Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik overweeg te stoppen met posten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

@ MadMax, hetgeen die mij een tijdje geleden heeft doen beslissen om iets minder te posten en/of te reageren in "mensen en modellen":

Ik heb veel maar dan ook VEEL vragen gekregen via PB en email over flitsen, bewerken ... Ik heb reeds uren maar dan ook UREN al gespendeerd aan tips en tricks te geven aan de personen die me mailen. Nu heb ik nog steeds een goed contact met enkele bd'ers die me regelmatig bellen en mailen i.v.m wat ze moeten aankopen, instellen, tweaken aan hun flits. Die mensen zullen dit kunnen bevestigen. Maar op een bepaald moment had ik heb gevoel dat plots iedereen mij begon te mailen daarom heb ik ook mijn blog in het leven geroepen.

Maar voor een bepaalde groep op bd mocht dit niet baten, ze vonden dat ik hun MOEST meenemen op een sessie om alles in de praktijk uit te leggen, tot verwijten toe (dat ik een egotripper ben ).

Daarom nu ff gas terug, dat mensen mij vergeten en wie weet binnenkort weer present? ...

Eerst wat communies afwerken
    www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      dat mensen mij vergeten en wie weet binnenkort weer present? ...
      U vergeten???????? onmogelijk

@ Madmax, je schrijft dat de crème de la crème het laat afweten en je vindt dit jammer maar als je zelf ook beslist te stoppen met posten van foto's en reacties dan is er ook weeral wat crème minder..... Er is zoiets als "overdaad schaadt" ik bedoel hiermee dat je misschien te veel tijd in het forum steekt ....

Comment

Ik kan je zeer goed begrijpen, zelf post ik ook veel minder dan vroeger en waarschijnlijk ga ik dat nog verminderen. Wat ik iets minder begrijp dat iemand zoals jij, die deze kwaliteit kan leveren en dit dagelijks ook doet, nog zo'n nood heeft aan reactie's van het Forum. Ik had verwacht dat je daar ver boven stond en toch lekker je eigen ding bleef doen. Wat je nu beschrijft in deze posting is een uitdrukking van het gevoel van "eenzaamheid aan de top'"

Neem wat afstand, laat het wat rusten, doe is lekker iets anders en laat de boel maar draaien. De tijd lost dit probleem vanzelf op.

In ieder geval wens ik ge nog veel succes en vreugde toe in de toekomst met alles wat je doet.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

I hope the wine was a good one this time

Remember...

You can please some of the people all of the time and all of the people some of the time,
          but you can’t please all of the people all of the time.

Comment

... some thoughts from a fake philosopher ...

sometimes we are successfull
            and we are the only ones who know it
            ~
            think big thoughts
            while enjoying small pleasures
            ~
            a comfortable life is
            about not being affected by
            the flow but living despite it,
            like a riverbed rock,
            anchored by your principles
            ~
            ... life ...
            keep it simple

Scotty... beam me up !!!

Comment

Zelden of nooit heb ik op je postings gereageerd, maar heb ze wel steeds met veel plezier én bewondering bekeken. De reden waarom ik niet reageerde is simpel, ik weet niets van dat "soort" fotografie wat jouw interesse heeft en kan daarover dan ook niets zinnigs zeggen. Als ik alleen maar kom tot opmerkingen als : prachtplaat, klassewerk enz. dan heeft dat ook geen zin, maar ik heb wél bewondering voor je platen en de verzorging die je er aan besteed.
              Ook je "helpende hand" bij vragen over de fotografie zullen gemist gaan worden, maar allé het is jouw keus en ik zou het jammer vinden als je dat zou doorzetten.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                ...een paar jaar geleden, had ik het geluk om in een belangrijke themawedstrijd met 7 van de 10 eerste prijzen te gaan lopen, ik heb er dan eens een paar gepost, en hier worden deze tot op de grond afgebroken, zijn ze hier dan zoveel beter dan een nationale jurry
                Dat gevoel en die ervaring heb ik hier ook al een hele tijd. (vroeger ook hele mooie prijzen gewonnen, in de tijd toen Anna nog loog)
                Daarom post ik ook bijna niets meer, behalve af en toe omdat ik er toch wel iets leuks, speciaal aan vindt, en dat zijn dan niet de gelikte studio/photoshop platen (niet dat ik daar iets op tegen heb, maar daar staat 't forum en 't internet al vol van), en ik zal er maar zelden comments op geven, tenzij ze echt leuk en anders zijn, of me op dat moment toch wel echt aanspreken om 1 of andere reden.
                Het perfect plaatje is me soms te saai. Ik hou dus ook meer van "live" fotografie ipv georkestreerde studio-opnamens (is helemaal niet persoonlijk hoor, MadMAx, je plaatjes zijn altijd prima in orde), of het nu streetshots zijn, of landschappen die juist goed in 't licht liggen, ook al staat er een fles in de weg, of loopt er nog iemand in de achtergrond door beeld.
                Ik heb ondertussen mijn eigen workflow en methodes en ben daar relatief tevreden mee, en ben niet op zoek naar bevestiging of complimentjes.
                Ik weet wat ik kan (en niet kan).
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Ligt er uiteraard aan waarom je post op een blog. Om je werk te laten zien, of om goedkeuring te krijgen over je werk.
                  www.YourConcertShots.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                    I hope the wine was a good one this time
                    LOL, dacht net hetzelfde

