Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
    Er zullen altijd situaties blijven die niet zo gemakkelijk meer te verplaatsen zijn naar ChitChat. Maar deze vraag hoort in geen geval in Fotobewerking (daar stond die) en zal ook in de toekomst verplaatst worden.

Misschien een extra forumonderdeel voor pcvragen en pcgebruikersgerelateerde vragen?

Eindelijk nog eens iets positief, maar tegen dat dit er komt is mijn pc al 3 keer vervangen, het zou fijn zijn mocht men er direkt werk van maken, en geen 5 maanden bedenk tijd en werkgroepen enz... enz...
    das te veel gezever voor iets doodnormaal en gerelateerd aan fotografie !

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Na "knip" is dit "knap"

Zijn we allemaal niet een beetje moe aan 't worden...?...
    Je hebt gelijk de meesten hebben hier wel al hun zegje gedaan, die zich betrokken partij voelen.

Laat ons hopen dat de rvb die mee leest, zich nu toch de moeite troost (wat ze wel zullen denk ik) en dit allemaal eens nader bekijken.

Het was de discusie waard vind ik.

Gr Daniel

Comment

Sommige mensen komen hier al vele jaren over "de vloer", zonder dat ze ooit lid zijn geworden, naast anderen die ooit lid waren maar daar intussen geen middelen/behoefte meer aan hebben.
      In eer en geweten kan ik voor mezelf zeggen dat ik nooit het gevoel heb gehad dat ik in een "BD-vakje" te klasseren was. Dat was geen subjectief gevoel, het uitblijven van reacties op mijn foto's gaven dat ook duidelijk aan. Het zij zo, maar om die reden heb ik nooit de behoefte gehad om lid te worden.... Ik heb evenmin ook nooit de nood gevoeld om affectie "te kopen".

Van Juli 2003 tot vandaag heb ik geprobeerd om een positieve, zij het soms kritische, bijdrage te leveren aan dit forum. Ik vind het jammer dat dit niet langer genoeg blijkt te zijn om hier volwaardig forumlid te mogen functioneren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
        Sommige mensen komen hier al vele jaren over "de vloer", zonder dat ze ooit lid zijn geworden, naast anderen die ooit lid waren maar daar intussen geen middelen/behoefte meer aan hebben.
        In eer en geweten kan ik voor mezelf zeggen dat ik nooit het gevoel heb gehad dat ik in een "BD-vakje" te klasseren was. Dat was geen subjectief gevoel, het uitblijven van reacties op mijn foto's gaven dat ook duidelijk aan. Het zij zo, maar om die reden heb ik nooit de behoefte gehad om lid te worden.... Ik heb evenmin ook nooit de nood gevoeld om affectie "te kopen".

Van Juli 2003 tot vandaag heb ik geprobeerd om een positieve, zij het soms kritische, bijdrage te leveren aan dit forum. Ik vind het jammer dat dit niet langer genoeg blijkt te zijn om hier volwaardig forumlid te mogen functioneren.
        Ik ben hier nog maar pas (wel actief op een ander forum) en ik kan me zeker terug vinden in jouw mening. Dikke zever om de chit-chat nu niet meer 'publiek' te maken.
        Canonian

Comment

Nu het nog kan wil ik jullie bedanken voor alle leuke en leerzame discussies.
          Jammer vindt ik het wel dat het nu op slot gaat. Zoals alles op internet moet er betaald worden voor informatie of leuke dingen. Schijnbaar begint BD nu ook deze weg in te slaan. Nu is het ChitChat wat volgt.?
          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
            Nu het nog kan wil ik jullie bedanken voor alle leuke en leerzame discussies.
            Jammer vindt ik het wel dat het nu op slot gaat. Zoals alles op internet moet er betaald worden voor informatie of leuke dingen. Schijnbaar begint BD nu ook deze weg in te slaan. Nu is het ChitChat wat volgt.?
            Ze gaan het allesinds voelen aan het bezoekersaantal.
            Canonian

Comment

Ik denk dat ik het zelf gewoon niet meer afwacht en hier mijn schup afkuis. Het is na het lezen van heel deze miserie en daardoor wat meer gaan lezen in de "mededelingen" dat ik hier eerlijk gezegd van de groene bollen een niet zo fraai beeld krijg. Het lijkt me eerder een elitair geval dat een beetje het slachtoffer van zijn succes aan het worden is. Als ze denken dat door chitchat af te sluiten de problemen opgelost gaan geraken dan moeten ze eerst eens kijken hoeveel van de problemen er door groene bollen veroorzaakt worden. Want van op de bal spelen en schelden moeten ze niks leren...

