, de meeste die hier een test zetten zijn telenet klanten...
    Zijn er hier geen belgacom adsl klanten die even de test willen doen, als ik dat zie ben ik zowat 3 maal trager als de telenetters , ligt dit aan belgacom of aan mijn eigen (bekabeling, instellingen...??)
    Scarlet:
    2764 download
    320 upload

Normaal zou dit sneller kunnen, maar spijtig genoeg woon ik te ver van een telefooncentrale (volgens Scarlet).
    Maar ik moet wel hetzelfde betalen als een klant die wel gebruik kan maken van een snellere lijn...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Telenet.

Ook eens een testje gedaan:
      Download Speed: 9529 kbps
      Upload Speed: 484 kbps
      Mvg Tim

Comment

Telenet:

down: 18855kb/s (2357KB/s of 2.30MB/sec)
        up: 480kb/s (60KB/s)

Ook niet echt mistevreden hier.
        Enkel de upload kan nog wat beter.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Telenet:

down: 18855kb/s (2357KB/s of 2.30MB/sec)
          up: 480kb/s (60KB/s)

Ook niet echt mistevreden hier.
          Enkel de upload kan nog wat beter.
          Turbonet? Nog geen verdubbeling upload gehad naar 1024?

Nu ja, cijferkes en zo... om maar te zeggen dat Telenet dan misschien toch noiet zo slecht is. Enne... dat we allemaal te veel betalen voor telefonie, electriciteit,... tov de buurlanden, dat is een feit en daar profiteren alle providers van die producten van hoor.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Nee, ik ben wat trager, de meeste die hier een test zetten zijn telenet klanten...
            Zijn er hier geen belgacom adsl klanten die even de test willen doen, als ik dat zie ben ik zowat 3 maal trager als de telenetters , ligt dit aan belgacom of aan mijn eigen (bekabeling, instellingen...??)
            Skynet ADSL Go = 3184 en 328

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
              Ben 2j terug overgestapt van Belgacom naar telenet.
              Heb internet(10Mb /512kb - 50Mb webspace) -onbeperkt vaste telefoon-digitale TV -een abo voor GSM voor samen 55€/mnd.
              Bij Belgacom was dat voor Internet +onbeperkt vaste tel alleen: 18€ meer (voor het abonnement van de tel lijn).
              Maar 1 keer problemen gehad, telenet gebeld , vertelden mij onmiddelijk dat er iets mis was met mijn router, idd kabletje zat los in de plug.. moeder had afgestoft.
              moeder of kuisvrouw zijn steeds de oorzaak
              ben zelf netwerk technieker.. en als klant bemerkt dat het een domme fout is waarom wij komen, komen ze daarmee vlug af
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Turbonet?

Neen in Juni/Juli pas..

Maar heb wel 65GB downloadlimiet, dus dat maakt het een beetje goed.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  Turbonet? Nog geen verdubbeling upload gehad naar 1024?
                  Hier bij ons in het Gentse is de omschakeling naar 1 Mbit (Turbonet) al gedaan (3 weken geleden ofzo), haal nu vlot 110Kilobyte/sec, ook download is daardoor iets sneller geworden, constant 2.4Megabyte/sec is geen probleem terwijl het bij mij vroeger rond de 2 bleef steken.
                  Let wel dat je router het moet ondersteunen, m'n oude ging niet sneller dan 1Megabyte/sec dus die is nu vervangen door een D-Link DIR-655 (wireless-n met gigabit poorten), zelfs wireless haal ik de volledige snelheid wat met wireless-G (54Mbit) onmogelijk was.
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

1 jaar dommel hier en zeeeeeeer tevreden, daarvoor Skynet en PI (Scarlet)
                    EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

http://www.chouffke.be/

Comment

Hier ook EDPnet (op kot weliswaar).

Goeie snelheden (68 kb/sec upload is geen uitzondering, heel constant).

Groot voordeel: de downloadvolumes !
                      Alhoewel: thuis hebben we ADSL plus en daar mogen we 35 gigabyte per maand downloaden (recentelijker heeft ADSL dit verhoogd, mooie geste ), ook niet slecht.
                      flickr

Comment

Man man, jullie zouden een mens bang maken met jullie reacties....
                        Ik heb hier juist een digirecorder en digitale tv besteld bij telenet ze komen (normaal gezien ) volgende week vrijdag het boeltje plaatsen.

Hopelijk koop ik geen "kat in een zak"

