Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik overweeg te stoppen met posten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

    Allé, het topic heeft zijn doel niet gemist ... reacties uitlokken.
    Op een forum kom ik om te zien wat anderen doen of denken, niet om zelf in de belangstelling te staan.
    En een slotje laten zetten eens je zelf je zegje gedaan hebt ... een beetje egoïstisch neen?
    Als ik morgen geen zin meer zou hebben in BD, dan betaal ik geen lidgeld meer en stop ik met posten.
    Het is iets dat ik voor mezelf zou uitmaken en waar ik niet eerst de mening van anderen voor moet hebben.
    Net alsof jij je hier moet verantwoorden waarom je (tijdelijk) niets meer zou posten en snel anderen nog een beetje het gevoel geven dat het aan hen ligt.
    Maar op één vraag kan men zeker antwoorden, reacties zijn altijd een persoonlijk keuze want smaken verschillen nu eenmaal.
    De ene heeft liever softe foto's en de andere superscherpe. Vele regeltjes in fotografie zijn er ook maar volgens meningen van personen, hoe zij het liefst een foto zien ... maar daar kan jij of ik anders over denken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #77
      Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

      als je wil kun je eens mee de natuur in...de goede lucht zal je geen kwaad doen zo te zien...effe weg uit die studio....

      wij kijken wel op you-tube naar je leerrijke uiteenzettingen ivm modellenfotografie..waarvoor dank!

      't is niet dat wie geen modellen-foto's maakt er niet zou naar kijken hé!...
      kijk maar eens naar de vieuws die je (top-) werken krijgen...chappeau!..mvg!
      Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

      http://pallenhoven.be

      Comment


      • #78
        Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

        Jorgen;
        Als ik de titel lees kan ik je best begrijpen...
        Eerlijk zijn brengt hier soms ergernis...je zou zogezegd om aandacht vragen???
        Je hebt op een paar jaar hier op BD een niveau bereikt waar slechts een handvol leden kunnen aan tippen.
        Bovenaan de ladder is het soms eenzaam, wat moet je nog bewijzen?
        Je hebt iets nagestreefd, héél véél energie en tijd ingestoken en nog steeds. Om iets zinnigs over een foto te kunnen zeggen moet je ook wel een zeker niveau halen anders krijg je drempelvrees en vrees je dat men je gaat "uitlachen"...misschien dé reden dat er minder wordt gereageerd.

        Ik denk dat je uw liefde voor de fotografie (modelfotografie ) nog niet bent kwijt gespeeld dat je uw werk nog steeds wil verfijnen of je dat nog met ons wil delen is een andere vraag...

        Ik ben er wel van overtuigd dat, ook al beslis je om voorlopig hier niet meer te posten, je wel de kriebels gaat krijgen om hier af en toe nog eens te komen "piepen"
        Als je dan af en toe ook nog een paar mensen een helpende hand uitsteekt komt dat allemaal nog dik in orde

        En ja, er is nog altijd je website voor wie echt je werk wil volgen.
        Toch bedankt voor wat je voor mij en voor vele BD-leden al hebt gedaan
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

        Comment


        • #79
          Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

          Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
          Om iets zinnigs over een foto te kunnen zeggen moet je ook wel een zeker niveau halen anders krijg je drempelvrees en vrees je dat men je gaat "uitlachen"...misschien dé reden dat er minder wordt gereageerd.
          Zegt volgens mij heel wat over dit forum.
          Er lopen er hier rond die een mens zonder blikken of blozen afkraken, zonder rekening te houden met de achtergronden en ervaring van de persoon.
          Jorgen is daarbij de grote uitzondering die bij starters altijd constructieve kritiek geeft.

          Deze algemene attitude is één van de grootste redenen waarom ik geen foto's meer post. Ook de bemerkingen van sommigen : foto staat scheef zien ze direct, maar 'the big picture' zien ze niet.
          Dit forum straalt geen creatieve sfeer uit.

          Ik gebruik het dan ook vooral voor wat het goed is : technische discussies.
          Kan ik me ook wel mee amuseren...
          Wil ik een creatief oordeel, dan ga ik ergens anders ...

          Ik denk dat Jorgen zoiets heeft van : moet ik daar nog naar luisteren en ik begrijp wat ie bedoelt.
          Ander en beter Jorgen. Ik heb vroeger ook heel wat mensen geholpen in fotobewerking en daar zie je niets van terug hoor....
          Dus daar moet je het niet voor doen...

          Comment


          • #80
            Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

            Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
            misschien dé reden dat er minder wordt gereageerd.
            Minder gereageerd...???
            Ik denk dat hij één van de posters is die nog het meest reacties krijgt en het meest HOF-vermeldingen behaalt...