Gegroet, het was leuk en interessant soms maar genoeg is genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Je was me net voor met posten
                Sorry JePe...
                't Is mijne "tetter"...
                Ik zelf ben zo niet
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Vind dit, ook al ben ik lid, geen goed idee!
                  Als je een bijdrage betaalt aan BD doe je dit op vrijwillige basis en ik ben er steeds van uit gegaan dat ik met "mijn steentje" het forum wou draaiende houden. Het is geen plicht maar zeg nu zelf van welke vereniging ben je "echt gratis" lid???
                  Dus een jaarlijkse bijdrage van 30 euro vind ik niet overdreven en als studenten zeggen dat ze dit niet kunnen betalen....sorry ze betalen andere zaken...
                  Maar een forumonderdeel sluiten voor niet betalende leden lijkt mij echt geen goed idee. De spontaniteit onder "collega's" gaat hiermee een deuk krijgen, het woord "privilege" komt op de voorgrond en dat kan niet de bedoeling zijn.
                  Allen, maar dan ook iedereen die met fotografie te maken heeft en zijn toevlucht zoekt op BD om een probleem opgelost te krijgen, waardering te vinden voor gepresteerd werk moet ook in de mogelijkheid zijn een uitlaatklep te vinden en met "gelijkgezinden" eens te babbelen over andere zaken.
                  Als je hier dag na dag mensen "ontmoet" dan kan dit practisch niet anders.
                  Dat BD een fotoforum is begrijp ik ten volle maar uitzonderingen maken, neen liever niet. Voor mijn part mocht dit onderdeel dan volledig gesloten worden al zou dat met een beetje pijn in het hart geweest zijn.
                  Dat dit onderdeel méér tijd vergt dan een ander betwijfel ik ten zeerste.
                  Waarom mogen mensen niet eens bekvechten zolang ze elkaar maar niet vermoorden...haat en liefde leunen dicht bij elkaar aan.
                  Hoe denk je dat anders je huwelijk méér dan 30jaar standhoudt
                  Indien dit echt "wet" wordt zal ik de wet moeten naleven maar met een dubbel gevoel
                  Last edited by Aquarius; 7 december 2007, 19:07.
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
                    Zal ook maar eens posten hier,
                    wat mij opvalt is dat het bd forum en te grote leden aantal heeft die niet in de vzw willen instappen.
                    Ik ook niet trouwens, post zelden maar mijn eerste werk was steeds chit chat afschuimen.
                    En neen fotografie is niet mijn GROOTSTE hobby maar een bijzaak.
                    Het is nu al een paar maand geleden dat ik nog eens een foto heb gemaakt.
                    Maar hier en elders op chit chat kon ik nog wat over anderre zaken bijleren.
                    Al was het maar moppen en grollen die hier op staan, een mens mag eens lachen.
                    Maar er zijn zuirpruimen die liever de taart niet verdelen onder de niet betalende leden, dus degene zonder die groene bol.
                    Zal het zo vermelden is het de bedoeling om het leden aantal terug te dringen ???
                    Wel dan kan ik je al meedelen dat je daarin glansrijk geslaagd bent.
                    Eens dit niet meer toegankelijk word voor ons kan voor mijn part dit forum de p*t op.
                    En ik kan best zonder bd verder leven, er zijn nog forums die begrip hebben voor niet betalende leden.
                    Moet elke maand nu al meer dan honderden euros uitgeven aan medicatie dus ik heb het niet breed.
                    En dan nog eens 30 per jaar betalen enkel en alleen om hier op chit chat te kunnen is een beetje teveel van het goede.
                    Dus vaarwel het ga U goe
                    Ik begrijp volkomen wat je bedoelt! Ik vind dat hier de laatste tijd een iets of wat pessimistische sfeer hangt en ik vind het helemaal niet meer stimulerend als hobby fotografe om deel te nemen aan dit forum...vandaar dat ik hier niet meer zoveel kom. Jammer dat jullie zo vele leden willen wegdrijven (betalend en niet-betalend).

Ann
                    Last edited by Ann75; 7 december 2007, 18:48.

Comment

Volgend jaar ben ik na 4 jaar mijn "groene bol" kwijt en ik ga dan ook chitchat missen
                      omdat het fijn is soms eens iemand te kunnen helpen met een (niet-fotogerelateerd) probleem.
                      Die spontane hulpvaardigheid onder de leden die zo eigen was aan de BD-spirit gaat nu van een
                      beperkte groep moeten komen. En misschien zit diegene die het antwoord weet,
                      toevallig in die andere (niet-betalende) groep...

Het zal voor de moderators in elk geval een pak minder werk zijn... en dat is de hoofdbedoeling dacht ik.
                      Ik denk wel niet dat jullie verwacht hadden dat deze beslissing zo een reactie zou teweeg brengen.
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Ben blij dat ik nog kan/mag inloggen
                        Kan je hierover nog een poll doen of is de beslissing al gevallen?
                        Anders t'was fijn bedankt en tot ?
                        Canon Powershot G3

Comment

Heel erg jammer.

Comment

Naar aanleiding van de vele reacties hier zal er contact opgenomen worden met de verantwoordelijken van de werkgroep forumstructuur zodat zij kunnen bekijken hoe we dit kunnen oplossen. We hebben niet stil gezeten, er is ondertussen achter de schermen al gepraat over dit topic en er zijn waarschijnlijk wel andere opties maar die laat ik nog even in het midden.
                            Dit om toch even duidelijk te maken dat al de commentaar die hier gegeven wordt niet in dovemans oren valt . . .
                            Last edited by Franciskine; 7 december 2007, 21:51.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

Dit om toch even duidelijk te maken dat al de commentaar die hier gegeven wordt niet in dovemans oren valt . . .
                              Met weing woorden

Zou dit forum gedeelte anders hard missen
                              Mvg,
                              SW
                              BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
                                Ze gaan het allesinds voelen aan het bezoekersaantal.
                                Als ik moet kiezen tussen 5000 echt geďnteresseerde bezoekers die fotografie als hoofddoel hebben of 20000 bezoekers waarvan er 15000 vooral in chitchat geďnteresseerd zijn, geef mij dan maar die 5000 bezoekers die tenminste nuttig de bandbreedte van BD benutten.
                                Mensen die echt voor de fotografie BD bezoeken, die blijven niet weg voor de reden van chitchat alleen.
                                Voor mij moet chitchat niet weg, dat heb ik al gezegd maar er zo over zagen ... waarom zijn jullie eigenlijk niet eerder op het idee gekomen om hierover iets te zeggen?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X