Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik overweeg te stoppen met posten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Zomaar een vraag.

Ik worstel al langere tijd met de simpele vraag of BD nog wel het forum voor mij is.

Ik overweeg namelijk om voorlopig te stoppen. (te posten, en te reageren)

Toch zie ik hier en daar redelijke aan- of opmerkingen komen op mijn topics en plaats dan soms een update als ik denk dat het misschien zin zal hebben.

Ik ben het er niet altijd mee eens, maar zal dat ook laten blijken in mijn opmerkingen.

Maar als ik na mijn updates (best veel werk in fotoshop) geen reacties meer zie, vraag ik me wel eens af waarom ik dit doe?

Mijn platen verkopen goed en ik en het team waar ik mee werk (veelal verschillend) zijn 99% van de keren blij en tevreden. Hetzelfde geldt voor de betaalde opdrachten.

Op het forum zie ik soms op- of aanmerkingen (van mensen die niet eens weten hoe een camera er uit ziet) en dan denk ik… sja.. is dit wat ik zoek?

Dan rijzen de vragen:
    -Doe ik dit voor mijzelf of voor jullie?
    -Zijn de reacties persoonlijke voorkeuren of weten de mensen waarover ze het hebben?
    -Pluizen ze alle magazines uit of zijn het loze kreten?
    -Waar blijven de reacties van toppers, die zelf regelmatig posten, en reacties krijgen maar niet reageren op anderen??

Ik weet het niet meer.

Misschien moet ik maar eens een (langere) pauze op BD inlassen en jullie niet meer ‘vervelen’ met mijn plaatjes.

Ik ga er nog vannacht een nacht over slapen en zal morgen een beslissing nemen, maar echt naar mijn zin heb ik het hier niet meer.

Veel bekende TS zijn er niet meer of reageren niet meer… jammer. Want de crème de la crème van het forum heeft mij ontzettend aangespoord en juist die laten het afweten.
    Jammer.

Los daarvan zal ik altijd een kijkje komen nemen

Groetjes
    Jorgen
    Ja, als je iets goeds moet horen van een ander...... Maar besef wel dat ge altijd kunt reageren vanuit Uw oogpunt. Er is wel altijd iemand die het zal op prijs stellen. Ikzelf ben na een paar jaar uit de clubs gegaan. Het moest altijd met nieuw en duurder materiaal. Je kon het niet bijhouden. Maar de mooiste foto's zijn deze waarvan je zelf helemaal tevreden bent van Uw eigen werk. Je bent trouwens de enige die weet wat er allemaal is gebeurt en wat je ervoor hebt moeten doen. Als je met je eigen (degelijk en niet nieuwste) materiaal goed overweg kunt en er plezier aan beleeft is dit het enige dat telt. Het is zoals de liefde, weten dat er van je gehouden wordt is alles als je ook houd van de ander. Soms kan je een mooie foto maken waarvan iedereen zegt "Dat is het van het." Soms heb je in moeilijke omstandig heden een niet perfect beeld verkregen en na véél werk er iets moois van gemaakt voor jezelf. Je zal altijd het meest van dat laatste houden. Laat anderen je menig kennen zeker als je er wat in ziet. Ze kunnen er maar van opsteken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
      Met alle respect, maar ik vind dit een vrij genante reactie... Het zit blijkbaar echt wel hoog in uw bol.
      Hier was ik al een tijdje van overtuigd. MM kan erg mooie foto's maken maar ik vond het ook wel een beetje reclame.
      Je kan altijd nog op zijn website terecht.
      http://www.fotohans.eu

Comment

Madmax wat je ook beslist voor mij zal de reeks filmpjes over portretfotografie die je gemaakt hebt voor BD nog lang in mijn geheugen gegrift staan.
        Het is niet altijd zo dat als je geen reactie krijgt op sommige onderwerpen dat men je werk niet waardeert.
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Neem vooral tijd voor jezelf en doe wat je graag doet dan ben je goed bezig.
          Ik heb heel veel bewondering voor je, in de eerste plaats omdat je hier op BD zoveel kennis, zoveel mooi, zo spontaan deelt en dat verdiend meer dan zomaar een dank u.
          Ik kan je heel goed begrijpen dat je wil stoppen met posten hier, er is hier ook al uitgebreid aangehaald waarom.

Zonder posten hier kan je best ook genieten hoor en ik weet alvast zij die je nog willen kennen zullen je vast nog wel weten te vinden.

Bedankt madmax voor je eerlijke gefundeerde comments, zoveel mooi, voor zoveel leerrijk, gewoon top, dank u om zoveel ook op een verhelderende wijze uit te leggen voor zoveel duizenden mensen die er wel iets aan hebben.

Ik ben ervan overtuigd dat we mekaar zekers nog wel zullen weten te vinden.
          Grtz, Patrick
          http://www.trikke.be
          Ik doe het met Canon.