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #81
              Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Ik denk dat hij één van de posters is die nog het meest reacties krijgt en het meest HOF-vermeldingen behaalt...
              Waarbij vermoedelijk vele anderen denken "Waarom altijd dezelfde" en het hierdoor zelf al opgegeven hebben.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #82
                Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Waarbij vermoedelijk vele anderen denken "Waarom altijd dezelfde" en het hierdoor zelf al opgegeven hebben.
                Dat is dan hun eigen schuld en niet die van Madmax. Opgevers zijn altijd losers of het nu in fotografie is of in wetenschap.
                Last edited by THESIS; 23 maart 2008, 14:46.

                Comment


                • #83
                  Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

                  Hi Max,

                  Het is heel erg zonde als je gaat.Een groot verlies voor BD.
                  Doe het niet! Achtelijk mensen heb je overaal.Ik weet 100 % zeker dat
                  de reacties uit jaloezie zijn. IK kan je zelfs begrijpen.Ik noemde alleen een paar favorieten op BD en ik kreeg pagina's vol kritiek. Jij bent zelfs hier betrokken.

                  Wat je ook verder met je werk doet.Trek niet veel aan van de nutteloze kritiek.Een goed fotograaf herken je aan zijn werk , prestatie en modellen.
                  Niemand hier op BD overtreft jou op die gebied.Wel zal ik je missen;voortaan alleen eendjes en paddestoelenvoor mij op BD

                  (we houden nog contact)

                  Groetjes

                  Comment


                  • #84
                    Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                    Hi Max,

                    Het is heel erg zonde als je gaat.Een groot verlies voor BD.
                    Doe het niet! Achtelijk mensen heb je overaal.Ik weet 100 % zeker dat
                    de reacties uit jaloezie zijn. IK kan je zelfs begrijpen.Ik noemde alleen een paar favorieten op BD en ik kreeg pagina's vol kritiek. Jij bent zelfs hier betrokken.

                    Wat je ook verder met je werk doet.Trek niet veel aan van de nutteloze kritiek.Een goed fotograaf herken je aan zijn werk , prestatie en modellen.
                    Niemand hier op BD overtreft jou op die gebied.Wel zal ik je missen;voortaan alleen eendjes en paddestoelenvoor mij op BD

                    (we houden nog contact)

                    Groetjes
                    Onzin: wat draagt een forum bij voor je ontwikkeling wanneer je alleen maar geprezen wil worden.
                    Of ben ik nu ook een achterlijk mens?

                    Comment


                    • #85
                      Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

                      Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                      Achtelijk mensen heb je overaal.Ik weet 100 % zeker dat
                      de reacties uit jaloezie zijn. IK kan je zelfs begrijpen.
                      ....wat een onzin weer, jouw postings zijn toch totaal niet vergelijkbaar met die van Madmax.

                      Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                      Wel zal ik je missen;voortaan alleen eendjes en paddestoelen voor mij op BD
                      ....ook onzin, want er is nog genoeg moois te zien op dit forum, al moet ik toegeven dat ik Mad's platen ook graag zag.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #86
                        Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        Zomaar een vraag.

                        Ik worstel al langere tijd met de simpele vraag of BD nog wel het forum voor mij is.
                        Ik overweeg namelijk om voorlopig te stoppen. (te posten, en te reageren)
                        MadMax, dat is jouw goed recht...
                        Je bent tot niets verplicht.

                        Toch zie ik hier en daar redelijke aan- of opmerkingen komen op mijn topics en plaats dan soms een update als ik denk dat het misschien zin zal hebben.
                        Ik ben het er niet altijd mee eens, maar zal dat ook laten blijken in mijn opmerkingen.
                        Het is uiteindelijk een keuze die jij zelf moet maken.
                        Jij zelf bepaalt of de foto definitief blijft behouden zoals ze is of niet.
                        Dat "misschien zin" hebben betekent dat je ofwel niet zeker bent van
                        de kwaliteit of dat je juist voortdurend op zoek bent naar betere kwaliteit.
                        Dit kan technisch zijn of artistiek.
                        Het heeft ook te maken met talent en ik durf zeggen dat jij talent hebt

                        Maar als ik na mijn updates (best veel werk in fotoshop) geen reacties meer zie, vraag ik me wel eens af waarom ik dit doe?
                        Waarom heb je dan in de eerste plaats die updates gemaakt?
                        Als je zelf vond dat die updates best zin hadden om zodoende een
                        betere foto te bekomen?
                        Het bewijs of misschien wel het tegendeel staan in jouw volgende zin:
                        Mijn platen verkopen goed en ik en het team waar ik mee werk (veelal verschillend) zijn 99% van de keren blij en tevreden. Hetzelfde geldt voor de betaalde opdrachten.

                        Smaken verschillen en mooi (een "mooie" foto) is een relatief begrip.
                        Als jouw doel is om mooie foto's te maken dan is het voor mij opgelost.
                        Als het jouw doel is om foto's te maken die jouw klanten tevreden stellen
                        dan is het voor mij opgelost.