Komaan Jorgen, gewoon blijven posten en niet teveel luisteren naar de reacties van die jonkies die net een fototoestel gekocht hebben .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                      Ligt er uiteraard aan waarom je post op een blog. Om je werk te laten zien, of om goedkeuring te krijgen over je werk.
                      wild guess ...
                      het eerste zeker ... je werk te laten zien ...

en dat houdt ten dele het tweede in ...

het tweede ... goedkeuring te krijgen over je werk ...
                      mss is het meer iets als :
                      het creatieve werk van mensen communiceert iets over die mensen ...
                      of ze daar nu van bewust zijn of niet ...
                      of andere zich daar van bewust zijn of niet ...
                      we willen allemaal voelen, horen, ruiken, proeven, met onze ogen zien dat we leven en dat we erkent worden door anderen in ons zijn ...

daar is een heel simpel liedje over dat zo ongeveer alles zegt wat er zeggen valt ...
                      Scotty... beam me up !!!

Comment

Laat dan dit jonkie maar even reageren: Jorgen, ik zou het spijtig vinden moest je stoppen, voor vele - waaronder ik - ben je een mijlpaal, een streefdoel, een idool als het ware.

Welke beslissing je ook neemt, respect!

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        LOL, dacht net hetzelfde

Komaan Jorgen, gewoon blijven posten en niet teveel luisteren naar de reacties van die jonkies die net een fototoestel gekocht hebben .
                        Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                        http://digital.raptor-tec.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Maar zelfs zij hebben last van dit fenomeen, foto's posten en weinig of geen reactie krijgen. Misschien omdat hier net te veel op aan te merken valt. (Misschien is de kloof tussen beginner en expert op dit moment wat te groot.) Ik denk overigens niet dat een jonkie die aankondigt ermee te stoppen zoveel reacties zal krijgen en zo erg gemist zal worden. Dat wil toch ook wat zeggen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                            Neem maar dat eerste
                            www.fotofolio.be

Comment

Whahahaha

Toch wel grappig dat als je 1 keer laveloos een topic opent, je meteen een hopeloze alcoholist bent

Ik ben een nachtdier mensen... kan er niets aan doen.

En ja.. ik lust heel graag wijn... en neen... gisteren was het dubbelfris.
                              Sterker nog.. de enige keren dat je me wijn zult zien drinken is na een shoot en dat is 1 x in de 2 weken
                              Zal het er voortaan bij zetten wat er op het menu stond

Maar goed.. back to topic:

Thanks voor de lieve woorden hier en daar.

Paar antwoorden:
                              Tuurlijk is het fijn om reacties te krijgen. Als ze positief zijn is dat zelfs nog leuker.

Het gaat mij meer om de tijd en energie die je er in steekt. Ik weet niet hoeveel uren ik in BD heb zitten ... maar dat zullen er opgeteld heel wat zijn.
                              Ik moet gewoon de keuze maken of ik die tijd niet 'nuttiger' kan gaan besteden. Ik ben gewoon een beetje moe... thats all.

Minder posten.
                              Ik post meestal maar 1 of 2 foto's in de week. Valt to mee?
                              Vroeger dumpte ik elke dag een plaat als het kon en zie dat hier en daar bij anderen ook gebeuren.

Maar goed.. ben er nog niet uit
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Dit heeft niets met "jonkies" te maken. Ondanks het feit dat hij goed is in wat hij doet schreeuwt hij weeral om aandacht. Pure egotripperij.
                                Als je wil stoppen, stop dan. BD is meer dan Mad Max alleen.
                                Niet te veel eieren onder leggen want anders past er geen één hemd nog.
                                Niet slecht bedoeld hé; ik zeg het straight forward

Comment

Working...
                                X