Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik overweeg te stoppen met posten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

Oorspronkelijk geplaatst door celle Bekijk bericht
    Dit heeft niets met "jonkies" te maken. Ondanks het feit dat hij goed is in wat hij doet schreeuwt hij weeral om aandacht. Pure egotripperij.
    Goed zo. Jij bewijst nu nét wat ik bedoel .

Comment

Als je wil stoppen, stop dan. BD is meer dan Mad Max alleen.
      Onomwonden, maar niet minder waar.

Comment

Gewoon wat afstand nemen, de boel laten bezinken....het begint vanzelf wel weer te kriebelen

Ondanks dat ik weinig opheb met modellenfotografie heb ik wel respect voor jou en andere die hun hele ziel en zaligheid erin leggen.

Comment

Jorgen is allesbehalve een egotripper...
          Man man, dat je zoiets durft te schrijven.

Heb al enkele keren met hem gePM't over zaken, juist omdat ik dieper wil ingaan op bepaalde zaken en geen boodschap heb aan onzin ed.

Kan alleen maar zeggen dat die man heel spontaan en heel snel antwoordt op vragen en/of suggesties.

Denk niet dat een egotripper dit zou doen.

Nu ja, ik kan Jorgen zijn reactie enigszins begrijpen... Dus alle respect voor z'n beslissing, wat ze ook moge zijn.
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

[pastoor mode: ON]
            He-ho jongens.. 't is altijd jammer als iemand beslist van het wat kalmer aan te doen op BD, en zeker als het iemand betreft die - ik probeer het subtiel te formuleren - een behoorlijk hoog niveau haalt in vergelijking met het BD-gemiddelde en vooral ook als het iemand is die actief, deskundig & constructief commentaar geeft op andere foto's (want zo zijn er niet veel), maar da's geen reden om op mekaar te beginnen schelden (en dit richt ik tot iedereen in dit topic). We zijn toch geen bende kleuters hé

Nu, ik neem aan dat het nogal onvermijdelijk was, dat als je met zo'n topic begint, dat er dan reacties komen van heel verschillend allooi. Probeer het toch beleefd te houden en als je er zelf geen boodschap aan hebt, post dan gewoon niét in dit topic ipv toch een negatieve mening te spuien. Wat bereik je daar immers mee? Anderzijds; laat dit topic ook geen excuus zijn om af te geven op anderen aub. Keep it positive please.
            [pastoor mode: OFF]
            equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

ach.. op z'n tijd een beetje ego kietelen is heel lekker hoor.

Maar de persoon die dit roept komt waarschijnlijk zelf iets te kort in z'n leven.
              Misschien zouden een paar knappe foto's zijn ego ook wat oppoetsen. Mja.. de bekende stuurlui he

Aan de andere kant.. van een eerlijk comment is nog niemand doodgegaan hier

{edit} @seaquid: thanks voor de pastoormode hahaha.. maar ik heb eigenlijk nog geen verkeerd woord gezien hier hoor. Ik vind iedereen behoorlijk netjes vandaag
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                {edit} @seaquid: thanks voor de pastoormode hahaha.. maar ik heb eigenlijk nog geen verkeerd woord gezien hier hoor. Ik vind iedereen behoorlijk netjes vandaag
                ok maar de discussies op BD kennende: het kan snel escaleren
                equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Das waar. Maar ze gaan maar lekker hun gang

Ik zit nl. heerlijk de collectie van Hunkemoller door te bladeren in een waanzinnig mooi foldertje en krijg weer de ene inspiratie na de andere.

Damn.. wil ook een daglicht studio. Wat is dat toch mooi... al die afgesneden hoofdjes, vingerjtes.. overbelichte plekjes hier en daar....oh.. ik zie een arm als stompie... .................oee.. er groeit een leuning uit haar hoofd....en nu sla ik em om.... WOOOOWWWW...
                  A3 poster ... meteen ophangen. 3e bh gratis.... ben ff weg naar de stad

Waar maak ik me eigenlijk druk om?
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Jorgen, wat je beslissing ook mag zijn. Jij en andere "groten" hebt mij ongelofelijk geholpen in dit wereldje. En ik denk dat ik niet de enige ben.
                    Als je er wat aan hebt: Veel van je platen staan in mijn persoonlijke HoF, en groot is die map niet..
                    In ieder geval, bedankt voor je hulp en inspiratie,
                    Groetjes en veel respect,
                    Lennert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                      Zelden of nooit heb ik op je postings gereageerd, maar heb ze wel steeds met veel plezier én bewondering bekeken. De reden waarom ik niet reageerde is simpel, ik weet niets van dat "soort" fotografie wat jouw interesse heeft en kan daarover dan ook niets zinnigs zeggen. Als ik alleen maar kom tot opmerkingen als : prachtplaat, klassewerk enz. dan heeft dat ook geen zin, maar ik heb wél bewondering voor je platen en de verzorging die je er aan besteed.
                      Ook je "helpende hand" bij vragen over de fotografie zullen gemist gaan worden, maar allé het is jouw keus en ik zou het jammer vinden als je dat zou doorzetten.
                      Kan me in deze tekst helemaal vinden, jammer , maar zeer begrijpelijk om in ieder geval eens een flinke pauze in te lassen, fantastisch wat je allemaal op dit niveau hebt laten zien en anderen hebt geinspireerd
                      Groetjes Christianne
                      Christianne's fotoweb
                      BD0243nl

Comment

Slechts één antwoord:
                        Blijf nog veel posten.
                        Je werk is van het betere genre op dit forum. Je bijdragen zijn steeds leerrijk, met af en toe een klein blundertje, maar vooral met veel liefde voor het vak gemaakt.
                        Het grote probleem is dat BD te groot geworden is en veel postings niet voldoende aandacht krijgen zoals dat vroeger het geval was in een kleinere commune.