                        Op het forum zie ik soms op- of aanmerkingen (van mensen die niet eens weten hoe een camera er uit ziet) en dan denk ik… sja.. is dit wat ik zoek?
                        Een forum is een forum en blijft een forum.
                        Of een plaats waar iedereen zijn gedacht mag zeggen.
                        Jouw zin hier houdt ook een oordeel in
                        Als je zeker bent van jezelf en in hetgeen je doet op gebied van fotografie
                        dan is het voor jou niet moeilijk om die reacties te beoordelen op hun waarde.
                        Anderzijds kan je de experten niet verplichten om te reageren en ik kan hen
                        dat ook nooit verwijten.

                        Dan rijzen de vragen:
                        -Doe ik dit voor mijzelf of voor jullie?
                        -Zijn de reacties persoonlijke voorkeuren of weten de mensen waarover ze het hebben?
                        -Pluizen ze alle magazines uit of zijn het loze kreten?
                        -Waar blijven de reacties van toppers, die zelf regelmatig posten, en reacties krijgen maar niet reageren op anderen??
                        Heb ik al gedeeltelijk beantwoord.
                        Jouw ondertoon in jouw vragen eist bijna uitsluitend reacties van
                        vakmensen of experten en het is beter(??) dat de rest zwijgt
                        Mijn "gekke" antwoord nu is dat je wel eens gelijk kunt hebben.
                        Maar nogmaals: als je zeker bent van jezelf....
                        Ik kan het ook niet controleren hoe het zit met de kennis van allen die
                        reageren. Toch kan je dit af en toe zeer duidelijk merken of lezen.

                        De reacties van toppers...
                        Meestal heb ik de indruk dat die mensen helemaal geen tijd blijken te hebben
                        Trouwens er zijn in het nabije verleden al voorstellen geweest die uitliepen
                        op een sisser en nog minder goed afliepen voor de degene die het voorstel deed.
                        Toch wil ik hier objectief blijven: iedereen doet wat hem wil.
                        Niets of niemand kan verplicht worden of iets eisen.
                        Dat is nu eenmaal de tol van de vrijheid
                        (en natuurlijk ook omdat alles gratis is....)

                        Er zijn ook andere oplossingen maar die bepaal je zelf.
                        Voorbeeldje: vriend van mij is zo eens een maand opgetrokken met
                        een Amerikaanse fotograaf. Vooraf zijn de zaken goed geregeld natuurlijk.


                        Ik weet het niet meer.
                        Ik wel

                        Veel bekende TS zijn er niet meer of reageren niet meer… jammer. Want de crème de la crème van het forum heeft mij ontzettend aangespoord en juist die laten het afweten.
                        Jammer.
                        Dit zal wel kloppen en is idd. jammer.
                        Maar we mogen de rest ook niet vergeten: de nieuwkomers, de mensen die
                        "half-weg" zijn enz. Je weet vast wel wat ik bedoel.

                        Los daarvan zal ik altijd een kijkje komen nemen
                        Zeker doen.
                        Last edited by theokus; 24 maart 2008, 13:45.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #87
                          Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

                          ...dan had ik eens iemand gevonden, die ik met een gerust geweten kon bekritiseren.

                          Het feit dat ik hier anders nooit passeer, en nu wel, wil ook iets zeggen.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

                            Jan B,
                            Ik gaf slechts een mening over wie ik de beste vond.Ik kreeg een heel groot groep tegen mij. Ik begrijp hem , in zin van dat hij een van de beste fotografen is.Als ik (als bewonderaar of fan)zoveel negetief reacties krijg vraag ik me af hoeveel ervan hij krijgt.Wat is onzinnig aan mijn post?
                            (chill out waarom moet je altijd mij hebben?)

                            Comment


                            • #89
                              Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Onzin: wat draagt een forum bij voor je ontwikkeling wanneer je alleen maar geprezen wil worden.
                              Of ben ik nu ook een achterlijk mens?
                              Wie zegt dat hij ontwikkeld wil worden?Ik denk dat hij genoeg weet waarmee hij bezig is. Zijn tips en commentaar zijn juist erg nuttig geweest voor de meesten hier. Bovendien is er een verschil tussen een negetief maar gezond comentaar en UITSCHELDEN. Onthoud dat..

                              Comment


                              • #90
                                Re: Ik overweeg te stoppen met posten.

                                Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                                Jan B,
                                (chill out waarom moet je altijd mij hebben?)
                                Ik denk dat dat wel meevalt hoor, maar ik wilde alleen maar laten weten dat ook ik wel een beetje kan begrijpen wat er met Madmax aan de hand is. Maar om dan maar meteen beginnen met thermen als "achterlijke" mensen en het feit dat er alleen nog "eendjes en paddestoelen" overblijven op BD gaat mij te ver.
                                Er zullen in de toekomst best nog wel meer mensen afhaken, maar meestal komt het allemaal wel op zijn pootjes terecht hoe jammer het ook is.
                                En als je de mening hebt dat ik altijd jou moet hebben dan is dat jouw mening en het is in elk geval niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen op het forum en als dat bij jou zo overkomt dan sorry hiervoor.
                                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                                Comment

                                Working...
                                X