Je krijgt een kat in een zak... heb sinds 6 maart digitale telenet tv. Ik kreeg op papier 1 maand alle paketten zonder verplichting.Na 1week een brief in de bus dat het maar 2weken geldig was ..gedaan met de leute na 2weken.
                        Ik heb een digirecorder .Die loopt veel vast of er komt op het scherm dat ik de kabel moet controleren.Ik ben nu aan het zoeken om het buiten te kieperen. Mijn eerste factuur heb ik vandaag gehad. Kleine 100 euro...en je geraakt er niet aan uit.Bv 2x kabelabonnement voor 2 maanden aangerekent en nadien weer afgetrokken. Snap er de ballen van..Je betaalt wel een activering en dan nog huurgeld dat volgens mij niet klopt...ze stellen het mooi voor !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                          Je krijgt een kat in een zak... heb sinds 6 maart digitale telenet tv. Ik kreeg op papier 1 maand alle paketten zonder verplichting.Na 1week een brief in de bus dat het maar 2weken geldig was ..gedaan met de leute na 2weken.
                          Ik heb een digirecorder .Die loopt veel vast of er komt op het scherm dat ik de kabel moet controleren.Ik ben nu aan het zoeken om het buiten te kieperen. Mijn eerste factuur heb ik vandaag gehad. Kleine 100 euro...en je geraakt er niet aan uit.Bv 2x kabelabonnement voor 2 maanden aangerekent en nadien weer afgetrokken. Snap er de ballen van..Je betaalt wel een activering en dan nog huurgeld dat volgens mij niet klopt...ze stellen het mooi voor !!
                          Ik kreeg enkele weken geleden ook een telefoontje van Telenet.
                          Ze begonnen over hun aanbod van 4 euro per maand voor digitale tv, maar ze zeggen er dan niet bij dat je een activeringskost van 50 euro moet betalen.
                          Die 4 euro is eigenlijk alleen het huurgeld voor een decoder, maar die zal je dan ook moeten blijven betalen. Ik weet niet of het op dit ogenblik nog mogelijk is om zo'n decoder te kopen, want op lange termijn zou dat toch goedkoper moeten zijn...

Ik ben niet ingegaan op hun aanbod, op dit ogenblik zie ik nog meer dan genoeg op mijn oude tv, ik heb nog geen digitale tv nodig.

Iedereen die op de vorige "uitverkoop" van de decoders is ingegaan, die zal in de toekomst nog eens een high-definition decoder moeten kopen als hij de beste beeldkwaliteit wil binnenkrijgen.
                          Het aanbod van 4 euro geldt volgens de folder (die deze week in de bus stak) alleen voor een decoder die geen high-definition aankan, waarschijnlijk staat er dan weer in de kleine lettertjes van het kontrakt dat je die niet meer mag inleveren bij een upgrade naar HD, en dat je die moet overkopen om de huur te beeindigen.
                          Een high-definition digicorder kost zelfs 8 euro per maand, dat is per jaar weer bijna 100 euro die er bij het toch al niet zo goedkope kabel-abonnement komt.

Die digitale tv zou in principe gratis zijn (zo hebben ze het in het begin altijd voorgesteld), maar in de praktijk hebben ze daarmee weer een middel om meer geld uit onze zakken te halen. Ze hebben een aantal zenders weggehaald, en die kan je alleen maar terugkrijgen als je meer betaalt. Zo "gratis" is het dan toch niet.

Het is best mogelijk dat ik hier een schotel tegen de muur hang, en dat ze die kabel mogen komen afkoppelen. Met een schotel is het aanbod véél groter dan bij Telenet (niet dat het voor mij nodig is), en de prijs is ongeveer hetzelfde.
                          Als je bij Telenet nog een activeringskost moet betalen + de huur van een decoder, dan kan je voor dat bedrag ook wel een schotel + decoder kopen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Onze digitale TV via INDI is gratis, op de aankoop van een digimodem en smartcard na. Enkele jaren geleden schakelden wij van een CRT TV (Philips 100Hz) naar een flatscreen Sony Wigi. De kwaliteit was een stuk slechter. Gelukkig was bij ons in de kempen de digitale TV reeds van start gegaan, en met de aanschaf van een digi modem Nokia was meteen de kwaliteit een stuk beter, en kregen we een aantal (gratis) posten erbovenop. Niet dat wij daar echt veel naar kijken, of dat wij geïnteresseerd zijn in een uitgebreid pakket, waarvoor dan wel dient betaald te worden.
                            Onlangs hadden we stukken met de digi modem, na een stroompanne. In de winkel waar ik die destijds had aangeschaft, wist men mij te melden dat deze toestellen (NB geen twee jaar oud!) niet meer in de handel waren. Alternatief: een digicorder van >200 €, maar dat was niet wat we nodig hadden. Na een uitgebreide discussie, en contact met INDI heeft men mij een "nieuwe" (tweedehandse) digi modem (ditmaal van Samsung) geleverd tegen een opleg van 25 €. We kunnen er weer tegen voor de komende jaren, maar men heeft mij gewaarschuwd dat het volgende keer wel een digicorder zal moeten worden.
                            Enfin, we zien wel.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Toch raar hoe een vraag over de snelheid van internet omslaat naar antwoorden over digitale tv

Comment

als het alternatief alleen nodig is voor internet dan kun je ook eens aan dommel denken.

35 euro per maand (plus het goedkoopste lijntje bij belgacom voor 12,81 voor 2 maand) en je kan 100 gigabyte per maand downloaden (en ook 's avonds telt het maar voor de helft). Na die 100 giga val je op smallband maar dat is nog te doen in tegenstelling tot de smallband van telenet.

Ik heb het voordeel (in leuven) dat ik cityconnect kan nemen bij dommel die de snelste is (en niet teleslet) voor slechts 34 euro per maand en onbeperkte download/upload.

Indien je in hasselt centrum woont komt die cityconnect er ooit wel...

Comment

Working...
                                X