Henri
                        lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          Slechts één antwoord:
                          Blijf nog veel posten.
                          Je werk is van het betere genre op dit forum. Je bijdragen zijn steeds leerrijk, met af en toe een klein blundertje, maar vooral met veel liefde voor het vak gemaakt.
                          Het grote probleem is dat BD te groot geworden is en veel postings niet voldoende aandacht krijgen zoals dat vroeger het geval was in een kleinere commune.

Henri
                          Nu ja, als ik het aantal reacties op MadMax's postings bekijk, dan kan je toch niet klagen...+20 reacties/post vind ik niet slecht hoor.

Voor de rest ... ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij/zij doet, maar indien er hier bepaalde fotografen niet meer zouden posten, dan zou ik dat ontzettend jammer vinden.
                          Mvg Tim

Comment

Ach... als het geen voldoening meer geeft, moet je gewoon even stoppen. Misschien ga je het missen, en kom je snel weer terug, misschien ook niet. Wat maakt het uit? Je moet doen waar je zin in hebt en niet blijven hangen. Als het straks helemaal tegen gaat staan vertrek je met een onbevredigend gevoel. Je kent misschien wel het gezegde: "Verlaat het feest als het op z'n gezelligst is".
                            En wat betreft je fans: die moeten dan maar regelmatig op jouw website komen kijken. Internet is meer dan BD alleen.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

Comment

Een virtuele wereld, waar "mensen kennen" anders wordt beleefd.
                              Waarschijnlijk komt mijn nick je nauwelijks bekend voor. Eerlijk gezegd, heb ik (zoals velen) het gevoel jou wel te kennen. Door jouw bijdragen op BD. Noem me dan gerust een stille genieter, een verborgen bewonderaar van je werk, ...

Stiltes betekenen niet dat men je werk niet apprecieert. In tegendeel. Zoals ik, in stilte vol bewondering voor jouw vriendschap en samenwerking met je kameraad "licht". Alsof je het licht aanspreekt, communiceert, en uiteindelijk samen het plaatje maakt. En met ons deelt.
                              Ik zou het alvast jammer vinden, echt, om jouw werk niet meer terug te vinden, jouw visies te lezen, je tips proberen aan te voelen.

Ale, op een oprechte manier hier je ego gekriebeld. Nu hopen dat het kriebelen werkt. Eeeuh, niet in de betekenis dat je louter zou lachen hé. Ik bedoel ... tot ziens ;-)

Grts,
                              Jurgen

Comment

Geloof het of niet, maar op een bepaald moment, na te veel tijd op BD gezeten te hebben, kan ik het vaak niet meer opbrengen om te reageren. Er is een tijd geweest dat ik op bijna alles reageerde (vanuit mijn hart, en in de wetenschap dat ik onkundig ben). Heel vluchtig overloop ik soms nog het forum, om eens te kijken wat er allemaal op staat, maar reageren komt er vaak niet meer van (niet dat iemand zich daaraan stoort waarschijnlijk).

Intussen enkele "nepstudio" (wel de lichten, maar that's it) plaatjes gemaakt, en inmiddels besef ik hoe moeilijk het allemaal is. Licht, poses, instellingen en nabewerkingen. Ik kom zelden tot een plaatje, waar ik van zeg... da's een goeie. Misschien te veel heel goeie gezien, misschien is het gewoon willen lopen voor ik kan gaan. De theorie zit er inmiddels in en ik ben volop bezig met de praktijk (die nog wel eens durft mislopen dus).

Mocht je op één of andere manier beslissen om niet meer deel te nemen aan deze community dan kan ik je alleen maar dankbaar zijn voor wat je al wel gedaan hebt. "Dank U" wordt te weinig gezegd en ik betrap me er zelf ook wel eens op het te vergeten. Bij deze is het gezegd.

Mvg

Chris

PS - Eerstdaags ga ik nog wel een paar (nep)studioplaten posten in fotobeoordeling en ik kan alleen maar hopen dat iemand die iets meer van licht en poses en dergelijke kent er op reageert, zodat ik ook kan groeien. Het klinkt misschien egoistisch, maar ik heb zelf al heel veel beginners, niet alleen op BD, op weg kunnen helpen met instellingen van hun toestel, met simpele zaken zoals compositie en basis photoshop. Ik voel me nuttiger die mensen tips te geven dan te reageren op plaatjes waarvan ik vaak niet weet hoe ze gemaakt zijn.

Comment

Working...
                                X