Comment

madmax

ik heb niet alles gelezen maar zo te zien heb je nu je reacties

Ik vind wat jij zei heel goed waarom vind ik het goed zal ik uitleggen

Door best wel veel drukte stress etc heb ik maar heel weinig tijd om te posten en reacties te geven meestal als ik een half uurtje over heb dan kijk ik snel even bij langs om te kijken want de andere fotografen allemaal posten
            dat ik daar geen commentaar bijschrijf is geen des interesse maar meer omdat ik vind dat ik nog zo gigantisch veel moet leren voordat ik kan zeggen dit en dat zou beter kunnen
            Kijk een plaat behoordelen dat ik hem leuk vind of niet leuk vind is makkelijk maar het zou toch veel beter zijn als ik de kennis had om te zeggen waarom ik de plaat mooi of niet mooi vind.

Nu moet ik zeggen dat ik op dit forum nog niet aangevallen ben dat ik wel eens post maar bijna geen commentaar geef
            Nou op een nederlands forum is dat wel gebeurd en ik moet zeggen was er gelijk helemaal klaar mee wie is wie om over elkaar te oordelen en het waarom
            Dat heeft me best wel aangegrepen en zoals ik bij jou las is het soms moeilijk te verkroppen wat mensen over de fotografie zeggen

vergaar je kennis door te kijken en te lezen

Trouwens heb jou workshop en je foto's bekeken vind wat ik zie en heb er weer veel van geleerd

groetjes

Monique

Comment

MADMAX ik mis je!!!! Kom terug plz....

ff serieus, ik vind het gewoon zever dat 'als je veel posts hebt' je direct als 'geloofwaardig medium' wordt beschouwd in de reactiegeving. Dit is gewoon absurd. Tis nie omda ge veel post, je alles weet. Of moet doen alsof je alles weet. Want ik heb al dikwijls gelachen met sommige mensen hoor.
              En je kan hier al een eeuwigheid op dit forum ronddolen en nog stomme nikszeggende foto's maken. Maarja niemand durft je dan tegenspreken... want je hebt zoveeeeeel posts.
              Ik ben ervan overtuigd dat als je geen 'habitué' bent, je nooit reacties gaat krijgen waar je iets mee kunt aanvangen.
              Een reactie op een foto moet gaan over de technische kwaliteiten van een beeld en de creatieve invalshoek van de fotograaf natuurlijk. Dikwijls worden hier met 'verwijten' naar modellen gesmeten dat het echt nie schoon is. Gewoon génant.

MADMAX komt terug!
              www.olivierdutre.com
              Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli4 Bekijk bericht
                MADMAX ik mis je!!!! Kom terug plz....

ff serieus,

MADMAX komt terug!
                Ik ga bijna met je meehuilen.

Als je zo graag wilt dat hij terug komt stuur hem dan gewoon een goede mail en laat ons met al die verdrietige verhalen met rust.

mvg
                Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht

Als je zo graag wilt dat hij terug komt stuur hem dan gewoon een goede mail en laat ons met al die verdrietige verhalen met rust.

mvg
                  Antoine
                  Dat is de massahysterie van tegenwoordig. Toen Pim Fortuin vermoord werd, dan stonden er duizenden te huilen, mensen die Pim amper gekend hebben. Op een begrafenis van iemand van hun eigen familie laten ze dan amper een traan...

'k zie zelfs het nut er niet van in waarom zo'n topics open blijven...

Mvg,
                  Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    'k zie zelfs het nut er niet van in waarom zo'n topics open blijven...

Mvg,
                    Frederic

Omdat we anders weer worden beschuldigd van censuur misschien?
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht

mvg
                      Antoine

Hij steekt zijn 'verdrietig verhaal' toch niet in je keel dat je daarom met rust moet gelaten worden. Get real man, je kan toch kiezen om dit topic helemaal niet te openen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                        Hij steekt zijn 'verdrietig verhaal' toch niet in je keel dat je daarom met rust moet gelaten worden. Get real man, je kan toch kiezen om dit topic helemaal niet te openen.
                        Get real, dat is juist het probleem, ik wed dat jij het eens kunt uitspreken.
                        mvg
                        Antoine

Comment

Je foto's zijn prachtig, zo ook je workshops, maar door de reacties die ik hier van jou heb gezien, daal je ineens danig in mijn achting. Wie ben jij in godsnaam om je beter te achten dan zij die het met minder kennis of talent moeten doen? Talent voor fotografie dan, want aan talent voor bescheidenheid ontbreekt het je totaal, OF je verstopt het ergens. Een gezonde dosis bescheidenheid maakt mensen mooi, weet je. Jammer, want je werk is prachtig.
                          Last edited by Vue.photo; 2 mei 2008, 14:29.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Working...
                          X