Op vrijdag 19/10/2007 kreeg ik telefoon van zo’n promo-meisje van TELENET. Omdat ik zo’n goede klant was (mijn internet, telefoon en TV gaan via Internet) had ze een verrassing voor mij. Ik zou vanaf nu gans mijn leven gratis digitale TV krijgen, mijn Telenet-rekening zou elke maand €10 minder zijn, en ik moest enkel een digibox aankopen (aan sterk verminderde prijs). Ik ga nooit in op telefoonverkoop, maar wou wel eens wat meer weten erover. “Allee, je vertrouwt Telenet toch wel, zekers” zei ze wel 100 keer.
Ik herhaalde wel 10 keer dat ik in niks toestem, dat ik eerst wat meer info wil krijgen (ze ging dat direct sturen), dat ik niet wou ingaan op deze manier (langs de telefoon) op haar aanbod. Een vrolijke stem had ze wel, het was aangenaam babbelen.
Om te controleren of ze wel met de juiste persoon gesproken had, vroeg ze me even de nummer van mijn identiteitskaart voor te lezen, zij had die ook in bezit…..
Een halfuur later merkte ik via een mail van Telenet dat mijn telefoonformule al was gewijzigd naar wat ze voorgesteld had. Met de melding op de mail dat “de consument niet over het recht beschikt van de aankoop af te zien”!
En ik had voor niks toestemming gegeven!
Op dinsdagnamiddag 23/102007 stonden er twee techniekers aan de deur: ze kwamen in opdracht van Telenet een digibox intalleren. Ik vertelde dat ik dat niet gevraagd had, dat ik geen toestemming gegeven had. Ik deed gans het verhaal van hierboven. Geen probleem, ze zouden het laten weten aan hun opdrachtgever, en, zei een van hen: ”we maken dat nog mee, dat is niet de eerste keer”
Intussen heb ik al 15 mails gestuurd naar Telenet, maar je krijgt daar geen antwoord op.
Jawel, op 26/10 zat er in de brievenbus een brief van Telenet die begon met: “ Proficiat met uw keuze voor Telenet Digital TV “
En ik heb niks besteld, niks getekend, in niks toegestemd……
Dat is volgens mij niet alleen een te voortvarende actie van Telenet, maar meer nog: ze kunnen het zich zomaar permitteren iets op te dringen dat ik niet gevraagd of gewild heb…..
Dit zijn valse verkoopstechnieken, en daar hou ik niet van.
Spijtig wel, want ik had interesse voor digitale TV – ik zou wel geen digibox willen maar een digicorder (ik heb dat niet verteld aan die beljuffrouw). Maar nu is mijn vertrouwen in Telenet helemaal weg (dat is al de derde keer sinds mijn aansluiting van een paar jaar geleden dat Telenet mij niet goed verzorgt “ als trouwe klant”)
Opletten dus! laat je niet vangen door een lieve stem...
Ik herhaalde wel 10 keer dat ik in niks toestem, dat ik eerst wat meer info wil krijgen (ze ging dat direct sturen), dat ik niet wou ingaan op deze manier (langs de telefoon) op haar aanbod. Een vrolijke stem had ze wel, het was aangenaam babbelen.
Om te controleren of ze wel met de juiste persoon gesproken had, vroeg ze me even de nummer van mijn identiteitskaart voor te lezen, zij had die ook in bezit…..
Een halfuur later merkte ik via een mail van Telenet dat mijn telefoonformule al was gewijzigd naar wat ze voorgesteld had. Met de melding op de mail dat “de consument niet over het recht beschikt van de aankoop af te zien”!
En ik had voor niks toestemming gegeven!
Op dinsdagnamiddag 23/102007 stonden er twee techniekers aan de deur: ze kwamen in opdracht van Telenet een digibox intalleren. Ik vertelde dat ik dat niet gevraagd had, dat ik geen toestemming gegeven had. Ik deed gans het verhaal van hierboven. Geen probleem, ze zouden het laten weten aan hun opdrachtgever, en, zei een van hen: ”we maken dat nog mee, dat is niet de eerste keer”
Intussen heb ik al 15 mails gestuurd naar Telenet, maar je krijgt daar geen antwoord op.
Jawel, op 26/10 zat er in de brievenbus een brief van Telenet die begon met: “ Proficiat met uw keuze voor Telenet Digital TV “
En ik heb niks besteld, niks getekend, in niks toegestemd……
Dat is volgens mij niet alleen een te voortvarende actie van Telenet, maar meer nog: ze kunnen het zich zomaar permitteren iets op te dringen dat ik niet gevraagd of gewild heb…..
Dit zijn valse verkoopstechnieken, en daar hou ik niet van.
Spijtig wel, want ik had interesse voor digitale TV – ik zou wel geen digibox willen maar een digicorder (ik heb dat niet verteld aan die beljuffrouw). Maar nu is mijn vertrouwen in Telenet helemaal weg (dat is al de derde keer sinds mijn aansluiting van een paar jaar geleden dat Telenet mij niet goed verzorgt “ als trouwe klant”)
Opletten dus! laat je niet vangen door een lieve stem...
Comment